V8 moottori tietoutta

Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

köyhälle kaikki on kallista :roll: jos sais tietoon että mitkä ahtimet on niin pakosatsit tekis varmaan itte(tarvii varmaan muutenkin tehdä jos meinaa esim c126sen keulalle laittaa),,
välijäähyt isommat, ok.. suuttimet,ja ja ja kai sen joku osaa säätää,, tuommosessa m275sessa on kaks kynttilää per syl ja sytkä jehje(mitälie puolia) on semmonen koko mittanen(ihan halpa varmaan,taas)
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

laineracing kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
laineracing kirjoitti: Kato ebaysta veten patti johon nokka ja sarjat. tai Gm 5.4L truckki motti vakio kellarilla jarrutettu 1200hp.
Ohan se helevetin pitkäikänen tuollanen jenkkiloso noilla tehoilla :happy:
pistä linkkiä vastaavista mersun koneista?
En ole missään väittänyt että yksikään mersun moottori kestäis tuollaisia tehoja.
Ei kannata kuitenkaan uskotella itselleen että se jenkkiloso kestää vakio alakerralla nuo.
Tai kestäähän se sen 2sekunnin mittaisen penkityksen jossa saadaan paperille se todella käytännöllinen huipputeho 9000rpm:llä. :lol:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mika.T kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
Mika.T kirjoitti: Ohan se helevetin pitkäikänen tuollanen jenkkiloso noilla tehoilla :happy:
pistä linkkiä vastaavista mersun koneista?
En ole missään väittänyt että yksikään mersun moottori kestäis tuollaisia tehoja.
Ei kannata kuitenkaan uskotella itselleen että se jenkkiloso kestää vakio alakerralla nuo.
Tai kestäähän se sen 2sekunnin mittaisen penkityksen jossa saadaan paperille se todella käytännöllinen huipputeho 9000rpm:llä. :lol:
Tietääkö mika että se penkitys=säätö ja kestää yleensä vähän helvetin monta vetoa. joitakin tunteja perättäisiä jarrutuksia ja ennakoitten hieromista ym. + vakio imarilla tehot rajaantuu noin 5500rpm.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

laineracing kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Nuihin jenkkimosiin saa kyllä aivan järjettömän hyvin kaikkea "kiitiä" valmiina. HD:n osalta sama tilanne. Toisaalta helppoa - toisaalta syletyttää kun homma on vain oikeiden legojen valitsemista kataloogista :lol:
Siinäpä se! Budjetti miehet tekee amerikan kasista,äveriäät eksoottisista.
Tommonen 4 säätyvää nokkaa-motti vaatii viel erittäin kalliin purkin. Motec m800 noin 8T€
Ois kyl siiistiä ku ei ois duunari vaa joku it pukumies ni pistäis 275:en kojetukselle..
Tuntuis että just semmonen legolandia-kataloogista ostaminen ois pukumiehen hommaa :lol: Enemmän nostan hattua omin käsin tehdyille budjetti-hommille. Niitähän varsinkin riiselimersuissa riittää kun valmiina ei kauheesti mitään ole tai ainakaan ollut. Esim tuo naapurissa ollut kippo86:n proggis oli kivaa seurattavaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Olihan tuo kipon proggis täälläkin mut sit tuli se big bangi ja pyyhki pois sen.. :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

XUX63 kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Nuihin jenkkimosiin saa kyllä aivan järjettömän hyvin kaikkea "kiitiä" valmiina. HD:n osalta sama tilanne. Toisaalta helppoa - toisaalta syletyttää kun homma on vain oikeiden legojen valitsemista kataloogista :lol:
Siinäpä se! Budjetti miehet tekee amerikan kasista,äveriäät eksoottisista.
Tommonen 4 säätyvää nokkaa-motti vaatii viel erittäin kalliin purkin. Motec m800 noin 8T€
Ois kyl siiistiä ku ei ois duunari vaa joku it pukumies ni pistäis 275:en kojetukselle..
Tuntuis että just semmonen legolandia-kataloogista ostaminen ois pukumiehen hommaa :lol: Enemmän nostan hattua omin käsin tehdyille budjetti-hommille. Niitähän varsinkin riiselimersuissa riittää kun valmiina ei kauheesti mitään ole tai ainakaan ollut. Esim tuo naapurissa ollut kippo86:n proggis oli kivaa seurattavaa.
mitäs riisselimersun patti tarvii? om606 tarvii 600hp jäykemmät venajouset,soittaa jeemulle homma ok. tuhatta heppaa lappuja ei o kovin moni täräytellykkä,vaikka mainostettu o jokunen aika että semmosiaki sieltä tuloo ku oikei virittäää :lol:
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

laineracing kirjoitti: Tommonen 4 säätyvää nokkaa-motti
M275sessa on kaksi nokkaa(molemmin puolin oma),, kolme venaa per kelinteri, kynttilät siinä pakoventtiilin molemmin puolin,,vissiin :shock: rullakiikut ja kaikki vakiona :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

laineracing kirjoitti:mitäs riisselimersun patti tarvii? om606 tarvii 600hp jäykemmät venajouset,soittaa jeemulle homma ok. tuhatta heppaa lappuja ei o kovin moni täräytellykkä,vaikka mainostettu o jokunen aika että semmosiaki sieltä tuloo ku oikei virittäää :lol:
Ääh, miten tän kirjoittais :roll: En mielestäni väittänyt että dieselistä napataan tuhatta heppaa. Nuita valmiita legojuttuja vaan irvailin. Jos dieseliin mennään niin silloin kun oman kans värkkäilin, venttiilijousien jäykkyyttä mittoin Oulun Alppilassa Virholl vanhan virisepän kanssa. Siellä katottiin kierteiden määrää, jäykkyyttä jne :wink: Onneks nykyään on tuohonkin hommaan tarjolla jo kymmenkunta vuotta kokeilua ja kokemusta niin ei tartte niin paljon uudenkaan virittäjän hakata päätä seinään. Vesi/metanoleihin löytyy jo kokemusta. Laatikkovaihtoehtoja onnykyään erillaisia valmiina, mulla oli eka dieselin 722.3 teräsosilla tehty.
Iso hatunnosto Jeemulle :pappa: Tarvikemotin sivuille kun menee niin tavaran määrä on meikäläisen silmiin hämmästyttä. Tietenkin jos soittaa Jeemulle tai menee käymään niin palikat tulee varmasti kerralla kohdalleen.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eikös ne 606 eteiskammarit alakanu sullaa siinä alta kaheksansaan heposen kanttuveilla? Joku ties valehella jotta Valtonen ois vihreessä pitkäkatto 123:ssa koittannu. :?: :nocando:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Easy Rider kirjoitti:Eikös ne 606 eteiskammarit alakanu sullaa siinä alta kaheksansaan heposen kanttuveilla? Joku ties valehella jotta Valtonen ois vihreessä pitkäkatto 123:ssa koittannu. :?: :nocando:
Kyllähän siitä vissiin melko paljo koitettiin repiä :roll: Meikäläinen on ainakin jo niin ulkona kuvioista ettei oo tarkempaa tietoo. Muutama vuos sitten tais olla 700hp+ ja tuhannenkunta nyyttonia ja tyhjäkäynnillä 0,5baria :roll:

Eihän tuolla ison valurautakasin lukemiin pääse mutta ennakkoluulotonta kehitystä tuokin mutta enemmän ois toivonut tarinaa aiheesta 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

XUX63 kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Eikös ne 606 eteiskammarit alakanu sullaa siinä alta kaheksansaan heposen kanttuveilla? Joku ties valehella jotta Valtonen ois vihreessä pitkäkatto 123:ssa koittannu. :?: :nocando:
Kyllähän siitä vissiin melko paljo koitettiin repiä :roll: Meikäläinen on ainakin jo niin ulkona kuvioista ettei oo tarkempaa tietoo. Muutama vuos sitten tais olla 700hp+ ja tuhannenkunta nyyttonia ja tyhjäkäynnillä 0,5baria :roll:

Eihän tuolla ison valurautakasin lukemiin pääse mutta ennakkoluulotonta kehitystä tuokin mutta enemmän ois toivonut tarinaa aiheesta 8)
Tais oikeesti olla vaan essonbaari puheita siitä,meinaan viime messuilla ite haastattelin ni sano että enimmilöään n500hp jarrutettu. Taitaa raappana olla jarruttanu eniten,sen 750hp kaasujen avulla. Mutta hyvinhän tuollainen tuuppaa tiettyyn pisteeseen asti. Sitten on siirryttävä isompiin koneisiin ja parempaan polttoaineeseen.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

laineracing kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Eikös ne 606 eteiskammarit alakanu sullaa siinä alta kaheksansaan heposen kanttuveilla? Joku ties valehella jotta Valtonen ois vihreessä pitkäkatto 123:ssa koittannu. :?: :nocando:
Kyllähän siitä vissiin melko paljo koitettiin repiä :roll: Meikäläinen on ainakin jo niin ulkona kuvioista ettei oo tarkempaa tietoo. Muutama vuos sitten tais olla 700hp+ ja tuhannenkunta nyyttonia ja tyhjäkäynnillä 0,5baria :roll:
Eihän tuolla ison valurautakasin lukemiin pääse mutta ennakkoluulotonta kehitystä tuokin mutta enemmän ois toivonut tarinaa aiheesta 8)
Tais oikeesti olla vaan essonbaari puheita siitä,meinaan viime messuilla ite haastattelin ni sano että enimmilöään n500hp jarrutettu. Taitaa raappana olla jarruttanu eniten,sen 750hp kaasujen avulla. Mutta hyvinhän tuollainen tuuppaa tiettyyn pisteeseen asti. Sitten on siirryttävä isompiin koneisiin ja parempaan polttoaineeseen.
Voi olla, yhä edelleen voisin sanoa etten ole missään vaiheessa väittänyt että joku dieselmosa tuottaa enemmän niinkuin varmaaan voit edellisistä viesteistäni lukeakin :pappa: Puhuin vain arvostuksestani pioneerityöhön versus legopalikoihin :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

juu kyllä mäki arvostaisin erittäin paljon ku joku tekis topoheppa mersun v8 patin omin pikku kätösin.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT:
Mistä sana patti tulee tässä yhteydessä?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Motti+pata=patti. :tuumaus:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OmEBViCgJik[/youtube]

5.6 mun mielestä aikalailla M117 näkönen tuo pannu.. :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
vese123
Viestit: 116
Liittynyt: 27.8.2007 1:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vese123 »

Tämä juttuhun herätti suuria tunteita :P

No kuitenkin alkuperäiseen asiaan niinkun kerroin alussa niin ajattelin tuota venttili koneistoa tarkastella ennen ensi kesää ja ennakoivasti säädellä vaikka ihan äänetön onkin no niin eihän sitä tarvi säätää kun on niin ne hydrauli nostimet, enpä tosiaan tienyt kun en ole tuollasta m117 koommin hypistellyt, kuitenkin vanhassa saman ikäsessä s123 230E:ssä ja siis M102 koneisessa oli ihan tavan säädettävät kukkopojat toisin kun uudemmissa M102:sissa tästä siis ajatus että olisiko tuo vanha kasikin säädettävillä keinuilla.

Tosiaan mennä nappasin viikonloppuna kopat pois ja tarkastelin secin moottoria ja yllätys oli suurenmoinen :shock: tuonne moottorin on jo kajottu ja remottia on nähtävästi jossain vaiheessa tehty isommalla kädellä, on uudet nokat ja keinut asennettu sekä ketju ja laahaimet ja on varmaan kannetkin ollut pois kun ei ole yhtään sitä vanhaa öljy karstaa missään pinnoissa vaan puti puhdasta. Eipä yhtään harmita, taitaa tuo moottori kestää minun tuhannen kilometrin kesäsen ajosuoritteen hamaan loppuun :D

No uusi vesipumppu, termari, jäähdytin odottaa asennusta että on edes vähän jotain kynnen iloa...no kyllä sitä tässä Suomi-autossa riittää... kai noilla kilometreillä 320000 on jo rassattu ja tulee rassattuakin.

Vielä muutama kuva jos sattuu näkymään.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
1824 AK -96
vese123
Viestit: 116
Liittynyt: 27.8.2007 1:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vese123 »

Jatketaan puuhasteluja, pudotin jakajan takasin koloonsa, paljonko sytytyksen perus ennakko tuossa ilman alipainetta?
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
1824 AK -96
vese123
Viestit: 116
Liittynyt: 27.8.2007 1:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vese123 »

Olisko kellään tietoa tästä jakajan ennakon säädöstä niin sais moottorin nippuun?
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
1824 AK -96
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Chilton vastaa jotta TDC ilman vaakkumia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”