Pumpun vaihto Lucas ------>Boschiin

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
kossi5
Viestit: 293
Liittynyt: 27.11.2006 19:10
Paikkakunta: Haukkari

Pumpun vaihto Lucas ------>Boschiin

Viesti Kirjoittaja kossi5 »

Asiat alkoivat viime syksynä kun se kaikkein kaunein tapahtui, eli ostin w210 Mersun. 220d oli sitten pihassa :shock:

Ostohetkellä todettu pumpun vuoto konkretisoitui syksyn vaihtuessa talveksi lisääntyneenä vuotona, jolloin otin yhteyttä Oulussa sijaitsevaan konepaja W:hen jossa kaveri puhui ympäri vakuutellen että Lucaksen pumppuun voidaan ja kannattaa vaihtaa pelkät tiivisteet. Ja jos joku muuta väittää, puhuu kuulemma paskaa.

Kysellessäni jatkoista kun muut paikat alkavat pumpussa piiputtaa. Vastaus oli: Voi korjata erikseen jos jotain solenoidia tms. hajoaa.

No sinne sitten kun hintakin edukas 650€ tämähän käy.
Tiivisteet vaihdettiin ja vuoto lakkasi, niin lakkasi pelaamasta myös mittaristo samaan aikaan viewtopic.php?t=24073&highlight=

jonka laitoin aluksi oman rassailun piikkiin.

Meniköhän muutama kuukausi kun alkoi pumppu v******maan ja lopulta syttyi edc-valo ja vikatila päälle. Mittaristo rupesi samalla kyllä toimimaan. Josta olin pajallekkin soitellut aiemmin turhaan. Ei kuulemma voi olla yhteyttä aiempiin tekemisiin. just...

Sankarin verstaalla selvisi että sammuttimen solenoidiahan se herjasi. Ei muuta kun soittoa tiivisteiden vaihtaneelle pajalle ja aikaa varaamaan vaihtoon. Josta vajaan viikon selvittelyn jälkeen ilmoitettiin että: Ei sinne mitään voi vaihtaa, ei ne kato ole semmoisia että voisi korjata. Uutta pumppua vaan tilalle.

Jaa vai niin, mites se kun luvattiin kaiken olevan korjattavissa jne.?

Niinkuin voi arvata, ei kovinkaan tasokasta vastausta tullut, olankohauttelua puhelimessa. Kiitti vitusti vaan.

Sitten selvittelemään pumpun vaihtoa joka johti palstan kautta Kajjjjaaniin ja boschin pumppuun kuten monelle muullekkin aiemmin ja yhtä hyvin tuloksin.

Aamulla auto pajalle ja iltapäivällä takaisin kotiin. Seuraavana päivänä katsastukseen jossa päästöt 0,68

Tyhjäkäynnillä hieman lotkottavampi ääni, muuten mulla ainakin ajossa hiljaisempi. Kulutusta en ole vielä ehtinyt mittailemaan.

Miinuksena vakkarin poisjäänti. Lisäplussana asentaja sääti kickdownin samalla paremmaksi ainakin omaan makuun.

Sinne paloi 1800€ kaikkine sähläyksineen enkä tiedä pitisikö olla voittajan olo vai ei. Pumpun luvattiin pelaavan puolitoistamiljoonaa km. joka riittänee minulle


:lol:

Toivottavasti oli vähemmän sekava sepustus ja silleen. Jotain jäi puuttumaan mutta lisäilenpä sitten.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ikävä hommahan se toki on noitten Luukkaan pumppujen kanssa, mutta onneksi rahalla seleviää :wink: Mutta oikein sairas jos on niin voipi upottaa vastaavia summia jopa 200D satalankkuunkin :shock:

Eiköhän tuolla taas pitkään mennene :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
kossi5
Viestit: 293
Liittynyt: 27.11.2006 19:10
Paikkakunta: Haukkari

Viesti Kirjoittaja kossi5 »

jovihava kirjoitti:Ikävä hommahan se toki on noitten Luukkaan pumppujen kanssa, mutta onneksi rahalla seleviää :wink: Mutta oikein sairas jos on niin voipi upottaa vastaavia summia jopa 200D satalankkuunkin :shock:

Eiköhän tuolla taas pitkään mennene :idea:
Kaikki on niiiiin suhteellista. Eikö vain 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”