Yleinen katsastus topic

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Ei oo ikinä mennyt ekalla läpi Mersu eikä mennyt nytkään. Vas. raidetangon päässä väljystä mikä ihan ok juttu, mutta sitten tuli toinen katsastus setä kaveriksi tarkastelemaan ja tarkasti jo kerran toisen tarkastaman oik. puolen ja tuumas, että pikkuse saattaa olla täälläkin väljystä. Johon minä että mitenkä niin saattaa, sitä joko on tai ei ole. Noh olihan siellä. Otti vissiin nokilleen vähän, koska seuraavaksi rupesivat tutkimaan ite tehtyä putkistoa ja niin kauan kattelivat että löysivät sanomista. Takavaimennin ei oo E-hyväksytty. Siinä vaiheessa meinas kiehahtaa. Mut ei siinä mitään laitetaan Merssu kuntoon ja viedää uudestaan. Tosin viimesen kerran hämeenlinnan asemille. Seuraavat katsastukset hoidan savossa.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Tänään käytin Möhkön vielä näytillä etusten jarruletkujen ja yhden raidetangon pään vaihdon jälkeen. Juniorin Tenava enää leimaamatta tänä vuonna. Se onkin mielenkiintoinen, herrajestas mitä sieltä tulleneekaan :wink:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ässää kävin näyttämässä tänään, kun kesken työreissun alkoi puskemaan hikeä pintaan, että meniköhän pitkäksi leima....mutta pikainen varmistus papereista rauhoitti senverran että kurvasin suoraan lähimmälle konttorille (oli vielä tämä kk aikaa) ja.....läpihän se meni ihan heittämällä :shock: Taas saa ajella vuoden tekemättä mitään :naama:

..jaa niin, muistin jopa muutoskatsastaa keväällä ostetut vanteetkin :ope:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

pomppaskohan mersu ekaa kertaa tänä vuonna leimalla. 8) Tai tokaa peräti jo. :shock:
No, erujaaruletkut oli kuitenkin sen näköset, että huh, syytä olikin vaihdella. :huh:
Niistä oli kait joskus ennenkin sanottu, 07 olin nimittäin ostanu motonetistä letkut, että pitää vaihdella, kun oli inssi sanonu joku vuos katsastuksessa niistä, ilmeisesti 06 tai 07... Tähän päivään asti oli kuitenkin kelvannu taas letkut, ei ollu kukaa huomannu, kun murtuma on siellä renkaan puolella letkua. :? Onneks ei ollu hajonnu tien päällä missään tilanteessa...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Joo eipä ollu s123:ssakaan muuta kun etujousen alakupeissa ruostevauriot=reiät. Vaihtohommiks mänee.
johani
Viestit: 15
Liittynyt: 23.2.2011 4:48

Viesti Kirjoittaja johani »

Huomautuksitta w124 läpi, vanhempi katsuri katteli tyyliin pintapuolisesti autoa, siistissä kunnossa kun on yleisilmeeltään (pesty, vahattu ja siivottu) niin tuntu jättävän syynäyksen kokonaan(hyvä niin), pellin allekki katto 10s ajan ja löi pellin kiinni :) pohjaankaan ei kopauttanut kertaakaan. katsastan kyllä jatkossakin tuolla, edullinenkin on 56€ sis päästönmittauksen. (Savarin katastus, ylivieska)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Hylkäysprosentit katsastuskonttoreittain löytyy tuolta --> http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Katsastus/

Muutama mielenkiintoinen havainto pidempään toimineista toimipisteistä:
Eniten hylkäyksiä:
A-Katsastus Portsari hylkäysprosentti 52,8%, autojen keski-ikä 10,8 vuotta
K1-Katsastajat Kiiminki hylkäysprosentti 36,4%, autojen keski-ikä 12,2 vuotta
Suomen Katsastusmies Oy/Tampere hylkäysprosentti 34,5%, autojen keski-ikä 10,8 vuotta

Eniten läpäisyjä tulee yllättäin konttoreilla, joilla katsastetaan vanhoja autoja. Muutama esimerkki:
A-Katsastus Nauvo hylkäysprosentti 16,8%, autojen keski-ikä 12,9 vuotta
A-Katsastus Ranua hylkäysprosentti 18,3%, autojen keski-ikä 14,1 vuotta
A-Katsastus Sodankylä hylkäysprosentti 14,6%, autojen keski-ikä 12,6 vuotta
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Näköjään tuo oma lintta oli kasvattamassa viime vuoden tilastoja tuolla Kiimingin K1:llä.

Tiistaiksi oisi varattuna aika pakokaasutestiin lähihuoltamolla. Jos ei mene läpi, niin sitten vissiin pitää tehdä kansiremontti tms. Katsastusaikaa on onneksi vielä pari kuukautta.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Haapalehdossa ois Oulun halvin konttori ja hylkäysprosentiltaankin Oulun pienin :shock:

Sinne siis Kuva :arrow: :kuski:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

XUX63 kirjoitti:Haapalehdossa ois Oulun halvin konttori ja hylkäysprosentiltaankin Oulun pienin :shock:
Sieläkö se Eldokin :shock:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Haapalehdossa ois Oulun halvin konttori ja hylkäysprosentiltaankin Oulun pienin :shock:
Jos se M-B-klubin kortti on vielä voimassa K1:ssä, niin sieltä saa vajaaseen neljäänkymppiin katsastuksen (ilman haisteluja). Haapalehdossa näyttäisi olevan 46. Voisihan sitäkin tieten kokeilla, kun hintaeroa ei paljon ole.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Käjet ristiin huomena konttorille :huh:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Ja heittämällä läpi 8)
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Taisi olla tänään yhdeksännen kerran peräkkäin tuolla lavetilla kun se menee hyväkuntoisen statuksella huomautuksetta katsastuksesta läpi. Oli aikaa istuskella hallissa kahvia hörppien ja seurailla hallin tapahtumia. Edellinen auto , Wäyrynen n. vuodelta 2001 oli kyllä ihan OK näköinen mutta silti:
-Renkaissa ei kantavuudet riittänyt
-Molemmat etujouset poikki
-Molemmissa etujarruletkuissa murtumia
-Takasumuvalo ei toiminut

Alkoi jännittää että mikähän mersuvihaaja se tuokin katastusinssi on mutta paljastui kuitenkin ihan OK tyypiksi oman auton kohdalla :lol:
® Mesen linttaklubi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Wanhempi Vito (W638) sai päivällä tuoreen leiman ja ainut remontti edellisen katsastuksen väliltä oli käsijarrun säätö! 8) (tai no mainitsi katsuri uutta otetta tulostaessa, että vois joskus vaihtaa toisen etuvilkun polttimen, kun alkaa keltaisuus häviämään :( )
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Möhkö kelpasi kerralla tuossa jokin viikko sitten. Huomatautus tuli hiukan liian vaaleankeltaisista takavilkkujen polttimoista - kuten myös viime vuonna. Jos nyt sitten vaihtaisi :shock: :lol:

Sen sijaan pientä jännitystä tulee aiheuttamaan Daamin leima tässä kevväämmäällä. Vanhus on ollut talviunilla lokakuusta lähtien. Tammikuulla kokeilin piruuttaan käymään, laakista lähti.

Gee pitäisi leimata myös, sekin on ollut levolla talven. Tosin ensiluokkaisessa hoidossa eli kaverin korjaamohallissa, jossa se on talven aikana saanut perusteellisen alustakäsittelyn ja muut pientä mukavaa ehostusta. Voipi olla ettei kesällä tule paljon muilla ajettuakaan, ainakaan työmatkoja lukuunottamatta :twisted:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
pekkave
Viestit: 52
Liittynyt: 01.6.2007 18:02
Paikkakunta: Helsinki

Hinnoissa on eroa

Viesti Kirjoittaja pekkave »

Vanhan Tenavan kanssa ehti jo tottua bumerangeihin. Nykyinen W202 (-99) meni viime vuonna läpi korjauskehotukslla (takavalon lasi), nyt konttorilla ei ollut mitään humautettavaa.
Katsastuksen hintoja kannattaa vertailla jos vain valinnanvaraa ja oikeasti kilpailua on, sillä parinkympin säästön tienaa nopeasti.
Minulle K1 Helsingin Herttoniemessä maksoi nyt päästömittauksineen yht 53 e, kun varasin ja maksoi netissä edellisenä päivänä. Palvelu oli ripeää ja asiallista.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Vertailuhan käy kätevimmin täällä: http://www.katsastushinnat.fi/
S204, AZT250
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

http://www.iltalehti.fi/autot/2016021221107631_au.shtml

On kyllä ollut niin kauan kuin minä muistan laki sellainen että ajoaikaa saa kaksi kuukautta, jälkitarkastusaikaa kuukauden.
Katsastusmies on uutisen mukaan kertonut asiasta juuri sillä tavalla, ja sitten on jotain höpinää että laki olisi tullut v. 2013 ja että Trafi tyrmää ettei saisi ajaa kuin katsastusasemalle tai korjaukseen.
Omalta osalta ei mutten väliä, leimaan romuni aina hyvissä ajoin, mutta korjaamolla pitäisi osata antaa oikeaa tietoa kysyjille.

Trafin sivuilla ei tyrmätä millään lailla:

http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsast ... skatsastus
Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään 2 kk:n ajan määräaikaiskatsastuksessa hylkäämisen jälkeen, mikäli katsastus on tehty ajoneuvon katsastusaikana. Ajoaikaa on kuitenkin aina katsastusajan päättymiseen asti, mikäli kahden kuukauden ajoaika päättyy aikaisemmin kuin ajoneuvon katsastusaika eikä ajoneuvoa ole määrätty ajokieltoon. Katsastuksessa todetut viat ja puutteet on kuitenkin korjattava mahdollisimman pian.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

dealer kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/2016021221107631_au.shtml

On kyllä ollut niin kauan kuin minä muistan laki sellainen että ajoaikaa saa kaksi kuukautta, jälkitarkastusaikaa kuukauden.
Katsastusmies on uutisen mukaan kertonut asiasta juuri sillä tavalla, ja sitten on jotain höpinää että laki olisi tullut v. 2013 ja että Trafi tyrmää ettei saisi ajaa kuin katsastusasemalle tai korjaukseen.
Omalta osalta ei mutten väliä, leimaan romuni aina hyvissä ajoin, mutta korjaamolla pitäisi osata antaa oikeaa tietoa kysyjille.

Trafin sivuilla ei tyrmätä millään lailla:

http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsast ... skatsastus
Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään 2 kk:n ajan määräaikaiskatsastuksessa hylkäämisen jälkeen, mikäli katsastus on tehty ajoneuvon katsastusaikana. Ajoaikaa on kuitenkin aina katsastusajan päättymiseen asti, mikäli kahden kuukauden ajoaika päättyy aikaisemmin kuin ajoneuvon katsastusaika eikä ajoneuvoa ole määrätty ajokieltoon. Katsastuksessa todetut viat ja puutteet on kuitenkin korjattava mahdollisimman pian.
No noi toimittelioiden kirjoitukse harvemmin kovin tarkkaan menee oikein ainakaan iltapäivälehissä .....
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Mänhä tuo tännää läp ilima moittimisia :shock: siis S124 220
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

ZiL 157, toistakymmentä vuotta läpi moitteitta ja miksikä ei, viaton auto. :halm: Vm. 72, tekniikka 1930-lukuista. Pitkälle on autotekniikassa päästy ja aina vain mennään parempaan?

No joo, eihän tossa oo vielä seittemää tonnia hedelmäpelissä, kai se vielä kyntesä piru näyttää, jahka hintoisisa tullee. :lol: :?

15.7.2016 tuli kuiten taas puhas leima! Voineeko laskea moitteeksi kun sanotaan että on eksoottinen. Muuten kuulemma mm. tieliikennekunnossa.



Viepäs tuollanen Rintterinresu, ei tule kuuloonkaan ees kuulolaitteilla, jotta pehmiäis paperi tuoreella musteella. Hirvittää taas jo ettäältä tuo tuleva neuvolareissu. :?

Siitä löytyy taas varmaan joku palanu hanskalokeron kattovalo ja punanen lappu on lasissa jo täys seleviö.. :idea: :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

ostin vuosi sitten subaru legacyn, olen ajanut ilman huoltamista ja korjauksia, (ajovalot on edellinen omistaja releyttänyt, ja toisen releen vaihdoin toimivaksi) 20tkm, pari päivää sitten vein leima-sialle, ja ajattelin että saa vain vikalistan, mutta niin meni kehujen kanssa leimalle 21v vanha subaru, eikä ollut pohjassa edes ruostetta vaikka pintapelleissä sitä on ihan kohtuudella. :shock:
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Susiraja
Viestit: 8
Liittynyt: 17.8.2015 9:06

Viesti Kirjoittaja Susiraja »

Tänään olin K1-Finnoonniityllä katsastamassa japanintuonti w220:stä. K1:seltä itseltään tilatusta vastaavuustodistuksesta eivät hyväksyneet painoja. Annoin nuorelle virkaintoselle katsastusmiehelle vähän palautetta asiasta. Reippaan 2h autontutkimisen(syynättiin sitten muuten urakalla)ja paperien ihmettelyn jälkeen pisteenä iin päälle mentiin vielä tutkimaan pihalle mersua. Ihmettelin että mitäs nyt. Vaihtoehtorengaskokoihin sälli kyseli alkuperästä käyttöohjekirjaa. Sanoin että ei sitä oo ja japaninkielistä tuskin ymmärretään kumpikaan. Ehdotin läppärillä olevaa englanninkielistä. Ei kelvannut. Pitäs olla kuulemma alkuperänen tai suomenkielinen. Bensatankin luukun takaakin inssi rengaskokoja etsiskeli. Kysäsin etteikö konttorin koneella näy vanhalle ässämersuilla rengaskokoja. Näkyy mutta ei kuulemma niitä voi ottaa, koska kyseessä japanintuontiauto ja heillä näkyvät pätee vaan eurooppalaisiin versioihin :shout: Lupasin jostain uusintakatsastusta varten etsiä suomenkielisen manuskan, jotta saadaan pirssiin enemmän rengaskokoja. Voin sanoo että oli kyllä takki aika tyhjä kun 2,5h session jälkeen lähdin kotia ajelemaan :(
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Mää muistelin, jotta tämmönen ketju oli olemassa :idea:

Kuinka saadaan jännitystä perjantaihin :?:

Alkuviikosta on hyvä sopia autohakureissu lauantaille ~400km suuntaansa.
Matkaan suunnitellaan tottakai lähdettävän sillä romulla johon on parsittu sorapihalla vesilätäkössä pakoputki "kuntoon" takapätkän pudottua kääntämällä jäljelle jäänyt osuus kyljestä ulos ja jossa on alla sekalainen sarja sileäksi ajettuja nastarenkaita.

Perjantaina iltapäivästä on hyvä suoda ajatus katsastusasioille ja huomata, että siitä romustahan muuten loppui leima keskiviikkona :oops:
Kello on kaks, kotiin ehtii puoli neljäksi, liiterissä on kesärenkaat jotka nippanappa täyttää lainkirjaimen.
Konttori menee viideltä kiinni, ehkä juuri voisi ehtiä.
Kauheaa kyytiä kotiin ja hiki päässä pyöriä liiteristä, niissä on aluvanteet ja autossa alla peltivanteet. Muista pari vuotta sitten nähneeni autossa pulttipussin. Pussi löytyy ja pulttejakin puuttuu vain yksi, se pyöri viime talvena ohjaamon lattialla, mutta nyt sitä ei löydy enää mistään :nocando:
No, pysyy se yksi pyörä neljälläkin.
Viimeistä kertaa tunkkia laskiessa nostokumi putoaa mukana pihalle, jää onneksi reikäänsä vielä lyömällä.
Konttorille mars, kello on vasta vartin yli neljä eikä onneksi ole jonoa.
Ei muuta kun sisälle, tiskin takana tiukkana tunnettu inssi :(
Arvelen pelin olevan menetetty ja tutkin naapurikonttorin aukioloaikoja samalla kun suikkapää ajaa autoa halliin josko vielä ehtisi hakea tarrakilvet, täältä niitä ei saa.
Totean etten ehdi, koska sininuttu tekee perusteellista työtä, tulee tarkastus kestämään niin kauan, ettei aika riitä.
Vaan mitä vielä, leima heltisi :shock: tuulilasista korjauskehoitus, muuten kaikki ok.
En olisi kuuna kullanvalkeana uskonut onnistuvan :lol:
Lottolapun voi varmaan jättää tekemättä, tuuri käytettiin jo :lol:
Aamulla ennen kuutta rattaille ja hakemaan rouvalle pirssiä, johan sen on aikakin kypsässä 33 vuoden iässä ostaa ihan ensimmäinen oma auto :shock:
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Möhkökin tuli katsastettua, sillä pvm melkeinpä pääsi yllättämään.
Muistelin täälläkin jossakin vaiheessa, että joulukuussa vasta tarve.
No traileria rekisteröidessäni vilkaisin silloin seisonnassa olevaakin ajokkiani.
Oli perjantai, ja maanantaina olikin menossa jo umpeen.
Eikun samalla istunnolla vaan käyttöönotto, ja asemalle. Kaikki muu ihan Ok kertalaakista, mutta edellisen talven seisonnassa tosi tiukkaan jumiin silloin tarttunut vasen takapyörä (sujona ulos tallista ja lekaa ihan kunnolla rumpuun) seisontajarrun osalta täysin nolla.
Iskarit ja kaikki muut jarrutkin erikoisen tasaiset.
Linkku nurin vaijerin päässä. Samalla käyttämättömät 124:n hiukan kapeammat jarrukengät rumpuun ja viikonpäästä näyttö.

Oletin, että seuraavan vuoden katsastus takarajax tulisi vanha pvm.
No eipähän, vaan tämä jälkimmäinen näyttöpvm. Olis siis voinukin tällä periaatteella venyttää marraskuulle.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 975
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Yleinen katsastus topic

Viesti Kirjoittaja antti86 »

S124 ajossa 1,5 vuoden tauon jälkeen kerralla läpi mittarissa 749690km.pieniä korjauksia tietenkin joutui ennen konttorille menoa tekemään :D
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”