Helppiä noviisille: 200d 220d 240d osien yhteensopivuus
Helppiä noviisille: 200d 220d 240d osien yhteensopivuus
Eli Vanhemmista döö-moottoreista on kyse, itelläni ku ei ensimmäistäkään MB:tä ole ollu, ja kun siunaantui nurkkiin pyörimään tuommonen, kaiketi W 123 200d:hen tarkoitettu stt:n valmistama turbopakosarja/ahdin-yhdistelmä, että mihin noista vanhoista tuo kävis, että onko pakosarjan laipat samoja noissa mainituissa koneissa? tiiä vaikka hommais semmosen ja rakentelis old school-meiningillä hauskemman moisesta Ja jollain varmaan on tietoa tuon tyyppisen koneen/kytkimen/vaihteiston kestosta viritystä ajatellen? haku ei vielä ainakaan tuottanut riittävää tulosta.. kiitos jo valmiiks vaivautuneille
-Jazu-
-Jazu-
Miepä vilikasin äkkiä Online-EPC:stä, et ainaki 200D:ssä ja 240D:ssä olis samalla numerolla pakosarjan tiiviste.
Eli samat laipat käynee?
Varmistakaa vielä joku näitten kans turannu, kiits.
Eli samat laipat käynee?
Varmistakaa vielä joku näitten kans turannu, kiits.
Pro HVM
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Juurikin noin kuin Rässi sanoi. Itselle laittelin aikoinaan 240d:hen 200d:ssä olleen stt:n satsin. Tuliko sulle mukaan öljyn lauhdutin ja öljynputsarin kotelokin? 123:ssa saa öljyt turbolle helposti kun on oikea öljypötterö. Sitä en tiedä oliko se öljypötterö stt:n vai oliko se turbo123:sta. Tehoja ei taida tuolla saada niin paljoa että tekniikka pettäis ainakaan jos tyytyy pelkkään pumpun säätöön, eikä tuo vanha pumppu taida hirveästi virivaraa pitää sisällään. Omasta oli syöttöruuvi takakannessa kiinni... Koetan etsiä kuvia tuossa päivän aikaan ja laitan tänne
EDIT: Tässäpä näitä, vähän öljyisiä mutta kuvia kumminkin...
Edit2: Jos vaihdat öljynsuodattimen kotelon niin hae sen ja lohkon väliin se pakeliittitiiviste Veholta. Muutaman euron se kustantaa ja tulee ainakin pitävä. Ite tein ensin kolme pahvitiivistettä ja aina piti läträtä öljyt pois...
EDIT: Tässäpä näitä, vähän öljyisiä mutta kuvia kumminkin...
Edit2: Jos vaihdat öljynsuodattimen kotelon niin hae sen ja lohkon väliin se pakeliittitiiviste Veholta. Muutaman euron se kustantaa ja tulee ainakin pitävä. Ite tein ensin kolme pahvitiivistettä ja aina piti läträtä öljyt pois...
Ei tullu muuta ku ahdin ja pakosatsi yhdessä vaihtokaupassa, eikä sillon ollu ees tietoo mihin tuommoset sopivat Että nyt sit joko ettimään tarvittavia osia tai sitten soveltavaa asennusta jos meinaa nuo johonkin istuttaa.. Onko noissa olemassa selkeetä öljykellon paikkaa mistä vois haarottaa jos ei löydy tuommosta valmista purkkia? se öljynjäähdytinkin tietenkin ois varmaan suotavaa saada siihen, mut noinkohan ihan välttämätön..? Se rivipumppu tosiaan on kuulemma aika tekemätön paikka itelle isompaan viritykseen, onkohan joku saanu istutettua jakajapumppua moiseen mottiin? ois paljon simppelimpi ja halvempi roplata
300D vaparista voi ottaa suodattimen jalan ja öljynjäähdyttimen,ne sopivat hyvin paikoilleen.Öljynpaineen voi haaroittaa painemittarin liittimestä tai tehä siihen painemittarin liitännän kanteen uusi paikka turboa varten.Ylemmässä alumiiniöljypohjassa on jossain laturin seutuvilla tasainen kohta,siihen voi porata reijän öljynpaluuta varten,reikä tulee alaspäin ja on öljypinnan yläpuolella.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan