W211:n "tyyppiviat"

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Ewing
Viestit: 4
Liittynyt: 09.9.2006 12:00
Paikkakunta: Kotka

W211:n "tyyppiviat"

Viesti Kirjoittaja Ewing »

Tässä kirjottelee mersuista "täysin" tietämätön tyyppi ja tiedustelisin mitä paikkoja/kohtia kannattaa katsoa vm. 2003-2004 E 320Cdi :stä, ennen kun latoo eurot näppiin :shock:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tärkeintä on suorittaa perusteellinen , riittävän pitkä koeajo jonka aikana voi todeta moottorin, vaihteiston, hallintalaitteiden, merkkivalojen ym. toimivan oikein.
Erityisiä tarkastuskohteita on hankalaa nimetä, jos huonolla tiellä kolahtelee niin jotain väljää on alustassa jne...
Avatar
Ewing
Viestit: 4
Liittynyt: 09.9.2006 12:00
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Ewing »

Olen ajatellut "uittaa" auton saksasta. Valinnanvaraa aivan eri tavalla kun täällä ja yleensä varusteetkin eri luokkaa. Pystyykö mittarilukeman tarkistaa jollakin keinolla esim. paikallisessa merkkiliikkeessä?

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?id=11111111223491834


Lyhensin linkin - luokyio
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Kauhee linkki.... Pitäis pystyä, kilometrilukema jää kolmeen paikkaan muistiin.

W211 ainakin automaatti-ilmastoinnin lämpökraanoja on mennyt, meiltäkin kaksi kappaletta. Lämmityslaitteen moottori ja etupyörän laakeri, lisäjarruvaloja pari kappaletta.
jukkareu
Viestit: 17
Liittynyt: 07.1.2007 11:13
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Minne nämä kilometrit jäävät muistiin?
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Moottorinohjaukseen, vaihteistoon ja mittaristoon itseensä ellen väärin muista....
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

dealer kirjoitti: Erityisiä tarkastuskohteita on hankalaa nimetä, jos huonolla tiellä kolahtelee niin jotain väljää on alustassa jne...
Eikös niiden sähköjarrujen kanssa ole ollut jotain ongelmia? Juttua oli jossain tälläkin foorumilla. Tuhansien eurojen ohjainboksia on jouduttu uusimaan. Jonkunlaista ennakkovaroitusta jarruongelma antaa joten varmaan olisi hyvä tietää autoa koeajaessa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

...jotain väljää on alustassa...
Yleisön pyynnöstä huolimatta kerron hieman noista W211-koristen alustan välyksistä .

Talvella tein erääseen sedan 211-koppaiseen alustan korjausta.
Viat oli todettu huollossa eräällä toisella korjaamolla.

Autolla oli ajettu hieman yli satatuhatta kilometriä.
Vaihtoon meni alapallot, yläpallot, raidepäät ja myös "narinahelat" olivat väljät.

Alapallojen vaihtaminen on työläämpää kuin edellisiin malleihin, onneksi nivelen saa pelkkänä nuppina ettei tarvitse ostaa koko alatukivartta kuten vaikkapa W203.
Ylätukivarsi tulee kokonaisena, raidepäät ovat kuten muissakin autoissa.
Narinahelat ovat samat kuin ennenkin mutta vaihtaminen työläämpää.
Tässä autossa oli ilmajousitus vaikkei kyseessä ollut farkku.
Ilmajousitettuun narinahelaa ei saa erikseen vaan vaihdetaan taka-alatukivarsi - hela on ihme kyllä pienempi kuin "vanha kunnon narinahela".

Remontille tuli hintaa vajaat 2000 euroa.

Pitää muistaa että kyseessä on normaalit kulutusosat eli autoa, automallia, automerkkiä ei voida syytellä tällaisen perusteella mistään - kilometrit tekevät tehtävänsä auton kuin auton kohdalla.
Iso ja painava auto kuluttaa niveliä enemmän kuin joku japsikinneri, ja nythän sillä taas ajaa näiltä osin pari vuotta huoletta ja kolisematta. :D
Viimeksi muokannut dealer, 06.5.2007 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

dealer kirjoitti:
...jotain väljää on alustassa...
Iso ja painava auto kuluttaa niveliä enemmän kuin joku japsikinneri, ja nythän sillä taas ajaa näiltä osin pari vuotta huoletta ja kolisematta. :D
Eivät sitten ole vielä Mersun tehtaalla kuulleet että nivelet voidaan mitoittaa auton painon mukaan. Ovat vissiin ajatelleet että japsikinnerin nivelet täytyy olla hyvät kun ne kestää siinä puolet pienemmässä autossa,
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Etupäästä menee myös niitä ns. reaktiotankoja.

Automaattivaihteiston lauhdutin alkaa vuotamaan ja jäähdytysneste pääsee vaihteistoon:
- hyvällä onnella selviää vaihteiston huuhtelulla / uudella jäähdyttimellä
tai
- uusi turbiini
- vaihteistoremontti.
Vika ilmenee lähinnä tärinänä alakierroksilla toisissa kovemassakin vauhdissa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
w203_270
Viestit: 8
Liittynyt: 11.2.2014 18:34

Viesti Kirjoittaja w203_270 »

Lucky-Dog kirjoitti: Automaattivaihteiston lauhdutin alkaa vuotamaan ja jäähdytysneste pääsee vaihteistoon:
- hyvällä onnella selviää vaihteiston huuhtelulla / uudella jäähdyttimellä
tai
- uusi turbiini
- vaihteistoremontti.
Vika ilmenee lähinnä tärinänä alakierroksilla toisissa kovemassakin vauhdissa.
Oliko nuo ns. huonommat laihduttajat jotenkin tunnistettavissa. Sehän taisi jossain kohtaa niitten toimittaja muuttua ja vaivat vähentyä?!
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

w203_270 kirjoitti:Oliko nuo ns. huonommat laihduttajat jotenkin tunnistettavissa. Sehän taisi jossain kohtaa niitten toimittaja muuttua ja vaivat vähentyä?!
Liekö nuita vaihtamattomia enään kauheesti liikenteessä mutta BEHR on hyvä, Valeossa on ollut ongelmia.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Itse kun aikanaan katselin ostomielessä noita alkupään (2002-2004) W/S211 E-sarjaisia niin kohtalaisen ruosteallergisena pistin merkille että melkeinpä kaikissa oli takakaarien paikkeilla vähintääkin alkavaa kuplintaa ellei sitten ihan kunnon ruostetta näkyvillä, samoin aika monessa ovien alareunoista löytyi selviä merkkejä alkavasta korroosiosta. Eikä km-lukemat nyt mitään ihan hirmuisia vielä olleet.

Ajattelin sitten että ongelma koskee vain pre-facelift yksilöitä (-2006) mutta kyllä FL-malleistakin vastaavaa on jo havaittu.

Toki koko korroosio-ongelma on ehkä vähäinen edeltäjään verrattuna mutta yhtäkaikki sekin on hyvä tiedostaa että näitäkin ongelmia jossain laajuudessa voi olla olemassa.
Viimeksi muokannut Eldorado, 25.3.2014 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Liekö nuita vaihtamattomia enään kauheesti liikenteessä mutta BEHR on hyvä, Valeossa on ollut ongelmia.
Pitäisi itelläkin katsoa, minkä merkkinen / mallinen on. Nimeähän ei näy mistään järkevästä paikasta mutta ilmeisesti niiden päätyjen kiinnitysklipseistä jotenkin erotti, mikä oli mikäkin.

t.
Nimim. "toivottavasti vain turbaanin venttiili kenkkuilee"
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:Itse kun aikanaan katselin ostomielessä noita alkupään (2002-2004) W/S211 E-sarjaisia niin kohtalaisen ruosteallergisena pistin merkille että melkeinpä kaikissa oli takakaarien paikkeilla vähintääkin alkavaa kuplintaa ellei sitten ihan kunnon ruostetta näkyvillä, samoin aika monessa ovien alareunoista löytyi selviä merkkejä alkavasta korroosiosta. Eikä km-lukemat nyt mitään ihan hirmuisia vielä olleet.

Ajattelin sitten että ongelma koskee vain pre-facelift yksilöitä (-2006) mutta kyllä FL-malleistakin vastaavaa on jo havaittu.

Toki koko korroosio-ongelma on ehkä vähäinen edeltäjään verrattuna mutta yhtäkaikki sekin on hyvä tiedostaa että näitäkin ongelmia jossain laajuudessa voi olla olemassa.
Älä nyt. Vähintään 300tkm rullattuja kävit kuikkiin ja ne ei olleetkaan virheettömiä :lol:
Jännä muuten kun ruattalaasten ruostetutkimuksessa oli huonoimmalla 2 pisteen tasolla just 211 aikoihin eli 2004-2006 vuosimalleista yhen merkin sorolla, nauris, varis ja muita merkkejä nisukka, honta, masta ja jaappanin ulkopuolelta hiivatti.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

XUX63 kirjoitti:Älä nyt. Vähintään 300tkm rullattuja kävit kuikkiin ja ne ei olleetkaan virheettömiä :lol:
300tkm on riisseli-mersulle tooodella vähän. Kyllä ne nyt pitäisi ruosteettomia vielä olla. :wink:

Toki autot mitä katseltiin olivat 200-500 tkm ajettuja (riippuu myös paljonko mittarista oli veivattu pois). Kyllähän sitä ruostettakin saa jo noissa määrissä tietysti vähän olla, mutta minä kun olen sen suhteen ihan paranoidi... :oops: :lol: (Variksessakin a-pilarissa vähän jo kuplii :eec: :huh: )
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eldorado kirjoitti:Itse kun aikanaan katselin ostomielessä noita alkupään (2002-2004) W/S211 E-sarjaisia niin kohtalaisen ruosteallergisena pistin merkille että melkeinpä kaikissa oli takakaarien paikkeilla vähintääkin alkavaa kuplintaa ellei sitten ihan kunnon ruostetta näkyvillä, samoin aika monessa ovien alareunoista löytyi selviä merkkejä alkavasta korroosiosta. Eikä km-lukemat nyt mitään ihan hirmuisia vielä olleet.

Ajattelin sitten että ongelma koskee vain pre-facelift yksilöitä (-2006) mutta kyllä FL-malleistakin vastaavaa on jo havaittu.
Ensi kerralla sitten pics or didn´t happen ja alkajaisiksi vaikka 10 eri autosta, tämänhän ei pitäisi olla temppu eikä mikään, jos kerta kaikki on ruosteisia :D Lisäliitteeksi kuvia Vehon pihasta, mikä täysi "roikkoperse" s211:ä :lol:
Nyt Eldo c´mon, loppu se ainainen w211 mollaus :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

sonikki kirjoitti:Nyt Eldo c´mon, loppu se ainainen w211 mollaus :D
En minä halua niitä mollata senkummemmin, kerron vain omakohtaisesti nähtyjä tosiasioita. ;) Tässäkin ketjussa kysyttiin mitä kannattaa tsekata 211:stä ostaessa, minusta nuo mahdolliset ruostepaikatkin kannattaa katsoa, eihän sitä välttämättä kaikissa yksilöissä ole.

Kuvia ei nyt aina kaikesta nähdystä ole, mutta lupaan ensi alkutalvena ottaa kuvan niistä persuaus tontissa olevista farkuista Veholla, taatusti niitä siellä taas on.

Ja kyllä - ostaisin minäkin 211:n jos sellaiseen olisi varaa. Tod.näk. sedanin ja 2004 tai tuoreemman. Mutta tässä taloustilanteessa ei pysty, ootellaan...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvin vähän on ruosteita noissa, vieläkään.

Päivitystä 7 vuoden takaisiin kommentteihini:
dealer kirjoitti:Alapallojen vaihtaminen on työläämpää kuin edellisiin malleihin
Helppoa se silti on. Työläämpää kuin 210 mutta helpompaa kuin 124.
dealer kirjoitti:Ylätukivarsi tulee kokonaisena
Vain niihin joissa ei ole irrotettavaa niveltä (jotkut mallisarjan alkupään autot)
dealer kirjoitti: Ilmajousitettuun narinahelaa ei saa erikseen vaan vaihdetaan taka-alatukivarsi - hela on ihme kyllä pienempi kuin "vanha kunnon narinahela".
Voi sen vaihtaa ja sama osa.
oulaistenliikenne.fi
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

no niin itsekkin olen kyseistä kiessiä ostamassa. Koeajossa ollut paripäivää 320e farmari 2004 275tkm mittarissa, totuutta en tiedä. Just käytiin nosturilla ja syynäiin paikat. Ei löytynyt ruosteita eikä öljy vuotoja. Uutta osaa on parin vuoden aikana lyöty kuittien mukaan viitisen tonnia. Pientä laittoa löytyy vieläkin. Suurin murheen aihe kuitenkin että en tiedä miten kello laitetaan oikeaan aikaan 8)
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

miikka heikkinen kirjoitti:Suurin murheen aihe kuitenkin että en tiedä miten kello laitetaan oikeaan aikaan 8)
Melkeinpä joudut kysymään neuvoa foorumilta. En usko että tosi mies kuitenkaan kehtaa ohjekirjaa lukea. :)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tuommosen löysin juutuupista kellon asetuksiin liittyen:

https://www.youtube.com/watch?v=OLQl-EJWnbo

Jos lontoon taittuu, niin tuossa on ilmeisesti ohjeita enklanniksi:

http://mbworld.org/forums/e-class-w211/ ... clock.html
Kein siknatuur
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

tähtikuljettaja kirjoitti:
miikka heikkinen kirjoitti:Suurin murheen aihe kuitenkin että en tiedä miten kello laitetaan oikeaan aikaan 8)
Melkeinpä joudut kysymään neuvoa foorumilta. En usko että tosi mies kuitenkaan kehtaa ohjekirjaa lukea. :)
ohjekirja on italiaa ni ei oikeen taivu :lol:
Ja tosiaankin tuota time and day valikkoa ei ole. Muuten kyllä näyttää samalta kun esin tuossa videossa
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

En tiedä onko mitään hyötyä mutta itsellä se ottaa tiedon GPS:stä. Taisi pitää jonkin valikon kautta sanoa, että synkkaa tiedon mittariston ja rarion välistä.

Amerikan Vehon ohjekirjasivusto.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

no sen verran tätä asiaa selvisi että kello valikko on vaan sellasissa pirsseissä missä on navi tai comand( mikä hitto se sit liekkään).
Meneekö pahasti oftopikiks jos joku selostaa tarkkaan mistä ja miten se asetetaan jostain muuta kautta :?: :idea: :!: :ttu:
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Helepompi ehkä selostaa kuvien kans. Lataat itsellesi tämän dokkarin. Sieltä etsit sivun 144. Jos sinulla ei ole comandia, niin silloin pitäisi sen kautta toimia.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

Roisto kirjoitti:Helepompi ehkä selostaa kuvien kans. Lataat itsellesi tämän dokkarin. Sieltä etsit sivun 144. Jos sinulla ei ole comandia, niin silloin pitäisi sen kautta toimia.

t.
Risto
Niin edelleenkin niinkuin jo aiemmin mainitsin tuollaista valikkoa ei ole olemassakaan tämän auton mittaristossa/valikossa
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

miikka heikkinen kirjoitti:
Niin edelleenkin niinkuin jo aiemmin mainitsin tuollaista valikkoa ei ole olemassakaan tämän auton mittaristossa/valikossa
Edellä laskinkin Roiston linkittämien ohjekirjojen varaan jos omat sattuu olemaan saksankieliset tai jotain muuta mikä ei oikein taivu.

Olisi syytä tietää autosta vähän enemmän, mikä mankka siinä on? Sieltä Amerikan Vehon sivuilta kun löytyy muitakin ohjekirjoja kuin se auton mittariston kuvaava osuus:

http://www.mbusa.com/vcm/MB/DigitalAsse ... MY05-E.pdf

Tämä sama juttu on muuten käyty foorumilla läpi varmaan kymmeniä kertoja.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

tähtikuljettaja kirjoitti:
miikka heikkinen kirjoitti:
Niin edelleenkin niinkuin jo aiemmin mainitsin tuollaista valikkoa ei ole olemassakaan tämän auton mittaristossa/valikossa
Edellä laskinkin Roiston linkittämien ohjekirjojen varaan jos omat sattuu olemaan saksankieliset tai jotain muuta mikä ei oikein taivu.

Olisi syytä tietää autosta vähän enemmän, mikä mankka siinä on? Sieltä Amerikan Vehon sivuilta kun löytyy muitakin ohjekirjoja kuin se auton mittariston kuvaava osuus:

http://www.mbusa.com/vcm/MB/DigitalAsse ... MY05-E.pdf

Tämä sama juttu on muuten käyty foorumilla läpi varmaan kymmeniä kertoja.
20cd boksi soitin. Ei mitään navi/muuta näyttöä. w211 320E 2004 ja farmari
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”