w126 /300se -89 /380tkm/m103 käyntihäiriö

Vastaa Viestiin
Avatar
skye
Viestit: 25
Liittynyt: 13.11.2010 9:55

w126 /300se -89 /380tkm/m103 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja skye »

ässä alko röpeltää kierros alueella 0-2000,ajattelin että seokset vaatisi säätöä kun vaihoin kynttilät n.2000km sitten ,tuolloin heti tulppien, johtojen,jakajan,pyöriän jälkeen meni seokset rikkaalle,nyt 2000 jälkeen uus säätö kävi näin. yritin rikastuttaa seosta 1.7 kokoajan vetää siitä seoksen laihemmalle kaasua painettaessa ja aivan kuin ei ymmärtäis et kuski haluaa lisää tavaraa kuppiin.

tosiaan eilen kun istuin siinä autossa miettiväisenä huomasin että kuulu kauhea pihinä valojen tason säädöstä, mistä toi saa alipaineensa toi säätö? en oo vielä sitä kerenny korjaamaan.

vika ei ole sytytyksessä.
kaikki tulpat laihasta seoksesta vaalean noen peitossa.
mahdollisia ehdotuksia?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onko yj-rele/sulake ehjä :roll: mites lampda :wink:puola :wink:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jos se vuotaa siitä lampun korkeussäädöstä, niin voisiko se vuotaa niin paljon että se vaikuttaa sytytykseen? eikö tässäki ole kuitenki alipainetoiminen ennakon säätö?

säädäppä valojen korkeus toiseen ääripäähän, loppuuko pihinä? Nojoo, rikkihän se silti on jos pihisee, mutta tollee sen voi saaha vähemmäksi/pois.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se namiskahan on heleppo ottaa irti ja laittaa letku siihen paikalleen, todennäköseti irronnu säätimestä :wink:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onkoha tossa samanlainen systeemi ku 201,124,202? eli sen mokkulan sisällä kalvo joka ajanmittaan puhkeaa?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7107
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sergey kirjoitti:onkoha tossa samanlainen systeemi ku 201,124,202? eli sen mokkulan sisällä kalvo joka ajanmittaan puhkeaa?
Sama systeemi.
Avatar
skye
Viestit: 25
Liittynyt: 13.11.2010 9:55

Viesti Kirjoittaja skye »

touhottaja kirjoitti:onko yj-rele/sulake ehjä :roll: mites lampda :wink:puola :wink:
joo sen oon jo kertaalleen tinannu läpitte kun etsin abs asd vikaa.
bensasudin vaihoin kanssa, kun otin entisen suodattimen veke niin ruskeeta bensaa tuli sudin täydeltä :shock: ettei ois määräjakaja tukossa,yritin sitä pikkusta sutia ettiä sieltä määräjakajasta mutten sitä mistään löytäny.

toi alko toimimaan toi säädin kun sitä pihalla äske korjasin sillai että otin letkut pois ja takas :shock: :shock: :shock: :shock:
ihime vehe.
johdot ei lyö lävitte niitä tuli sormin hiveltyä.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

skye kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:onko yj-rele/sulake ehjä :roll: mites lampda :wink:puola :wink:
joo sen oon jo kertaalleen tinannu läpitte kun etsin abs asd vikaa.
bensasudin vaihoin kanssa, kun otin entisen suodattimen veke niin ruskeeta bensaa tuli sudin täydeltä :shock: ettei ois määräjakaja tukossa,yritin sitä pikkusta sutia ettiä sieltä määräjakajasta mutten sitä mistään löytäny.

toi alko toimimaan toi säädin kun sitä pihalla äske korjasin sillai että otin letkut pois ja takas :shock: :shock: :shock: :shock:
ihime vehe.
johdot ei lyö lävitte niitä tuli sormin hiveltyä.
olisko se suodatin ton etusormen kohalla :roll:

Kuva

se tankin suodatinkin kannattas putsata jos suodatin ruskeessa moskassa :wink:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tossaha se suodin on JOS on.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sergey kirjoitti:tossaha se suodin on JOS on.
kyllähän se siellä on :D

Kuva

Kuva

suodatinta ei kannata ton enempää purkaa, vaan räkleeniä sissään ja paineilimaa perrään :wink: suodatin pesun jäläkeen takasin ja letkut kiinni :lol:
Avatar
skye
Viestit: 25
Liittynyt: 13.11.2010 9:55

Viesti Kirjoittaja skye »

eikö ton pitäis olla siinä kun tuloputken jälkeen tulee se alipainekello hässäkkä niin siitä se päälimmäinen putki tulee tuohon mutta ei siinä ollu tuommosta. :shock: tinttasin purkillisen fortee tankkiin kattoo nyt reagoiko se siihen mitenkään sitte alkaa putsaamaan tuota polttoaine järjestelmää.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

skye kirjoitti:eikö ton pitäis olla siinä kun tuloputken jälkeen tulee se alipainekello hässäkkä niin siitä se päälimmäinen putki tulee tuohon mutta ei siinä ollu tuommosta. :shock: tinttasin purkillisen fortee tankkiin kattoo nyt reagoiko se siihen mitenkään sitte alkaa putsaamaan tuota polttoaine järjestelmää.
ei sitten sattus ollee kuvvaa siitä alipaine kellosta :roll:
Avatar
skye
Viestit: 25
Liittynyt: 13.11.2010 9:55

Viesti Kirjoittaja skye »

touhottaja kirjoitti:
skye kirjoitti:eikö ton pitäis olla siinä kun tuloputken jälkeen tulee se alipainekello hässäkkä niin siitä se päälimmäinen putki tulee tuohon mutta ei siinä ollu tuommosta. :shock: tinttasin purkillisen fortee tankkiin kattoo nyt reagoiko se siihen mitenkään sitte alkaa putsaamaan tuota polttoaine järjestelmää.
ei sitten sattus ollee kuvvaa siitä alipaine kellosta :roll:
joo pitää näpsästä kuva tossa kunhan taas sitä värkkään.
Avatar
skye
Viestit: 25
Liittynyt: 13.11.2010 9:55

Viesti Kirjoittaja skye »

huomenna alan tosissaan etsiin tota vikaa tosta, keräilly vähän mahdollisia vika alueita joita olis hyvä tarkastella.

-tk-moottori(puhdistus)
-virranjakaja kansi (vaikka uusi onkin)
-kaasuvivuston kytkin
-imuvuodot!
-yj-rele
-suuttimien tiivisteet.
-määräjakaja kumikaukalo
-ilmamäärämittari(johto poikki?)
-maadoitukset
-kylmäkäynnistys suutin
-puristukset.

sanokaas toki vielä onko jotain muuta mitä kannattaa tarkastaa?
kaikkia jippoja piuha irti jne.
Avatar
jake_87
aktiivimeseläinen
Viestit: 1617
Liittynyt: 08.7.2007 16:34
Paikkakunta: oulainen/ylivieska

Viesti Kirjoittaja jake_87 »

pakoputken kiinnitys
Avatar
skye
Viestit: 25
Liittynyt: 13.11.2010 9:55

Viesti Kirjoittaja skye »

jake_87 kirjoitti:pakoputken kiinnitys
erittäin asiallinen kommentti.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Lambda-anturi..? :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mites ruiskun säätö... onko sitä säädelty asiantuntevassa liikkees millon(kaan)? Vois peruiaattees olla iha yksinkertasesti säädöt vaan pieles.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
skye
Viestit: 25
Liittynyt: 13.11.2010 9:55

Viesti Kirjoittaja skye »

ei ole kattia tässä vehkeessä vaikkakin yj releessä on kaksi sulaketta :shock:
sondin kanssa olen säätäny, 1.3 seokset, nyt se ei vaan ota enää mitään säätäjö pitääkseen. kaasua painaessa vetää seokset laihalle kun kierrosalue palautuu. hc 200+
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tollee sitä munki tenavaan säädeltii korjaamolla monesti mut ei pysyny sääjöt aisoissa. sit vein bosch-huoltoon ni vips, ne veti ruuvit iha eri asentoo, ja auto alko pelaa. En tiedä mitä muuta ne teki, mutta tyhjäkäyntiruuvista sekä seosruuvista useamman varvin ne pyöritteli ja sytytyksen ennakkoa muutti aika reilusti, että osu kohalle.

siitä tuliki mielee että tosi usein luullaan ettei näis ole tyhjäkäyntiruuvia, ihan ammattiliikkeissä! ja sitte sitä säädetään seosruuvista, ja sit alkaa menee päin peetä... luulisin näin. ite en uskalla ko. ruuviin koskea.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
skye
Viestit: 25
Liittynyt: 13.11.2010 9:55

Viesti Kirjoittaja skye »

nyt tuli uutta tietoa. aloitin tulppien vaihosta ja sehä alko käymään taas niin hyvin ja liikkuu tasasesti koko kierrosalueen loppuun asti. entisillä tulpilla oliki jo ajettu ainaki 1000km :shock: :D
sitte anaalisondi paikoilleen ja mittailee.
tyhjäkäynnillä pysyy säädöt kohdillaan täysin (1.5) mutta sitte ku laittaa lisää kierroksia niin co putoo sinne 0.150-0.200 eli laihalle menee, joku ei nyt tiedä että tarvitaan lisää hiiltä pesään kun kierroksia nostetaan mutta mikä/kuka?

tulpat oli siis palanu loppuun , huomenna kattelee onko vika mekaaninen. jospa ne imuventtiilit ois myöskin palanu. :?
Avatar
skye
Viestit: 25
Liittynyt: 13.11.2010 9:55

Viesti Kirjoittaja skye »

nyt voisin sanoa että auto on täysin kunnossa, tk moottorille tulevat putket korjaasin niin alko tyhjäkäyntikin tasaantumaan.
ja noi seos lukemat on täysin normaalit,kun ne tarkistutin.
tulpat meni mitä ilmeisimmin sen takia pas**** koska kun noi seokset säätää täytyy ottaa huomioon se että karstat puhdistuu ja laitos tarvii lisää kamaa ajan mittaa eli toinen säätö tehtävä tai laittaa hieman rikkaammalle. näin sen diagnosoisin.

kiitos vastanneille! :wink: :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”