Moi
Ongelma olisi sellainen, että pakkasella -15 asteesta alaspäin kylmänä kone ei anna tehoja. Sama kuinka paljon kaasua painaa, niin nopeus ei juuri nouse 80 km/h yli. Ongelma on sama onko auto ollut lämmityksessä, letkulämmitin+ kiertovesipumppu, vai ei. Ongelma korjaantuu aina, kun pysäyttää auton, sammuttaa sen ja starttaa uudelleen. Tämän jälkeen kaikki toimii. Kone ei mene missään vaiheessa vikatilaan.
Autoon ajettu uusin päivitys moottoriin ja vikakoodit luettu. Mitään ei löytynyt. Suodattimet ja muut huollot tehty.
W213 tehot hukassa pakkasella
Re: W213 tehot hukassa pakkasella
Sama ongelma huomattu. Itsellä 2018 käyttöön otettu W213 T.
Mitään häiriövaloa ei onneksi sytytä ja ongelma katoaa uudelleen käynnistettäessä.
Mitään häiriövaloa ei onneksi sytytä ja ongelma katoaa uudelleen käynnistettäessä.
Re: W213 tehot hukassa pakkasella
Kuulun yhden tapauksen missä ahtopaine anturi oli syynä tällaiseen.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1913
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: W213 tehot hukassa pakkasella
Näissä olisi hyvä tietää mikä moottori kyseessä.
Re: W213 tehot hukassa pakkasella
Auto 220d, otettu käyttöön 12/17.
Näyttää siltä, että vika oli tadellakin siinä ahtopaineanturissa. Vika selvisi, kun auto meni vikatilaan. Oli antanut kolme kertaa vikakoodin ahtopaineesta ja kerran ilmamäärästä.
Anturia ei ollut heti saatavilla, joten vika nollattiin ensin. Sen jälkeen autolla pystyi taas ajamaan korjaukseen saakka eikä vika uusiutunut. Anturi ei siis mennyt kokonaan mykäksi vaan pysyi arvojen sisällä, eikä mennyt uudestaan vikatilaan.
Vian iskiessä päälle sen pystyi heti ajoon lähtiessä huomaamaan siitä, että nosti kierroksia tavallista korkeammalle ennen vaihtamista. Normaalisti vaihtaa heti 2000 kierroksen yläpuolella, mutta vian ollessa päällä vaihtaminen tapahtui vasta, kun kierrokset oli yli 2500 kierrosta.
Näyttää siltä, että vika oli tadellakin siinä ahtopaineanturissa. Vika selvisi, kun auto meni vikatilaan. Oli antanut kolme kertaa vikakoodin ahtopaineesta ja kerran ilmamäärästä.
Anturia ei ollut heti saatavilla, joten vika nollattiin ensin. Sen jälkeen autolla pystyi taas ajamaan korjaukseen saakka eikä vika uusiutunut. Anturi ei siis mennyt kokonaan mykäksi vaan pysyi arvojen sisällä, eikä mennyt uudestaan vikatilaan.
Vian iskiessä päälle sen pystyi heti ajoon lähtiessä huomaamaan siitä, että nosti kierroksia tavallista korkeammalle ennen vaihtamista. Normaalisti vaihtaa heti 2000 kierroksen yläpuolella, mutta vian ollessa päällä vaihtaminen tapahtui vasta, kun kierrokset oli yli 2500 kierrosta.