Om603 turbopaketti om601kköseen?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
vi[[e
Viestit: 62
Liittynyt: 06.11.2012 18:03

Om603 turbopaketti om601kköseen?

Viesti Kirjoittaja vi[[e »

Olen kuullut kylillä huhuja että om603 pakosarja turboineen kävisi om601 suoraan vain lyhentämällä em. pakosarjaa. Vai onko siinä jokin jatkokappale??

Entäs onko tuo kuinka paljon ylimitoitettu jo paljon rullatulle om601. Tietty hukkaportillahan sitä ahtopainetta säädetään. Entä riittääkö vakiopumppu vakiosäädöillä minne asti?

Kaikki niksit, tieto on todella kullanarvoista! :read:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Muistelisin että tuo pakosarja olisi erittäin heleppo lyhentää koska siinä tosiaan on jatkopala.

Vakiopumpusta syötöt tappiin kotikonstein niin olikohan se sielä 110-125hv nurkilla. Turbon koko on todella sopiva tuollaiseen kombinaatioon :wink:

ei muutakun rojektitopikkia pystyyn,kuvien kera niin heleppoa sitte neuvoa ajoissa ennenkun isompaa virhestä tapahtuu :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
vi[[e
Viestit: 62
Liittynyt: 06.11.2012 18:03

.

Viesti Kirjoittaja vi[[e »

Paljonkos ahtopainetta kestää tuo muovinen, om601 vakiona kumeilla imusarjassa kiinni oleva muovikotelo? Saako ylipäätään tiiviiksi? Muistelisin että porukka on kiristänyt pakettia imusarjaa vasten jopa kuormaliinoilla. Tarkoitus on kyllä tehdä alumiinista, kysyn vaan... :lol:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

En usko että kestää, toisaalta en tiedäkkään. :lol: Periaatteessa vois olla soppeli :roll: Jos saa vain tilkittyä jotenkin
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kestää yllättävän paljon se vakio koppa.

Suodatin vaan pois ja liimalla nippuun ja kumiliitokset lemmareilla kiinni.

Ilman välijäähyä pitkässä vedossa sulaa se koppa. :lol:

Niin ja HUOM :idea: huohotinputket irti imusarjasta ja tuki ne imusarjassa olevat lähdöt :idea:
Avatar
vi[[e
Viestit: 62
Liittynyt: 06.11.2012 18:03

Viesti Kirjoittaja vi[[e »

Mika.T kirjoitti:...Niin ja HUOM :idea: huohotinputket irti imusarjasta ja tuki ne imusarjassa olevat lähdöt :idea:
Muuten huomioitava seikka! :lol:
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

mihinkäs ne huohotukset sitten karkaa?

tarkemmin minne se putki pitäis laittaa? kysyy tietämätön tai tajuamaton :oops:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

potox kirjoitti:mihinkäs ne huohotukset sitten karkaa?

tarkemmin minne se putki pitäis laittaa? kysyy tietämätön tai tajuamaton :oops:
Tjurbon imupuolelle tietysti, jos haluu pitää kierron mukana. :wink:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Jos tuo tulee ihan niinku autoon eikä mihkään härveliin niin se 300:sen pakosarja sopii erittäin huonosti. 124:sesta ainakin pitäis muokata sitä peltiä mikä on vastapäätä pakosarjaa että dp:n sais jotenki järkevästi. Pakosarjan laittaminen väärinpäin menis melkein, mutta ottaa kanteen kiinni. Tosin kanteen pystyis helposti tekemään vingulla urat, eikä siinä mikään paikka heikkenisi, en vaan tullu mitanneeksi että kuinka paljon sitä materiaalia pitäis poistaa. Tuon pakosarjan tulppaaminenkin on yks ongelma, no sorvilla kun tekis sinne sopivan lätyn jonka sais sillä pantaklemmarilla kiinni.
Avatar
vi[[e
Viestit: 62
Liittynyt: 06.11.2012 18:03

Viesti Kirjoittaja vi[[e »

Eli siis ihan sitä koria, pitäisi vähän muokata? Pitääkö tosiaan paikkansa?
Luulin että oli ihan klik klak ja kiinni on :huh: Ja tosiaan oikean kokoisella sorvatulla holkilla saisi tukkoon sen päädyn.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Mulla vois olla yhenlainen rakennussetti ylimääräsenä, jos kiinnostaa niin laita yyveetä.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Itsekin aikoinaan luulin, että menee heittämällä. Piti tehdä välikappale, jolla sai turboa etemmäs. Myöhemmin tein kuitenkin kokonaan uuden, oli se 300:n sarjasta tehty sellainen kötöstys.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”