Etsi kuvasta virhe?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Etsi kuvasta virhe?

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Kuva
Tähdellisen parantola
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Mitään en näistä ymmärrä, mutta yksirivinen ketju on aina virhe.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Tietysti yksirivinen ketju on virhe, kuva on pieni enkä mie likinäkönen liikenteen aikapommi saa tuosta selevää. Mutta seuraava virhe tuossa on että jakopää on väärässä päässä konetta.

EDIT: Eihän pakopuolen nokkapyörä ole löysällä, jotenkin vaan näyttää hassulta tuo asento. Varmaankin kuvakulma vain hämää.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kuvatus on tosiaan hiukan pieni,
mutta edlisten jakopää väärärssä päässä, yksi rivinen ketju, ja pakonokan pyörylä on jotenkin kumassa asennossa/ketju löysällä
(mikä niin ollessan ei ole ko ko koneen kohdalla virhe vaan "kuulukin" olla kun on tuo väärässä päässä oleva jakopää) virheiden lisäksi öljytikku, suutimet puttuu :)

E: ja lisäksi taitaa olla sähköt delphi mikä onkon sitten iso virhe
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Koneessa ei ole suojakantta, se on liika lähellä ulko-ovia, se on alustanpäällä lattialla eikä moottoritilassa, siinä on joku käyntiin vaikuttava ja ihmeellinen vika, turbaanipäinen sähköjä tunteva esirukoilija puuttuu kuvasta, tapio istuu kuvan ulkopuolella kahvilla tai ei oo edes kotona, moottorissa on defektiivinen vika ja siitä puuttuu öljyt.

Tallin lattiakin näyttää aika puhtaalta :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Kuivalta näyttää ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Siltä varalta että oikeasta vastauksesta saa suurenkin palkinnon sanoisin että: "kuvassa ei nyt oikeastaan ole mitään vikaa".

Siitä kuvan kohteesta en osaa sanoa mitään, veikkaisin jotain auton osaa jos se pitää osata arvata. :D
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

taidettu korjata kansivauriot perinteisellä työkalulla
kyläsepän pajassa lyhyessä ajassa
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Kuvassahan ei mersun näkemysten mukaan ole mitään vialla, mutta vaikkapa jo mainittu jakopään sijoitus koneen taakse ja yksirivinen ketju. :) Kaikki on niin heppoisesti tehty.

Kyseessä on OM651 200/220/250cdi moottori joka on tuotantoon tullut 2010?

Kuva

Kuva

Äkkiseltään löysin moottorista yhden hyvän asian, suuttimen pultin kierteen pystyy vaihtamaan. Kierteen yläpuolella on kuusiokoloavaimen paikka ja kierreholkki on pienillä stanssauksilla lukittu paikoilleen.
Samassa näkyy vähän jakopään rakennetta.
Kuva

Löyty tommonen vesivaurioinen motti etelästä, nyt pilkotaan se ja katsotaan että mitä soon syäny.
Tähdellisen parantola
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eiköhän se kierteen vaihto mahdolisuus poistu seuraavassa versiossa
kun huomaavaat että on jotain(suunitelu virhe koitettu suunitela täysin pas*** kone samaahan yritivät jo 271 kohdalla)
hyvä sinne lipsahtanut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

tapio89 kirjoitti:Kuvassahan ei mersun näkemysten mukaan ole mitään vialla, mutta vaikkapa jo mainittu jakopään sijoitus koneen taakse ja yksirivinen ketju. :) Kaikki on niin heppoisesti tehty.

Kyseessä on OM651 200/220/250cdi moottori joka on tuotantoon tullut 2010?
Eikös tuota OM651 konetta ollut jo 2009 vuoden autoissa?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

tarkoittaaks vesivaurioinen vähillä vai liika syvillä vesillä ollutta :lol:
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

jolle kirjoitti:Eikös tuota OM651 konetta ollut jo 2009 vuoden autoissa?
Ensimmäinen OM651:llä varustettu malli C250 CDI BE (W204) tuli tuotantoon lokakuussa 2008.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Ne ei tuohon uuteenkaan moottoriin keksineet laittaa suutimen pidikettä kahdella pultilla kiinni?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Yksinkertaisuudessaan virhe kuvassa on tuo koko moottori :idea:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tuossahan on järeän näköinen kettinki kun vertaa vastaavaan bemarin mottiin :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

N47:ssa on kaiketi siinäkin melko mittavat jakopääongelmat.
Nykysuuntausta miettiessä ei voi paljoa mersua tai bemaria parjata, kattoo volkkarin, nissanin, PSA ja oikeastaan likimain kaikkien muidenkin koneita joissa ketju on. niin ongelmaa piisaa. Sen kummemmin erittelemättä edes käyttövoimaa.

Siirryttiin "varman päälle" ajasta insinööripoikien "riittävään", tässähän se sitten näkyy. Mut on ainakin halvempi tuottaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mulqvist kirjoitti:Siirryttiin "varman päälle" ajasta insinööripoikien "riittävään", tässähän se sitten näkyy. Mut on ainakin halvempi tuottaa.
Osakkeenomistajat tykkää.

Nehän on koko ajan melkein kuolemassa nälkään...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jari_w123 kirjoitti:Tuossahan on järeän näköinen kettinki kun vertaa vastaavaan bemarin mottiin :lol: .
Ja vieläpä "valmiiksi softattuun" mottiin :lol: Tuo bemarin filosofia on vaan paljon myyvempi 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Eikait se yks rivisyys ketjusta paskaa tee, jos muuten olis kunnollista ketjua ja sillon ei 2 rivisyyskään muuta ku siirtää ongelmia.

Kovasti tuntuu kestävän meinaan yksriviset rullaketjut mettäkoneen telissä :wink:
Ja kaks riviset ei jatkeessa kestä kunnolla
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4RChxx3RLnM[/youtube]
Kuva
Kuva
Kuva

EI liity aiheeseen, mutta otsikossa on niin hyvä kysymys, joten sama kysymys:

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei pidä moittia moottoria jos se haluaa tehdä palkatonta ylityötä. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei kyllä se oli avain joka työnsä tehtyään halusi lähteä kotiin. Auto toimi mainiosti ilmankin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sergey kirjoitti:Ei kyllä se oli avain joka työnsä tehtyään halusi lähteä kotiin. Auto toimi mainiosti ilmankin.
Virhe kuvassa
lukon "linssi" on "pas**" peitossa

Normaalia
Kun on kerran käynistynyt niin ei enään kysele mitään avaimelata
minkä voi ottaa sen jälkeen kuluneesta lukosta ottaa pois,
(tai sitten on molemaata kuluneet)

yleensä tuon vaiheen jälkeen kun noin voi tehdä tule käynistymis onkelmia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”