Raskas kalusto
Teholukema on 770 kilowattia (1047 hv) ja vääntö 4500 newtonmetriä.Laaksonen kirjoitti:Kamaz voitti jälleen Dakar-rallin (ajetaan tosin nykyisin E-Amerikassa):
http://www.iepieleaks.nl/dakar-2015-lie ... amaz-wins/
auto mainostaa moottorikseen Liebherriä; 16,2-litrainen V8 (D2868) on MANin kanssa kehitetty. Moottoria ei enää kai valmisteta (ainakaan kuorma-autoihin), joten mielenkiintoista nähdä, onko ensi vuonna moottorina MANin 15,2-litrainen vai Mersun 15,6-litrainen R6.
http://www.koneporssi.com/uutiset/kamaz ... itokkaina/


Ihmettelin aikoinaan 007 Lupa tappaa -leffassa, miten Timothy Dalton pystyi keulimaan Kenworthillaan telin molemmat akselit maassa. Onnistuu näköjään käytännössäkin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n45lVdJ- ... l=85114404[/youtube]
			
			
									
									[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n45lVdJ- ... l=85114404[/youtube]

https://www.youtube.com/watch?v=Ri_jmFaSbw4Laaksonen kirjoitti:Ihmettelin aikoinaan 007 Lupa tappaa -leffassa, miten Timothy Dalton pystyi keulimaan Kenworthillaan telin molemmat akselit maassa. Onnistuu näköjään käytännössäkin:
- 
				kaaleppi 70
- Viestit: 115
- Liittynyt: 11.10.2013 7:59
- Paikkakunta: paukarlahti
MAN-kuorma-autojen valmistus alkoi 100 vuotta sitten 1. maailmansodan aikaan yhteistyössä sveitsiläisen Saurerin kanssa:Laaksonen kirjoitti:Suomen ensimmäinen 15,2-litraisella koneella varustettu TGX-MAN, 560-heppainen, meni Halsualle turve/hakeautoksi. 76-tonninen komposiittikorinen komelainen yhdistelmä on Koneyhtymä Hotakainen & Koskela Ay:n.
http://fi.wikipedia.org/wiki/MAN_%28yri ... rustaminen


 Tuohon suurimpaan 8 akseliseen vois huolella rakentaa liikkuvan kodin
 Tuohon suurimpaan 8 akseliseen vois huolella rakentaa liikkuvan kodin   ois vaan jäljellä yks ongelma....missä sillä ajelis, vai saharan laitamilla
  ois vaan jäljellä yks ongelma....missä sillä ajelis, vai saharan laitamilla 
® Mesen linttaklubi  matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
						Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
5.7 L (5,675 cc) OM352 oli Mersun ensimmäinen suorasuihkutus-diesel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... ries_truck
			
			
									
									http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... ries_truck

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6teOAwOcxYY[/youtube]
			
			
									
									
						Maailman suurin pyöräkuormaaja:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UNwddYWwBnI#t=13[/youtube]
http://en.wikipedia.org/wiki/LeTourneau_L-2350
			
			
									
									[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UNwddYWwBnI#t=13[/youtube]
http://en.wikipedia.org/wiki/LeTourneau_L-2350

Ketosen Kuljetus Oy Kemijärveltä sai luvan 104 tn puunkuljetusautolle.
http://yle.fi/uutiset/ensimmainen_satat ... =leiki-uup
			
			
									
									
						http://yle.fi/uutiset/ensimmainen_satat ... =leiki-uup
Tuossa L 6500:ssa on 12517 cm³ R6, vaikka nokan pituudesta voisi luulla jopa R8:ksi:
http://wiki.mercedes-benz-classic.com/i ... 28&lang=de
			
			
									
									http://wiki.mercedes-benz-classic.com/i ... 28&lang=de

Kankkunen karautti Valtralla kovat lukemat ----> Klik
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=htFlFWHmn8M[/youtube]
			
			
									
									
						[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=htFlFWHmn8M[/youtube]









 
  



 Ei kestäisi puolta päivää esim. Kovdorin kaivoksessa Venäjän maalla.
 Ei kestäisi puolta päivää esim. Kovdorin kaivoksessa Venäjän maalla.


