W123 -200 bensamersu nyt museorekisterissä

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

W123 -200 bensamersu nyt museorekisterissä

Viesti Kirjoittaja topias »

Aikaisemmin 06.04.2014 kirjoitin tälle palstalle kyselyn koskien mielipiteitä oikeanlaisista rekisterikilvistä vuonna 1983 Saksassa ensirekisteröityyn W123 bensa -200 mersuun. Vuoden 1983 mukaiset suomalaiset kilvet ilman FIN ja EU tunnuksia olen asentanut autoon ennen museokatsastusta. Auto hyväksyttiin museorekisteriin 03.06.2014.

Tässä vähän tietoa auton historiasta sekä oston kuvioista Saksan maalta. Ostin auton vuonna 2011 keväällä www.mobile.de ilmoituksen perusteella. Katselin ensin itse auton kuvia myynti-ilmoituksessa pari päivää ihan yksinäni ja sitten vasta rohkenin sanoa vaimolleni, että voisitko tulla tänne koneelle katsomaan erittäin hienoa mersua, joka on nyt myytävänä. Vaimo tuli ja tokaisi sitten siihen ihan heti perään, että ota nyt heti yhteyttä siihen myyjään ja mennään sitten paikan päälle katsomaan sitä autoa. Sovin sitten myyjän kanssa siitä, että pitää autoa meille muutaman päivän ajan varattuna eikä myy sitä muille ennen meidän tuloa paikan päälle. Heti jo samana päivänä tilasin lennot Frankfurtiin ja junaliput Aschaffenburgiin noin 50 km itään Frankfurtista. Frankfurtin kentälle päästyämme soitin sitten vielä varmuudeksi vuoksi myyjälle ja ilmoitin hänelle milloin junamme saapuu Aschaffenburgin asemalle. Perillä myyjä olikin sitten jo meitä vastassa asemalla. Ajoin autolla sitten pienen koeajon myyjän kotiin ja totesin auton olevan ennalta ilmoitetussa kunnossa. Lopullinen hintakin oli sovittu myyjän kanssa jo etukäteen netissä sähköpostien kautta sillä nimenomaisella ehdolla, että mikäli myyjän ilmoittamat tiedot yhdessä netin kuvien kanssa pitävät sitten siellä paikan päälläkin paikkansa, niin ostan auton sitten sillä ennalta sovitulla hinnalla ja käteisellä kaupalla. Näin sitten siellä teimmekin ja olen edelleenkin hyvin tyytyväinen tähän ostokseeni. Auto oli ollut Saksassa aikaisemmin ainoastaan yhdellä rekisteriin merkityllä omistajalla ja auto oli ulkoa sekä sisältäkin päin katsottuna lähes käyttämättömän oloinen. Auto rekisteröitiin sitten nimiini paikallisessa virastossa ja ajoimme sillä sitten sen jälkeen Rostockin satamaan, josta sitten edelleen Finnlinesin laivalla Vuosaareen ja Suomen kamaralle.

Tämän kaltaiseen reissuun on syytä varata noin viikon verran aikaa. Tietysti jos asut Helsingin seudulla ja ostat autosi pohjoisesta Saksasta, niin 4 päivääkin ihan hätäisesti voi riittää siihen, että tulet auton kanssa laivalla Suomeen. Voihan tällaisen auton hakumatkan ottaa osaksi ihan lomankin kannalta, jolloin aikataulu tietysti vähän venähtää siitä ihan minimistään.

Voin sitten aikanaan lähettää muutamia kuvia autostani aiheeseen sopivalle Mese-sivustolle. Onko museorekisteriin merkityille autoille ihan oma palstansa Mese-sivuilla? En ole vielä törmännyt tälle sivustolle. Jos tällaista sivustoa ei vielä ole, niin mikä olisi lähinnä sopiva sivusto auton kuville? :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sopiva paikka viestiketjulle voisi olla Oldtimers-osio.
Siirränkö tämän aloituksen sinne, tai aloitteletko uuden viestiketjun ?
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kiitos postistasi dealer. Siirrä vain sinne ilmoittamaasi Oldtimer-osioon. Sitä varmaankin vanhat Meseläiset ovat jo tottuneet paremmin käyttämään. :D
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Olen joskus aikaisemmin Mesen palstoita lukenut hyvin selkeät ohjeet siitä, miten itse ottamia kuvia liitetään omiin viesteihin. Yritin hakea niitä ohjeita näiltä sivuilta viimeksi kuluneen tunnin aikana uudestaan, mutta en niitä sieltä sitten kuitenkaan löytänyt. Kertokaapa minua viisaammat ihan kansanomaisesti se, miten tuon homman saan tehdyksi. Kyseinen ja unohtamani linkki jo ilmeisesti riittää minulle kuvien lähettämiseksi. Omiin sähköposteihini liitettävät kuvat osaan jo hoitaa ihan hyvin. Ihan mielelläni lähettelen kuvia autoistani eri tyyppien Mese -palstoille sitten kun tämän tekniikan olen opetellut.

:D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kiitos dealer!!! Kylläpä vielä tänäkin päivänä saa ihan hämmästyttävän hyvää ja nopeaa palvelua asioihin syvästi vihkiintyneiltä alan henkilöiltä. Kunhan joskus olen mersuni ja vaimoni kanssa Lintosen korjaamon seuduilla, niin täytekakun kanssa tulen Sinua tervehtimään!
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

No, mitenkäs tässä nyt sitten näin hullusti kävi? Olevinani lähetin 7 erilaista kuvaan autostani ja sitten vain 2 tuli perille. Nekin ihan väärän kokoisina. Kun on nyt viikonloppu tulossa, niin yritän vielä sinnitellä ja paneutua näihin tietokoneiden saloihin ja tuohon dealerin antaman linkin tietoihin paremmalla ajalla.
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Helkkari vieköön! Tulihan ne kaikki sittenkin perille ja ihan horisontaalisella tasolla. Itse odotin niiden tuloa pystysuunnassa koneelle. Jos olisin jo eilen kuollut, niin en olisi tätäkään asiaa saanut sitten elinaikanani tietää. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ai että on nätit värit 123ssa.
Muokkaappa viestiä niin että painelet enteriä kuvien välissä.
Kunhan joskus olen mersuni ja vaimoni kanssa Lintosen korjaamon seuduilla, niin täytekakun kanssa tulen Sinua tervehtimään!
Jo vain passaa, eikä se täytekakku niin välttämätön ole :lol:
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Unohtui edellisissä viesteissäni mainita se, että nämä kuvat olen ottanut syksyllä 2011 eli ennen auton kunnostusta vuonna 2011-2012. Sen jälkeen olen muuttanut nuo EU-FIN rekisterikilvet suomalaisia vuoden 1983 kilpiä vastaaviksi samoille tunnuksille. Auton sisustus sekä sen upea maalipinta ovat ihan alkuperäisiä. Alustan olen perusteelliseti entisöinyt lähes uuden veroiseksi.
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kotona on nyt varsin paha tilanne, kun vaimokin on viikon verran poissa Porvoon seudulla. Minulla tämä oma tietokoneeni menee aina vain hullumpaan suuntaan. Tekstitkin tulivat kuvien myötä ihan pirun pitkiksi ja vaikeasti luettaviksi horisontaalisiksi nauhoiksi. Minussahan ei ole tietenkään mitään vikaa, mutta tämä pirun tietokone alkoi kyllä nyt ihan rankasti minulle pottuilemaan mitään syytä. :D
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Ei minulta näy onnistuvan tuo enterin painelu. Jos Sinä dealer voit asian korjata ja muokata, niin tietysti annan Sinulle ihan täydet valtuudet sen tekemiseen. Onhan tuo tietysti hankalaa palstan lukijoiden kannalta, kun täytyy tekstiä koko ajan siirrellä edestakaisin oikealle ja vasemmalle.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Tulin tähän väliin sohlaamaan sen verran että nyt ovat ojennuksessa. Komea peli!
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Parhaimmat kiitokseni Sinulle jäsen "onre" siitä, että tulit tähän väliin ja selvitit tämän täysin minun aiheuttamani sotkun palstan lukijoille paremmin luettavaan muotoon. Minulle nämä tietokonehommat ovat edelleenkin varsin mystisiä, vaikka tekniikan parissa olen koko ikäni työskennellyt. En vieläkään käsitä sitä, miten ihmeessä sain nämä kuvat ja tekstit vaateriin.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Kun liität kuvia, paina aina enter-nappia sen jälkeen kun olet onnistuneesti lisännyt yhden. Sitten pitäs toimia.
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kiitokset vinkistäsi! Yritän jatkossa muistaa tämän asian. :lol:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

On kyllä kertakaikkisen hienossa kunnossa oleva auto. Konehuone ja sisusta näyttävät kuvissa aivan kuin olisi uudesta autosta otettu kuvat.

Sopiiko kysyä, että paljonko on ajomäärä tällä autolla?
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Tottahan toki sopii kysyä ja ihan mielelläni vastaan kaikkiin kysymyksiin. Myyjän antamien tietojen mukaan myyntihetkellä ajetut kilometrit olivat noin 91000 ja mittarissa samoin. Huoltokirjan merkinnätkin kyllä tukevat tätä määrää. Oliko sitten mittarin lukemia veivattu pienemmiksi, niin en sitten ihan varmuudella tiedä. Kun tuon auton pohjan kävin ihan tarkasti läpi vuoden 2011 syksyn ja seuraavan vuoden kevään välisenä aikana lähes päätoimisena työnä, niin toki sieltä ruostettakin löytyi. Lähinnä takasillan tukivarsista sekä sen yläpuolisesta auton pohjasta. Ei ollut kuitenkaan mitään harsopeltiä. Ihan muutaman pienen paikan hitsasin sinne varmuuden vuoksi. Varsinaisesti mitään uusia osia en siihen joutunut ostamaan. Kyllähän tuo auto siellä paikan päällä Aschaffenburgin rautatieasemalla jo heti ensi silmäykselläkin säväytti. Varsinkin sen väritys sekä ulkopuolella että sisällä on mieleiseni.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Onpahan helmi :shock: Onnittelut :pappa: Kyllä tuollaisella kelpaa kauniina kesäpäivänä käydä rouvan kanssa cruisailemassa kahvikupposella jossain viihtyisässä rantakahvilassa :D
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Noin juuri teemme, kunhan saan vaimon ensin houkuteltua pois Porvoosta tänne kotiin. Vaimo tykkää käydä aina silloin tällöin siellä, kun on sieltä kotoisin. :)
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Tässä pari kuvaa lisää autosta tämänhetkisillä ja vuoden 1983 mukaisilla kilvillä.
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

KuvaKuva
Viimeksi muokannut topias, 28.6.2014 19:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

No niin, taashan tuo meni ihan säheltämiseksi, vaikka piti lähettää vain 2 kuvaa. Ideana näissä kuvissa oli vain se, että miltä auto näyttää nyt tänä päivänä ja vuoden 1983 kilvillä varustettuna. :(
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Voisitko jäsen "onre" taas kerran tulla apuun ja pistää nämä 2 kuvää alakkain, jotta tekstitkin sitten mahtuvat samalla sivulle. Ei mene antamasi hyvätkään ohjeet ihan heti tällaisen luupään aivosoluihin. :roll:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Josko minä koittasin neuvoa.

Klikkaa tuon ylläolevan viestin kohdalta muokkaa nappia :arrow: siinä viestissä pane kursori kuvan osoitteen jälkeen ja paina entteriä, tämän jälkeen paina lähetä.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Jippii !!! Kiitokset postistasi ja hyvästä opetuksestasi "teppo 21". Muutaman kerran tuota kyllä jo harjoittelin ja onneksi kaikki viritelmäni eivät menneet eetteriin kaikkien ihmeteltäviksi. Itselläni on melkoinen terrierin luonne ja siitä syystä kaikki se mikä ei tapa vain vahvistaa kroppaa ja sielua.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Melkein onnistui :D

Vielä kun olisit ennen tuota [img] tagia painanut enteriä niin molemmat näkyisi.

Eli nyt poistat rivinvaihdon tagin takaa ja lisäät sen sitä ennen. :wink:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Huomenna jatketaan harjoittelua ja sitten jo heti aamulla taas tuorein voimin tulemme kehiin. Kyllähän tuo asiani yhdellä kuvallakin tuli ilmeisesti selväksi. Eli rekisterikilvet on sitten aikaisempien kuvien vaihdettu uusiin ja vuoden 1983 vastaaviin kilpiin ilman EU-FIN tunnuksia. Myös Saksan aikaiset kilpien mustat muoviset kehykset olen poistanut.
Pontus
Viestit: 95
Liittynyt: 19.10.2010 15:33
Paikkakunta: Helsinki

Re:

Viesti Kirjoittaja Pontus »

topias kirjoitti: 27.6.2014 20:15 Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Voi jessus kun hyvässä kunnossa tuo sisusta tuossa W123! :shock:

Onko sisustan värkoodi 055, jos on niin minulla on samanlainen sisusta omassa W123 230E:ssä
W124 E200 1994
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”