Tietoa 200D:stä
Tietoa 200D:stä
Tyhmäksi en tunnustaudu, mutta tietämättömäksi kyllä. Tahtoisin saada valaisua muutamaan ihan perusasiaan, kun olen vain lähinnä puuhastellut nuitten W123:n kanssa (ja vähän W126:n kanssa)
Elikkä Mitä eroa on W123 sarjan ja W124 sarjan 200D moottoreissa ja onko esim -95 mallisen E200D jotain eroa esim. W124 -86 mallin 200D:hen. Käsittääkseni tuo 124:n 200D ei ole niin tehoton ja laiska kuin oli 123:n 200D. Kaikki tieto W124 200D:stä ja E 200D:stä kelpaa
Elikkä Mitä eroa on W123 sarjan ja W124 sarjan 200D moottoreissa ja onko esim -95 mallisen E200D jotain eroa esim. W124 -86 mallin 200D:hen. Käsittääkseni tuo 124:n 200D ei ole niin tehoton ja laiska kuin oli 123:n 200D. Kaikki tieto W124 200D:stä ja E 200D:stä kelpaa
Kyseessä kolme eri moottoria.
W123 200D: OM615
W124 200D: OM601
W124 E200D: OM601
Tehot ym. löytyy http://www.mercefreaken.com ja sieltä Modellene
EDIT: Korjattu erheitä vähemmäksi, kiitos tietäjille.
W123 200D: OM615
W124 200D: OM601
W124 E200D: OM601
Tehot ym. löytyy http://www.mercefreaken.com ja sieltä Modellene
EDIT: Korjattu erheitä vähemmäksi, kiitos tietäjille.
Viimeksi muokannut Rässi66, 09.10.2007 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pro HVM
Täysin eri moottori. Uudemmassa alukansi imu- ja pakosarja eri puolilla konetta, iskunpituudet ja männänhalkaisijat erit?Elikkä Mitä eroa on W123 sarjan ja W124 sarjan 200D moottoreissa
Kannessa jotain eroja, pakokaasujen takaisinkierrätys, ruiskutusjärjestelmässä eroja, apu- ja lisälaitteissa eroja... Periaatteessa moottori on sama mutta kuitenkin eri.onko esim -95 mallisen E200D jotain eroa esim. W124 -86 mallin 200D:hen.
Käsittääkseni tuo 124:n 200D ei ole niin tehoton ja laiska kuin oli 123:n 200D. Kaikki tieto W124 200D:stä ja E 200D:stä kelpaa
Koppa on kevyempi ja aerodynaamisempi sekä moottorissa on jonkin verran enemmän voimaa.
W124 E200D: OM604 16v?? Mikäs tämmönen kone? 16V?Rässi66 kirjoitti:Kyseessä kolme eri moottoria.
W123 200D: OM615
W124 200D: OM601
W124 E200D: OM604 16v
Tehot ym. löytyy http://www.mercefreaken.com ja sieltä Modellene
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
W124 E200D on edelleen se 601 moottori peruskoneeltaanRässi66 kirjoitti:Kyseessä kolme eri moottoria.
W123 200D: OM615
W124 200D: OM601
W124 E200D: OM604 16v
Tehot ym. löytyy http://www.mercefreaken.com ja sieltä Modellene
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: 06.6.2007 23:50
no eihän se 200D w124 ole mikään tykkikään mutta paljon enemmän tehoa ku w123 200d.
ja mitäs olen kuullu niin 200D saa kulkemaan hyvin ku vähäsen syöttöä isomalle niin alkohan se liikumaan
ja se 200Dhän on ikuinen kone ei millään hajalle jos vain huoltaa ku se on aika laiska niin ei sitä oikein revitellä kannatte.
mutta jos olet osto aikeissa w124 niin ota enemmin 250D.
syö melkein yhtä paljon polttoainetta kuin 200 ja vähäsen enemmän tehoja.
ja mitäs olen kuullu niin 200D saa kulkemaan hyvin ku vähäsen syöttöä isomalle niin alkohan se liikumaan
ja se 200Dhän on ikuinen kone ei millään hajalle jos vain huoltaa ku se on aika laiska niin ei sitä oikein revitellä kannatte.
mutta jos olet osto aikeissa w124 niin ota enemmin 250D.
syö melkein yhtä paljon polttoainetta kuin 200 ja vähäsen enemmän tehoja.
Käsittääkseni w124 on ollut eli on edelleen saatavina seuraavilla moottoreilla:
Bensat + ne oikeat eli:
2.0D
2.5D
3.0D
2.5 ja 3.0 turbodieseleinä
ja vielä loppuvuosina 2.0,2.5 ja 3.0 vapaastihengittävinä moniventtilikansilla =
enemmän voimaa ja vääntöä ( myös ajossa huomaa eron )
Ulkoisestikin eroavat selvästi ( meinaan jos epäilee myynti-ilmoituksen faktoja )
Bensat + ne oikeat eli:
2.0D
2.5D
3.0D
2.5 ja 3.0 turbodieseleinä
ja vielä loppuvuosina 2.0,2.5 ja 3.0 vapaastihengittävinä moniventtilikansilla =
enemmän voimaa ja vääntöä ( myös ajossa huomaa eron )
Ulkoisestikin eroavat selvästi ( meinaan jos epäilee myynti-ilmoituksen faktoja )
Kuten tuolla aimmin jo sanottiin niin 2-litrainen (E200D) oli loppuun asti 2-vent./syl. OM601 koneella, ei siis moniventtiilikannella.jtv000 kirjoitti:ja vielä loppuvuosina 2.0,2.5 ja 3.0 vapaastihengittävinä moniventtilikansilla =
enemmän voimaa ja vääntöä ( myös ajossa huomaa eron )
2,5- (OM605) ja 3-litraiset (OM606) oli sitten niitä 4-vent./syl. malleja.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"