Yleinen katsastus topic

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Yleinen katsastus topic

Viesti Kirjoittaja mcee »

Tällasta topicia ei taida vielä olla :?: on vaan siellä täällä kertomuksia , joten jos on tullut korjattavaa tai mennyt vaan muuten läpi niin, vuodattaa saa riemua ja murhetta, lukijan kannalta on mukava kuulla katsastus kuulumisia, on se sen verran erikoinen ja omavaltainen toimenpide aina vaan joka vuosi uudelleen, kaikki on mahdollista, ja lakia tulkitaan monasti aivan erilailla eri asemilla, esimerkkinä oman Ceen 17", ja jälkeenpäin vielä 18" muutoskatsastus, jouduin riitelemään asian tiimoilta vuoden, sekä tekemään erinäisiä määriä valituksia, selvityksiä ym, ja joillakin asemilla tuo on läpihuutojuttu :shock:

Aloitan puhtain paperein, sataysikymppinen sai eilen insinööriltä oikein kehuja, ja alustan kuntokin ym vastasi kuulemma kilometrejä, ja ruostesuojauskin oli vielä erinomaisessa kunnossa, tosin muutamasta kohtaa saanut pikkuista pohjakosketusta, massa kasassa (ei koputellut) :lol: harvoin insinööri oikein kehuu, mataluudesta sanoi sen verran taas että matala on, kannattais kuulemma seuraavan kerran käyttää heidän toisella asemalla, siellä mahtuu 8 cm maavarallakin, sanoin että kiitti vinkistä, että tossahan on maavara se reilut 9 cm, joten hieman hankalaa se oli noissa maastureiden dynamoilla ja nostureilla :oops:

Sivuvilkuista katsastusmies mainitsi että taitaa olla muuttoautona tuotu joskus, kun on hyväksytty ilman sivunappeja, tokaisin vain että näin on, ja hän siihen että OK :)
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

No niin no...omani katastin viime viikolla ja heittämällä män läpi, ei huomautuksia. Ei edes alustasta löytynyt väljyyksiä :shock: rohkenen olla erimieltä :lol: mutta mitäs väliä sillä kun leima on paperissa.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

:fu: Ööh,leima tänään w201:een,on ne pirhana epäluulosta :huh: porukkata nuo tämän kylän inssit,näki varmaan,että on uuvet alapallot,silti piti vielä "nitkutella",sama juttu takapään(auton) yhden tukitangon kanssa.
Uskaltaisin melkein väittää,että kun tuot autosi Kajaanin "valtionkonttoriin" syynättäväksi,niin mersusi alusta on kyllä kunnossa,jos leima paperiin tipahtaa.
Mutta niinhän se pitääkin olla. :wink:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Nyt muuttui hieman käsitys katsastusmiehistä.
Yleensä tullut purnattua,kun etsimällä etsivät vikaa vanhoista mersuista.
Nyt sitten tänään ihan ex-tempore päätin käyttää 4matikkia konttorilla.
Käyttöönotettu 10.01.1989,joten alkoi olemaan ajankohtaista.
Mitään ennakkovalmisteluja en tehnyt,paitsi ajoin moottorin lämpimäksi pakokaasutestejä varten.
Aika tarkkaan 14 kuukautta ja yli 30 000km. oli edellisestä katsastuksesta vierähtänyt,joten mukava oli kuulla päästömittausten jälkeen inssiltä:"kunnossahan tämä auto on" lause.
Pittääkö se nyt laittaa auto heti myyntiin,kun on tuoretta faktatietoa auton kelvollisuudesta :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Kävinpä minäkin tänään katsastuksessa ja olin varannut lauantain viimeisen ajan 12.45, josko katsurilla olis ollut kiire viikonlopun viettoon. Vaan eikö mitä, joku vastavalmistunut innokas inssi siellä tallin ovella keikisteli. Eipä löytänyt huomautettavaa, testasi jopa takapenkin turvavyötkin ihan kiinni kytkemällä, myös keskivyön. Pakokaasutestissä meinasi tulla viereisen Audin päästöt, kun oli yhteinen testilaite. Loppukommenttina oli että ihan nätti ja kunnossa oleva mersu mutta talvirenkaat sais olla jo tähän aikaan vuodesta alla... tosin katsastukseen saa tulla niilläkin, eli sen puoleen ei ongelmaa.

Mitkäköhän nuo renkaat oikein ovat? Kyljessä on lumihiutaleen kuva ja merkintä M/S. Ei siis M+S. Viime talven niillä jo ajelin ja ihan hyvin toimivat... älkää nyt sanoko että ne on kesärenkaat, en varmana vaihda enää tässä vaiheessa.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Nissanimme sai jälkitarkastuksessa leiman "hyväksytty". Ajoaikaa on nyt vuosi. Katsastuskustannukset noin 220€. Vuoden ajan on mahdollisuus ajella hyvin pienillä pääomakuluilla, eikä remontteja toivottavasti ole kovin paljoa tulossa. Volvoon tuolla summalla ei paljoa tehdä... Varmaan jo seuraava huolto maksaa tuon verran.
:wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Oma 190 sai tälläviikolla myös uuden leiman heti toisella yrittämällä. Ensimmäisellä kerralla pomppasi takajarruletkun heikon kunnon takia ja samalla tuli uusittua takaa kaikki jarruputketkin. Kustannukset yhteensä n.25e.
Syöttöjä joutui rajoittamaan melko reilulla kädellä kun Pasi laittoi kesällä pumpun säätöihin. Savutusarvoksi tuli lopulta 2.47.

Mukava maku kuitenkin jäi katsastuksesta, kun inssi ei tarttunut mihinkään turhanpäiväisiin asioihin.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Samuli H kirjoitti: Syöttöjä joutui rajoittamaan melko reilulla kädellä kun Pasi laittoi kesällä pumpun säätöihin. Savutusarvoksi tuli lopulta 2.47.
Onk seiskat,miten ulkop.syötönsäätö?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Leima haettu 300 D:hen tällä viikolla, kun vihdoin sain vaihdettua viallisen automaattilaatikon käynnistyksenesto-/peruutusvalokytkimen. Hirveät jonot joka puolella pk-seutua, ensimmäisellä asemalla eivät edes suostuneet ottamaan vastaan vaikka paikka olisi mennyt kiinni vajaan kahden tunnin päästä :shock: Lopulta kaupungin vaihto auttoi. Mukava katsastussetä huomautti vain pykineestä takajarruletkusta ja siitä korjauskehoitus. Savuarvo ei vieläkään halua nousta yli 1,5, vaikka syöttöjä on lisätty runsaasti ja venatkin vielä säätämättä. Epäili ylimaalatuksi vaikka alkuperäismaalissa tuo ruma valkoinen rujo perunasäkki on :lol:
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

kilander kirjoitti:Onk seiskat,miten ulkop.syötönsäätö?
Vakioelementeillä pumppu säädetty täysille. Katsastuksen ajaksi laitoin säätöruuvin, muuten ei ole ulkopuolista säätöä.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Jotain hyvääkin. W123 250 '79 sai eilen leiman ilman huomautuksia. Jonkin verran hikoilua aiheutti vielä muutamaa päivää ennen deadlinea palamattomien hiilivetyjen päästöarvo joka ei suostunut tippumaan alle 2500:n (hylkyraja 1000).

Huomasin siinä samalla auton alla ollessa että olin unohtanut kesäisen koneenvaihdon jäljiltä laittaa ohjausiskarin takaisin kiinni. Katsastussetä ei huomannut. :)
Ilimankos on välillä vaaputtanut hassusti.

Seuraavaksi voikin sitten keskittyä ihmettelemään miksi tuli laitettua paikalleen laakerivikainen kone ja mitäs sille tehtäisiin. :roll:
No, ensin pitäisi vielä työstää farmari leimalle tammikuun aikana.
Tää on ihan kohta valmis.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin joo,viime viikolla kävin hakemassa 200D:hen leiman,kerralla tottakai 8) Pari huomautusta tosin tuli,ihmeellisin se että jarruvalot ovat liian himmeät :nocando: Farkkukin meni aikaisemmin syksyllä kerralla läpi,eli helppo oli mersujen katsastus tänä vuonna 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

AM kirjoitti:Pari huomautusta tosin tuli,ihmeellisin se että jarruvalot ovat liian himmeät :nocando:
Vaihtaa sinne takavaloihin 10w polttimot. Ei tartte katsastusmiehen tuskailla valojen suhteen... :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eikös niissä ole jo 10W?Vai onko ne 5W :roll: No joka tapauksessa,jos sinne kirkkaammat laittaisi niin sittenhän ne olisivat jo kirkkaammat kuin jarruvalot :lol: Jarruvaloissahan 21W polttimot,ja syytä miksi ovat himmeät en ymmärrä :nocando: Pitää kai katella jospa vaikka päällä on 2mm pölykerros 8)
Avatar
raggari
Viestit: 103
Liittynyt: 08.12.2006 20:09

Viesti Kirjoittaja raggari »

AM kirjoitti:Eikös niissä ole jo 10W?Vai onko ne 5W :roll: No joka tapauksessa,jos sinne kirkkaammat laittaisi niin sittenhän ne olisivat jo kirkkaammat kuin jarruvalot :lol: Jarruvaloissahan 21W polttimot,ja syytä miksi ovat himmeät en ymmärrä :nocando: Pitää kai katella jospa vaikka päällä on 2mm pölykerros 8)
10W normaalisti ainakin w126:ssa
Camargue
Viestit: 95
Liittynyt: 20.6.2006 23:10
Paikkakunta: S -poo

Viesti Kirjoittaja Camargue »

10 -wattiset on mullakin w 126:ssa. Laitoin kesällä takavalojen muoviosat tiskikoneeseen, niin johan kirkastui. Pölyä oli takavalojen sisäpuolella ja lähti kaikki lika kerralla. Vaimo oli tuolloin poissa kotoa :), joten auton muoviosia saattoi pestä tiskikoneella kerralla enemmän, mm. raitisilmasuuttimet ja lämmityslaitteen suuttimet.
SELlisti
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

AM kirjoitti:Eikös niissä ole jo 10W?Vai onko ne 5W :roll:
Vaan kun olen törmännyt siihen, että jotkut laittavat nuo 5W polttimot tilalle kun entinen kärvähtää. Miten lie reagoi tuo palaneen polttimon merkkivalo? Alkaako se palamaan, jos takavaloissa on liian pienet polttimot?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Pappi kirjoitti:Miten lie reagoi tuo palaneen polttimon merkkivalo? Alkaako se palamaan, jos takavaloissa on liian pienet polttimot?
Alkaahan se, mutta jarruvaloistahan se huomautus tuli. :? Vai meinasitko että joku vaihtanut jarruvaloon 5W polttimot?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

PK kirjoitti:Alkaahan se, mutta jarruvaloistahan se huomautus tuli. :?
:shock: :oops: nyt hävettää, lukihäiriö. Miten se nyt oli, oliko nuo jarruvalot omilla polttimoilla vai yhdistetty takaparkki + jarruvalo? en muista...

Hmmm... Vissiin taisi olla erilliset polttimot. Eipä siinä auta ku polttimoita rukkailla, josko ne kirkastuis.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Juu, haettiinan tuo leima jo viime vuoden puolella joulukuun alussa. Seisontajarrun säätö oli ainoa ennakkotoimi hommaa varten. Eipä tullut sanomisia, edes sivuvilkkujen puutteesta, mutta eipä ole tullut aikaisemminkaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kävimpä leimalla minäkin. Jarrut+iskarit hyvässä kunnossa,
parkit näytti suikkapään silimiin ensin vihireiltä? *kääk*
Meinasin sanua että ne on 5000K LEDit, älä ukko vänkää.
Matalaksi arveli lossia. Noh, otti nosturille ja mie huomasin että keskipönttö riipukekumista irti.
Väänsin sen sitten siinä kiinni.
Valot näytti vähä ylös, joten leimaukko sääti ne ite kohilleen.
Hyvää palvelua! Savujakkaan ei ollu ku 1,55 joten läpihän se meni.
Nuo umpionlasit pittää vaihtaa, jakso niuho huomauttaa siitä toisesta josson kaks reikää ja yks halakiama... :roll:
Pro HVM
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kävipä tenavakin tänään leimalla... Samat "viat" kuin aina ennekin. Pakkivalot ei toimi ( Ei toimi ei, Katkasija sulanut jäljettömiin)
Ja virta-avain ei pysy virtalukossa auton käydessä.


Nooh... samat viat olleet jo 4vuotta. :happy:

Tuore leima kuitenkin koristaa auton rekisteriotetta.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Eilen vaimon -92 230 CE:hen leima ilman huomautuksia; tosin vaihdoin eteen uudet palat ja taakse levyt, palat ja käsijarrukengät...
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Tulipa sitten haettua 300d farkkuun leima, kehui että ompa jämerän tuntuinen auto. Päästöt oli vain 1,5 --> viimme kerralla 0,8 :D , sitä se teettää kun köröttelee.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Tulipa leima haettua mersuun ensi kyllä ajattelin et olis käynyt Aki P pajallla polkaiseen pakokaasut mut oli poika livistänyt niin ajoi suorilta konttorille ja katsastusmies kehui et epä paljoa päästele....putkesta...eikä koskettu pumpun säätöihin mitä nyt viime kesänä alasyöttöjä lisäsin vartin... :lol: ....ja autossa ei ollut muuta vikaa kun pari käppärin kenkää vaihdoin sattui hyllyssä oleen ja säädin edellisenä päivänä....olivat kulahtaneet melkein metallille....niin ja tietysti lisävalot joutui käyttään pois....mitä sillä auton katsastuksella ressaa kun pitää sen kunnossa... :lol:

Niin ja katsastusmies kyseli et varmaan kulkujakin löytyy... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Hyvässä kunnossahan näyttää kalustot olleen,,, katsastukseen,,,ja hyvillä mielillä tähti etukenossa rinta kaarella takas laitumelle :arrow: :fillari:
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Hoo,leiman saen tuohon 124:een,yllätys,yllätys,alapallon vaeholla ja pienen paekan hitsauksella selevisin tällä kertoo.
Kajaanissa taettaa olla nyt joku alapalli huuma mänössa,vaehattavat varmaan joka ikiseen "tähtikeolaan" nuo pallukat. :o
Avatar
Salmi
Kokkolan kuiskaaja
Viestit: 666
Liittynyt: 30.9.2005 20:36
Paikkakunta: Häppämäki

Viesti Kirjoittaja Salmi »

Katsastin tuon st:n tiistaina, leimaa paperissa taas pitkäksi aikaa... :D

Päästömittauksessa sain huomata ajavani ekoautolla :mrgreen:
Mittaustulos 0,24 8) Enkä koskenu mihinkään ruuviin, tai letkuun :naughty:

Siis kaikki hankkimaan turpomersu, pelastetaan maailma, ja päästään Kioton sopimuksen mukaisiin päästövähennyksiin :director:
Länsi-Suomen lääninhäirikkö


W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 975
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

tänään kävin hakemassa leiman farkkuun ainoa sanominen tuli liian suuresta parkkien määrästä keulassa 8)
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

antti86 kirjoitti:tänään kävin hakemassa leiman farkkuun ainoa sanominen tuli liian suuresta parkkien määrästä keulassa 8)
Mie se oon leimannu neljällä jo vuoskauvet. :roll: Lie konttorikohtainen juttu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”