Kannattaako sekaantua 60-luvun ässään?

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Kannattaako sekaantua 60-luvun ässään?

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Vähän tekisi mieli 60-luvun bensa ässää (onkohan korimalli w110 tai jotain sinne päin). Kysymys kuulukin kannattaako köyhän sekaantua? Miten helposti saa osia ja minkä hintaisia ne mahtavat olla?

Onkohan jossain jotain sivustoa, jossa olis lueteltu eri mallit w-numeroiden mukaan? Varsinkin näiden vanhempien osalta (esim w100-w114)?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

aina kannattaa sekaantua ässiin, muuten elämä ois liian helppoa :DKuva

tai tollanen 70-80-lukunen ois aika kiva
JALLERI
Viestit: 174
Liittynyt: 30.8.2006 19:34
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja JALLERI »

eikös tuo w116 ole se ensimmäinen ässä :wink:
iff juu need speed buy borzoi.. faster dog can bee
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

JALLERI kirjoitti:eikös tuo w116 ole se ensimmäinen ässä :wink:
Ei.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Lucky-Dog kirjoitti:Tossa jotain http://www.mercedesclubs.de/vdh/
-Kiitos, hyvä sivusto... :lol: Olematon saksan taito vain tekee vähäsen kiusaa...

- Onhan noita ässiä ollut ainakin 60-luvulla, jos ei jo 50-luvulla? Enpä ole ennen nähnyt w116 coupea, harvinaista herkkua. Noita ei Suomen teillä pahemmin liiku....
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

C116? :shock: Empä ole tuomosta ikuna nähäny.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Ei C116 mallia ole ollut olemassakaan. Tuon kuvan auto on votosopattu.

W116:n aikoihin 70-luvulla coupémallin virkaa hoiti SLC mallisto (C107).
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

juu. SLC se on se urheilullisempi malli...

No mutta ei se tuo "C116" ole kyllä ollenkaan huono malli. :lol:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Alkuperäiseen kysymykseen: Ei todellakaan kannata, vaan kannattaa ostaa uusi Fiat Stilo, ja teettää siihen säntillisesti määräaikaishuollot, ja sitten kun takuuta on enää vajaa vuosi jäljellä niin vaihtaa se uuteen :ope:

Mutta kukas tässä on ennenkään minkään järkisyiden antanut hommia sotkea, hanki pois vaan :lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

60-luvun Ässät kulkevat W108/109-tunnusten alla noin pääpiirteittäin, W116 tuli juuri kymmenluvun taitteessa, taisi olla '72 eli '71 on vielä pystylamppu. Omasta mielipuolesta juuri 108/109 on isojen Mersujen ja oikeastaan koko merkin komeinta antia. Varmastikaan osat eivät ole niitä yleisimpiä eivätkä halvimpiakaan, mutta mikään ylivoimainen harrastekohde ei ole kyseessä.
Joidenkin mielestä ensimmäinen virallinen S on W116, toiset lähteet taas näkevät asian siten, että S-sarja alkoi jo 50-luvulla W186-sarjasta eli Adenauerista. Joidenkin tulkintojen mukaan taas jostain siitä väliltä.
Liekö tuohon oikeaa vastausta olemassakaan :?

On tuossa sitä jotain, varsinkin jenkkilampuilla eli tuplat pystyssä. Kuvassa on tosin Waxenberger-replika, vakiona on tasapainoisempi.

Kuva
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Re: Kannattaako sekaantua 60-luvun ässään?

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Jsus4 kirjoitti:Vähän tekisi mieli 60-luvun bensa ässää (onkohan korimalli w110 tai jotain sinne päin). Kysymys kuulukin kannattaako köyhän sekaantua? Miten helposti saa osia ja minkä hintaisia ne mahtavat olla?

Onkohan jossain jotain sivustoa, jossa olis lueteltu eri mallit w-numeroiden mukaan? Varsinkin näiden vanhempien osalta (esim w100-w114)?
niin tästä voisi olla noiden ihmettelyyn apua:
http://www.heckflosse.nl/Default.htm
kuujalka
Viestit: 569
Liittynyt: 30.9.2005 11:57
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja kuujalka »

Kaapo kirjoitti: Kuvassa on tosin Waxenberger-replika...
Tosin oikeastaan tämä kilpamallia kopioiva jälkituotanto-projekti onkin se aito Waxenberger. Alkuperäistä ei missään vaiheessa nimetty Waxenbergeriksi (muuten kuin kansan suussa), eikä kyseinen herra nimeänsä autolle lahjoittanut. Tämän replikan valmistuttua se esiteltiin herra Waxenbergerille ja hän antoi luvan käyttää nimeänsä tämän auton nimenä.
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

jovihava kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen: Ei todellakaan kannata, vaan kannattaa ostaa uusi Fiat Stilo, ja teettää siihen säntillisesti määräaikaishuollot, ja sitten kun takuuta on enää vajaa vuosi jäljellä niin vaihtaa se uuteen :ope:

Mutta kukas tässä on ennenkään minkään järkisyiden antanut hommia sotkea, hanki pois vaan :lol:
No, näin minäkin olen ajatellut. Vanhasta ässästä on järki kaukana, mutta järkiautoilu se vasta järjetöntä onkin... :pappa:

Projekteja saa muutamalla tonnilla, mutta kunnostukseen taitaa mennä sen verran paljon, että halvemmaksi tulisi ostaa valmiiksi laitettu. Siinä vaan jää vaille suurta onnistumisen riemua, kun saa autotallissa vääntää ässää kasaan, eikä mikään onnistu eikä toimi.... :ttu:
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Eldorado kirjoitti:Ei C116 mallia ole ollut olemassakaan. Tuon kuvan auto on votosopattu.

W116:n aikoihin 70-luvulla coupémallin virkaa hoiti SLC mallisto (C107).
Mutta ei paskempi photoshoppaus, omaan silmään paljon w114 coupea sutjakkaampi laitos :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Klassikko autopörssissä olis hieno projekti... -72 280SEL 3.5 W109. :P
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mika.T kirjoitti:Klassikko autopörssissä olis hieno projekti... -72 280SEL 3.5 W109. :P
280SEL 3.5 on W108, vain 300SEL mallit on W109 koodilla. Tämmöisenä pilkunviilaus-hiustenhalkomis tarkennuksena vain... :D

280SEL 3.5 on muuten aika lailla harvinainen malli, alle 1000 kpl valmistettu. Esim. W109 300SEL 3.5 jo lähes 10000 kpl ja W108 280SE 3.5 yli 11000 kpl.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No prkl.. moon luullu että ne on kaikki SEL-mallit 109 koppasia.....
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

OT mut tällasella on tullu ajettua :wink:

Kuva




T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
wantti22
Viestit: 184
Liittynyt: 19.2.2008 21:23
Paikkakunta: Kemijärvi

Mb300 sel 3.5(w109) V8-71

Viesti Kirjoittaja wantti22 »

Oli kerran sellanen tummansininen 300sel -71 3.5...kyllä se kaivelee vähän vieläkin, että möin sen.. on nyt Vaasan lähistöllä..On se näyttävä peli sillon varsiki kun on tiptop kunnos..siinä oli ilma jousitus ja amerikan mallin lyhdyt ja paljon jalopuuta ja luu ratti....osaa saa kohtuu hintaan ..no jos ei muuten nii tilaamalla saksasta..on se hyvä harrastus ja auton hinta ei ainakaan tipu vuosien myötä vaan nousee..ny oli sellanen hieno nettiautos muistaakseni30 tonnia..
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Ehdottomasti kannattaa jos on ylimääräistä aikaa tai rahaa. Itse tuhoan omaisuuttani ja vapaa-aikaani 63' 22Sb:n (W111) kanssa.

Ja aiheeseen mikä oli ensimmäinen "oikea" ässä ei voi todeta muuta kuin että makuasioita. Itse löydän W111:stäni sitä jotain S-meininkiä joka on läsnä myös tuoreemmissa malleissa. Minusta tuntuu juhlallisemmalta ajella tuolla W111:llä kuin esim. isäni ex. W126:lla.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

jovihava kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen: Ei todellakaan kannata, vaan kannattaa ostaa uusi Fiat Stilo, ja teettää siihen säntillisesti määräaikaishuollot, ja sitten kun takuuta on enää vajaa vuosi jäljellä niin vaihtaa se uuteen :ope:

Mutta kukas tässä on ennenkään minkään järkisyiden antanut hommia sotkea, hanki pois vaan :lol:
:shock: Hö, onko se kaappi ja sieltä ulostautuminen sekottanu nuin palajon hovikaapin piätä.

Kui tommosta voi ees ajatella, saatiika sitte miettiä :?:

Siis tuollasta vikapussia, sellasellaha ajelee vaan ne ruottalaiset h****
ku ne lähikaupasa yksinnää käväsee.

Vai vielä viat, eihä niitä kerkeä muuta ku huolt..räpeltää, ei sellasella ehi ajjaa muualle ku korjaamolle ja takas sinne korjaamolle, jossa se saa aurinko voietta pintaansa jottei se lasikuitu pinta haalistu lamppujen valossa, voi HÖ sanon mie.

Mutta tottakai se kannattaa hommata se mersu, jos vaa aika, rahat mielenkiinto, ja muutama kymmene muuta sivuseikkaa on järjestyksessä,
jos sen meinaa vaan sinne talliin pölyä kerräämään tai pihhaan muuten vaa näytille, ni antaa olla, se kun ei ole tuonlaiselle mersun arvolle sopivaa. Sepä saattaa suuttua ja hapantua nii huonoon kuntoon nopiassa ajassa jotta ei sitä ennää pelasta ees pallolaajennus vaa joutuu sitte oikeen ruumiin avvauksen tekemmää, ja senhä kaikki tietää jotta siltä tieltä ei ennää oo paluuta.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

pupetti kirjoitti: Mutta tottakai se kannattaa hommata se mersu, jos vaa aika, rahat mielenkiinto, ja muutama kymmene muuta sivuseikkaa on järjestyksessä,
jos sen meinaa vaan sinne talliin pölyä kerräämään tai pihhaan muuten vaa näytille, ni antaa olla, se kun ei ole tuonlaiselle mersun arvolle sopivaa. Sepä saattaa suuttua ja hapantua nii huonoon kuntoon nopiassa ajassa jotta ei sitä ennää pelasta ees pallolaajennus vaa joutuu sitte oikeen ruumiin avvauksen tekemmää, ja senhä kaikki tietää jotta siltä tieltä ei ennää oo paluuta.
Tuohon ei tarvitse edes ässää...pelottavan hyvin huomaa omasta harrastuksestaan, että kun tässä on vakiutunut, muuttanut tallilta noin 60 km päähän ja rahakin on vähän piukassa joskus, niin aika vähiin jää harrastus joskus. Tokko tuo kuivassa tallissa pilalle menee, mutta pistohan siitä tulee kun tuntuu että huolto- tai puunaushommiin ei oikein ole aikaa ja mistä ne pennoset siihenkin repii.
W 123:lla nyt vielä ajelee työmatka-ajojakin jonkun verran, vanhalle ässälle pitäisi melkeinpä etsiä erikseen "ajopäiviä" että tulisi oltua riittävän herraskainen.

Että niinnointuota. Järkeä siinä ei tarvitsekaan olla, mutta jos perheen, ajan ja varojen puolesta resursseja on niin eittämättä yksi siivellinen kannattaa pelastaa 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

jovihava kirjoitti:Alkuperäiseen kysymykseen: Ei todellakaan kannata, vaan kannattaa ostaa uusi Fiat Stilo, ja teettää siihen säntillisesti määräaikaishuollot, ja sitten kun takuuta on enää vajaa vuosi jäljellä niin vaihtaa se uuteen :ope:
:lol:
Sisko osti kolome vuotta sitten stiilon. Nyt kun tuli eka katsastus niin korjattavaa tuli 1800 €urolla :shock: :(
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”