Lasin tinausten korjaus

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Lasin tinausten korjaus

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Lyhykäisesti, mitenkäs lasista irronneet liitokset juotellaan takaisin? Villi arvaus on et tarvitsee muutakin kuin pinnan puhistuksen ja uudelleen lämmittämisen. En googlettamalla aiheesta mitään tolkkua saanut, oletan et lasista kontakti putsataan, laitellaan jotain soveliasta pohjusteluainetta ja sitten lämmitellään johto kiinni. S211 antenniboksin yks johto irti siitä takasivulasista.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Varmaan virallinen ohje on että uusi lasi paikoilleen.

Kyllä se tinaus pitäisi onnistua jos sieltä saa vähänkään kuparia kaivettua esille mutta en tiedä että miten sitä lasin sisästä saa kaivettua. Oisko kuvaa?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kuvaa ei äkkiseltään ole, mut eikös nuo suunnilleen samalla idealla ole kuin lasien lämppäritkin? Pinnassa ne johteet näytti kulkevan, liekö sitten semmonen kuparille tarkoitettu juotosneste oikea valinta?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

En tiedä, mutta kovin kuumaa ei pistemäisesti tarvii lasille antaa, kun sanoo riks raks ja poks
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tuota kyl katellu, mut käsitän et toi lähinnä siihen jos langat poikki, mutta liimaavista ominaisuuksista ei tietoa. Tuossahan lasiin kolme johtoa tinattu lasin lankoihin kiinni. Johdon päällä ihan tinaknööli näytti olevan.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Entäs tällainen?

Kuva
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Elektroniikkakaupassakin saattais olla joku vinkki. Sähköö johtava liima kuulostaa kyllä kokeilemisen arvoiselta.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kyllähän se kokeilemisen arvoinen, haasteellinen siinä suhteessa (niinku liimat muutenkin) et pitäs olla oma aikansa puristuksissa et ehtii tarttua. Toinen jännä mikä tuli vastaa on tällänen. Jonnekin kun kiinni saa liitoksen, rapsutella pinnat esiin ja vetää siihen jälki.

Pitäs hommata joku irtonainen sivulasi johon kokeilla. Voi olla tuhoontuomittuja kokeilut mutta johonkin harjoiteltava. Ei ole kokemusta mutta yks ajatus kokeilla koritinafluxia, ehkä vanhassa täpässä pysyis, kuumailma puhaltimella lämmitellä, eli ei ihan pistemäinen lämpö, siihen kokeilla sulatella johdosta tina.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”