Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.

Keskustelua autonhoidosta.
Vastaa Viestiin
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Tulipas sopivasti keskustelua tästäkin aiheesta :twisted: Tänään huomasin, että auton kylkeen vasemman takakulman lähelle on ilmestyny about 30 cm pituinen kohtuu leveä "raapoos".

En tiedä, oonko peruuttanu johonkin puskaan vai onko joku koiranpää hinkannu sen jollain jenkkikassilla tms. No, sen verran tiedän jo että otan yhteyttä autofiksaamoon. Saa ammattimies myllyttää sen pois ja samalla vois kattella jos jotain muitakin kauneusvirheitä löytyy. Kerran olen pienen naarmun edellisen auton katosta siistinyt Korrekin Kliinerillä ja olipahan työmaa käsipelillä :shock: Musta on hieno väri, mutta sitä ei parane mennä raapimaan!
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Näihin pariin edelliseen : 80-luvun keksinnöt, Farecla ja kliineri ei tosiaan ole helpoimmasta päästä aineita, varsinkin jos käsin tekee. Onneksi tuotekehitys ei ole loppunut siihen.

---

Jos myllytys kiinnostaa niin alkun pääsee kun hankkii esimerkiksi 2-3 laikkaa, 2 tahnaa ja vaikka epäkeskokoneen. Lisäksi pesuvehkeitä. 300-400€ on sellanen summa millä saa jo jotain kamppeita. Aloitus maksaa paljon, mutta halpaan ei silti kannata sortua. Ne 20-50€ koneet ja antiikkitahnat kannattaa jättää kauppaan. Kuten aiemmin kirjoitin niin kertaluonteiset työt kannattaa suosiolla teettää muilla, mutta jos mielenkiintoa ja kiillotettavaa on enemmän niin mikäs siinä. Hauska harrastushan tämä on ja yleensä siinä käy niin että kun hankkii hyvät myllytysvehkeet niin yhtäkkiä sitä kiillotettavaakin riittää. Sukulaiset, kaverit ja naapurit on yhtäkkiä kaikki kyselemässä... :lol:
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Joo, ei tosiaan ollu ihan helppoa juttu mutta onneksi työstettävä alue oli pieni. Kävin tänään näyttämäs "raapoosta" fiksarille ja tuomio oli "helppo juttu, menee vartti" :)

Kokonaisen autonkin maalipinnan kiillotus on sen verran kohtuullisesti hinnoiteltua touhua ettei se ainakaan rahasta oo kiinni teettää ammattilaisella :idea:
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Kävin fiksaajalla korjauttamas naarmun pois ja tänään sitten tein kevään autonhoitojutut.

Alkuun suihkuttelin Korrekin vannepesua likaisimpiin kohteisiin sekä vanteisiin. Sitten painepesu 80 astetta ja 2% Kärcherin liuotinta. Sen päälle kinnaspesu samalla Kärcherin aineella ja kuivas mikrokuituliinalla. Tämän jälkeen pienpoisto Sonaxin spraylla. Tämä olikin jänskä vaihe, vetelin aineen kaikkiin karheisiin kohtiin sekä kylkiin. Hienosti lähti ruskea paska irti ns. puhtaasta pinnasta ja karheus silottui.

Sonaxin savenpalan ja liukasteenkin sitä varten hankin mutta sitä ei nyt kokeiltu. Huuhtelin ja pesin auton toiseen kertaan kintaalla samalla aineella kuin aluksikin. Sen jälkeen vedin pintaan Sonaxin Xtreme Cleaner+Wax pohjustusvahan, jonka työstäminen oli työlaampää kuin viimeiseksi laitetun Collinite 476S:n.

Autofiksaaja neuvoi, että Colliniten alle pitää vetää puhdistava vaha että se Colli toimii kunnolla. Sanoi käyttäneensä sitä itsekin, nykyään näkyi olevan Prestan leirissä koko firma.

Kyllä sen huomaa, että kun on puhdas pohja, niin Colliniten vetäminen on ihan lasten leikkiä. Mä luulen, että tämä käsittely kestää aika kauan ja asiaan palataan ehkä myöhään syksyllä tai vuoden päästä.

Olisko rakentavaa kommenttia/parannusehdotuksia?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Ei se colli mitään pohjustetta tartte. Kaikista parhaiten kestää oikeasti puhtaalla pohjalla jossa ei ole mitään välissä.

Jos nyt ihan äärettömän puhtaaksi pinnan tahtoaa niin marssijärjestys on suurinpiirtein seuraava
- Esipesu hiilivetyliuottimella
- Huuhtelu
- Käsinpesu tujulla shamppoolla tai bioliuottimella
- Huuhtelu
- Kuivaus
- Pienpoisto
- Huuhtelu
- Kuivaus
- Lentoruosteen ja metallipartikkelien poisto
- Huuhtelu
- Saveistus
- Huuhtelu
- Käsinpesu shamppoolla
- Huuhtelu
- Kuivaus
- Pintojen pyyhintä Isopropyylialkoholilla tai maalareillekin tutulla silikoonin- ja rasvanpoistoaineella
(kiillotus ja siihen liittyvät jälkipuhdistukset jos tätä harrastellaan, viimeisenä kuitenkin taas IPA tai silikooninpoistolla pyyhintä)
- Vahaus

Tällä marssijärjestyksellä pinta on melkolailla mahdollisimman puhdas ja vaha pääsee tarraamaan raakaan suojaamattomaan pintaan ilman että välissä on yhtikäs mitään.

Suurin osa noista "pohjusteista" ja kliinereistä sun muista kuitenkin heikentää pintavahan kestoa. Sama homma jos läiskii useampia eri vahoja päällekkäin, se mikä siellä on koko ketjun heikoin lenkki pettä ensimmäisenä ja jos se pohjuste tai alla oleva vaha on vähemmän kestävä kuin päällä oleva vaha niin sen pettäessä se pinnalla oleva vaha poistuu myös samalla.
Näinollen, maalaisjärjelläkin ajateltuna, jos se pohjuste ei kestä yksin pinnassa pidempään kuin sen päälle laitettava vaha, ei se päälivaha kestä juurikaan sen pidempään kuin se pohjuste siellä alla.

Toki, normaalille ihmiselle joka ei ylläolevan marssijärjestyksen mukaisesti puhdistusta tee, hän kyllä hyötyy jotain kliineristä tai pohjusteesta ihan vain sen takia että se pohjuste korvaa jotenkuten ne ylläolevasta ohitetut työvaiheet jolloin pinta on puhtaampi kuin ilman ja näinollen vaha sitoutuu pintaan paremmin.

Mutta vierekkäin testattuna ns normipesty alue pohjusteella käsiteltynä ja vahattuna versus oikein kunnolla puhdistettu alue vahattuna; pohjustepuoli häviää kestossa.

Kuten todettu muutamaan otteeseen, tieto lisää tuskaa... Ja yleensä ne joiden elanto on kiinni näiden hommien tekemisessä, ei niitä kiinnosta tehdä tuon ylläolevan järjestyksen mukaisesti koska asiakkaille riittää se perus pesu ja pohjuste ja vaha. Suurinosa ammattilaisistakaan ei edes tiedä paremmasta. Siksi ammatikseen hinkkaavien mielipiteitä kannattaa aina kuunnella pienellä varauksella, heille se on kiinni yleensä siitä millä saadaan riittävän hyvä tulos mahdollisimman helpolla ja nopeasti. Ei sitä parasta mahdollista tulosta, koska varsinkaan Suomessa ehkä noin 0.1% asiakkaista olisi valmiita edes maksamaan siitä parhaasta mahdollisesta tuloksesta, ajasta tai hinnasta viis.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Näin se pohjustus varmaan menis kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tehtynä! Mä olen just sen verran nopeisiin ratkaisuihin taipuvainen etten sais aikaiseksi noin perusteellisia pohjatöitä. Oli siitä kliineristä ainakin se hyöty, että mustasta autosta häipyi vesipisaroiden jäljet. Katsotaan, kuinka tuo käyttäytyy. Tämä työmäärä on maksimi, mitä viittii pihalla tehdä!

Olet siinäkin oikeassa että hyvin harva olis valmis maksamaan niin perusteellisesta pohjatyöstä, koska autoa myydessä maalipinnan kunnolla ei oo niin väliä, kilometrit ja ikä ratkaisee enemmän. Mitähän se lueteltu käsittely maksais ammattilaisella teetettynä?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

No, jos pelkkä maalipinta työn alla ettei vanteita, renkaita, pyöränkaaria ja luukkujenvälejä hinkata sen ihmeemmin niin tuohon kaikkeen menee vahauksineen semmonen kolmisen tuntia riippuen autosta ilman taukoja. Neljä viisi tuntia hiposteluineen riippuen montako tupakkaa ja kahvikuppia kuluu sinä aikana :)

Kauanko sulla meni tuon pohjusteen kanssa koko puuhaan? :lol:

Kaikki on niin suhteellista. Toimivat ja tutut litkut, harjoiteltu työskentelytapa, ei siinä sen kauempaa nokka tuhise loppuviimein.

Mutta tietysti, se mikä tuntuu itelle sopivalta, kunhan vaan kestää pinnassa ettei tartte joka kuukausi vahailla, niin antaa mennä vaan. Ei se missään nimessä väärin ole. Särähti vaan taas korvaan kun joku ammattilainen alkaa sanomaan että on pakollista käyttää kestoa heikentävää tuotetta alla :roll:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Nojoo, mulla meni varmaan se kolme tuntia ku pidin kans kahvitauon ku rouvan sukulaisia kävi ohikulkuvierailulla. Ei se Sonaxi kuitenkaan niin työläs ollu laittaa ja alkupesujen jälkeen kuivaaminen oli nopeaa auringonpaisteen ansioista. Vasta vahojen kans pelates siirsin auton varjoon.

Se fiksaaja sanoi, että millään pesuaineella ei autoa saa niin puhtaaksi kuin puhdistavalla vahauksella. On tämä tosiaan kehitystä jo, koska ennen vaan pesin käsin ja vahasin. Sillä tyylillä laitettu rouvan auto on kohta vuoden ollu Collinite-käsiteltynä ja vieläkin kiiltää.

Pitäis vielä opetella savestuksen ja raudanpoiston saloja. Sillä Korrekin vannepesulla yritin liottaa rautapölyjä pois.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Pesustakin tehty niin hankalaa ja hifistelyä että melki tehny sillai että en pese sitä ollenkaa.
Vaihtaa sen sit joskus puhtaaseen autoon. :oops:
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

laineracing kirjoitti:Pesustakin tehty niin hankalaa ja hifistelyä että melki tehny sillai että en pese sitä ollenkaa.
Vaihtaa sen sit joskus puhtaaseen autoon. :oops:
:D :D
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Ei se hankalaa ole, kaikki on kiinni siitä mikä itselle riittää.

Esimerkkinä mun oma käyttöauito, pesin sen eilen ensimmäisen kerran muistin mukaan noin yhdeksään kuukauteen :roll: Sekin meni tyyliin vaahdottimella bioliuottimet niskaan, huuhtelu, käsinpesu, huuhtelu, aurinko kuivaa. Vahaa se on viimeksi saanut puolitoista vuotta sitten.
Senhän se on kyllä näköinenkin mutta mitä sitten. Riittää mulle :lol:

Se vaan että jos jotain kysytään niin minähän kerron. Tottakai jokainen tekee sillä tiedolla niinkuin tahtoo. Mutta jos kaikki uskoisi pelkästään meikkareiden ja foorumeiden ohjeita niin paras mahdollinen vahaus autolle olisi sienipesu, glymin punainen ja glymin kultainen eikä parempaa maailma pidä sisällään :lol:

Harrastaminen on harrastamista. Jos tykkää että auto on puhdas ja hyvässä vahassa kokoajan niin tottakai se vaatii tekemistä. Jos haluaa että se vaha pysyy pitkään ettei tartte viikon välein vahailla vaan se oikeasti jaksaisi pinnassa puolisen vuotta niin se vaatii jo tietynlaiset aineet. Mutta jos halutaan tehdä kaikki niin hyvin kuin vain on mahdollista tehdä, se vaatii jo läjän oikeita aineita, tietotaitoa ja mielenkiintoa käyttää niitä kaikkia ja silloin mennään reippahasti harrastamisen puolelle.

Vähän samaa voisi verrata vaikkapa autojen virittämiseen tai madaltamiseen tai vanteiden vaihtamiseen isompiin tai mihin vaan. Toiset ei ymmärrä miksi sitä pitää tehdä, toiset ei taas voi ymmärtää miten joku voi ajaa vakioautolla. Harrastamiseksi minä kutsuisin sitäkin :) Kaupastahan saa vaihtamalla tehokkaampia vehkeitä tai matalempia vehkeitä tai isommilla vanteilla olevia vehkeitä, mitä järkeä siis tehdä itse? ;)

Mitä taas sen fiksarin kommenttiin puhdistavasta kliineristä tulee niin joo, varmasti hyvinkin on sitä mieltä. Mutta kysäiseppä ensi kerralla onko se koskaan elämässään käyttänyt pienpoistoa, raudanpoistoa, claybaria saatikka alkoholia pinnan puhdistamiseen ennen vahaa? Ja vielä tärkeämpänä, onko se koskaan kokeillut rinnakkain ns oikein puhdistettua pintaa ja kliinerillä putsattua pintaa, kummalla kestää pidempään... Näitä kun harrastelijat huvikseen testailee hyvinkin useasti juuri siitä syystä että saadaan faktaa pöytään eikä pelkkää spekulaatiota. Ja ne tulokset on nähtävillä ihan suoraan harrastelijafoorumeilla.
Yleensä nuo fiksarit käyttää justiinsa näitä peittäviä ja puhdistavia sun muita ihan ronskisti vaan puolipuhtaaseen pintaan ja antaa sen kliinerin hoitaa loput. Tai sitten vetelevät tujuilla hapoilla, yleensä oksaalihapolla, ja riskeeraavat samalla sen että maalipinta reagoi hassusti. Kuten sanottu, työkseen tekevät eivät ole kiinnostuneita tekemään tai edes tietämään miten homman voisi tehdä vielä paremmin ja ennenkaikkea maalipinnan kantilta turvallisemmin jos se vie enemmän aikaa.
Nykyään onneksi alkaa olemaan jo niitäkin jotka työkseen tekevät hommat samalla intensiteetillä kuin harrastelijat. Mutta hinnatkin ovat sitten sen mukaiset.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

laineracing kirjoitti:Pesustakin tehty niin hankalaa ja hifistelyä että melki tehny sillai että en pese sitä ollenkaa.
Vaihtaa sen sit joskus puhtaaseen autoon. :oops:
Niinpä! Edellistä hopeanharmaata autoa pesin vaan lämminvesipesurilla Kärcherin liuottimella enkä ikinä meinannutkaan vahata. Joskus kävin sitte autopesussa Shellillä ja siinä oli autonhoidot. Myin auton yli 200 tkm ajettuna ja ostaja ei löytäny mitään valittamista maalipinnassa eikä Golf V:n tyypillisiä ruostepaikkojakaan löytyny :) Jotenkin karkaamas tää touhu käsistä :lol:

EDIT: Wolfie, en toki ala väittämään sun kanssa tästä kliinerijutusta. Tiedät näistä jutuista tosi paljon ja otan neuvoista onkeeni mahdollisuuksien rajoissa! Se fiksaaja vaan käski laittaa sitä ja mä laitoin sen enempää miettimättä. Voin toki kysyä, kuinka hän tekee vahaukset jos viedään harrasteauto sinne kiillotettavaksi.

Toi pienpoisto todella on helppo ja tehokas työvaihe, jolla kyljet ja perän saa sileäksi. Se aine haiskahtaa sellaiselle, että sitä käytetään Shellin autopesukoneen liuottimessa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Nähtävästi tähänkin hommaan saa menemään aikaa, kun eilen huomasin 6h vierähtäneen pesu/vahaushommissa :) Noh tulipa tehtyä kunnollinen kevätpuunaus maalipinnalle. Maalipintahan oli viime keväänä myllytetty. Nyt vain tein huolellisen pesun ja otin raudat ja piet pinnasta pois. Kävin sitten maalipinnan vielä megun205 aineella läpi. Lopuksi pintaan levittelin finish kare pink paste waxin. Pitäs olla suojaa ainakin hetkeksi :)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Wolfieta kompaten suurin osa fiksareista ei tiedä miten tehdä asiat kunnolla vaan tekevät kuten ovat aina tehneet ja aikaa myllytykseen saa kulua max. 4 tuntia :twisted: tosin käytettävää aikaa rajoittaa työstä saatava hinta kun harva on valmis maksamaan 10-25h työstä.

Mutta siitä olen erimieltä mitä aineet pohjalla vaikuttaa vahan kestoon. Esim poorboyssin black hole/white diamond ei mielestäni heikennä yhtään päällä olevan vahan kestoa. Samoin jos vaikka cg:n black lightin päälle vetää kerroksen kaksi dodoa niin yhtähyvin kestää kuin puhtaalle lakka/maalipinnalle vedettynä. Tietysti jos erehtyy vetämään carnauban päälle synteettistä vahaa niin ei taatusti kestä :lol:
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kai tämäkin voi tänne puunaus-jauhantaan laittaa, eli millä h*lvetillä putsaatte koirankarvat verhoiluista? Eilen tuli taas tunti poikineen vietettyä takaloosterissa imurin kera ja väkisinkin tuli mieleen ajatus että tähän täytyy olla parempikin keino? Imurilla imaisee vaikka ladan pakoputken kautta käyntiin mutta harjasuulaketta käyttäessä tuntuu että karvan ennemmin sikiää kuin katoaa imurin ahnaisiin kitusiin :shock:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mä otin aikoinaan paksista irlanninsusikoiran karvat sellasella jännällä vaahtosienellä. En tiedä mikä sen nimi on, mutta kun sillä hankas verhoilua, niin karvat tuli kiltisti imurin syötäväks.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Hmm... oliko se ihan ko. hommaan tarkoitettu vai joku taikasieni? Tuosta meidän kojootista ei onneksi pahemmin karvat irtoa mutta sitäkin riemukkaampia nuo valkoiset karvat mustassa paksinverhoilussa :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Joo se oli ihan siihen hommaan tarkoitettu sieni. Irliksen karvat kun on karkeita, niin ei pelkällä imurilla lähteneet verhoilusta irti. Se sieni oli kyllä kätevä, tarvinnut koko päivää viettää imurin kanssa paksissa kiroillen :D

Löytyihän se pienen googlettelun jälkeen. tuollainen oli käytössä.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Pitääkin laittaa tilaukseen ja testata, jos säästyisi edes muutama ärräpää ensi kerralla :lol: Kiitokset, vinkistä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
ek170
Viestit: 80
Liittynyt: 20.11.2012 12:26

Viesti Kirjoittaja ek170 »

sonikki kirjoitti:Kai tämäkin voi tänne puunaus-jauhantaan laittaa, eli millä h*lvetillä putsaatte koirankarvat verhoiluista? Eilen tuli taas tunti poikineen vietettyä takaloosterissa imurin kera ja väkisinkin tuli mieleen ajatus että tähän täytyy olla parempikin keino? Imurilla imaisee vaikka ladan pakoputken kautta käyntiin mutta harjasuulaketta käyttäessä tuntuu että karvan ennemmin sikiää kuin katoaa imurin ahnaisiin kitusiin :shock:
Kokeiles tommosta:
Kerää hyvin karvat kasaan, mistä on helppo imurilla napata pois...

http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Hev ... 000032642/
S212 220CDI -12
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Itse suosin tätä karvojen poistoon:
http://www.autonhoitokauppa.fi/fur-remover
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Maikki kirjoitti:Wolfieta kompaten suurin osa fiksareista ei tiedä miten tehdä asiat kunnolla vaan tekevät kuten ovat aina tehneet ja aikaa myllytykseen saa kulua max. 4 tuntia :twisted: tosin käytettävää aikaa rajoittaa työstä saatava hinta kun harva on valmis maksamaan 10-25h työstä.
Joo, tuosta oli just detailing-alan foorumilla juttua kun eräässä firmassa oli kiilloitettu auton maalipintaa 6 tuntia ja saatu aikaan kivat hologrammit muttei naarmua pois juurikaan ja eräässä toisessa paikassa ja toisessa keskustelussa kyseistä puljua kehuttiin harrastajien suosimaksi, tosin ilmeisesti kyse ei ollut detailing-harrastajien suosiosta :)
Normi-tallaajat kun ei ilmeisesti osaa vaatia hyvää jälkeä vaan mieluummin katselevat niitä holoja. Ja olipas tälläkin foorumilla joskus juttua eräästä volvosta joka oli 3 kertaa myllytetty "ammattilaisen" toimesta ja auto oli silti hologrammeilla ja pesunaarmuista harmaana kun tuli minulle, 38 työtunnin jälkeen se oli jo hieman parempi muttei hyvä siltikään.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
mvi95
Viestit: 11
Liittynyt: 11.10.2014 13:25
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja mvi95 »

minkälaisia on nuo motonetin flexipads hiontatahnat?
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

mvi95 kirjoitti:minkälaisia on nuo motonetin flexipads hiontatahnat?
Käsittääkseni uudelleen brändättyjä tuotteita, entinen tuotemerkki oli Liquid shine. Kummallakaan nimellä ei kovin yleisesti käytössä olevia kamppeita (?).
Motonetistä saa myös Schollin aineita nykyään, näitä suosittelisin mielummin.
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Entäs tällainen aine? Colliniten 840 Sapphire prewax cleaner http://www.modificars.fi/tuotteet/auton ... pesuaineet.

Jossain vaiheessa vahaan rouvan hopeanharmaan Golfin, jossa on tosi hyvä maalipinnan kunto. Ajattelin että pesisin, poistaisin raudat ja piet ja sitten mahdollisesti tällainen 840 cleaner tai vastaava?

Kestää tuo Colli 476s pienemmillä ajomäärillä olevas autos kyllä vuoden verran näköjään :).

Jos haluaa jotain uutta vahaa kokeilla niin olisko tämä semmoinen kestävä kans?

http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-ham ... -wax-50-ml
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Raudan- ja pienpoiston jälkeen en näkisi että tuollaisella kliinerillä saavuttaisi oikeastaan minkäänlaista hyötyä mutta jos moisen käyttöön päädyt niin kliinerin jälkeen pyyhi pinnat esim 50% IPA:lla pariin kertaan niin maksimoit sen vahan keston.
C-Klasse kirjoitti:Jos haluaa jotain uutta vahaa kokeilla niin olisko tämä semmoinen kestävä kans?

http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-ham ... -wax-50-ml
Olisi :)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

JaniH kirjoitti:Raudan- ja pienpoiston jälkeen en näkisi että tuollaisella kliinerillä saavuttaisi oikeastaan minkäänlaista hyötyä mutta jos moisen käyttöön päädyt niin kliinerin jälkeen pyyhi pinnat esim 50% IPA:lla pariin kertaan niin maksimoit sen vahan keston.
C-Klasse kirjoitti:Jos haluaa jotain uutta vahaa kokeilla niin olisko tämä semmoinen kestävä kans?

http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-ham ... -wax-50-ml
Olisi :)
Lähti tuotepaketti tilaukseen sis. Finis Wax, Auto foam, cleanser fluid, Korrosol ja Polish cleanser. Eiköhän näillä nyt mennä :shock:
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Ihan jees paketilta kuulostaa, tuohon kun olisi vielä lisännyt vahaturvallisen shamppoon, esim Auto-Washin Bilt Hamberilta niin pakettihan olisi täydellinen mutta muistelisin että sinulla olisi ollut Citrus Wash&Glossia joka on myös ihan kelpo shamppoo ja kohtuullisen riittoisakin :)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

JaniH kirjoitti:Ihan jees paketilta kuulostaa, tuohon kun olisi vielä lisännyt vahaturvallisen shamppoon, esim Auto-Washin Bilt Hamberilta niin pakettihan olisi täydellinen mutta muistelisin että sinulla olisi ollut Citrus Wash&Glossia joka on myös ihan kelpo shamppoo ja kohtuullisen riittoisakin :)
Hyvin muistit, mulla on sitä shampoota eikä se ihan vuodes - paris taida mulla loppua!

Yritän rajoittaa vähän näitä ainevalikoimia ettei oo kymmenen eri avattua vaha- ja pesuainepulloa hyllys :lol: Nytkin on jo kolme shampoota, yks kliineri, yks foami ja yks vaha.

BTW nuo jotkut "luxus" vahat on ihan käsittämättömän hintaisia. Tulee oikeastaan mieleen naisten kosmetiikan hinnoittelu. Bilt-Hamberin hinnoittelu on aika kohtuullista ku tuollaisella 50 ml Finis Waxilla vahaa aika monta autoa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
juu-zo
Viestit: 373
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Olen huomannut saman ongelman, että pullon pohjat meinaa aina jäädä hyllyyn. Koko autoa kun ei saa enää tehtyä niin ei meinaa saada kulutettua loppuja pois. Onneksi nyt kesällä saa moottoripyörään vielä pullonpohjat laitettua. Täytyykin srp ja egp sutaista loppuun pyörään.

Itsellä valikoima on jotakuinkin auton osalta tällä hetkellä:
bh af, mesto foamer
citrus tar & glue remover ja wolfs deironizer
Shamppoona ag bodywork conditioner, kun sen olen lahjaksi saanut. Ihan ok shamppoo, mutta ei vaahtoa kyllä paljoa. Loputtua testiin jotain muuta.
cleanser fluid pinnan valmisteluun ja lsp:nä fk1000p
qd:nä välillä tarpeen mukaan sonax bsd
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”