Mersun mallisarjojen arvostus
Mersun mallisarjojen arvostus
Heittäydytäämpä filosofisiksi näin pyhäpäivän kunniaksi.
Asia tuli mieleeni eilen kun vahailin ässää, pohdiskelin onko kottero taltioimisen arvoinen. Tulin siihen johtopäätökseen että on.
Ennenmuinoin kun tuli ajeltua 123:silla, pystäreitä pidettiin "intialais-peräisten nuoriso-eläkeläisten" autoina, niitä ei juuri arvostettu. Tilanne on nyt tyystin toinen, vaikka aikaa mallisarjan päälle syleksimisestä ei ole kuin noin 20 vuotta.
123 alkaa olla jo nyt arvossaan, muttei kuitenkaan mielestäni tarpeeksi. 124 on tämän päivän "ravikoppa", tai sitten se on jopa väyrynen.
Jarski on mielestäni ansioitunut asiassa loistavasti, eipähän mene kaikki 123:t paaliin, ainakaan rikkomatta.
Saadaanko tästä keskustelua aikaiseksi, vai joutavatko kaikki vanhat mersut paaliin? Toivon että oma hermo kestää taltioida tuon ässän, se ei kuitenkaan ole ihan tusinatavaraa, vaikka niitä vielä joka mutkassa vastaan tuleekin. Mutta tuleeko vaikkapa kahdenkymmenen vuoden kuluttua?
Niin, oma suosikkini on muuten W108-109.
Asia tuli mieleeni eilen kun vahailin ässää, pohdiskelin onko kottero taltioimisen arvoinen. Tulin siihen johtopäätökseen että on.
Ennenmuinoin kun tuli ajeltua 123:silla, pystäreitä pidettiin "intialais-peräisten nuoriso-eläkeläisten" autoina, niitä ei juuri arvostettu. Tilanne on nyt tyystin toinen, vaikka aikaa mallisarjan päälle syleksimisestä ei ole kuin noin 20 vuotta.
123 alkaa olla jo nyt arvossaan, muttei kuitenkaan mielestäni tarpeeksi. 124 on tämän päivän "ravikoppa", tai sitten se on jopa väyrynen.
Jarski on mielestäni ansioitunut asiassa loistavasti, eipähän mene kaikki 123:t paaliin, ainakaan rikkomatta.
Saadaanko tästä keskustelua aikaiseksi, vai joutavatko kaikki vanhat mersut paaliin? Toivon että oma hermo kestää taltioida tuon ässän, se ei kuitenkaan ole ihan tusinatavaraa, vaikka niitä vielä joka mutkassa vastaan tuleekin. Mutta tuleeko vaikkapa kahdenkymmenen vuoden kuluttua?
Niin, oma suosikkini on muuten W108-109.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kyllä hieno ja hyväkuntonen SEL on aina taltioimisen arvoinen.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kyllähän hyvät yksilöt kannattaa säilyttää niin hyvin kuin vain mahdollista.
Eli HVM:n täytyy hommata tynnyrillinen kotelosuojavahaa ja ruiskuttaa joka ikinen kotelo ja palkki umpeen tuota ruosteen loitolla pitävää litkua
Tosin ite törmäsin ässällä ajellessa useasti siihen että kaikki ei erota W126:sta Weeyxkaxkolomosesta
Eli HVM:n täytyy hommata tynnyrillinen kotelosuojavahaa ja ruiskuttaa joka ikinen kotelo ja palkki umpeen tuota ruosteen loitolla pitävää litkua
Tosin ite törmäsin ässällä ajellessa useasti siihen että kaikki ei erota W126:sta Weeyxkaxkolomosesta
Autoihin ei kannata rakastua, romurautaa ne on merkistä riippumatta.
paitsi susukimaasturit
Jos jotain aikoo säilyttää ja säästää, ei kannata haikailla menneitten aikojen perään vaan pitää ostaa joku uusi auto ja alkaa säilyttää sitä ajamattomana - sama mikä merkki ja malli niin arvossaan se on 40 vuoden kuluttua.
Mersuista - 124 ei vielä ole arvostettu, oikein hyvät 123:t alkavat olla, ja syystäkin.
paitsi susukimaasturit
Jos jotain aikoo säilyttää ja säästää, ei kannata haikailla menneitten aikojen perään vaan pitää ostaa joku uusi auto ja alkaa säilyttää sitä ajamattomana - sama mikä merkki ja malli niin arvossaan se on 40 vuoden kuluttua.
Mersuista - 124 ei vielä ole arvostettu, oikein hyvät 123:t alkavat olla, ja syystäkin.
wiimax.fi
Aika moni laite on hieno, kunhan se on kunnossa, ruosteeton ja puhdas. Mersuista omia "suosikki" mallejani ovat w201/w124, ne vaan ovat hienoja. Edellyttäen että laitteet ovat varusteltu TEHTAALLA runsaallakädellä ja ovat muutenkin kunnossa.
Kaikki coupet ovat myös hienoja, pongasin tuossa pieksämäellä mm. yhden w123 coupen. Oli kuin uusi.
Kaikki coupet ovat myös hienoja, pongasin tuossa pieksämäellä mm. yhden w123 coupen. Oli kuin uusi.
Jos joku tämänpäivän auto säilöttäisiin 40:si vuodeksi ei sillä varmaan tekisi enään mitään kun kaikki sähkölaitteet olisivat hapettuneet pilalle .dealer kirjoitti:Autoihin ei kannata rakastua, romurautaa ne on merkistä riippumatta.
paitsi susukimaasturit
Jos jotain aikoo säilyttää ja säästää, ei kannata haikailla menneitten aikojen perään vaan pitää ostaa joku uusi auto ja alkaa säilyttää sitä ajamattomana - sama mikä merkki ja malli niin arvossaan se on 40 vuoden kuluttua.
Mersuista - 124 ei vielä ole arvostettu, oikein hyvät 123:t alkavat olla, ja syystäkin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Omat suosikit w123 ja w124, mutta päinvastoin kuin joku itse arvostan mahdollisimman spartalaista varustelua, ihan huollettavuuden helpottamiseksi, vähemmän hajooavaa osaa, enemmän tilaa huoltaa.
Noissa kummassakin mallisarjassa näkyy vuosien yksityiskohtainen suunnittelu ja panostus hinnasta tinkimättä. Hyvistä osista ja helposta pikkunippeleidenkin vaihdettavuudesta syntyy pitkäikäinen tuote.
Olenkin nimennyt oman 124sen "henkilökohtaiseksi vastalauseeksi kertakäyttökulttuuria vastaan"
Noissa kummassakin mallisarjassa näkyy vuosien yksityiskohtainen suunnittelu ja panostus hinnasta tinkimättä. Hyvistä osista ja helposta pikkunippeleidenkin vaihdettavuudesta syntyy pitkäikäinen tuote.
Olenkin nimennyt oman 124sen "henkilökohtaiseksi vastalauseeksi kertakäyttökulttuuria vastaan"
Kyllä tuo nyt varmaan alkaa arvostusta kun ensimmäiset mallit saavuttavat 30 v. merkkipaalun. Tässä saksalaispajassa arvostetaan alkuperäistä lokinsiipeä yli kaiken:dealer kirjoitti:
Mersuista - 124 ei vielä ole arvostettu, oikein hyvät 123:t alkavat olla, ja syystäkin.
http://www.hk-engineering.de/
W124 ei tule ikinä saamaan niin paljon arvostusta kuin W114/115 tai W123Laaksonen kirjoitti:Kyllä tuo nyt varmaan alkaa arvostusta kun ensimmäiset mallit saavuttavat 30 v. merkkipaalun. Tässä saksalaispajassa arvostetaan alkuperäistä lokinsiipeä yli kaiken:dealer kirjoitti:
Mersuista - 124 ei vielä ole arvostettu, oikein hyvät 123:t alkavat olla, ja syystäkin.
http://www.hk-engineering.de/
W124 E200 1994
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
W123 230E 1982 (mr-projekti)
S204 200 kompressor 2008
Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
No ei varmaan enää paljoa koska on saanut jo enemmän kuin mikään muu mersu.Pontus kirjoitti:W124 ei tule ikinä saamaan niin paljon arvostusta kuin W114/115 tai W123Laaksonen kirjoitti:Kyllä tuo nyt varmaan alkaa arvostusta kun ensimmäiset mallit saavuttavat 30 v. merkkipaalun. Tässä saksalaispajassa arvostetaan alkuperäistä lokinsiipeä yli kaiken:dealer kirjoitti:
Mersuista - 124 ei vielä ole arvostettu, oikein hyvät 123:t alkavat olla, ja syystäkin.
http://www.hk-engineering.de/
Parhaat mersuthan on 124 ja 201 korimallit. Verrattuna aiempiin ja tuleviin ja aikalaisiin ja yleiseen laatukäsitteeseen. Niissä on saanut eniten mersua rahoillansa.
Toki 124 ja 201 korimalleissa on esim paisarin korkki sama kuin 123:ssa
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.