Mistä suuttimet W107:aan?

Vastaa Viestiin
350ÄSÄL
Viestit: 14
Liittynyt: 11.3.2011 21:33
Paikkakunta: Äänekoski

Mistä suuttimet W107:aan?

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Mistä löytyisi suuttimet vm. -72 350SL:ään, KL-varaosat ilmoitti ettei löydy, ehdottivat kyselemään jotain Saabin suuttinta(nro 8376055)??
Nykyisen suuttimen numero on 280 150 013, eivät kuitenkaan liene alkuperäisiä.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tervetuloa foorumille!

Eiköhän siihen kelpaa liki mitkä tahansa suuttimet 280E mallista alkaen? tietysti suuttimissakin on eroja mutta 280E/SE moottorien sylinteritilavuus on lähes sama (0,4375/0,466) per sylinteri, niin ei pitäs olla suurta toiminnallista eroa. ja 280 suuttimia hieman helpompi löytää. Tietysti suuttimien avautumispaine on kysymysmerkki, mutta jos siellä ei ole nytkään alkuperäiset...

tämä on tietysti täysin subjektiivinen mutu-tuntuma mutta en näe kyllä mitään syytä miksi niin ei voisi tehdä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

joo, noita 280:sen suuttimia löytyy toistakymmentä kipaletta :wink: tarttee tarkistaa tuo numero sarja ensin :idea:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tälläsiä suuttimia löytyy possin numero ja tarkistin vain yhen suuttimen numeron ja se on: 0 437 502 010 suuttimet ovat 280:stä :wink:
350ÄSÄL
Viestit: 14
Liittynyt: 11.3.2011 21:33
Paikkakunta: Äänekoski

Mistä suuttimet W107:aan?

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Ok, kiitokset tiedosta. Meinasin pistää nämä nykyiset huollettavaksi, jos niistä ei saa toimivia, pitää sitten kokeilla vaikka näitä 280:n.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

280:sen suutin on tällänen :wink:

Kuva

muistelisin, että saapin suutin olis hiukan erilainen :wink:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo saappaassa on pidemmät. audeissa oli muistaakseni samaa kokoa kuin mersuissa
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
350ÄSÄL
Viestit: 14
Liittynyt: 11.3.2011 21:33
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Suuttimet ovat aivan erilaiset, siis sähköiset.
Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ai hitto, tais olla D-jetti kyseessä :oops:
laitoinpa yv:tä
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Minulla on 8:n setti boschin letkusuuttimia. vanhoja ovat pakkauksesta päätellen mutta uusia ja muoveissa bosch numero 0280150151. Liitin on ainakin eri, mutta matala inpedanssi taitaa olla molemmissa. jos joku tietääs 013 virtaaman niin vois heittää lukemia. vois mulla olla muutama tuommoinen vanha 013 ja 6 satsi 280:n 014 loppuisia. kunnosta en tiedä enkä oikein tarkalleen tämän hetkistä sijaintiakaan. liekkö selvinneet muutosta???

tuossa vielä kuva niistä vanhoista..
Kuva
pasifsc
Viestit: 20
Liittynyt: 13.2.2012 19:01

Tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja pasifsc »

Tää nyt menee vähän otsikosta sivuun, mutta onko kellään tietoa mistä johtuu juuri ton 350:sen koneen hakeva tyhjäkäynti koneen ollessa kylmä? Kun pistän koneen käyntiin se käy tyhjäkäyntiä kokoajan pumpaten välillä 1000-2000 rpm kunnes kone lämpenee, jolloin käynti tasoituuu aivan normaaliksi. Kone siis käy ihan kuin pumppaisi kaasua koko ajan tai nykisi ryyppyä päälle ja pois. Ja vuosimallihan oli 1971. Muita käynti-/toimintahäiriöitä koneessa ei ole.
350ÄSÄL
Viestit: 14
Liittynyt: 11.3.2011 21:33
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Muistelen lukeneeni forumilta jostakin tyhjäkäyntiin liittyvästä keskustelusta, että kyseessä olisi tyhjäkäyntisuuttimen vajaatoiminta, joka on vanhemmiten yleistä. Ko. mötikkä lienee siinä imusarjan keskellä ja uusi maksaa 300-400,-€, toimintaa voi parantaa jotenkin suutinta kuristamalla?? (viisaammat tarkentakoon). Itselläkin tyhjäkäynti kylmänä n. 1800 ja lämpösenä ei meinaa pysyä käynnissä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”