hepponen g piste

Keskustelua mese.fi:n omasta wikitietokannasta.

http://www.mese.fi/mekka/
Vastaa Viestiin
captain.morgan
Viestit: 6
Liittynyt: 09.7.2012 16:48
Paikkakunta: littoinen

hepponen g piste

Viesti Kirjoittaja captain.morgan »

eli auttakkee miestä mäessä
mulla on 82 vuotinen g mese, koneena om617 turbo ja automaatti loota ja ongelma on että kone käryttää aikas kitkerästi ja on heikko vetonen ja loota reistailee (heittää jatkuvasti vapaalle vaihdon yhteydessä jollei ole tarkkana ).

eli mitä mieltä ootte et kannattaaks näitä erikseen korjata ja pitäiskö tähä heittää toiset romut keulille? (om603)

ketä tälläsiä operaatioita kenties tekis?

kaikki ideat otetaan vastaan :shock: :)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Vähän kaksipiippuinen juttu.

Onhan sillä tekniikanvaihdolla (esim. 603 kone + 722.3 laatikko) autoa 10 vuotta nuorentava vaikutus mutta on siinä hommaakin :lol:

Onkos laatikkoöljyt vaihdettu koska ja onko sitä oikea määrä? Heittääkö se vapaalle joka vaihteen välissä vai jossain tietyssä vaihdossa? ( esim. 3-4 vaihdossa)

Mulla on justiinsa vastaava projekti edessä. Nykyinen kokoonpano om617 + automaatti ja tilalle olis tarkotus sovittaa om603 turbo + 722.3 loota.
captain.morgan
Viestit: 6
Liittynyt: 09.7.2012 16:48
Paikkakunta: littoinen

Viesti Kirjoittaja captain.morgan »

öljyt tosiaan vaihdoin kuukausi aikaa ja se heittää vapaalle joka vaihteen välissä. miten noi kannakkeet sopii keskenään?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Laatikon painetta voisi koittaa ruuvata lisää josko oire sillä helpottais, ei se kylläkään mitään vikaa korjaa :(

Moottorin kannatinkumit pitää olla joko g mersun omat 603 koneiselle tai sitten ne pitää tehdä itse.

Lootan kannatin sopii aika hyvin kun palkkia siirtää niin taakse kun saa.

Kardaania joutuu lyhentämään

Sähköjä muuttaa, hehkurele ja hehkun johtosarja napata osan luovuttajasta.

Pakoputkea joutuu vähän muokkaamaan lähdöstä ja jotain muuta pientä siinä pitää tehdä 8)
captain.morgan
Viestit: 6
Liittynyt: 09.7.2012 16:48
Paikkakunta: littoinen

Viesti Kirjoittaja captain.morgan »

no peijoona. suuret kiitokset
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Minä voisin tulla joskus kurkkaamaan sitä G:tä kun kerran noin lähellä asustelet. Ei täällä päin ole mitään mahdottoman paljon G mersuilijoita :wink:
captain.morgan
Viestit: 6
Liittynyt: 09.7.2012 16:48
Paikkakunta: littoinen

Viesti Kirjoittaja captain.morgan »

tervetuloa :)
petri r
Viestit: 81
Liittynyt: 23.11.2006 9:38

Viesti Kirjoittaja petri r »

ainoa oikea remontti tuohon on tosiaan heittää keulille joku OM602/5 tai 603/6 kone, mielellään tietenkin turbolla avustettuna. Saat paljon enemmän polttoainetaloudellisuutta, suorituskykyä ja hiljaisemman äänimaailman vielä kaupan päälle. Samalla myös auto kevenee hieman.

602/5 antaisi ehkä enemmän väljyyttä sovittamiseen. 603:n öljypohja on aika liki osua etumurikkaan sisäänjoustossa, samoin turbon iso automaatti on niin leveä, että etukardaani meinaa osua laatikon kylkeen => moni laittaa koneen vähän vinoon => menee pääkardaanikin vähän vinoon => toivottavasti ristikot ja tasapainotus on kunnossa. Mutta tietenkin jos meinaa ottaa paljon voimaa koneesta niin eihän se pikkuautomaatti tai manuaali taida pysyä sitten kyydissä enää...

Kannatinkumet...siinähän voi käyttää melkein mitä vaan kun joutuu kuitenkin ne koneen korvakot värkkäämään itse (alkuperäiset G hen tarkoitetut korvakot voi olla aika hankala/kallis löytää). Itselle tulee 603tbo 5v manuaaliaskin kera Geehen, mulla se tulee niillä pakettiauton kantikkailla kumeilla
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Voisiko joku siirtää tämän osastoon "Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit"?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
8848
Viestit: 94
Liittynyt: 22.10.2010 9:23

Viesti Kirjoittaja 8848 »

Kyllä se turbokone kannattaa suoraan laittaa ja jos automaatilla niin sekin turbokoneesta.
Itse olen automaatin kannalla ehdottomasti ja jos nyt alkaisin muutosta tekemään, ottaisin 722.5:sen yhdeksi vaihtoehdoksi.
Se hyvä puoli 5v manuaalissa on, että vitonen on ylivaihde, joten maantiellä on vähän vähemmän kierroksia.
300GD
S300
E320
Unimog 411 110
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mersutiedon Mekka, mese.fi:n oma wikitietokanta”