Soodapuhallus
Ei lähde ruoste soodalla, ainakaan tuolla motonetin halvemmalla pöhistimellä. Vanhoista huonekaluista lähtee maalit nätisti kun vaan tuotto piisaa kompurassa. Soodaa menee kyllä melko paljon vs. hiekka ja hintakin on aika kova hiekkaan verrattuna. Sooda ei kuluta puuta eikä peltiä, siinäpä sen hyvät puolet on.
siis eikö tuo motonetin soodapuhallin oo just tarkotettu puisille puutarhakalusteille yms? Mä kuvittelin että se on sitä varten eikä mihinkää auton tms. metallin puhallukseen. Vanha hilseillyt öljymaali tolla lähtee vaivoin puutarhakalusteista.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Aika monta erillaista kohdetta siellä voi puuhastella.
Alumiini, messinki, puu ja vaikka konehuone tulee kuin uudeksi.
Letkuista ja johdoista lähtee pinttymät pois tosi helposti.
Ikkunantiivisteet tulee ihan alkuperäisen näköisiksi, eikä tarvitse suojata ikkunaa, maalipinta kylläkin.
Savustuspöntön sisäpuolikin tuli aivan puhtaaksi, siitä on vaikea saada savut ja rasvat pois
Alumiini, messinki, puu ja vaikka konehuone tulee kuin uudeksi.
Letkuista ja johdoista lähtee pinttymät pois tosi helposti.
Ikkunantiivisteet tulee ihan alkuperäisen näköisiksi, eikä tarvitse suojata ikkunaa, maalipinta kylläkin.
Savustuspöntön sisäpuolikin tuli aivan puhtaaksi, siitä on vaikea saada savut ja rasvat pois
No, jos on päivä aikaa ja 50kg soodaa niin saattais saada lokasuojan puhtaaksi tolla motonetin lelulla
Nyt on siis kokeiltu 5 kilos soodaa ja tuskaista oli. Vedenpoistin pitäisi olla koska menee tukkoon jos pääsee soodaan asti vesipisaraa.
Toi mun käyttämä kompura on jotain 100-150 litran tuotolla ja ei riitä. ainakin 200-300 sais olla tuotto.
Esimerkkejä:
Bahcon pihdit joissa likaa ja ruostetta siellätäällä. Molemmat lähti pois ja ruosteen alla oleva musta pinta jäi. Samoin etsatut bahco tekstit pysyi paikallaan. Sopii tällaiseen siis.
Lokasuojan puhallusta. Paikkamaalattu kilikaalimaali lähtee helposti. Orkkis maali menee mataksi ja jos haluaa kokonaan pois niin pitää puhaltaa toooosiiii hitaaaaastiiiiiiii... Maalit saa oikeastaan kerroksittain pois. alustamassa/ruosteenestokäsittely lähtee pois mutta sekin hitaasti.
Lennokkimoottori joka ollut tulipalossa, sai aika kivan näköiseksi. Jos olisi saanut käsiteltyä heti tapahtuman jälkeen niin olisi varmaan ihan samaan tilaan saanut kuin oli ennen tulipaloa.
Alumiini vanteen ////AMG tekstin puhallus (noin 1x5cm). Sai puhallella pari kiloa soodaa 4 vanteeseen jotta kaikki lähti.... Elikkä koko vanne jos pitäisi tällä puhaltaa niin menisi varmaan satoja kiloja soodaa Lienee aikas sitkeetä pulverimaalia? Muu osa vanteesta oli puhallettu teräsrakeella aiemmin mutta tekstejä varoen etti ne pyöristy tms ikävää. Näytti tasoittavan pinnan teräsrakeen jäljiltä aika kivasti, voi olla optinen harhakin, en mitannut pinnankarheutta.
Muoviosat, eipä juurikaan vahingoita värillisiä muoveja. Tähän oikein hyvä keksintö. Maalia puhalsin muoviosista pois.
Tarvitsee siis 7-8 bar paineen sijaan 10-15bar jotta ois nopeempi ja tietty iso tuottoinen kompura. lisäksi suuttimen reikä saisi olla jotain 6-10mm jotta alkaa maalit lähteä vauhdikkaammin.
Vertailukohtana jos pitää lasipuhallusta niin se vetää tuollaisen 0.5mm messingin ihan mutkille, tämä eui tee mitään muuta kuin pinta hieman himmenee alumiinilla ja messingillä. Teräksillä ei pinta himmene.
Voin myydä tuon nordblast pistoolin jollekkin joka haluaa tutustua asijaan...
Nyt on siis kokeiltu 5 kilos soodaa ja tuskaista oli. Vedenpoistin pitäisi olla koska menee tukkoon jos pääsee soodaan asti vesipisaraa.
Toi mun käyttämä kompura on jotain 100-150 litran tuotolla ja ei riitä. ainakin 200-300 sais olla tuotto.
Esimerkkejä:
Bahcon pihdit joissa likaa ja ruostetta siellätäällä. Molemmat lähti pois ja ruosteen alla oleva musta pinta jäi. Samoin etsatut bahco tekstit pysyi paikallaan. Sopii tällaiseen siis.
Lokasuojan puhallusta. Paikkamaalattu kilikaalimaali lähtee helposti. Orkkis maali menee mataksi ja jos haluaa kokonaan pois niin pitää puhaltaa toooosiiii hitaaaaastiiiiiiii... Maalit saa oikeastaan kerroksittain pois. alustamassa/ruosteenestokäsittely lähtee pois mutta sekin hitaasti.
Lennokkimoottori joka ollut tulipalossa, sai aika kivan näköiseksi. Jos olisi saanut käsiteltyä heti tapahtuman jälkeen niin olisi varmaan ihan samaan tilaan saanut kuin oli ennen tulipaloa.
Alumiini vanteen ////AMG tekstin puhallus (noin 1x5cm). Sai puhallella pari kiloa soodaa 4 vanteeseen jotta kaikki lähti.... Elikkä koko vanne jos pitäisi tällä puhaltaa niin menisi varmaan satoja kiloja soodaa Lienee aikas sitkeetä pulverimaalia? Muu osa vanteesta oli puhallettu teräsrakeella aiemmin mutta tekstejä varoen etti ne pyöristy tms ikävää. Näytti tasoittavan pinnan teräsrakeen jäljiltä aika kivasti, voi olla optinen harhakin, en mitannut pinnankarheutta.
Muoviosat, eipä juurikaan vahingoita värillisiä muoveja. Tähän oikein hyvä keksintö. Maalia puhalsin muoviosista pois.
Tarvitsee siis 7-8 bar paineen sijaan 10-15bar jotta ois nopeempi ja tietty iso tuottoinen kompura. lisäksi suuttimen reikä saisi olla jotain 6-10mm jotta alkaa maalit lähteä vauhdikkaammin.
Vertailukohtana jos pitää lasipuhallusta niin se vetää tuollaisen 0.5mm messingin ihan mutkille, tämä eui tee mitään muuta kuin pinta hieman himmenee alumiinilla ja messingillä. Teräksillä ei pinta himmene.
Voin myydä tuon nordblast pistoolin jollekkin joka haluaa tutustua asijaan...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Itse kans ostin tuon motonetin soodapistoolin ja on kait mulla kohtuu kompura, Esson vanha atla copco, no kyllä minä petyin ko pistooliin. En tiedä mikä oli vialla mutta ei tapahtunut sitten mitään tai hyvin hyvin vähän. Olisi kiva nähdä miten laitteen valmistaja ko pistoolilla homman hoitaa. Koti hommiinhan tuo on tarkoitettu. Soodahan taitaa muuten olla mielenkiintoinen juttu, googlaamalla löytyy esimerkkejä, vehkeet toki rajuimpia, tuotot luokkaa 5kuutiota ja silleen.
Viimeksi muokannut supersepe, 12.6.2014 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juu ei ruosteen poistoon ja kokeilinkin johonkin vaan puhdistukseen mutta ei vaan minulla peittänyt ,kait osaamattomuuttaxin811 kirjoitti:Putsaamiseenhan tuo sooda on tarkoitettu, ei mihinkään ruosteenpoistoon. Mersun alkuperäisissä vanteissa on maali niin sitkeää että se ei tahdo lähteä ammattilaistason laitteillakaan.