nippeliä ja nappeli putsailua

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

nippeliä ja nappeli putsailua

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

putsailin melekein koko kesän ässän nippeleitä ja nappeleita, ruuveja ja muttereita sekä hiukan isompia kiinnikkeitä :wink:
liottelin, hinkkasin, pesin, putsasin pakalla/tapilla kierteitä, rapsuttelin puukolla maaleja, massoja ja taas liottelin, pesin ja lopuksi lämmittelin niitä uunissa 150 asteessa :lol:
sitten otin muutaman roskapussin, laitoin ämpäriin ja pussien sisään tyynyliinan ja sinne rojautin koko nippeli hässäkän ja lähetin ne nivalaan
Mecapinta oy:hyn keltapassivoitavaksi, viikon olivat reisussa ja tulivat takaisin kotiin :D olivat meleko kommeen näkösiä ja tältä ne sitten näytti :arrow:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

nyt tarttee vielä plärätä ne laatikostoihin :idea:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Taas sais olla se "tykkää" nappi. Hienoa että joku viittii tehdä kunnolla 😉
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Arvasin ettei olisi pitänyt lukea tätä, nyt harmittaa kun ei itsellä on sinnikkyyttä tällaiseen :supersad:

On se mahtava tuon näköisillä ja kuntoisilla osilla kasailla tarvittaessa, on...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vielä mahtavampaa on saada lukea vanhan seppämestarin tarinaa edelleen. Pysytäänpä kanavalla. :D :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olipas kiva kun sai kehuja KIITOS :pumppu:
tollaseen pinnotukseen kun laittaa osia niin niitten puhtaus on AjaO ei pinnotus firmassa ole mahollisuutta alkaa peseskelee osia, ne vaan liottelee kaiketi niitä ensin ja sitten alakaa se varsinainen pinnotus, eli jos kappaleessa on maalia taikka massaa kaikki jää pinnotuksen alle, sitten vielä sellanen, että jos kappaleen pinta on ruoste kopertanu huonolle pinnalle se näkyy sellasena mattana ropelona (laitan myöhemmin kuvan) varsinki valupinta :wink:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Puhumattakaan siitä että pinnoittamon liemet eivät ole kertakäyttöisiä, eivätkä ihan halpoja, hävittääkään aikanaan. Sontaiset ja rasvaiset osat voivat pilata liuokset laakista.

On "entisöijiä" ja sitten tämmösiä mittarinneulan maalaajia kuin Touho. Hyvä että on. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

8)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Raaskiiko se enää edes käyttää noita :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kattoo ny raatsiiko laittaa niitä ässään, no ainakin oikein huonon ruuvin tilalle vois tuosta pyöritellä, taikka sitten putsaan vanahan ja tervaan sen :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kuvasta näkyy kun ei ole riittävän huolellinen esikäsittelyssä, nää etu kallistuksen vakaajan kumien aluslevyt oli ainoot joihin oli jääny hiukan ruostetta :oops:

Kuva

Kuva

tässä näkyy valupinnalle tehty pinnotus

Kuva

Kuva

tulihan sitä tehtyä parit sopivat putkiavvainta :wink:

Kuva

Kuva

Kuva
tehin mää muutakin, mutta siitä sitten myöhemmin :lol:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

touhottaja kirjoitti:kattoo ny raatsiiko laittaa niitä ässään, no ainakin oikein huonon ruuvin tilalle vois tuosta pyöritellä, taikka sitten putsaan vanahan ja tervaan sen :D
Eihän nyt toki omaan kannata nuita laittaa, myy 0.08eur kilohinnalla josta joku meseläinen haluu tingata puolet. Sit on hyvä....

En oikein ymmärrä miksi ei putsattu lasikuulalla tms ruosteita pois jos oli tarkoitus tehä kunnolla. Puukon kärki putsausvehkeenä on huono sekä puukolle että putsattavalle kohteelle ja etenkin putsaavalle henkilölle...

Paska lähtee soodalla hyvin, maalikin jos ei kunnon maalia. Ruosteeseen lasikuulaa tai teräsraetta yms.

Aika hommahan nuissa on pyöritellä ne takas... Muistuuko vielä kaikkioen osien paikka mieleen? ;) Ja onkos kori sinkittävänä?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

AK47 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:kattoo ny raatsiiko laittaa niitä ässään, no ainakin oikein huonon ruuvin tilalle vois tuosta pyöritellä, taikka sitten putsaan vanahan ja tervaan sen :D
Eihän nyt toki omaan kannata nuita laittaa, myy 0.08eur kilohinnalla josta joku meseläinen haluu tingata puolet. Sit on hyvä....

En oikein ymmärrä miksi ei putsattu lasikuulalla tms ruosteita pois jos oli tarkoitus tehä kunnolla. Puukon kärki putsausvehkeenä on huono sekä puukolle että putsattavalle kohteelle ja etenkin putsaavalle henkilölle...

Paska lähtee soodalla hyvin, maalikin jos ei kunnon maalia. Ruosteeseen lasikuulaa tai teräsraetta yms.

Aika hommahan nuissa on pyöritellä ne takas... Muistuuko vielä kaikkioen osien paikka mieleen? ;) Ja onkos kori sinkittävänä?
juu, tiedän, tiedän, ilimanhan ne pitäs antaa ja vielä maksaa rahtit, mutta kun ei ole myytävänä :arrow:
tiedän että olen huolimaton tällästen hommien kanssa, mutta kun ei ole lasikuulaa millä hönkiä, enkä kehannu muutamaa prikkaa viiä hiekkapuhallettavaksi, mutta puukko on hyvä ja lähin sootapuhaltaja on päälle sadankilsan päässä :wink:
heleppohan nuo on takas pistää, ruuvaa vaan sammaanpaikkaan mistä otin ne ja jos ei ole ihan varmaa niin kahtoo siinä osapuilleen n. kolomentuhannen kuvan joukosta mistä otin ne, heleppo homma niinku heinän teko :idea:
juu korin laitoin sinkittäväksi, käskivät koiranleuvat ottaa lasit pois että uppoo paremmin kun ei oo reikiä permannossa :twisted:
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tollaset hiluthan pyöris ku lottopallot ku alkais puhaltelee :lol:
Esim. sitruunahapollahan tuollaiset pikku hilut on kätevä putsata. En sitte tiedä miten puree rehelliseen p*skaan yms., että välttyykö tuolta hinkkaamiselta silläkään, mutta ruosteet ainakin lähtee kätevästi.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kyllähän se sitruunahappo ruosteeseen puree, jää semmoinen tumma pinta.

Tokihan passivointi hidastaa ruostumista, ei siinä mitään.... Ja on siistin näköinen. Joskushan alkuperäiset osat on myös passivoitu.

Kiva olisi jos joskus tulisi kuva vanhasta lintasta ja sit se ois purettu niin pieniksi kun menee ja kaikista osista ruosteet pois ja käsittelyt tai uusimiset ja takas läjään... Semmoista harvoin näkee... Varsinki että kori korjataan viimeisen päälle eikä vaan pellistä leikata suunnilleen sopivaa palaa joka sikafleksillä kiinni...

Mitäs toi passivointi kustantaa ja onko osille koko/muotorajoitusta?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

noo, ensin liottelin niitä väkevässä fosforihapossa, huuhtelin sen jälestä raaputtelin liikoja ruosteita pois ja laitoin 10-15% lämmitettyyn sitruunahappoon, siinä paripäivää (irrottaa myös kalvanoidin) sitten huljuttelin niitä pesuaineessa ja huuhtelu ja uuniin 150 asteessa tunninverran kuivamassa :wink: ja oli valamiina pinnotukseen :idea:
MEGAPINTA OY suoritti pinnotuksen ja hyvin sen tekikin :lol:
pienet erät maksaa siinä 100€+alvi ja eestakanen rahti tuohon päälle :arrow: katto megapinnan sivuilta millaset kappaleet siellä hoituu :arrow:
http://www.mecapinta.fi/
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

nonnii, uusi satsi putsauksen alla :wink: mutta tulihan sitä tehtyä myös periteiselläkin tavalla :idea:

Kuva

myös pyörän napoja ja pakoputkia :arrow:

Kuva

Kuva

Kuva



Kuva

ym. ym.

THE END
sec 560
Viestit: 14
Liittynyt: 27.12.2014 18:15
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja sec 560 »

Hienosti tehty.
Ongelman tuossa sinkkauksessa on sen kesto eli ei kauan ruostumatta alustaosat kestä.
Vaatii kyllä maalin päälle, hyvä pohja tuo sinkkaus kyllä on jos hieman ensin karhentaa pintaa ennen maalausta.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

en mää oikeistaan alustanosia sinkittänyt, kun muutaman prikan ja kynkän kiinnitysruuvit, mutta sitten kylläkin ruuveja muttereita aluslevyjä sankarautoja kiinnikkeitä ym.
ja nyt lähetin vähän lissää pinnotukseen, tuliskohan yhteen laskettu paino siinä 50kg huittelle :lol: ens perjantaina pitäis olla nekin taas kotona, laitan kuvan jos muistan :wink:
tarttee laittaa ne uunin lämpöseen jahka tulevat :lol:
sec 560
Viestit: 14
Liittynyt: 27.12.2014 18:15
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja sec 560 »

Ok näytti vaan alustan osia olevan tuossa kasassa.
Itse olen myös heittänyt osia sinkkiin, kun töissä sinkkautan melkein kaikki tuotteet.
Tosin olen maalannut sen jälkeen.
70c/kg maksaa sinkkaus.
Miksi ne uuniin täytyy laitta sinkkauksen jälkeen.
50 kg sinkkaus rahteineen kun laitan hieman firman tavaroita mukaan maksaa 35 e
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

sec 560 kirjoitti:Ok näytti vaan alustan osia olevan tuossa kasassa.
Itse olen myös heittänyt osia sinkkiin, kun töissä sinkkautan melkein kaikki tuotteet.
Tosin olen maalannut sen jälkeen.
70c/kg maksaa sinkkaus.
Miksi ne uuniin täytyy laitta sinkkauksen jälkeen.
50 kg sinkkaus rahteineen kun laitan hieman firman tavaroita mukaan maksaa 35 e
mites, kukas verot maksaa :roll: kyllä toisten kelepaa, halapaa tuntuu sulla olevan sinkittäminen :lippu:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

nonniin, nyt sitten tuli nippelit ja nappelit takasin kotiin, taas oli tosi hyvää työta :ope:
ei sitten muuta kun hilippeet lämpöseen reiluksi tunniksi ja hissukseen lämmön pudotus elikkä tänään pois :wink:
tänään aloin lajittelemaan hiukan niitä lokeroihin ja pusseihin :amis_selittaa:
tässä niitä olis sitten vähän leviteltynä :tuumaus:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

on se taas mukava jatkaa kotteron kasailua hissukseen :kuski:
tarttee kyllä sannoo, että tuli aikas kommeet polttoaine putket jakajalle :happy:
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

on kyllä komiaa, ilo varmasti nuilla kassailla autoa jos vaan raskii laittaa nuin kommeita paikalleen :lol:




T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onhan noita paikalleen laitettava kun vanhan näkösiä ei enää oikeistaan ole :wink:
taitaa pyörän pultit olla seuraavana vuorossa :lol: ja joitakin isompia kiinikkeitä :idea:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jaha, tuli taas hiukan hinkattua osia, nyt vuorossa taka kallistuksen vakaajat :wink:
hinkkasin yks kerrallaan vakaajat täysin puhtaaksi maalista ja ruosteesta sitten väsäsin niille maalaus tellinkin ja vakaajat siihen ja suihkimaan tummaa pintaan ja tälläsiä niistä tuli :arrow:

Kuva

ja numerotkin löyty :arrow:

Kuva

ja sitten valamiina :arrow:

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Saattaneisko joutua hetken jos kaksi rohmimaan nuita hilijuunalaatikoita, ennenkö joka ruuville ja rikalle löytyy oikea osote.

Sieviä kyllä ovat ku sianpallerot.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Easy Rider kirjoitti:Saattaneisko joutua hetken jos kaksi rohmimaan nuita hilijuunalaatikoita, ennenkö joka ruuville ja rikalle löytyy oikea osote.

Sieviä kyllä ovat ku sianpallerot.
eiköhän se osote maha löytyä, eihän se muuten pellaa, jos ei löyvy niin osina koko roskan pois :idea: mutta onhan sitä tullu taas hiukka raavittua osia kuntoon :arrow:

Kuva
tässä ne on likkoomassa putkessa :wink:

Kuva
kuivatus menossa huuhtelun jäläkeen, lainasin uunia akalta :lol:

Kuva
takapyörän navat maalattuna :wink:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jaa, kolomiakselinen reteli tulossa taakse? Sehän pittää jo koria sitten jatkaa. :lol:

Vaan vetoaksulathan nuihin saa kaikkiin, joten eteneehän se värkki sitten jo aivan eri tavalla. :idea: :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tässä näitä olis taas valamiina paikalleen laitettavaksi :wink:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

olishan näitä, mutta eiköhän tästäkin saa jo jotakin käsitystä mitä on tekeillä :wink:
nippelit tuli aamulla kottiin niin alottelin heti niitten "selaamisen" ja melekein päivä siinä tärväänty lajitellessa ja samalla erottelin tarvittavat nippelit autoon :wink:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kestikö olla nuo muovipuslat paikoillaan käsittelyn aikana vai laitoitko ne paikoilleen sieltä tultua? Käsittely ei vedä seisontajarrujen linkkuja jumiin tai mitään?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Galvaaninen pinnoitus ei tartu eristeisiin. Kromatut keinoaineiset reteonnupitkin on ensinnä grafiittimaalattu jotta vie sähköä.
Viimeksi muokannut Easy Rider, 12.8.2016 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 alusta”