Tässä on jo muutama henkilö kysellyt, millaisella kulkupelillä Roisto nykyään ajelee. Valotetaan asiaa siis vähän, kun sain kotteron pestyä ja otettua muutaman valokuvan.
Olin jo pitkään etsiskellyt 124-farkkua ilmastoinnilla ja automaagilla. Pari kandidaattia on lipsahtanut ohi suun mutta palttiarallaa kolme viikkoa sitten huomasin, että Kempeleläinen autoliike tarjotteli Nettiautossa kriteerit täyttävää autoa. Otin heti Eldoradoon yhteyttä, kiinnostaisiko iltapäivän ratoksi pienet koeajot ja kiinnostihan sitä.
Suuntasimme 230:n nokan kohti Kempelettä ja perillä löysimme savunharmaan E 320 T:n 5-vaihteisella automaatilla, ilmastoinnilla (R134a), ortopedipenkeillä ja Webastolla
 . Auton mittarissa oli pikkuista vajaa 200 tkm ja huoltokirjassakin on leimoja tähän asti. Kunto vastaa aikalailla oletettuja kilometrejä. Auto on tuotu Saksasta Suomeen vuonna 2004. Tuolloin mittarissa oli palttiarallaa 160 tkm.
. Auton mittarissa oli pikkuista vajaa 200 tkm ja huoltokirjassakin on leimoja tähän asti. Kunto vastaa aikalailla oletettuja kilometrejä. Auto on tuotu Saksasta Suomeen vuonna 2004. Tuolloin mittarissa oli palttiarallaa 160 tkm.Moottori kävi tasaisesti eikä maalipinnassa ollut paljon valittamista. Oikeassa takaovessa on yksi skraidu mutta oikeastaan muuta vakavampaa ei ollut. Aikamme kiertelimme mutta sitten päätimme ottaa auton alle ja siirtyä moottoribaanalle koeajolle. Ensimmäinen survaisu kaasupolkimesta muistutti kyllä yhdestä puutteesta – ASD olisi kyvä olla. Tämän huomasin myös, kun ensimmäistä kertaa yritin peruuttaa autotallista pois – voimaa on sen verran, että kaasua pitää annostella pienin jalanliikkein.
 
 Pirssi kulki kevyesti ja suoraan – muut tunteet alkoivat voittaa järjen ääntä, joka koetti supattaa, että en minä tätä autoa oikeasti tarvitse.
 Kaupat kuitenkin tehtiin, ja nyt olen siis kahden auton loukussa.
 Kaupat kuitenkin tehtiin, ja nyt olen siis kahden auton loukussa. Kuvia:
 
  
  
 
 
  
  
 
 
  
 
Speksejä:
Koodi: Valitse kaikki
VIN       WDB1240921FXXXXXX
Model     E320T
Chassis   1240921FXXXXXX
Engine    104992 XX XXXXXX
Transmission   722503 XX XXXXXX
Approx. year   1993
Heating   0-23506925
Lights    HELLA
Wiper     BOSCH
Dealer    Wuerzburg branch (235)
Interior  (cloth) fabric black+anthracite+graphite (001)
Paint     
 702      smoke silver metallic 
Options
 221      left front seat, electrically adjustable
 260      elimination of model designation on rear lid 
          (kontissa kyllä lukee E 320, liekö laitettu jälkeenpäin)
 281      steering wheel with sports design (390 mm dia.) 
          and gearshift lever in leather trim 
 291      airbag for driver and front passenger 
 300      storage box in front tray 
 406      single seat with orthopaedic front seat backrest, left and right 
 425      5-speed automatic transmission 
 515      Becker radio (AM/FM - USA) radio MB Classic with 
          traffic news decoder (VK) 
 541      double roller blind used as luggage and passenger guard 
 551      anti-theft warning system 
 570      folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest
 585      Behr air conditioner and electric window lifters (front doors) 
 598      heat-insulating glass for side window panes and heated 
          rear window pane (esg), 
 620      emission control system vehicles with catalyst technique 
 673      high-capacity battery
 682      fire extinguisher (jäänyt matkan varrelle)
 859      model update Epätasaisella pinnalla takapäästä kuuluu enemmän kuminaa kuin vanhassa. Lisäksi märällä ilmalla renkaista lentävä vesi suhisee pyöränkoteloissa. Ilmeisesti 1987 on alustaan laitettu enemmän suojamassaa kuin 1994.
Plussia:
-Moottori (220 hv, 310 Nm)
-Kulkee suoraan
-Ilmastointi
-Kunto hyvä
-Sivuvilkut oikeilla paikolla (loppuvat Papin ja Samarialaisen irvistelyt sivuvilkuista)

Miinuksia:
-Bensaa kuluu edellistä enemmän
-Ei ASD:tä (olisi tosi hyvä)
-Ei persgrillejä (olisi ihan hyvä)
-Ei tempomaattia (tulen toimeen)
t.
Risto

 
 








 mitäs muuten maksoi jos saa kysyä ?
  mitäs muuten maksoi jos saa kysyä ?
 Samassa paikkaa muuten on minullakin ledi...
  Samassa paikkaa muuten on minullakin ledi...  
  
 
 
 






 Kysykää vaikka vaimolta
 Kysykää vaikka vaimolta  
 ). Nyt näkee taas ulkotilan lämpötilan. Lisäksi lampuilta valoboksille on vedettu peukalon paksuinen johtonippu. Releet odottavat vielä virtaa ja kytkemistä. Vedin saman tien lisäpitkän herätteen maadoitusjohdon keskikonsolille vaihdekepin juureen. Jos saisi aikaiseksi dremelöidä lahopuuhun katkaisijan mentävän reiän.
). Nyt näkee taas ulkotilan lämpötilan. Lisäksi lampuilta valoboksille on vedettu peukalon paksuinen johtonippu. Releet odottavat vielä virtaa ja kytkemistä. Vedin saman tien lisäpitkän herätteen maadoitusjohdon keskikonsolille vaihdekepin juureen. Jos saisi aikaiseksi dremelöidä lahopuuhun katkaisijan mentävän reiän. Onneksi pakissa oli semmoinen pitkän varren päässä oleva magneetti.
 Onneksi pakissa oli semmoinen pitkän varren päässä oleva magneetti. 

 Edellinenkin kulki 110 km/h 2500 kierroksella ja siinä oli tehoa sekä vääntöä kuitenkin ihan eri malliin.
 Edellinenkin kulki 110 km/h 2500 kierroksella ja siinä oli tehoa sekä vääntöä kuitenkin ihan eri malliin. 
