Vannoutunut mersumies jolla oli välillä hiace vaihtoi sitten hiacen Mersuun ja pääsin jopa koeajamaan tällä E220 dieselillä.Ensivaikutelma 124-mallin jälkeen oli että "väyrynen" on tilavampi,ergonomisempi sekä miellyttävän hiljainen auto.Tehoa löytyy 70kw ja ripämmmältä tuntuu kuin oma 250 dieseli.Matkavauhti asettuu itsestään tuonne 120-130km/h pintaan jolloin auto tuntuu olevan parhaimmillaan.Manuaaliloota + kytkin on samanlainen kuin manuaalimersuissa yleensä..eli ei mikään maailman paras;varvasakrobatiaa kytkimeen..Palaneen polttimon merkkivalo palaa tutusti sekä lämmönsäätimen tuikut ovat myös pimeänä.Luistonesto pelaa ja kolmio vilkahtelee jäisellä tiellä herkästi.Onnea Mannesmannille oivasta autovalinnasta.Classic-varustetaso sisältää sähköikkunat ja taukolämmittimen ja jotain muutakin.
Hiukan mietin että miten hiacesta mahtuu nämä roippeet mersuun mutta onhan siinä iso takakontti:
Hienon värinen tuo tummansininen, vaikkakin pimeällä kuvattu..
Pakko tinttasta hieman ooteetä, pahoittelen.
Tulipa mieleeni notta onko tuossakin nuo etuvalot likaiset sisäpuolelta, vai heittääkö silmissä?
Taukolämmitin? Onko sille jossain oma namiskansa?
Taksimalli lienee, kun taukolämpö "rest" lukee sisäilmankierrätysnapissa. Kun auto on sammutettu, ja painaa sisäilmankiertonappia, puhallin pörisee ja puhaltaa sisään lämmintä ilmaa, rest valo palaa samalla siinä namikassa..
Rest-namiska tais olla vakiovaruste kaikissa, tosin jos on jälkiasennettu ilmastointi, niin rest ei toimi vaikka nappi löytyykin.
Väri on tosi hieno, 366 azuritblau tietääkseni!
Edit: rest siis kait tarkoittaa pelkkää kiertovesipumppua, eli sisätilojen lämmitys onnistuu koneen ollessa sammutettunakin, kunhan jäähdytysvedessä on lämpöä ja akussa potkua!
valojen lasit kuluneet ja likaiset, melkein suosittelisin alkuperäisiä xenoneita tilalle (jos jostakin löytyy, muualta kuin merkkiliikkeestä), omistaja ei enää sen jälkeen halua ajaa halogeeneilla varustettua autoa...
Tänään löysin omistuisen íhmeen, mitä ei ittelläni missään autossa ole ollut ikinä; "Miks ei tihkukytkin pelitä? Mikä vi**u tässä on kun tää ei toimi..?? Hetkinen.. mikä toi pieni aurinkopaneeli tuolla etulasin yläkulmassa oikein on?? SADETUNNISTIN!!!! Mieletöntä.."
Emännän kommentit: "No tuohan on vanha keksintö, meillä kotona on ollut monessa autossa tommonen..."
- sataisipa vettä... näkisi vielä toimiiko se.. lisäksi löytyy sähkölasit + peilit, kauko-ohj keskuslukitus - vihreä - punaiset valot.
Että sillee.. paljoko lie kulutus.. testi käynnissä. Pitänee laittaa tankkaus.comiin tietoja kunhan joutaa..
6,8 LITRAA / 100 KM keskikulutus eka tankillisella johon kuuluu mm. kärrin vetua reilut 100km.. olen erittäin tyytyväinen. Tänään kävi ilmi, että jotain paluu (?) putkia oli uusittu ja jotain kai pitäis vielä uusia.. Siis ilmeisesti tankille menevät vai(?) kuulemma oli hävittänyt vedot kokonaan 80km/h vauhdissa , vika korjaantui ottamalla jalan kaasulta ja sitten taas kaasulle takas.. emmätiijjä mäklaaren on ihan okei. ja sitten joku airbagin vikavalo oli palanut yhtenään ja ratin alla oleva poksi olis uusittava joka maksaa 100 euroa.. Hiase; sinun luotettavuuttasi kaipaan.. Voiko Hiacen tekniikan laittaa mersuun?
Aikamoisen polemiikin käynnisti työpaikalla tuo Mannesmannin mb.Eikä ole pitkä aika kun eräs vaihtoi siellä alle UPOuuden Toijota corollan;ei sitä porukalla pällistelty pihalla.Ihme sakkia
Daimler kirjoitti:Aikamoisen polemiikin käynnisti työpaikalla tuo Mannesmannin mb.Eikä ole pitkä aika kun eräs vaihtoi siellä alle UPOuuden Toijota corollan;ei sitä porukalla pällistelty pihalla.Ihme sakkia
Kaaret vois muuten olla paljon tyylikkäämmät ilman niitä typerän näköisiä tiivisteitä. Se tottakai kuluttaa maalin autosta lisää kuppaa, mutta noin ajatuksena mielenkiintoinen. Etenkin mustaa autoa ajatellen...