Akku-keskustelua

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kun ne alkuperäiset akut kesti jopa lähes 10 vuotta esim. Toyotassa
Sähkövarusteina öööö... ajovalot ? Ei juuri muuta mutta ässässä vähän enemmän ? :D
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

mutta pointti onkin että samaan hiase autoon asennettu uusi akku ei kestä saman yhden sähkövalon kuormaa kuin 2-3vuotta!
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Se on sitä tuotekehitystä.
Vanhanaikaisten hehkulamppujen valmistaminenkin oli huono bisnes kun ne kesti isältä pojalle, nykyisten energiansäästölamppujen kanssa sitä ongelmaa.
Ei olisi edes vaikeaa tehdä kestävää akkua mutta taitaa ola parempi bisnes tehdä akkuja jotka kestää sen 2.3 vuotta :lol:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Näinhän siinä sitten kävi. Ittellä meni akku kaputt :evil: muutaman päivän oli käyttämättä auto pihassa, ja nyt ois pitäny taas lähteä, niin eipä meinaa jaksaa pyörittää.

Miten tuota uskaltaa ladata tahi antaa apuvirtaa, ettei mitään kärähdä? Automaattilaturin laitoin jo lataamaan konehuoneen apuvirtapisteistä, ja parin tunnin päästä yritin käynnistää, mutta eipä vain lähde. Hehkutuksen jälkeen jaksoi jopa pyörittääkin vähän aikaa, aika laiskanpuoleisesti, mutta eipä vain lähde käyntiin.

Siis tuo S211 220 CDI
:evil:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ihan normaalisti voi ladata, akunvaihdon yhteydessä pitäisin vehkeen jännitteellisenä kokoajan 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
650000tuttavuus
Viestit: 2133
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

veppe kirjoitti:Näinhän siinä sitten kävi. Ittellä meni akku kaputt :evil: muutaman päivän oli käyttämättä auto pihassa, ja nyt ois pitäny taas lähteä, niin eipä meinaa jaksaa pyörittää.

Miten tuota uskaltaa ladata tahi antaa apuvirtaa, ettei mitään kärähdä? Automaattilaturin laitoin jo lataamaan konehuoneen apuvirtapisteistä, ja parin tunnin päästä yritin käynnistää, mutta eipä vain lähde. Hehkutuksen jälkeen jaksoi jopa pyörittääkin vähän aikaa, aika laiskanpuoleisesti, mutta eipä vain lähde käyntiin.

Siis tuo S211 220 CDI
:evil:
Taitaa monesti ne apuvirtapisteet olla sitä luokkaa, että akun vaihdon yhteydessä voi syöttää virtaa juuri sen verran, ettei toiminnat sekoa, mutta virran anto tai lataus usein yhtä tyhjän kanssa.

Kyllä ihan Toyota-aikaan piti olla työn takia aika paljonkin ylimääräistä virran kuluttajaa: puhelimia, hälyvaloja, erilaisia mittareita yms.

Tuo on kyllä ihan totta, että ei pyritäkään tekemään pitkäikäisiä omien bisnesten turvaamiseksi. Kuten kokenut pääll.inssikin muinoin totesi, että kyllä hän osaa tehdä pinnan, mikä kestää takuuajan, muttei turhan kauaa sen jälkeen.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

650000tuttavuus kirjoitti:
Taitaa monesti ne apuvirtapisteet olla sitä luokkaa, että akun vaihdon yhteydessä voi syöttää virtaa juuri sen verran, ettei toiminnat sekoa, mutta virran anto tai lataus usein yhtä tyhjän kanssa.
Joo, no mä mietinkin, että jos menis suoraan akun navoille, mutta kun se takaluukku pelaa sähköllä, niin kun kahvaan koskee, niin imasee ne viimesetkin elektronit akusta :twisted:

Ihme juttu sinänsä, että aiemmin ei minusta ole mitään varoitellut, aina lähtenyt hyvin käyntiin, ja onhan tässä kovia pakkasiakin ehtinyt olla aiemminkin, mutta nyt ehti seistä joku 4-5 päivää ajamatta, niin akku oli tyhjä. Toki kylmä ilma pitempään, mutta epäilyttää, että syökö siellä joku sähköä ylimääräistäkin.

Ärrän kanssa ihan sama vaiva, mutta se nyt onkin seissyt jo pitempään. Siinäkin piti akkua ladata, että käyntiin sai. Ainut auto, jossa akku pelaa kelillä kuin kelillä on tila-Toyota :o
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä ihan Toyota-aikaan piti olla työn takia aika paljonkin ylimääräistä virran kuluttajaa: puhelimia, hälyvaloja, erilaisia mittareita yms.
Esim. uusi E-sarjalainen sieppaa virtaa jo siinä vaiheessa kun avain käännetään kakkosasentoon enemmän kuin corollan laturi pystyy tuottamaan 8)
Mutta eipä se tähän kuulu :D
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Tänään latasin optiman hitsauskoneella. 120A ja 20v puolen minuutin ajan niin portterin startti pyöritti kylmää konetta kuin kesällä :). Isäukon autoon sillä yritettiin antaa apusähäkkiä kun vuoden vanha varta päätti tiltata mutta kiitos motonetin ja muiden halpakauppojen myymien starttinarujen se ei oikeen onnistunu :). Jännä juttu miten saadaan myydä paksua kuorta jonka sisällä on ohkanen kupari nimityksellä starttikaapeli :). Jos tuo varta ei herää niin eiköhän tilalle tule AGM akku niin pääsee noista mehupurkeista jo eroon ja autot käyntiin vaikka sitten hitsauskoneella :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Joopajoo. Tänään se sitten tapahtui. 250D sanoi, että "KEVVVÄÄMMÄLLÄ." Ihan kivasti 6,5 vuotta vanha Vartalainen jaksoi pyörittää pari kierrosta, sitten lopahti. Apuvirrallakaan ei oikein jaksanut pyöriä. :lol: Taitaa olla akku aika finaalissa. 149€ 100Ah Vartan S5sesta on mielestäni kallista. Toisaalta 109,9€ Sznajderista on myös liikaa. Pitänee käydä kierros Jyväskylän akkuliikkeissä, että mitä on Exidella vaikkapa hintaa. Ojanpera.netissä näytti 100Ah Premium olevan 120€. :roll:

Mutta huomenna mersu roikan nokkaan, ja katsotaan lähteekö apuvirralla.

EDIT: Olihan tämä odotettavissa, kesällä tuli työpaikalle oikein hieno 2k€:n akkutesteri. Varaustila oli tuolloin heinäkuun lopulla 23%. :lol: Nuukuuttani jätin sitten akun uusimatta.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Runtula kirjoitti:... mutta kiitos motonetin ja muiden halpakauppojen myymien starttinarujen se ei oikeen onnistunu :). Jännä juttu miten saadaan myydä paksua kuorta jonka sisällä on ohkanen kupari nimityksellä starttikaapeli :). Jos tuo varta ei herää niin eiköhän tilalle tule AGM akku niin pääsee noista mehupurkeista jo eroon ja autot käyntiin vaikka sitten hitsauskoneella :)
Tuo on ihan uskomatonta, millaista kuraa nuo starttikaapelit on mitä myydään! :x

Ite ostin kyllä motonetistä myös starttikaapelit, tosin mallia "panssarivaunu", niinkuin appiukko niitä nimittää. :lol:
eli 5m 20-25mm² kaapelia, punasta ja mustaa, motonetista ja 3,50e puristimet. (Ne on oikeasti ne hyvät, rankat, ja halvat. :shock: ) (edit: näköjään siis 3,90e, kliks )
Käynnistelin töissä kuorma-autonkin niillä. 8)
eikä maksanu ku jotain reilu 60e. :P

eikä tarvi olla puskurit ihan nenäkkäin kun on tosiaan 5m piuhat. 8)

Ainut miinus tietysti, ettei nuo ole kokonaan eristetyt, jos esim renaultin kuorma-autoa käynnistetään, niin siellä on runko ja + napa niin lähekkäin, että saa varoa, ettei kunnolla tuu hitsauksia aikaan. :x
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
libzane1
Viestit: 276
Liittynyt: 22.10.2010 13:57
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja libzane1 »

nytton pari päivää hivellelty pakkasessa -25- -35 lämpötiloissa. valtrojen akut on molemmat jäässä. (ei onneksi tarvii laukoa niitä käytniin kuitenkaan) mutta huomenaamulla pitäisi lähtä töihin työntämään c-läisen 4 vuotta vanhalla. roikkaan on jo laitettu. mitä veikkaatte onkohan märsunki akku jäätänyt :D noh huomenna se nähää
Kuva
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Ei ollut akku vielä tiettävästi ihan kuollut, avasi vielä kauko-ohjaimella ovet ja kaikki valot jne syttyivät. Yleismittarista patterit loppu, niin ei saanut mitattua jännitettä. Ainakaan lasinpyyhkijä ei pyyhkäissyt. Mutta johtuiko se sitten siitä, että akussa ei ollut potkua? Mene ja tiedä. Nyt sulatellaan, ja kokeillaan parin tunnin päästä uudelleen. :lol:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yleismittarista patterit loppu, niin ei saanut mitattua jännitettä.
:happy: jokin tässä huvitti.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Noniin, heleposti lähti vieläpä. 3,5 h oli akku lämmittelemässä ja auto roikassa. Nyt pitää käydä ajelemassa pitempää lenkkiä, että akku on taas tällissä. :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

äh.. kun äsken tankkasin taas 70euron edestä, niin tuli mieleen että miksi helevetissä sitä ei voisi sitä reipasta satasta uuteen akkuun sijottaa joskus?

mikä siitä tekee niin pirun vaikean ja kalliin ostoksen?

nimimerkillä: eilen taas virta vähissä ja akku laturin päässä.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

dealer kirjoitti: Esim. uusi E-sarjalainen sieppaa virtaa jo siinä vaiheessa kun avain käännetään kakkosasentoon enemmän kuin corollan laturi pystyy tuottamaan 8)
Mutta eipä se tähän kuulu :D
Joo, naapuri kertoi eilen, kun oli toisen naapurin samanlaiseen 220 CDI:hin antanut apuvirtaa, että kun kytki Voyagerista apukaapelit Mersuun ja Mersusta käännettiin virrat päälle, niin Voyagerissa jo kierrokset nyykähti. Lähti käyntiin vasta, kun otti toisenkin auton rinnalle antamaan apuvirtaa :lol:

Mutta nyt tarvitaan päätöksiä. Mikä akku laitetaan?? AGM akku tietenkin, mutta minkä merkkinen ja mistä?

Motonetissä oli Bosch :x (ei siis suosikkini) 229 € ja Snajnder (tai jotain sinne päin) muistaakseni jotain 159 €. KL-Varaosat oli kiinni, eli en siellä ole vielä käynyt, eikä verkkokaupasta löytynyt akkua, muuta kuin joku itsehapotettava (tietysti eivät verkkokaupassa voi hapotettuja myydäkään).

Mikä akku siis laitetaan? Suosituksia? Ja tarkoitushan on asennuttaa vielä se Webasto, että virtaa pitää sitten riittää :!:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Exide Agm.
tuotenro 59099 12v 90ah 900a mitat 353 x 175x 190 pohjalevy B13
Suositushinta vuonna 2009 299€ :shock:

Löytyy myös pienempi 70ah malli, jonka hinta ollut 229€.
tuotenro 57099 12v 70ah 760a mitat 278 x 175 x 190 pohjalevy B13

:?
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Laita se snaideri vaan.
Exidessä ei tunnu olevan muuta hyvää muihin verrattuna, kuin hinta :x

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Runtula kirjoitti:http://www.akkunetti.fi/product_info.ph ... s_id=13375

Tuo on yksi vaihtoehto
Kaveri viritteli justaan 2 tommosta 211 farkun konttiin alkuperäsen akun tilalle
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Pega kirjoitti:
Runtula kirjoitti:http://www.akkunetti.fi/product_info.ph ... s_id=13375

Tuo on yksi vaihtoehto
Kaveri viritteli justaan 2 tommosta 211 farkun konttiin alkuperäsen akun tilalle
Ai, sinne mahtuu vaikka kaksikin noita? Taidankin laittaa sitten sen Scanian akun :lol:

Pistää kyllä miettimään, kun hintahaitariakin riittää. Yksi Boschin AGM mulla on ollut, siinä ei itsessään ollut mitään vikaa, mutta ei se ehtinyt ollakaan mulla kuin jotain puoli vuotta, kun myin sitten sen auton pois (tuo ex- 300TD). Mutta aiemmat kokemukset ja "kuulopuheet" eivät edelleenkään vakuuta Boschista.

Mikä näissä on OE-akkuna? Ja onko se sitten hyvä vai huono :roll:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

veppe kirjoitti:
Pega kirjoitti:
Runtula kirjoitti:http://www.akkunetti.fi/product_info.ph ... s_id=13375

Tuo on yksi vaihtoehto
Kaveri viritteli justaan 2 tommosta 211 farkun konttiin alkuperäsen akun tilalle
Ai, sinne mahtuu vaikka kaksikin noita? Taidankin laittaa sitten sen Scanian akun :lol:

Pistää kyllä miettimään, kun hintahaitariakin riittää. Yksi Boschin AGM mulla on ollut, siinä ei itsessään ollut mitään vikaa, mutta ei se ehtinyt ollakaan mulla kuin jotain puoli vuotta, kun myin sitten sen auton pois (tuo ex- 300TD). Mutta aiemmat kokemukset ja "kuulopuheet" eivät edelleenkään vakuuta Boschista.

Mikä näissä on OE-akkuna? Ja onko se sitten hyvä vai huono :roll:
No ei ne ihan heittämällä menny mutt kohtuullisen pienillä muutoksilla, eniten tais olla johdoissa tekemistä, laitto eka yhen ja sit hiluksin paaliin menon takee jäi samanmoinen optima niin viritteli sen sinne lisäks, jos ens viikoloppuna käyn kaverilla niin otan kuvan asennuksesta
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Pega kirjoitti:
veppe kirjoitti: Ai, sinne mahtuu vaikka kaksikin noita? Taidankin laittaa sitten sen Scanian akun :lol:
No ei ne ihan heittämällä menny mutt kohtuullisen pienillä muutoksilla, eniten tais olla johdoissa tekemistä, laitto eka yhen ja sit hiluksin paaliin menon takee jäi samanmoinen optima niin viritteli sen sinne lisäks, jos ens viikoloppuna käyn kaverilla niin otan kuvan asennuksesta
Ei tartte mua varten kuvia ottaa, eiköhän mulle sinne mene vain yksi akku, mutta olishan tuo mielenkiintoinen nähdä, mitä modauksia on tehty kahta akkua varten. Ja varmaan foorumilta löytyy joku muu, joka miettii kahden akun laittamista :)
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

[quote="Pappi"]Exide Agm.
tuotenro 59099 12v 90ah 900a mitat 353 x 175x 190 pohjalevy B13
Suositushinta vuonna 2009 299€ :shock:

Löytyy myös pienempi 70ah malli, jonka hinta ollut 229€.
tuotenro 57099 12v 70ah 760a mitat 278 x 175 x 190 pohjalevy B13

:?[/quot

90ah minimi, tolla 70ah:lla tulee ongelmia varsinkin Webaston kanssa. Itele tuli 100ah (ilman Webaa) ja hyvin on käynnistyny -27C kelissä, eikä vika herjoja. :D
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

aihetta sivuten...
jos on 24V järjestelmä 2 x 12v akut, niin onko ne akut oltava ah määrältään samankokoiset? eli käykö vaikka 100ah+60ah?

ja näähän on Toyotan HJ61 sessä :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä ne olisi suotavaa olla juuri samanlaisia.

Ja siltikin niiden paikkoja olisi hyvä vaihdella sillointällöin jotta latautuisivat tasaisesti.
Ja mitään yhden akun 12V virityksiä niihin ei saa liitellä.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Ari66 kirjoitti:Laita se snaideri vaan.
Exidessä ei tunnu olevan muuta hyvää muihin verrattuna, kuin hinta :x
Motonetin Snajderin manuaalissa sanoo, notta pitäis käyttää diagnoositesterillä akun vaihdon jälkeen :roll: Jos tuon vaihtaa toinen vara-akku rinnalla, eli pidetään systeemi jännitteellisenä, niin se systeemi mitään huomaa? Vai voiko Mersun tietsikka kuitenkin havaita, että akun kaapeli käytettiin irti? Ja nimenomaan Snajredia vaihtaessa, Boschin akun papereissa ei tuollaista mainita :roll:

Pohdiskelenko mää nyt ihan tyhmiä tässä? Ei tässä nyt ehtis mistään *:n omistavaa pajaa etsiä, kun pitäis akku saada vaihdettua ennen perjantaita...
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

veppe kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:Laita se snaideri vaan.
Exidessä ei tunnu olevan muuta hyvää muihin verrattuna, kuin hinta :x
Motonetin Snajderin manuaalissa sanoo, notta pitäis käyttää diagnoositesterillä akun vaihdon jälkeen :roll: Jos tuon vaihtaa toinen vara-akku rinnalla, eli pidetään systeemi jännitteellisenä, niin se systeemi mitään huomaa? Vai voiko Mersun tietsikka kuitenkin havaita, että akun kaapeli käytettiin irti? Ja nimenomaan Snajredia vaihtaessa, Boschin akun papereissa ei tuollaista mainita :roll:

Pohdiskelenko mää nyt ihan tyhmiä tässä? Ei tässä nyt ehtis mistään *:n omistavaa pajaa etsiä, kun pitäis akku saada vaihdettua ennen perjantaita...
Mersusta en tiedä, mutta ainakin Bemarille pitää kertoa monenko ampeeritunnin akku on paikoillaan. Hallintajärjestelmä tarvii sitä tietoa latauksen säätelyyn.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mitäs tommoset snaiderit maksaa sitten jos exide on kallis :shock: oli tänään menoa puttkitavaraliikkeesee ni kysyin sitten piruuttani päivän Exide-hinnat väyryseen E220CDI ja Golf Mk3 TDI AFN110hv:

100Ah Premium EA1000 ("Paras") 105€
95Ah Excell EB950 ("Parempi") 93€
90Ah Classic EC900 ("Hyvä") 84€

75Ah Premium EA722 ("Paras") 96€
71Ah Excell EB712 ("Parempi") 85€
65Ah Classic EC652 ("Hyvä") 77€

Ainaki tääl meilläpäin Exide on selkeesti halvin akkumerkki. Miten lie muualla. Btw suluissa on nimitys millä niistä puhutaan Exiden 2011 luettelossa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”