722.3 Automaatista hävisi 4.vaihde

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

722.3 Automaatista hävisi 4.vaihde

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Tänään ei laatikko vaihtanut enää 4.vaihteelle ollenkaan. Laatikko tähän mennessä toiminut moitteetta mut nyt yhtäkkiä teki tenän.

Öljyä on oikea määrä (joskus kun öljyä on ollut liian vähän niin oireet on olleet erilaiset). Muut vaihteet toimii normaalisti eikä luista mutta nelonen ei mene millään päälle. Toimii niinkuin valitsin olisi 3 asennossa eikä vaikutusta vaikka vaihtaa "D" ja "3" välillä kepistä.

Kokeilin myös ottaa kickdown napin irti mutta ei vaikutusta.

Mikähän tuohon nyt tuli? Parin vuoden sisään vaihdettu kaikki tiivisteet mitä öljypumppuun saa. B-1 ja B-2 mäntien suojakansien välistä on tihkunut pikkaisen öljyä kokoajan mutta ei suurta vuotoa.

B2 männän ongelmista löytyi tällaista tietoa netistä mutta oireet ei ihan täsmää: http://www.w-124.info/w124/b2piston.pdf

Joutuuko venttiilikoneiston ottamaan pöydälle? Siellä joku jumi?

Tässä hyviä kuvia laatikon sielusta http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... tchell.pdf

Onko kellään ollut vastaavaa?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

No eipä oo moista ollut :shock: Varmaan se venakoneistoon viittaa kun ei tuommosta oikein muuten mikään?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Auto seisoi 6 tuntia lämpimässä tallissa ja sen jälkeen ajoon lähtiessä laatikko toimi taas täydellisesti. Sitten sammutin 10 minuutiksi pihalle ja kun lähdin liikkeelle niin taas oli nelonen hukassa.

Venttiilikoneistolta tuo vaikuttaa kun ei edes yritä vaihtaa kolmoselta ylöspäin.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
kerosiini
Viestit: 772
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Mulla teki S123:n 722.3 semmosta että nelonen kytkeytyi vasta, kun kierrätti konetta reilusti. Syypääksi osottautui venttiilipaketin etupäässä olevan muovitulpan irtoaminen. Alunperin se on kiilattu metalliliuskalla jonka saa irti vain venttiilikoneiston purkamalla. Ihmeen pitkään se oli itsekseen siellä pysynyt ilman kiilaa koska ite liuskaa en öljyjen seasta löytänyt.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Jos huomenna riittää intoa niin ottaisi venttiilikoneiston pöydälle ja tutkisi päällisin puolin näkyykö mitään selvää syytä.

Tällainenkin löytyi netin syövereistä http://www.atraonline.com/gears/2008/20 ... 8_7_38.pdf
Vaatii vaan koko lootan purkua.

Jos ei venttiilikoneistosta löydy selkeää vikaa niin täytyy työntää auto johonkin jemmaan odottamaan laatikon irroitusta ja hommata joku halpa väliaikaiskulkine.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Mulla muutama vuos sitten Matik teki samankaltaisen tempun. Siihen muistaakseni liitty oireena myös että 1 --> 2 vaihto meni pintakaasulla hiukan pitkälle.
Siinä oli vikana messinkinen painelevy, joka rajaa rumpujen ym akselinsuuntaisen väljän pois. Painelevystä lähteny tavara meni venttiilipöytään ja synnytti oireet.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Tarvii purkaa tuo laatikko sitten kun on enemmän aikaa ja intoa.

Tänään toimi taas kylmällä koneella hyvin mutta kun lämpesi niin ensin alkoi venyttää 3 -> 4 vaihtoa ja sitten taas ei vaihtanut enää ollenkaan neloselle.

Heitin nyt tiivisteenturvottamislitkut laatikkoon ja kattoo onko niistä apua yhtään.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”