C107 SLC Coupé -72 kuvatarinaa
Asiaa sivuttu jo säikeen alkuosassa Mersufoorumin puolella
- verhoojan mukaan etupenkit täytyy molemmat uusia täysin mersun nahkaa vastaavalla nahkalla ja värillä jotta värieroja ei jää
- fyllit uusittava ainakin kuskin penkkiin alkuperäisillä täytteillä mittasopivuuden vuoksi
- penkit täytyy viedä ja hakea itse
- homma kestää kuukausia
- on ihanan kallista. (yv jos hinta oikeasti kiinnostaa)
- verhoojan mukaan etupenkit täytyy molemmat uusia täysin mersun nahkaa vastaavalla nahkalla ja värillä jotta värieroja ei jää
- fyllit uusittava ainakin kuskin penkkiin alkuperäisillä täytteillä mittasopivuuden vuoksi
- penkit täytyy viedä ja hakea itse
- homma kestää kuukausia
- on ihanan kallista. (yv jos hinta oikeasti kiinnostaa)
S123 300TDT autom -82 (ajossa), W123 300D -76 (MR), C107 350 SLC -72 (MR), Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Jatkan polttoaineletkujen vaihtamista nyt kun uusi polttoainesuodatin saapui. Tällä kertaa en laske tankkia tyhjäksi, koska puristan vasta uusitun tankilta tulevan letkun lyttyyn, ja siten katkaista polttoaineen valuminen. Varmuuden vuoksi käytän kahta puristinta.
Näyttää suodattimen pään letkuliitos tihkuneen, joten korjaus on todella tarpeen. Liitos meni ihan märäksi heti kun väänsin lemmarin ruuvia. Letku oli mennyt ihan lölliksi ja venyi kuin purukumi, kun irroitin sen. Letku näyttää oleva italialaista. Suodattimesta pääsi valumaan bensaa montun pohjalle, joten pidettävä tauko ja annettava tallin tuulettua.



Näyttää suodattimen pään letkuliitos tihkuneen, joten korjaus on todella tarpeen. Liitos meni ihan märäksi heti kun väänsin lemmarin ruuvia. Letku oli mennyt ihan lölliksi ja venyi kuin purukumi, kun irroitin sen. Letku näyttää oleva italialaista. Suodattimesta pääsi valumaan bensaa montun pohjalle, joten pidettävä tauko ja annettava tallin tuulettua.



Viimeksi muokannut Sharedoc, 15.11.2020 15:54. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
S123 300TDT autom -82 (ajossa), W123 300D -76 (MR), C107 350 SLC -72 (MR), Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Suodattimelta auton alle metalliputkeen menevä letku oli ollut lyhyensorttinen ja ollut puristuksissa ja murtunut pinnasta muttei vielä vuotanut. Sen lemmari pisti tiukasti hanttiin ja murtui ennenkuin lähti ruuvi pyörimään.


Viimeksi muokannut Sharedoc, 15.11.2020 15:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
S123 300TDT autom -82 (ajossa), W123 300D -76 (MR), C107 350 SLC -72 (MR), Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Suodatinta en lopulta vaihtanutkaan, kun se näytti aika uudelta. Asensin uudeksi letkuksi Gatesin halvempaa 8 millistä, joka taipui paremmin mutkalle suodattimen ja pumpun välille. Niputin bensaletkuja nippusiteellä yhteen, etteivät letkut hankaa mihinkään terävään pellinkulmaan tai vetoakseliin. Nyt on sitten auton takapäästä kaikki bensaletkut uusittu ja seuraavaksi auton etupään bensaletkujen tarkastukseen. Seuraan kuitenkin ensin muutaman päivän loppuuko bensan haju autotallisssa.


S123 300TDT autom -82 (ajossa), W123 300D -76 (MR), C107 350 SLC -72 (MR), Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Halpa henkivakuutus on kun viitsii kaikki uusia. Voi olla syytä seurata letkujen kuntoa jatkossakin, aika paljon on tullut juttua vastaan hyvin nuorella iällä hapertuneista letkuista.Sharedoc kirjoitti: Nyt on sitten auton takapäästä kaikki bensaletkut uusittu ja seuraavaksi auton etupään bensaletkujen tarkastukseen.
On kohtuullisen hiuksia nostattava ajatus, että alkaisi jokin letku vuotaa kesken ajon ja sähköpumppu ruuttaa täydellä paineella bensaa pitkin kuumaa konehuonetta

W639
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."
Hirschmann 6000H -tyyppinen moottoriantennin raato saapui saksalaiselta purkaamolta. Täytyy sanoa antenni teki ensivaikutuksen koollaan. Tämä on suuri ja painava. Vakavasti otettava vehje. Moottoriantennien mersu. Mersujen moottoriantenni.

Kotelo näyttää ehyeltä ja sähkökaapelin kunnossa, mutta teleskoopin rungon kärki on katkaistu pahasta paikasta. Täytyy seurata eBay tarjontaa paremman teleskoopin rungon löytämiseksi.

Näihin on huonosti saatavilla erikseen täydellisiä antenniteleskooppeja. Teleskoopin sisuskaluja löytyy varaosina sekä aitoina Hirschmannina Saksasta että näköisosana Englannista ja USAsta. Käytän näköisosaa testauksessa ja asennan aidon vasta kun kaikki pelaa.
Näköisosa tulossa Englannista

Aito tulossa Saksasta

Asennussarja (tulossa aito Hirschmann Saksasta)


Kotelo näyttää ehyeltä ja sähkökaapelin kunnossa, mutta teleskoopin rungon kärki on katkaistu pahasta paikasta. Täytyy seurata eBay tarjontaa paremman teleskoopin rungon löytämiseksi.

Näihin on huonosti saatavilla erikseen täydellisiä antenniteleskooppeja. Teleskoopin sisuskaluja löytyy varaosina sekä aitoina Hirschmannina Saksasta että näköisosana Englannista ja USAsta. Käytän näköisosaa testauksessa ja asennan aidon vasta kun kaikki pelaa.
Näköisosa tulossa Englannista

Aito tulossa Saksasta

Asennussarja (tulossa aito Hirschmann Saksasta)

S123 300TDT autom -82 (ajossa), W123 300D -76 (MR), C107 350 SLC -72 (MR), Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Sain hommattua istuimen korkeudensäädön alkuperäiset kiinnitysruuvit eBay.de kautta.


Viimeksi muokannut Sharedoc, 21.11.2020 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S123 300TDT autom -82 (ajossa), W123 300D -76 (MR), C107 350 SLC -72 (MR), Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
On vähän erinnäköinen kuin uudemmat Hirschmannit, tuohan kestää vaikka ydinsodanSharedoc kirjoitti:Hirschmann 6000H -tyyppinen moottoriantennin raato saapui saksalaiselta purkaamolta. Täytyy sanoa antenni teki ensivaikutuksen koollaan. Tämä on suuri ja painava. Vakavasti otettava vehje. Moottoriantennien mersu. Mersujen moottoriantenni.

® Mesen Porkkana-klubi
1991 420 SE, 1997 SL 320
1991 420 SE, 1997 SL 320
Sarjassa näyttäviä nahkaverhoiluja, nettiautoon tuli myyntiin W140 lang S400 1993 jenkkituonti
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/400/11566818
Sisustus beige (265A) ulkoväri smoke silver metallic (702U)
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/400/11566818
Sisustus beige (265A) ulkoväri smoke silver metallic (702U)
S123 300TDT autom -82 (ajossa), W123 300D -76 (MR), C107 350 SLC -72 (MR), Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Vaikuttaa siltä, ettei SLCssä ole enää akuutteja polttoainevuotoja, koska pensanhaju on hävinnut tallista. Etupään polttoaineletkujen tarkastus saa odottaa todennäköisesti ensi kevääseen, koska tallissa on jo liian kylmää tehdä remppaa, jos ei ole aivan pakko.
Käytin SLCtä kuntotarkastuksessa katsastusasemalla saadakseni lisätietoa auton, erityisesti jarrujen, ohjauksen ja alustan kunnosta. Kuntotarkastuksessa ei muuta löytynyt kuin jo tiedossani olevat kaksi ruostevauriota pohjassa ja takaiskunvaimentimen öljyvuoto. Nyt autolla uskaltaa ajaa huoletta.
Otin SLCn käyttöön siksi aikaa, että saan korjattua käyttöautona olevaa S123 300tdt -82 myös piinaavan polttoainevuodon. Tuntuu nuo polttoainevuodot olevan vähän jokaisessa harrasteautossa vaivana. Tämä on nyt neljäs auto vuoden sisään, josta joudun korjaamaan polttoaineputkiä tai letkuja.
Kävin vielä automaaliliikkeessä tilaamassa maalia maalipinnan korjauksia varten. Alkuperäistä Byzanz-gold väriä ei saanut enää vaan joutuvat tekemään. Sen vuoksi mittasivat värin optisella laitteella suoraan autosta. En jäänyt odottelemaan maalin sekoittamista tällä kertaa, vaan käyn hakemassa värin myöhemmin.
Käytin SLCtä kuntotarkastuksessa katsastusasemalla saadakseni lisätietoa auton, erityisesti jarrujen, ohjauksen ja alustan kunnosta. Kuntotarkastuksessa ei muuta löytynyt kuin jo tiedossani olevat kaksi ruostevauriota pohjassa ja takaiskunvaimentimen öljyvuoto. Nyt autolla uskaltaa ajaa huoletta.
Otin SLCn käyttöön siksi aikaa, että saan korjattua käyttöautona olevaa S123 300tdt -82 myös piinaavan polttoainevuodon. Tuntuu nuo polttoainevuodot olevan vähän jokaisessa harrasteautossa vaivana. Tämä on nyt neljäs auto vuoden sisään, josta joudun korjaamaan polttoaineputkiä tai letkuja.
Kävin vielä automaaliliikkeessä tilaamassa maalia maalipinnan korjauksia varten. Alkuperäistä Byzanz-gold väriä ei saanut enää vaan joutuvat tekemään. Sen vuoksi mittasivat värin optisella laitteella suoraan autosta. En jäänyt odottelemaan maalin sekoittamista tällä kertaa, vaan käyn hakemassa värin myöhemmin.
S123 300TDT autom -82 (ajossa), W123 300D -76 (MR), C107 350 SLC -72 (MR), Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Re: C107 SLC Coupé -72 kuvatarinaa
Foorumin kanssa ollut vaikeuksia kun tunnarini lakkasi toimimasta ja sain sen toimimaan vasta nollamalla salasanani.
Talven aikana en ole pystynyt tekemään mitään kun on ollut niin kylmää ettei ole kannattanut lämmittää eristämätöntä autotallia.
Saksaan lähettämäni kirje auton ensimmäiselle omistajalle (tai jälkeläisille) tuli takaisin avaamattomana. Ilmeisesti osoitteessa asuu jo muuta väkeä.
Talven aikana en ole pystynyt tekemään mitään kun on ollut niin kylmää ettei ole kannattanut lämmittää eristämätöntä autotallia.
Saksaan lähettämäni kirje auton ensimmäiselle omistajalle (tai jälkeläisille) tuli takaisin avaamattomana. Ilmeisesti osoitteessa asuu jo muuta väkeä.
S123 300TDT autom -82 (ajossa), W123 300D -76 (MR), C107 350 SLC -72 (MR), Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Re: C107 SLC Coupé -72 kuvatarinaa
Tämä on ollut yleisesti tiedossa että kaikkien salasanat pitää nollata että tänne päivitetylle voorumille pääsee.
Taisin aikanaan facen mese.fi ryhmässä asiasta mainita että kannattaisi foorumin etusivulle ja face ryhmän etusivulle (ja vaikka mersufoorumillekkin) laittaa selvästi ohjeet miten saa uuden salasanan.
Eipä se ketään kiinnostanut eikä mitään ohjeita ole missään näkyny. Eli antaa voorumin kuolla pois vaan.