500 SEC puhalsi koneesta öljyt pihalle
500 SEC puhalsi koneesta öljyt pihalle
Joo elikkä hyvin alkaa tääkin mese "harrastus", just ku sai sisustaa pikkuhiljaa fiksummaksi niin sitte moottori puhalsi öljyt pihalle. Eli se tiputteli sieltä moottorin takaosasta sitä öljyä ihan pikkusen, sen verran että maassa oli aina noin 5 sentin läikkä halkasijaltaan ku yön yliki seiso pihassa, mittatikussa ei hirveästi näkynyt tuo tiputtelu.
Mutta tänään sitte ku kävin auton tankkaamassa ja ajelin auton parkkiin niin eiköhän perkele laskenu alleen kunnon lätäkön. Moottorissa on (oli) siis ne Mobil1 0W-40 täyssynteettiset jotka tuomittiin jo vissiin liian laihoiksi öljyiksi tällaseen melkeen 400tkm ajettuun V8 meseen.. Kun se sitä öljyä kerran tihkutteli niin lisäsin siihen pari päivää sitten CRC Stop Oil Drip purkin, sen olis pitäny LOPETTAA öljyn tiputtelu, mutta miten kävikään... No joo, periaatteessa lopetti tiputtelun ku varmaan tuli kaikki öljyt koneesta pihalle, eipä se paljo voi enää tiputella Mutta en ajatellu että tuon CRC:n ihmeaineen ihan noin olis pitäny toimia.
Pitää noutaa kaara tutkittavaksi että mistä vuotaa, mutta onko ajatuksia kellään mistä vois tulla öljyt pihalle? Mahdollisesti kampiakselin stefa sökö tai tullu ihan pihalle asti vai mikä? Sieltä moottorin takaosasta se jostain tulee, en oo sen tarkemmin katellu tuleeko moottorin ylä- vai alaosasta. Onko näissä mesen V8 moottoreissa joitaki tyyppivikoja mistä vois tuollanen öljyvuoto aiheutua?
Mutta tänään sitte ku kävin auton tankkaamassa ja ajelin auton parkkiin niin eiköhän perkele laskenu alleen kunnon lätäkön. Moottorissa on (oli) siis ne Mobil1 0W-40 täyssynteettiset jotka tuomittiin jo vissiin liian laihoiksi öljyiksi tällaseen melkeen 400tkm ajettuun V8 meseen.. Kun se sitä öljyä kerran tihkutteli niin lisäsin siihen pari päivää sitten CRC Stop Oil Drip purkin, sen olis pitäny LOPETTAA öljyn tiputtelu, mutta miten kävikään... No joo, periaatteessa lopetti tiputtelun ku varmaan tuli kaikki öljyt koneesta pihalle, eipä se paljo voi enää tiputella Mutta en ajatellu että tuon CRC:n ihmeaineen ihan noin olis pitäny toimia.
Pitää noutaa kaara tutkittavaksi että mistä vuotaa, mutta onko ajatuksia kellään mistä vois tulla öljyt pihalle? Mahdollisesti kampiakselin stefa sökö tai tullu ihan pihalle asti vai mikä? Sieltä moottorin takaosasta se jostain tulee, en oo sen tarkemmin katellu tuleeko moottorin ylä- vai alaosasta. Onko näissä mesen V8 moottoreissa joitaki tyyppivikoja mistä vois tuollanen öljyvuoto aiheutua?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
jos öljysuodatin on koneen takana niin se voi vuotaa öljyt ulos jos on löysällä tai tiiviste pullahtanut pihalle (en tiedä missä sen suodatin sijaitsee)sitten olis mahollista öljyn lauhuttimen letku rikko,tai joku tiiviste menny rikki koneen taka osasta ja jäähän sitten maholliseksi se kampiakselin stefan lopullinen rikkoutuminen nyt auto sitten nosturille tai montulle,öljyä koneeseen ja käyntiin sitten alle lampun kanssa ja kattoo mistä se tulee
Tarkistappa huvikses öljypohja. Sinne pohjapanssarin ja pohjan väliin jää paskaa ja aikaamyöten se nitkuttaa sen pellin halki. Mulla on tuon varamoottorin pohjassa just semmonen halkeama. Kampuran stefasta ei tule 8,5 litraa öljyä ihan heti ulos ja luulen että venttiilikopan tiivisteestäkään ei litrakaupalla tule öljyä ja jos tulis ni sen kyllä näkis savuna kiitos vieressä olevan pakosarjan. Ölppäputsari on etukulmassa ja taakke ei mene kuin laatikon jäähdytysputket niin ja se öljy oli mustaa eikä punasta Btw paraiten sisällä pysyy 10W-30
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
No ei sieltä tieten 8.5 litraa tullukaan pihalle, varmaan pari litraa, sellanen reilu lätäkkö kuitenniin.. Just hain auton talliin, pitänee tarkistella ku ehtii että mikä vaivaaRuntula kirjoitti:Tarkistappa huvikses öljypohja. Sinne pohjapanssarin ja pohjan väliin jää paskaa ja aikaamyöten se nitkuttaa sen pellin halki. Mulla on tuon varamoottorin pohjassa just semmonen halkeama. Kampuran stefasta ei tule 8,5 litraa öljyä ihan heti ulos ja luulen että venttiilikopan tiivisteestäkään ei litrakaupalla tule öljyä ja jos tulis ni sen kyllä näkis savuna kiitos vieressä olevan pakosarjan. Ölppäputsari on etukulmassa ja taakke ei mene kuin laatikon jäähdytysputket niin ja se öljy oli mustaa eikä punasta Btw paraiten sisällä pysyy 10W-30
Kiitos hyvistä vinkeistä, näistä on varmasti apua ku lähtee tuota tutkii. Hinattiin tuota autoa muuten 5 km automaatin ollessa N:llä, onko vaarallista? Kun eihän automaatteja saisi hinata, mutta muistelin että ainakin automaatti bemareita sai hinata lootan ollessa N:llä muutamia kymmeniä kilometrejä, siksipä tuoki hinattiin sen tiedon perusteella.. Toivottavasti ei tehty lisää tuhoa
Niin ja jos vielä on ehdotuksia mistä saattas vuotaa niin saa kertoa. Se tosiaan savus pellin alla ku öljyä tuli pihalle, joten varmaan öljy osu putkistoon tai pakosarjaan jossain vaiheessa? Ja joo, mustaa öljyä, nyt on sen verran reilu lätäkkö että oli helppo todeta
Se tosiaan tihkutteli aikasemmin, ainoat operaatiot mitä koneelle tein parin päivän aikana oli venttiilikoppien kiristykset (tänään) ja se CRC Oil Drip Stopperin lorauttaminen öljyjen sekaan, oliskohan noista nyt kumpikaan syypää öljyvuodon valtaantumiseen..?
Ohkasesta pellistä pokattu venakoppa ja paksu korkkitiiviste + liian iso rannemomentti asennettaessa venakoppa menee mutkille ja varmasti vuotaa.BlackZ kirjoitti:ainoat operaatiot mitä koneelle tein parin päivän aikana oli venttiilikoppien kiristykset (tänään) ja se CRC Oil Drip Stopperin lorauttaminen öljyjen sekaan, oliskohan noista nyt kumpikaan syypää öljyvuodon valtaantumiseen..?
En kyllä tiedä onko tuossa moottorissa millaiset venakopat ja niiden tiiviste.
I drive an Opel. What's your excuse?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ja valukoppa, paksu tilke sekä apinakiristys. Koppa halaki.Melitos kirjoitti:Ohkasesta pellistä pokattu venakoppa ja paksu korkkitiiviste + liian iso rannemomentti asennettaessa venakoppa menee mutkille ja varmasti vuotaa.BlackZ kirjoitti:ainoat operaatiot mitä koneelle tein parin päivän aikana oli venttiilikoppien kiristykset (tänään) ja se CRC Oil Drip Stopperin lorauttaminen öljyjen sekaan, oliskohan noista nyt kumpikaan syypää öljyvuodon valtaantumiseen..?
En kyllä tiedä onko tuossa moottorissa millaiset venakopat ja niiden tiiviste.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Lähes oikein! Eli nyt vasta sain itestä niin paljo irti ku en muuta enää keksiny että painelin autotalliin tutkimaan meseä. Ja niinhän se vaan oli, että olin kiristäny niin tiukalle venakopat että vänkärin puolen kuminen tiiviste oli menny halki ja pullahtanu osaksi pihalle Pitänee alkaa käyttää sitä momenttiavainta ku niin monesti tuntuu särkyvän osia ku rannemomenttia käyttääMelitos kirjoitti:Ohkasesta pellistä pokattu venakoppa ja paksu korkkitiiviste + liian iso rannemomentti asennettaessa venakoppa menee mutkille ja varmasti vuotaa.BlackZ kirjoitti:ainoat operaatiot mitä koneelle tein parin päivän aikana oli venttiilikoppien kiristykset (tänään) ja se CRC Oil Drip Stopperin lorauttaminen öljyjen sekaan, oliskohan noista nyt kumpikaan syypää öljyvuodon valtaantumiseen..?
No pääasia että rempasta tuli halpa, MB Osasta tilasin venakopan tiivisteet uudet ja reilun pari kymppiä makso yhteensä. Että pitänee alkuviikosta laittaa SEC iskuun taas. Samalla vaihtas nuo uudet tulpat ja tulpanjohdot siihen mitkä on hyllyssä ja paksummat öljyt koneeseen (nyt Mobil 1 0W-40, tilalle jotku 10W-30?) ja uuden suodattimen.
Mikäs on muuten se anturi tuolla oikealla puolella konetta ihan siellä takapäässä venttiilikopan vieressä sojottaa taivasta kohti? 2-napainen anturi.. Oli edellinen omistaja jättäny sen letkun venakoppaa kiristäessään väliin niin on johto aika lintassa, ehkä jopa poikki. Pitäs mitata..
Dodge Charger R/T 440cid+TF727+3.55 1969
MB R129 SL500 1993
MB R129 SL500 1993
Minä jätin Tunturin tulpanjohdon lohkon ja sylinterin väliin kun vaihdoin männänrenkaat, sattuuhan näitä.Oli edellinen omistaja jättäny sen letkun venakoppaa kiristäessään väliin niin on johto aika lintassa, ehkä jopa poikki.
Muistan kuin eilisen päivän vaikka tuosta on aikaa kohta 25 vuotta, ei lähteny
tuntsa käyntiin ku työntämällä.
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33