Yleinen katsastus topic
Yleinen katsastus topic
Tällasta topicia ei taida vielä olla on vaan siellä täällä kertomuksia , joten jos on tullut korjattavaa tai mennyt vaan muuten läpi niin, vuodattaa saa riemua ja murhetta, lukijan kannalta on mukava kuulla katsastus kuulumisia, on se sen verran erikoinen ja omavaltainen toimenpide aina vaan joka vuosi uudelleen, kaikki on mahdollista, ja lakia tulkitaan monasti aivan erilailla eri asemilla, esimerkkinä oman Ceen 17", ja jälkeenpäin vielä 18" muutoskatsastus, jouduin riitelemään asian tiimoilta vuoden, sekä tekemään erinäisiä määriä valituksia, selvityksiä ym, ja joillakin asemilla tuo on läpihuutojuttu
Aloitan puhtain paperein, sataysikymppinen sai eilen insinööriltä oikein kehuja, ja alustan kuntokin ym vastasi kuulemma kilometrejä, ja ruostesuojauskin oli vielä erinomaisessa kunnossa, tosin muutamasta kohtaa saanut pikkuista pohjakosketusta, massa kasassa (ei koputellut) harvoin insinööri oikein kehuu, mataluudesta sanoi sen verran taas että matala on, kannattais kuulemma seuraavan kerran käyttää heidän toisella asemalla, siellä mahtuu 8 cm maavarallakin, sanoin että kiitti vinkistä, että tossahan on maavara se reilut 9 cm, joten hieman hankalaa se oli noissa maastureiden dynamoilla ja nostureilla
Sivuvilkuista katsastusmies mainitsi että taitaa olla muuttoautona tuotu joskus, kun on hyväksytty ilman sivunappeja, tokaisin vain että näin on, ja hän siihen että OK
Aloitan puhtain paperein, sataysikymppinen sai eilen insinööriltä oikein kehuja, ja alustan kuntokin ym vastasi kuulemma kilometrejä, ja ruostesuojauskin oli vielä erinomaisessa kunnossa, tosin muutamasta kohtaa saanut pikkuista pohjakosketusta, massa kasassa (ei koputellut) harvoin insinööri oikein kehuu, mataluudesta sanoi sen verran taas että matala on, kannattais kuulemma seuraavan kerran käyttää heidän toisella asemalla, siellä mahtuu 8 cm maavarallakin, sanoin että kiitti vinkistä, että tossahan on maavara se reilut 9 cm, joten hieman hankalaa se oli noissa maastureiden dynamoilla ja nostureilla
Sivuvilkuista katsastusmies mainitsi että taitaa olla muuttoautona tuotu joskus, kun on hyväksytty ilman sivunappeja, tokaisin vain että näin on, ja hän siihen että OK
No niin no...omani katastin viime viikolla ja heittämällä män läpi, ei huomautuksia. Ei edes alustasta löytynyt väljyyksiä rohkenen olla erimieltä mutta mitäs väliä sillä kun leima on paperissa.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Ööh,leima tänään w201:een,on ne pirhana epäluulosta porukkata nuo tämän kylän inssit,näki varmaan,että on uuvet alapallot,silti piti vielä "nitkutella",sama juttu takapään(auton) yhden tukitangon kanssa.
Uskaltaisin melkein väittää,että kun tuot autosi Kajaanin "valtionkonttoriin" syynättäväksi,niin mersusi alusta on kyllä kunnossa,jos leima paperiin tipahtaa.
Mutta niinhän se pitääkin olla.
Uskaltaisin melkein väittää,että kun tuot autosi Kajaanin "valtionkonttoriin" syynättäväksi,niin mersusi alusta on kyllä kunnossa,jos leima paperiin tipahtaa.
Mutta niinhän se pitääkin olla.
Nyt muuttui hieman käsitys katsastusmiehistä.
Yleensä tullut purnattua,kun etsimällä etsivät vikaa vanhoista mersuista.
Nyt sitten tänään ihan ex-tempore päätin käyttää 4matikkia konttorilla.
Käyttöönotettu 10.01.1989,joten alkoi olemaan ajankohtaista.
Mitään ennakkovalmisteluja en tehnyt,paitsi ajoin moottorin lämpimäksi pakokaasutestejä varten.
Aika tarkkaan 14 kuukautta ja yli 30 000km. oli edellisestä katsastuksesta vierähtänyt,joten mukava oli kuulla päästömittausten jälkeen inssiltä:"kunnossahan tämä auto on" lause.
Pittääkö se nyt laittaa auto heti myyntiin,kun on tuoretta faktatietoa auton kelvollisuudesta .
Yleensä tullut purnattua,kun etsimällä etsivät vikaa vanhoista mersuista.
Nyt sitten tänään ihan ex-tempore päätin käyttää 4matikkia konttorilla.
Käyttöönotettu 10.01.1989,joten alkoi olemaan ajankohtaista.
Mitään ennakkovalmisteluja en tehnyt,paitsi ajoin moottorin lämpimäksi pakokaasutestejä varten.
Aika tarkkaan 14 kuukautta ja yli 30 000km. oli edellisestä katsastuksesta vierähtänyt,joten mukava oli kuulla päästömittausten jälkeen inssiltä:"kunnossahan tämä auto on" lause.
Pittääkö se nyt laittaa auto heti myyntiin,kun on tuoretta faktatietoa auton kelvollisuudesta .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kävinpä minäkin tänään katsastuksessa ja olin varannut lauantain viimeisen ajan 12.45, josko katsurilla olis ollut kiire viikonlopun viettoon. Vaan eikö mitä, joku vastavalmistunut innokas inssi siellä tallin ovella keikisteli. Eipä löytänyt huomautettavaa, testasi jopa takapenkin turvavyötkin ihan kiinni kytkemällä, myös keskivyön. Pakokaasutestissä meinasi tulla viereisen Audin päästöt, kun oli yhteinen testilaite. Loppukommenttina oli että ihan nätti ja kunnossa oleva mersu mutta talvirenkaat sais olla jo tähän aikaan vuodesta alla... tosin katsastukseen saa tulla niilläkin, eli sen puoleen ei ongelmaa.
Mitkäköhän nuo renkaat oikein ovat? Kyljessä on lumihiutaleen kuva ja merkintä M/S. Ei siis M+S. Viime talven niillä jo ajelin ja ihan hyvin toimivat... älkää nyt sanoko että ne on kesärenkaat, en varmana vaihda enää tässä vaiheessa.
Mitkäköhän nuo renkaat oikein ovat? Kyljessä on lumihiutaleen kuva ja merkintä M/S. Ei siis M+S. Viime talven niillä jo ajelin ja ihan hyvin toimivat... älkää nyt sanoko että ne on kesärenkaat, en varmana vaihda enää tässä vaiheessa.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Nissanimme sai jälkitarkastuksessa leiman "hyväksytty". Ajoaikaa on nyt vuosi. Katsastuskustannukset noin 220€. Vuoden ajan on mahdollisuus ajella hyvin pienillä pääomakuluilla, eikä remontteja toivottavasti ole kovin paljoa tulossa. Volvoon tuolla summalla ei paljoa tehdä... Varmaan jo seuraava huolto maksaa tuon verran.
Oma 190 sai tälläviikolla myös uuden leiman heti toisella yrittämällä. Ensimmäisellä kerralla pomppasi takajarruletkun heikon kunnon takia ja samalla tuli uusittua takaa kaikki jarruputketkin. Kustannukset yhteensä n.25e.
Syöttöjä joutui rajoittamaan melko reilulla kädellä kun Pasi laittoi kesällä pumpun säätöihin. Savutusarvoksi tuli lopulta 2.47.
Mukava maku kuitenkin jäi katsastuksesta, kun inssi ei tarttunut mihinkään turhanpäiväisiin asioihin.
Syöttöjä joutui rajoittamaan melko reilulla kädellä kun Pasi laittoi kesällä pumpun säätöihin. Savutusarvoksi tuli lopulta 2.47.
Mukava maku kuitenkin jäi katsastuksesta, kun inssi ei tarttunut mihinkään turhanpäiväisiin asioihin.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Leima haettu 300 D:hen tällä viikolla, kun vihdoin sain vaihdettua viallisen automaattilaatikon käynnistyksenesto-/peruutusvalokytkimen. Hirveät jonot joka puolella pk-seutua, ensimmäisellä asemalla eivät edes suostuneet ottamaan vastaan vaikka paikka olisi mennyt kiinni vajaan kahden tunnin päästä Lopulta kaupungin vaihto auttoi. Mukava katsastussetä huomautti vain pykineestä takajarruletkusta ja siitä korjauskehoitus. Savuarvo ei vieläkään halua nousta yli 1,5, vaikka syöttöjä on lisätty runsaasti ja venatkin vielä säätämättä. Epäili ylimaalatuksi vaikka alkuperäismaalissa tuo ruma valkoinen rujo perunasäkki on
Jotain hyvääkin. W123 250 '79 sai eilen leiman ilman huomautuksia. Jonkin verran hikoilua aiheutti vielä muutamaa päivää ennen deadlinea palamattomien hiilivetyjen päästöarvo joka ei suostunut tippumaan alle 2500:n (hylkyraja 1000).
Huomasin siinä samalla auton alla ollessa että olin unohtanut kesäisen koneenvaihdon jäljiltä laittaa ohjausiskarin takaisin kiinni. Katsastussetä ei huomannut.
Ilimankos on välillä vaaputtanut hassusti.
Seuraavaksi voikin sitten keskittyä ihmettelemään miksi tuli laitettua paikalleen laakerivikainen kone ja mitäs sille tehtäisiin.
No, ensin pitäisi vielä työstää farmari leimalle tammikuun aikana.
Huomasin siinä samalla auton alla ollessa että olin unohtanut kesäisen koneenvaihdon jäljiltä laittaa ohjausiskarin takaisin kiinni. Katsastussetä ei huomannut.
Ilimankos on välillä vaaputtanut hassusti.
Seuraavaksi voikin sitten keskittyä ihmettelemään miksi tuli laitettua paikalleen laakerivikainen kone ja mitäs sille tehtäisiin.
No, ensin pitäisi vielä työstää farmari leimalle tammikuun aikana.
Tää on ihan kohta valmis.
10W normaalisti ainakin w126:ssaAM kirjoitti:Eikös niissä ole jo 10W?Vai onko ne 5W No joka tapauksessa,jos sinne kirkkaammat laittaisi niin sittenhän ne olisivat jo kirkkaammat kuin jarruvalot Jarruvaloissahan 21W polttimot,ja syytä miksi ovat himmeät en ymmärrä Pitää kai katella jospa vaikka päällä on 2mm pölykerros
10 -wattiset on mullakin w 126:ssa. Laitoin kesällä takavalojen muoviosat tiskikoneeseen, niin johan kirkastui. Pölyä oli takavalojen sisäpuolella ja lähti kaikki lika kerralla. Vaimo oli tuolloin poissa kotoa , joten auton muoviosia saattoi pestä tiskikoneella kerralla enemmän, mm. raitisilmasuuttimet ja lämmityslaitteen suuttimet.
SELlisti
nyt hävettää, lukihäiriö. Miten se nyt oli, oliko nuo jarruvalot omilla polttimoilla vai yhdistetty takaparkki + jarruvalo? en muista...PK kirjoitti:Alkaahan se, mutta jarruvaloistahan se huomautus tuli.
Hmmm... Vissiin taisi olla erilliset polttimot. Eipä siinä auta ku polttimoita rukkailla, josko ne kirkastuis.
Kävimpä leimalla minäkin. Jarrut+iskarit hyvässä kunnossa,
parkit näytti suikkapään silimiin ensin vihireiltä? *kääk*
Meinasin sanua että ne on 5000K LEDit, älä ukko vänkää.
Matalaksi arveli lossia. Noh, otti nosturille ja mie huomasin että keskipönttö riipukekumista irti.
Väänsin sen sitten siinä kiinni.
Valot näytti vähä ylös, joten leimaukko sääti ne ite kohilleen.
Hyvää palvelua! Savujakkaan ei ollu ku 1,55 joten läpihän se meni.
Nuo umpionlasit pittää vaihtaa, jakso niuho huomauttaa siitä toisesta josson kaks reikää ja yks halakiama...
parkit näytti suikkapään silimiin ensin vihireiltä? *kääk*
Meinasin sanua että ne on 5000K LEDit, älä ukko vänkää.
Matalaksi arveli lossia. Noh, otti nosturille ja mie huomasin että keskipönttö riipukekumista irti.
Väänsin sen sitten siinä kiinni.
Valot näytti vähä ylös, joten leimaukko sääti ne ite kohilleen.
Hyvää palvelua! Savujakkaan ei ollu ku 1,55 joten läpihän se meni.
Nuo umpionlasit pittää vaihtaa, jakso niuho huomauttaa siitä toisesta josson kaks reikää ja yks halakiama...
Pro HVM
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Tulipa leima haettua mersuun ensi kyllä ajattelin et olis käynyt Aki P pajallla polkaiseen pakokaasut mut oli poika livistänyt niin ajoi suorilta konttorille ja katsastusmies kehui et epä paljoa päästele....putkesta...eikä koskettu pumpun säätöihin mitä nyt viime kesänä alasyöttöjä lisäsin vartin... ....ja autossa ei ollut muuta vikaa kun pari käppärin kenkää vaihdoin sattui hyllyssä oleen ja säädin edellisenä päivänä....olivat kulahtaneet melkein metallille....niin ja tietysti lisävalot joutui käyttään pois....mitä sillä auton katsastuksella ressaa kun pitää sen kunnossa...
Niin ja katsastusmies kyseli et varmaan kulkujakin löytyy...
Niin ja katsastusmies kyseli et varmaan kulkujakin löytyy...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Katsastin tuon st:n tiistaina, leimaa paperissa taas pitkäksi aikaa...
Päästömittauksessa sain huomata ajavani ekoautolla
Mittaustulos 0,24 Enkä koskenu mihinkään ruuviin, tai letkuun
Siis kaikki hankkimaan turpomersu, pelastetaan maailma, ja päästään Kioton sopimuksen mukaisiin päästövähennyksiin
Päästömittauksessa sain huomata ajavani ekoautolla
Mittaustulos 0,24 Enkä koskenu mihinkään ruuviin, tai letkuun
Siis kaikki hankkimaan turpomersu, pelastetaan maailma, ja päästään Kioton sopimuksen mukaisiin päästövähennyksiin
Länsi-Suomen lääninhäirikkö
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.