280 SE käynnistys ongelmia

Vastaa Viestiin
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

280 SE käynnistys ongelmia

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Taas on se aika vuodesta että pitää värkkäillä bensamersujen kanssa. Projektiksi hommattu vm.-80 280 SE.



Ongelmana tämän kanssa on erittäin huono käynnistyminen kylmänä/ muutaman tunnin seisonnan jälkeen.



Käynnistyy kun starttailee n. minuutin ja sitten kun vaivalloisesti käynnistyy, niin ei kestä painella kaasua yhtään...röpöttää ja imupuolella paukkuu. Kun antaa käydä vähän aikaa niin alkaa toimimaan ihan ok ja lähtee käyntiin niinkuin pitää. Pilotilla käynnistyy paremmin mutta kaasua ei kestä...



Tuntuis että ei saa bensaa tai bensan paine ei riitä. Mutta miten se sitten lämpimänä pelaa, ihmetyttää.




- kk suuttimelle ei tule virtaa, kokeiltu antaa virtaa suoraan akulta katkaisijan kautta, suutin napsahtaa mutta pikemminki huonontaa käynnistystä.


- bensansuodatin vaihdettu, painevaraaja vaihdettu ja vuotoja ei pitäis olla.


- tulpat vaihdettu, jakaja ja pyöriä ainakin näyttävät aika tuoreilta.


- releet tinattu,ei vaikutusta mihinkään. tämän yj(?) releessä ei ole sulakkeita ollenkaan? pelaa vaikka ottaa koko releen pois?




Vinkkejä kaivataan.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Asentaa konehuoneeseen bensanpaine mittarin.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

vaihda kokonaan uusi polttoaine pumpun rele ja pensa pumppu, uskoisin että jompi kumpi taikka molemmat viallisia :wink: onko mitään säätöjä muutettu siitä kun moottori toimi kunnolla :roll: se tinanaus ei aina auta :lol:
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Pitänee hommata uusi rele ja pumppu että pääsee jatkamaan tutkimuksia.

Mitään kummempia säätöjä ei ole vielä tehty. Tyhjäkäynnin säätöruuvia pyöritelty ja letkuja tarkisteltu
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tarkotakko sitä valkosta muoviruuvia mitä olet pyöritellyt (jakajan vieressä)
tarvis aina muistaa, että jos tulee jokin käynti häiriö, se ei tarkota sitä että tarvii heti alkaa säätelee vähän niinku joka ruuvista :arrow: ensin tarvii kyllä selvittää käynti häiriön syy ja sen selvittyä yleensä ei tarvii säätää mitään, eihän ne säädöt itsellään muutu mihkään :idea:
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Juurikin sitä valkosta muoviruuvia.

Kokeilin vielä äsken ruikkia pilottia koneeseen ja kyllä se ihan erilailla kestää kaasua sen kanssa.

Nyt vaan pitäis se rele tilata jostain. Pumppu luulis löytyvän paikallisesta tarvikeliikkeestä.
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Bensapumppu uusittu. Ei vaikuttanut vikaan joten rele tilaukseen seuraavaksi.

Mutta ennen releen tilausta HITSATAAN ja mietitään sen jälkeen kannattaako...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mikä releen numero :roll:
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

surahtaako pumppu kun laittaa virran päälle :?:
katon millasia releitä itteltä sattus löytyä :roll:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Onko bensiinini vanhaa ja pilaantunutta?
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Pumppu surahtaa kyllä kun laittaa virrat päälle.

Bensa on tuoretta.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Pällinkuu kirjoitti:Pumppu surahtaa kyllä kun laittaa virrat päälle.

Bensa on tuoretta.
sittenhän on releen kannalta kaikki hyvin, avaappas vielä se polttoainejakajan kupeesta suodatin jos vaikka olis tukossa
Kuva
suodatin sijaitsee pumpulta tulevan putken ja polttoaine jakajan välissä
Kuva
Kuva
Kuva
ja löytyhän noita releitäkin jokunen kipale
Kuva
pusissa laatikossa uusi rele :wink:
ps. älä yritä ottaa sitä suodatinta irti nipan sisästä, peset vaan sen räkleenillä ja puhaltelet sitten paineilmalla molemmin puolin :idea:
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Tuo suodatin oliki mulla jo käsissä tuossa viikolla. Pitääpä vielä putsailla sitä paremmin.

Työhommat alkaa taas pikkuhiljaa haittaamaan harrastuksia, mutta sen verran kerkesin jatkaa tutkimuksia että löysin tuolta koneen takaosasta tuon ohjauspaineen säätimen.

Säätimelle pitäisi mennä alipaineletku, mutta kappas vaan ei siellä mitään letkua ole , pelkkä nippa vaan. mihinkähän tuon letkun kuuluisi mennä siitä säätimeltä ? Ja kai sinne säätimelle pitäis sähköäkin tulla..en vielä kerenny sitä mittailemaan.

Ohjastaako se bensapumpun rele tuota ohjauspaineensäädintä ja kk suutinta? kk suuttimellehan ei ainakaan tule virtaa, se on testattu. Olisikohan se rele kuitenkin rikki...

Niin ja polttoaineputket korjasin "väliaikaisesti" letkuilla 2 metrin matkalle auton takapäähän kun olivat aivan pehmiät. kupariputkea hommasin jo että saa tehä uudet linjat.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Pällinkuu kirjoitti:Tuo suodatin oliki mulla jo käsissä tuossa viikolla. Pitääpä vielä putsailla sitä paremmin.

Työhommat alkaa taas pikkuhiljaa haittaamaan harrastuksia, mutta sen verran kerkesin jatkaa tutkimuksia että löysin tuolta koneen takaosasta tuon ohjauspaineen säätimen.

Säätimelle pitäisi mennä alipaineletku, mutta kappas vaan ei siellä mitään letkua ole , pelkkä nippa vaan. mihinkähän tuon letkun kuuluisi mennä siitä säätimeltä ? Ja kai sinne säätimelle pitäis sähköäkin tulla..en vielä kerenny sitä mittailemaan.

Ohjastaako se bensapumpun rele tuota ohjauspaineensäädintä ja kk suutinta? kk suuttimellehan ei ainakaan tule virtaa, se on testattu. Olisikohan se rele kuitenkin rikki...

Niin ja polttoaineputket korjasin "väliaikaisesti" letkuilla 2 metrin matkalle auton takapäähän kun olivat aivan pehmiät. kupariputkea hommasin jo että saa tehä uudet linjat.
kun puhdistat sen ohjauspaineen säätimen, älä sitten muuta sen säätöjä mitenkään :wink: säätimelle tulee jatkuva virta ja se alipaine letku pitäisi mennä imusarjan alle siihen letkuhässäkälle
sen käynnistys suuttimen sähkö tulee kannessa olevan lämpöanturin kautta :wink:
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Osaisko joku tulkita noita arvoja onko sinnepäinkään? katsastuksen jälkeen ajettu 2-300 km



[/quote]
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

ei onnistu kuvan laitto, mutta päästömittauksen arvoja:


CO% = 2,20

CO2 = 12,80

HC ppm : 176

O2 = 1,10
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Sen verran edistystä on nyt tapahtunut, että näyttäis lähtevän käyntiin ilman pilottia kun ilmamäärämittarin lautasta painaa hieman alaspäin samalla kun starttaa. Eli eikös moottori saa silloin enemmän bensaa....

Eli voisi kuvitella että bensaa tulee kyllä ruiskulle asti normaalisti mutta suuttimille asti se ei mene ilman kikkailua tuon lautasen kanssa.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Johan on tehty töitä, mutta paineita ei ole mitattu :lol: .
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

No ei tässä vielä ole töitä alettukaan tekemään. Siirrelty tallista pihalle ja takasin ja annettu lähinnä valohoitoa :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mites se kylmäkäynnistys suutin joko toimii, tuleeko lämpöaika kytkimelle sähkö :roll:
Pällinkuu
Viestit: 25
Liittynyt: 22.2.2016 19:11
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pällinkuu »

Käyttöautona toimiva w124 200E on nyt vaatinu sen verran huomiota katsastusta varten, että ässä on joutunut olemaan ulkoruokinnassa. Talliin kun ei sovi kun yks kerrallaan.

200E on nyt leimattu ja talli vapautunut ässälle.

Hitsasin vänkärin puolelta takaa jousituksen pohjauskumin paikan kuntoon. Onnistui ihan ok kun otti jousen ja iskarin eestä pois. Toisella puolella oottais vielä sama homma.

kk suutinta lämpöaikakytkintä en oo vielä rassannu kun aattelin kerranki alottaa kaikista vmäisimmästä eli tuon takapään hitsauksesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”