CDI -n hitsaus

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Mesejä ainoastaan
Viestit: 63
Liittynyt: 01.5.2006 15:58
Paikkakunta: L-Suomi

CDI -n hitsaus

Viesti Kirjoittaja Mesejä ainoastaan »

270-sen alatuki varsi edessä ruostunut ja repesi

kun migillä - = tasavirtaa, hitsais autoonpäin niin eikai ne bitit kovin pahastu
-varsihan on kumipuslilla eristettykin korista.
- ennenhän oli kielletty vaihtovirralla hitsaus -- sitten huonot kielen kääntäjät muuttivat käytännön koskemaan kaikkea hitsausta.

Olen traktoreita hitsaillut tasavirralla enkä ole kaapeleita irroitellut

CDI-n boksi on herkempi.
Entä korin hitsaus.

Haittaako mitään kun akun irroittaa???
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Alustan ja jarru osia ei saa hitsata jälkeen päin
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

202 ei vissiin ainaskaan kovin pahastu jos akunkenkää käyttää irti. Juu ei sen "PITÄISI" mennä puslaa pitkin. Minä ny en tiä sitte nuista erilaisista hitsuu laitteista tuon taivaallista.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Pyöräyttää sitä tasavirtaa vaikka naapurin fiestan startin läpi ja hakee uuden tukivarren kaupasta. Alustan osia EI SAA HITSATA
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Mesejä ainoastaan
Viestit: 63
Liittynyt: 01.5.2006 15:58
Paikkakunta: L-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mesejä ainoastaan »

Eikai se paljoa auta ostettuna ja vaikka olisi takakontissa.
Eikö se pidä asentaakkin paikalleen....

Samalla vaihtaisi jouset
käykö esim 320cdi- n. 270 taksimalliin??

Ps. Vaihtasko joku melkein uudet punaiset madallus sarjan - normi jousiin?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

En tiedä onko laki muuttunut vai luetaanko sitä konttorikohtaisesti, mutta meikäläisellä on tuosta vähän toisenlaisia kokemuksia.

Muutama vuosi sitten oli lankun moottorin alla makaavassa tukivarressa reikä. Siihen sitten lappu räittiin ja uusintanäytölle. Eikun leima paperiin ja ulos hallista.
Kein siknatuur
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

202 alatukivarresta katsuri sanoi että voi hitsata, oli siitä tyypillisestä paikasta ruostunut eli alapallon vierestä.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Mitenhän tuossa mahtaa käydä, jos alatukivartta migillä hitsaa? Eikös se migisauma karkene aika paljon, että mahtaakohan tuo ratketa hetikohta uudestaan? Olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että puikkosauma olis joustavampi eikä niin murtuma-altis.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Väsynyt Mies kirjoitti:Mitenhän tuossa mahtaa käydä, jos alatukivartta migillä hitsaa? Eikös se migisauma karkene aika paljon, että mahtaakohan tuo ratketa hetikohta uudestaan? Olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että puikkosauma olis joustavampi eikä niin murtuma-altis.
Puikkosaumastakin on montaa versiota. Esson baarin nurkkapöydässä sanottiin aikoinaan että emäspuikolla tulee sitkeämpi ja lujempi sauma kuin rutiilitikulla turautettuna. Emäspuikkoakin on montaa lajia, samoin rutiilia. Ei voine noin vain yleistää "puikkosaumaa" :?:
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Juhanit kirjoitti:
Väsynyt Mies kirjoitti:Mitenhän tuossa mahtaa käydä, jos alatukivartta migillä hitsaa? Eikös se migisauma karkene aika paljon, että mahtaakohan tuo ratketa hetikohta uudestaan? Olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että puikkosauma olis joustavampi eikä niin murtuma-altis.
Puikkosaumastakin on montaa versiota. Esson baarin nurkkapöydässä sanottiin aikoinaan että emäspuikolla tulee sitkeämpi ja lujempi sauma kuin rutiilitikulla turautettuna. Emäspuikkoakin on montaa lajia, samoin rutiilia. Ei voine noin vain yleistää "puikkosaumaa" :?:
No juu sempä takia en alkanutkaan jakelemaan mitään absoluuttisia totuuksia, kerroin vain mitä olen antanut itselleni kertoa. :)
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Etutukivarsia ei saa korjata hitsaamalla, eikä peltisiä ”muotoon prässättyjä” takatukivarsia. Tukivarsien hitsaus poikkeustapauksessa esim. museoajoneuvoon voidaan sallia, jos osaa ei luotettavan selvityksen mukaan ole enää saatavissa. Jokaista tapausta harkitsee katsastaja erikseen. Mitään yleistyksiä ei tehdä.

Näin lukee Trafin ohjeessa vaikka se vanha näkyy olevan eikä nyt ainakaan äkkiä uudempaa löytyny.

http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... roosio.pdf

Saahan siihen mikkiin vaikka millasta lankaa mutta jos tukivarteen on tullu reikä ruostumalla niin ei se yksi paikka mitään auta koska tuskin se uutta vastaa sitten muualtakaan. Mutta jos tykkää tuhertaa silläkin uhalla että kaiken mennessä päin persettä lopputulos voi olla 2 metriä multaa mahan päällä niin ei se kiellettyä toki ole.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Varsinkin kun hitsaukset yleensäottaen on aina sitä tasoa mitä foorumilla näkee, eikä siitä ohuesta ja ruostuneesta pellistä kukaan saa kovin hyvää niin ei voi suositella.
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

ja alkuperäiseen kysymykseen eli hitsasumenetelmästä riippumatta AC/DC vs. DC elektroniikka hajoaa riippumatta menetelmästä jos on hajotakseen. Yleensä ei hajoa jos on järki käytössä maadoituskaapelin asentamisessa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sampo N. kirjoitti:
Muutama vuosi sitten oli lankun moottorin alla makaavassa tukivarressa reikä. Siihen sitten lappu räittiin ja uusintanäytölle. Eikun leima paperiin ja ulos hallista.
Moottorin alla menee runkopalkki. Ei tukivarsi.

tai meneehän siellä raidetanko mutta se tuskin ruostuu niin pahasti vaikka olisi 100vuotta vanha. :D
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

No hyvä on, etualatukivarsi sitten. :kivalla_paahan:
Kein siknatuur
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”