Saako cdi moottorin toimimaan ilman auton sähköjärjestelmää?
Saako cdi moottorin toimimaan ilman auton sähköjärjestelmää?
Ajatuksena (omituisena) olisi istuttaa pieni ja kohtuullisen kevyt dieseli tuohon tallissa olevaan pieneen veneeseen, daycruiseriin. Eli tehon tarve olisi n. 150 - 180hv. Vääntöä diesel ahdettuna tarjoaa aivan riittävästi.
Eli, mersun 220 - 320 sarjan cdi koneet olisi käypäsiä, mutta saako niiden moottorinohjausta toimimaan erillään auton muusta sähkösarjasta?
Eli, mersun 220 - 320 sarjan cdi koneet olisi käypäsiä, mutta saako niiden moottorinohjausta toimimaan erillään auton muusta sähkösarjasta?
Viimeksi muokannut Catiska, 21.8.2014 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Onhan noita asenneltu w123-koppasiin vanhan liiton vehkeisiin.
Ei se ilmeisesti mitään plug & play -hommaa kuitenkaan ole. Ecu tuottaa ilmeisesti suurimman tuskan, kun sille pitää kertoa olemattomista signaaleista.
Mahdollista se siis on, mutta *:n se ainakin ilmeisesti vaatiin ja jonkun käyttämäänkin sitä.
Ei se ilmeisesti mitään plug & play -hommaa kuitenkaan ole. Ecu tuottaa ilmeisesti suurimman tuskan, kun sille pitää kertoa olemattomista signaaleista.
Mahdollista se siis on, mutta *:n se ainakin ilmeisesti vaatiin ja jonkun käyttämäänkin sitä.
Kein siknatuur
Käsittääkseni ECUssa on joku moottoripenkkimoodi tms, onnistuiskohan sillä?
Yks vaihtoehto ois myös käyttää yleismallista common rail-ECUa joita valmistaa useampikin taho, esim:
http://www.specialist-components.co.uk/ ... anagement/
http://www.adaptronic.nl/
Halpojahan nämä eivät ole.
Yks vaihtoehto ois myös käyttää yleismallista common rail-ECUa joita valmistaa useampikin taho, esim:
http://www.specialist-components.co.uk/ ... anagement/
http://www.adaptronic.nl/
Halpojahan nämä eivät ole.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Saako cdi moottorin toimimaan ilman auton sähköjärjestel
Saa,Catiska kirjoitti:Ajatuksena (omituisena) olisi istuttaa pieni ja kohtuullisen kevyt dieseli tuohon tallissa olevaan pieneen veneeseen, daycruiseriin. Eli tehon tarve olisi n. 150 - 180hv. Vääntöä diesel ahdettuna tarjoaa aivan riittävästi.
Eli, mersun 220 - 320 sarjan cdi koneet olisi käypäsiä, mutta saako niiden moottorinohjausta toimimaan erillään auton muusta sähkösarjasta?
riippu tosin mitä sillä muulla sähkösarjala tarkoitetaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mitäpä veneen tapauksessa se muu voisi olla. Ei siellä ole juuri muuta kuin 12v tarjolla, mitään muuta mersusta tuttua siellä ei ole.
Eli, jos on mahdollista saada kone toimimaan omalla ecullaan niin että ainoastaan moottorin omat anturit on kytkettynä, ei vaihteistoa tai korin sähkösarjaa niin olisi hyvä.
Kuka osaa koodata ecun toimimaan noin?
Eli, jos on mahdollista saada kone toimimaan omalla ecullaan niin että ainoastaan moottorin omat anturit on kytkettynä, ei vaihteistoa tai korin sähkösarjaa niin olisi hyvä.
Kuka osaa koodata ecun toimimaan noin?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kyllä monissa veneissä on 220v käytettävissä,Catiska kirjoitti:Mitäpä veneen tapauksessa se muu voisi olla. Ei siellä ole juuri muuta kuin 12v tarjolla, mitään muuta mersusta tuttua siellä ei ole.
Eli, jos on mahdollista saada kone toimimaan omalla ecullaan niin että ainoastaan moottorin omat anturit on kytkettynä, ei vaihteistoa tai korin sähkösarjaa niin olisi hyvä.
Kuka osaa koodata ecun toimimaan noin?
myös itsellä on ollut useissa veneissä 220v tarjolla sekä ajossa että rannassa
anturien lisäksi tarvitse ainkin suutimien sähköt, kulkuvalot. laturi ja startti olis myös hyvä olla jos ei mikään lyhen matkan kilpa kapistus ole kyseesä
autosahn on valmiina "sähkösarja" missä moottootrille on nuo omat ja korille omat ei auto tarvitse vaikkapa takaoven sähköjä jotta kävis ja kulkisi myös ilman etu valoja tms ei tarvita käymiseen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kun tuolla toisessa keskustelussa ei ollut kokemuksia asiasta niin jos itämaan tietäjä voisi raottaa hieman salaisuuksien verhoa ja vastata jotain asiallista jos tietoa on.CDI203 kirjoitti:Kyllä monissa veneissä on 220v käytettävissä,Catiska kirjoitti:Mitäpä veneen tapauksessa se muu voisi olla. Ei siellä ole juuri muuta kuin 12v tarjolla, mitään muuta mersusta tuttua siellä ei ole.
Eli, jos on mahdollista saada kone toimimaan omalla ecullaan niin että ainoastaan moottorin omat anturit on kytkettynä, ei vaihteistoa tai korin sähkösarjaa niin olisi hyvä.
Kuka osaa koodata ecun toimimaan noin?
myös itsellä on ollut useissa veneissä 220v tarjolla sekä ajossa että rannassa
anturien lisäksi tarvitse ainkin suutimien sähköt, kulkuvalot. laturi ja startti olis myös hyvä olla jos ei mikään lyhen matkan kilpa kapistus ole kyseesä
autosahn on valmiina "sähkösarja" missä moottootrille on nuo omat ja korille omat ei auto tarvitse vaikkapa takaoven sähköjä jotta kävis ja kulkisi myös ilman etu valoja tms ei tarvita käymiseen
Verkkovirta ei tiettävästi mitenkään liity kysymääni asiaan eikä ainakaan auta asiassa. Kulkuvaloissa tms en myöskään apua kaivannut, laturi ja startti tullee koneen mukana muutenkin. Onhan moottorissa toki paljon muitakin osia alkaen kampiakselista mitä käyntiin tarvitaan, hyvä että muille näsäviisaille jää jotain lueteltavaksi. Onko takaoven sähköjen lisäksi jotain muuta muistettavaa moottorin toiminnan suhteen?
Entä, jos ilman etuvaloja ei tarvita käymisprosessiin, niin tarvitaanko vaikkapa veden etuvaloja?
Asiaan, kaikki oikeat ja hyödylliset kommentit on tervetulleita, sellaiset jotka vie asiaa eteenpäin...
Tapsan digilintta topic auttaa ymmärtämään cdi vehkeiden "yksinkertaisuutta" omalla tavallaan, käymiseen liittyviä hommia ei lopun peleissä hirveän montaa ole, virtalukko, avain ja moottorinohjain, toki kaasupoljin, moottorin sähköt ja anturit ym tarvitaan. Eli kun nuo kolme juttelee niin kone käy.
Kuinka paljon ohjelmallisesti voidaan kytkeä toiminteita pois, nopeus, vaihde, ym tietoja, en osaa vastata, toisaalta näitä osaava hyödyntelee veneessäkin, ja manuaalin kanssa alkupään vehkeet ei taida edes jutella, eli nopeustiedon voinee unohtaa.
Tapio89 ja CDI203 lienee ne tietävimmät, mä vaan mutuilen
Kuinka paljon ohjelmallisesti voidaan kytkeä toiminteita pois, nopeus, vaihde, ym tietoja, en osaa vastata, toisaalta näitä osaava hyödyntelee veneessäkin, ja manuaalin kanssa alkupään vehkeet ei taida edes jutella, eli nopeustiedon voinee unohtaa.
Tapio89 ja CDI203 lienee ne tietävimmät, mä vaan mutuilen
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Käsittääkseni näppäillään vikatila korkeille kierroksille toimivaksi ja moottori toimii siis jatkuvasti vikatilassa. Tapio89 askarteli w201 meseen toimivana cdi paketin, virtalukko ja ohjainboksi oli ainakin ne pakolliset,en muista pitikö mittaristokin olla. Sen topiksissa saattaisi piillä lisää tietoa aiheesta Itse topikkia en tietysti ihan heti ite löytänyt
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kun asialiseen tarkentavaan kysymykseen ei vitsitty vasta muuta kuin jotainCatiska kirjoitti:Kun tuolla toisessa keskustelussa ei ollut kokemuksia asiasta niin jos itämaan tietäjä voisi raottaa hieman salaisuuksien verhoa ja vastata jotain asiallista jos tietoa on.CDI203 kirjoitti:Kyllä monissa veneissä on 220v käytettävissä,Catiska kirjoitti:Mitäpä veneen tapauksessa se muu voisi olla. Ei siellä ole juuri muuta kuin 12v tarjolla, mitään muuta mersusta tuttua siellä ei ole.
Eli, jos on mahdollista saada kone toimimaan omalla ecullaan niin että ainoastaan moottorin omat anturit on kytkettynä, ei vaihteistoa tai korin sähkösarjaa niin olisi hyvä.
Kuka osaa koodata ecun toimimaan noin?
myös itsellä on ollut useissa veneissä 220v tarjolla sekä ajossa että rannassa
anturien lisäksi tarvitse ainkin suutimien sähköt, kulkuvalot. laturi ja startti olis myös hyvä olla jos ei mikään lyhen matkan kilpa kapistus ole kyseesä
autosahn on valmiina "sähkösarja" missä moottootrille on nuo omat ja korille omat ei auto tarvitse vaikkapa takaoven sähköjä jotta kävis ja kulkisi myös ilman etu valoja tms ei tarvita käymiseen
Verkkovirta ei tiettävästi mitenkään liity kysymääni asiaan eikä ainakaan auta asiassa. Kulkuvaloissa tms en myöskään apua kaivannut, laturi ja startti tullee koneen mukana muutenkin. Onhan moottorissa toki paljon muitakin osia alkaen kampiakselista mitä käyntiin tarvitaan, hyvä että muille näsäviisaille jää jotain lueteltavaksi. Onko takaoven sähköjen lisäksi jotain muuta muistettavaa moottorin toiminnan suhteen?
Entä, jos ilman etuvaloja ei tarvita käymisprosessiin, niin tarvitaanko vaikkapa veden etuvaloja?
Asiaan, kaikki oikeat ja hyödylliset kommentit on tervetulleita, sellaiset jotka vie asiaa eteenpäin...
Ylimalkaista 12v
Niin piti koitaa arvat mitä nillä muilla sähköillä
Tarkoitetaan ja kertoilla että esimi ovien sähköillä/ korin muilla sähköillä
Ei käymiseen vaikutusta(kun ei voi tietää miten hyvin kysyjä
Systeemiä tuntee...)
Mutta ei siinä mitään jos apua koitetaan antaa ja se ei kelpaa
(Sitä voi sitten joutua hiukan enemän etsimään)
Niin antaapa sitten olla "itämaan tietäjän" osalta tämä oli
Tässä tämän jutun osalta riittää, samaa suositan kaikille joidenkanssa pienitäkään juttua ollut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä