Paljonko Mersuni on maksanut Veholla uutena?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Paljonko Mersuni on maksanut Veholla uutena?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tällä linkille ei tahtonut löytyä oikein sopivampaa kotia kuin forumin tämä osio, joten olkoon alkuun näin.

Tuosta linkistä löytyvät Mersujen hinnat välillä 1985-2005. Hinnastot koskevat tietenkin perusvarusteista mallia, joten tunnetusti lisävarusteilla noihin saa pikkuauton hinnan helposti tykö. Mutta jonkin sortin jyvälle siitä pääsee.

http://www.mercedes-benz.fi/amw/emb/fi/ ... -0,00.html
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

En kyllä vieläkään ymmärrä, miksei auton ensimmäinen omistaja voinut ostaa edes 300SEL:liä kun hintaero oli vain vaivaiset 75000mk. Tai edes jotain lisävarusteita. Rahaa oli meinaan taatusti niin paljon että olis voinut ostaa vaikka 560SEL:lin kaikilla varusteilla ja kaikille sukulaisillekin omat. :twisted:

Ja ettei totuus hämärtyisi... Kattelin perhana että eipä ole halpoja olleet Saksassakaan mutta noihan taitaakin olla D-markkoja. :twisted:

Paljonko Mersuni (W126) on maksanut Saksassa uutena?
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

55334 nykyistä rahaa, harmi ettei ole lisävarustelistaa, kinnerissä on noin 30t eeron edestä herkkuja.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

PM kirjoitti:En kyllä vieläkään ymmärrä, miksei auton ensimmäinen omistaja voinut ostaa edes 300SEL:liä kun hintaero oli vain vaivaiset 75000mk. Tai edes jotain lisävarusteita.
Niin, en minäkään ymmärrä sitä, notta kun on ostettu se 300SEL, niin miksi on sitten unohdettu automaatti ja ilmastointi - kuitenkin on ruksattu mukaan kaikenlaista muuta himmeliä. Orava- ja maapallopankillahan sitä rahaa on 90-luvun taitteessa ollut jos kellä. Jos ei muuta niin perkeleesti tukimarkkoja :lol: :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

1992 983 600mk ja parin vuoden päästä 1 195 800mk.

Hassu juttu, että kukaan ei ostanut uutena yhtään suomesta, muuta kuin muutamat jotka palasivat verotta sitten takaisin.
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaapo kirjoitti:Niin, en minäkään ymmärrä sitä, notta kun on ostettu se 300SEL, niin miksi on sitten unohdettu automaatti ja ilmastointi - kuitenkin on ruksattu mukaan kaikenlaista muuta himmeliä.
Joo, ilmastointi kyllä kelpais mutta jo kattoluukkukin riittäis. :evil:

Mutta on kyllä luojan lykky ettei autossa ole automaattia. Kulutus olis ainakin 3 litraa isompi ja sais polkea ihan tosissaan. Johonkin 3-sataseen 124:seen se nyt jotenkuten istuu ja sekin kulkee leppoisasti vasta reilummilla rundeilla, alakierrosvääntö on kuitenkin aikas laiha. Eli vähintään sitten 420 jos maattia mielii, sehän on kuitenkin paras vaihtoehto kulutuksen ja suorituskyvyn väliltä. Jos ukot muka ajelee sillä samoja kulutuslukemia ku 3-satkulla automaatilla ja jotkut jopa allekin. :o
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

PM kirjoitti:Joo, ilmastointi kyllä kelpais mutta jo kattoluukkukin riittäis. :evil:
Onhan se kesällä sopivasti käytettynä tyhjää parempi ja oikeastaan monessa aika mukava vempele. Jäähdytyksen kanssa sillä ei liene suuressa maailmassa isompaa funktiota, vaan jokin muu tarkoitus - onhan liki jokainen ilmastoitu kiesi varustettu myös kattoluukulla.
PM kirjoitti: Mutta on kyllä luojan lykky ettei autossa ole automaattia. Kulutus olis ainakin 3 litraa isompi ja sais polkea ihan tosissaan.
Juu, oikeastaan voisi ostaa kossupullon auton aikanaan tilanneelle henkilölle. Tomaattia en näissä oloissa omaan ajoon taitaisi ottaa, vaikka sen ilman saisi.
PM kirjoitti: Jos ukot muka ajelee sillä samoja kulutuslukemia ku 3-satkulla automaatilla ja jotkut jopa allekin. :o
Mitäs tuohon nyt sanoisi :roll: ... No MB-klubin 126-illassa ei yksikään 420 kulkenut alta 9 litran, mutta ehkä virallisen kerhon autot ovat janoisempia :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
severi
Viestit: 202
Liittynyt: 30.9.2005 16:16

Viesti Kirjoittaja severi »

Hyvä linkki. Löytyykö jostain vielä lisävarustehinnastoa?
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Lienee liikesalaisuus mutta olisi kiva tietää esim. että onko joku jossainpäin maailmaa ladannut 200 dieselin kaikilla tehtaan lisävarusteilla? Eikös se olisi ollut mahdollista jos olisi ollut laittaa "money down"! :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Maksaako mersun 420-kasi 120000mk enemmän kuin 300-kutonen? Siis moottori? :shock: Tuota ei passaa särkeä. :shock:

Ainiin, siis 116.965 ja 103???. :lol:

Mitähän noissa on sitten eroa "perusvarustelussa?" :roll: Olisi tosiaan hauska nähdä jostain se lisävarusteiden hintakin, eikö lie tuossa omassa ruksittuna viiden Ladan edestä "ylimääräistä" roinaa. :roll:

Ainiin 2: kulutus matkassa 7,9/100km. 8)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

74440€ :shock: + sälät päälle :!: vanahasta tiisselistä uutena :lol:
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Re: Paljonko Mersuni on maksanut Veholla uutena?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kaapo kirjoitti:Tällä linkille
Ei sieltä mitään selvinnyt minun _henkilöautosta_ :lol:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kaapo kirjoitti: Paljonko Mersuni on maksanut Veholla uutena?
Tämä on aika helppo kysymys, koska kuitteja on alkuperäistä ostokuittia myöten edellisten kahden omistajan ansiokkaasta toiminnasta johtuen oikein kansiossa taltioituna.
Siitä heille kiitos, jos sattuvat tätä foorumia lukemaan joskus.

Hieman vaatii tosin omaakin laskentaa, sillä jotain pientä puuttuu kuiteista, kuten esim. Webasto.

Tällä tarkkuudella saamme -aivan sattumalta- mukavan pyöreäksi loppusummaksi noin 600 000 markkaa eli 100 000 euroa toukokuussa 1998.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

HVM kirjoitti:Maksaako mersun 420-kasi 120000mk enemmän kuin 300-kutonen? Siis moottori? :shock: Tuota ei passaa särkeä. :shock:

Ainiin, siis 116.965 ja 103???. :lol:

Mitähän noissa on sitten eroa "perusvarustelussa?" :roll: Olisi tosiaan hauska nähdä jostain se lisävarusteiden hintakin, eikö lie tuossa omassa ruksittuna viiden Ladan edestä "ylimääräistä" roinaa. :roll:

Ainiin 2: kulutus matkassa 7,9/100km. 8)
Jäi vastaamatta alkuperäiseen kysymykseen:

Katsokaa taulukosta 420SEL 1989 kohdalta, varustelista sitten tosiaan päälle. Suomen verotuksella aprikoin sen olevan noin 100000mk, varmaan menee päällekkin? Omakotitalo maksoi siihen aikaan 180000 mk uutena, ja kaikkineen. En ostanut taloa, mutta isi ja äiti ostivat.

Pidän sairaana sijoittaa autoon tuon verran, oli sitä rahaa sitten tai ei. Asiat tärkeysjärjestykseen. :roll: Ennemmin vaikka kertareissu liikesuihkulla Hawaiiiille kuin markat kiinni UUTEEN autoon, sijoitukset sitten erikseen. :?
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1019
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

"When money talks...
Bullshit walks."

Ihan mihin kukin haluaa laittaa rahaa jos tulee elämäntilanne, että on se 150-200t€ käytössä niin, että ei pistä ahtaalle jos sen laittaa haisemaan niin auton minäkin ostan. Kuitenkin muut osa-alueet on 'vahvistettu' niin, että niillä kalliilla vehkeillä voi prääsätä sitten sydämensä kyllyydestä.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Minun auto olisi maksanut suomessa varusteineen muistaakseni 420000mk. Herranen aika, melkein puolimilliä :shock: Yllättävän kalliita nuo varusteetkin, olikohan sähkökattoluukku 16000mk, ASD 25000mk... Huh huh!
® Mesen Porkkana-klubi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Sissos saa*na, 76k€ ja 8,4k€ varusteet päälle. ½ miljoonaa markkaa vuonna -89!! Voi ihme.
Viimeksi muokannut Rässi66, 26.10.2005 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pro HVM
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Olikos Vehon 9/-88 lisävarustehinnasto jo esillä: http://photobucket.com/albums/v640/w123 ... 9_1988.jpg

Joo, on tuossa toisessa 300 D:ssä ollut lisävarusteita reilusti kolmen uuden ladan edestä. Ei nyt mitään ihmeellistä vielä, mutta Suomi-autolle ihan kivasti :rock:
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Tässä on -78 300 D:n hinta Saksassa lisävarusteineen, en nyt muista oliko tuo korjattu versio kun en jaksa tarkistaa. Rahayksikkö siis DEM, kurssi muistaakseni tuolloin -78 oli 1 DEM = 2 FIM. Niin ja siis 1978 hinnat eivät ole tiedossani, siksi tein tommosen keskihajontabarometrin vuosien 76 ja 79 perusteella :lol:

230 E maksoi vuonna 1983 muistaakseni 186.600 markkaa.



Kukas katsoisi paljonko Volvo 740 GL injection maksoi vuonna 1988? tai 1987?

Lada 1200 S maksoi 1990 32.900 FIM, 1988 muistaakseni 28.000 jotain...
Viimeksi muokannut raul, 18.4.2015 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

raul kirjoitti:Kukas katsoisi paljonko Volvo 740 GL injection maksoi vuonna 1988? tai 1987?
Tietoa ei ole, mutua vain.
Olettaisin että jossain 160-180 000 mk.

Vertaan tätä kaverin tehtaalta tilaamaan uuteen 740 GLE Turbo Intercooler STW:hen vuonna 1991, joka maksoi 246 000.

Lisävarustelista tosin oli kutakuinkin tällainen:
-puolinahkapenkit täysnahkaisten tilalle
-ilmastointi pois, peruslämmityslaite
-sähkölasit veks, veivit tilalle
:shock: ja :shock: ja vielä kerran :shock:

Eli lisäkustannuksia tuli varusteiden karsimisesta :roll:
(Kas kun ei turboa vaatinut irroittamaan).

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Miten tuossa Vehon hinnastossa väitetään että ASD, ulkolämpömittari, nahkaratti + nuppi, lehtiverkot etuistuinten takana, pääntuet takana, kyynärnoja edessä ja sähkölasit olisivat vakioita 260SE:ssäkin vaikka mulla ei ole mitään niistä? :evil: Tuliko ne sitten loppuvuodesta kun tämä rottelo on tilattu alkuvuodesta? Jos näin on, niin ei voi muuta sanoa kuin voi vitun vittu ku vituttaa. :twisted:

Edit: Tai on mulla kyynärnoja eikä maksanut 1700 markkaa. 8)
Sjtv
Tuning-Ässä
Viestit: 391
Liittynyt: 19.9.2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Sjtv »

Vertailun vuoksi volvolle hintaa. Tuttu oli 80 luvun volvon tehtailla töittä niin -87 740 2.3 turpo kaikilla herkuilla maksoi suomen rahaksi muutettuna 56000markkaa. Sai vuonna -98 sen vaihtoon viedessään siitä 67000markkaa. Henkilökunta hinta siis on ollut varsin edullinen ja arvo vain noussut 300000 ajetun kilometrin aikana :shock:
Gti masta seka riisseli tatsuni.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kas, lisävarustehinnastokin näyttää olevan kehissä. Äkkiä laskien himmeleitä on omaan lotjaan ruksattu 75.800 markan edestä. Kohtuullinen saavutus ilman ilmastointia ja manuaskilla :shock: Jokin outo selitys tuon tomaatin eväämiseen on oltava, nimittäin se ei olisi maksanut kuin tonnin enemmän kuin kattoluukku, jonka olisi tiukan budjetin tullen hyvin voinut vaikka jättää pois :roll: 4 x sähkölasit ovat samaa hintaluokkaa, samoin ASD jne.

Paljon on laitettu vakioksi Ässiin tuossa hinnastossa. Hinnaston päiväyksen jälkeen rekisteröityjä pelejä on tiedossa, joissa on esim. veivi-ikkunat, ASD puuttuu, samoin etukyynärnoja jne.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ässän lisävarusteiden hinta=171800. :shock: 8)

Tästä puuttuu vielä ASR,jolle en löytänyt hintaa. :roll:

Tarkoittaako hinnaston "S" että se on auton vakiovaruste? Ei pidä ainakaan paikkaansa. On niin pientä tihrustusta tuo taulukko että ei kestä hermo tiirata sitä pienellä läppärillä tämän tarkemmin. :(
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti:Ässän lisävarusteiden hinta=171800. :shock: 8)
Tarkoittaako hinnaston "S" että se on auton vakiovaruste? Ei pidä ainakaan paikkaansa.:(
Juu, S tarkoittaa vakiovarustetta (esim. 300 SEL = 3 l. R6, vakiovarusteinen, pa-suihkutus, pidennetty :shock: ), mutta kuten täällä on jo todettukin, Ässien kohdalla hinnastoon on maalattu turhan ruusuinen kuva asiasta.
O puolestaan tarkoittaa, ettei kyseisestä "varusteesta" veloiteta, ovat varmaan näitä takaluukun tunnuksen, tuhkakuppien yms. poistoja.

Hurjiksi nousevat lisävarusteiden hintalukemat. Mutta pitää muistaa, että tehdasasenteisia kun ovat, niin suuri osa hinnoista on autoveroa.
Mutta yhtäkaikki sen verran on Vehon tiskillä ollut kuvetta kaivaminen.

Ässän kohtuuvarustelunkin hinnalla olisi saanut jo uuden japsin kakkosautoksi. Noh... nyt se olisi tosin jo paalissa, Mersun varusteet sen sijaan ilahduttavat omistajaa edelleen :lol: :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Oma kottero on näköjään maksanut aikoinaan noin 300 000 ja siihen lisävarusteita 30 000:lla päälle. Järkevin lisävarustevalinta lienee ollut tuo 5-vaihteinen laatikko.

Tuolta listalta kyllä puuttui omassa autossa oleva katti. Ei varmaan ole ollut aivan ilmainen. Liekö Suomeen sitten tuotu kaikki katittomana vai onko se muuttunut vakioksi -88.

Noihin summien päälle kun laskee vielä rahan arvon muutokset ja inflaatiot, niin ollaan ihan mukavissa lukemissa. Nykyäänhän näitä ropposia saa lisävarustepaketin hinnalla ja allekin. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

ei löytys 1998 lisävarustehinnastoo??
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Håkke kirjoitti:ei löytys 1998 lisävarustehinnastoo??
Löytyy, Håkelle 1.5.1998 päivitetty informaatio C-sarjan farkkumalleista lienee osuvin :wink: .

Siitä vaan kalkuloimaan.
Viimeksi muokannut raul, 18.4.2015 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
HÄRSKI
Yleismies
Viestit: 190
Liittynyt: 21.10.2005 9:40
Paikkakunta: Bionmäki, Vuoksenniska Las Vegas

Viesti Kirjoittaja HÄRSKI »

raul kirjoitti:
Håkke kirjoitti:ei löytys 1998 lisävarustehinnastoo??
Löytyy, Håkelle 1.5.1998 päivitetty informaatio C-sarjan farkkumalleista lienee osuvin :wink: .
Ei sattuis löytymään samanikäisen E-sarjalaisen farkun lisävarustehinnastoa?

Hinnat lienevät jotakuinkin samat kuin C sarjalaisessa,
mikäli VEHO ei ole hinnoitellut E-sarjalaisen varustuksiin lisähintaa E:stä . :P

Tuokin olis muuten aika mielenkiintoinen tieto että oliko eri hinnat. :o
TÄSSÄ HALPAA MAINOSTILAA MYYTÄVÄNÄ.

Vuoden 1998 290 td farmariväyrysellä kuljetan itseäni.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

HÄRSKI kirjoitti:Ei sattuis löytymään samanikäisen E-sarjalaisen farkun lisävarustehinnastoa?

Hinnat lienevät jotakuinkin samat kuin C sarjalaisessa,
mikäli VEHO ei ole hinnoitellut E-sarjalaisen varustuksiin lisähintaa E:stä . :P
Luonnollisesti. Siitä vertailemaan.
Viimeksi muokannut raul, 18.4.2015 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”