Sähkövarusteina öööö... ajovalot ? Ei juuri muuta mutta ässässä vähän enemmän ?kun ne alkuperäiset akut kesti jopa lähes 10 vuotta esim. Toyotassa

 muutaman päivän oli käyttämättä auto pihassa, ja nyt ois pitäny taas lähteä, niin eipä meinaa jaksaa pyörittää.
 muutaman päivän oli käyttämättä auto pihassa, ja nyt ois pitäny taas lähteä, niin eipä meinaa jaksaa pyörittää. 

Taitaa monesti ne apuvirtapisteet olla sitä luokkaa, että akun vaihdon yhteydessä voi syöttää virtaa juuri sen verran, ettei toiminnat sekoa, mutta virran anto tai lataus usein yhtä tyhjän kanssa.veppe kirjoitti:Näinhän siinä sitten kävi. Ittellä meni akku kaputtmuutaman päivän oli käyttämättä auto pihassa, ja nyt ois pitäny taas lähteä, niin eipä meinaa jaksaa pyörittää.
Miten tuota uskaltaa ladata tahi antaa apuvirtaa, ettei mitään kärähdä? Automaattilaturin laitoin jo lataamaan konehuoneen apuvirtapisteistä, ja parin tunnin päästä yritin käynnistää, mutta eipä vain lähde. Hehkutuksen jälkeen jaksoi jopa pyörittääkin vähän aikaa, aika laiskanpuoleisesti, mutta eipä vain lähde käyntiin.
Siis tuo S211 220 CDI
Joo, no mä mietinkin, että jos menis suoraan akun navoille, mutta kun se takaluukku pelaa sähköllä, niin kun kahvaan koskee, niin imasee ne viimesetkin elektronit akusta650000tuttavuus kirjoitti:
Taitaa monesti ne apuvirtapisteet olla sitä luokkaa, että akun vaihdon yhteydessä voi syöttää virtaa juuri sen verran, ettei toiminnat sekoa, mutta virran anto tai lataus usein yhtä tyhjän kanssa.
 
 
Esim. uusi E-sarjalainen sieppaa virtaa jo siinä vaiheessa kun avain käännetään kakkosasentoon enemmän kuin corollan laturi pystyy tuottamaanKyllä ihan Toyota-aikaan piti olla työn takia aika paljonkin ylimääräistä virran kuluttajaa: puhelimia, hälyvaloja, erilaisia mittareita yms.
 
 
 . Isäukon autoon sillä yritettiin antaa apusähäkkiä kun vuoden vanha varta päätti tiltata mutta kiitos motonetin ja muiden halpakauppojen myymien starttinarujen se ei oikeen onnistunu
. Isäukon autoon sillä yritettiin antaa apusähäkkiä kun vuoden vanha varta päätti tiltata mutta kiitos motonetin ja muiden halpakauppojen myymien starttinarujen se ei oikeen onnistunu  . Jännä juttu miten saadaan myydä paksua kuorta jonka sisällä on ohkanen kupari nimityksellä starttikaapeli
. Jännä juttu miten saadaan myydä paksua kuorta jonka sisällä on ohkanen kupari nimityksellä starttikaapeli  . Jos tuo varta ei herää niin eiköhän tilalle tule AGM akku niin pääsee noista mehupurkeista jo eroon ja autot käyntiin vaikka sitten hitsauskoneella
. Jos tuo varta ei herää niin eiköhän tilalle tule AGM akku niin pääsee noista mehupurkeista jo eroon ja autot käyntiin vaikka sitten hitsauskoneella 
 Taitaa olla akku aika finaalissa. 149€ 100Ah Vartan S5sesta on mielestäni kallista. Toisaalta 109,9€ Sznajderista on myös liikaa. Pitänee käydä kierros Jyväskylän akkuliikkeissä, että mitä on Exidella vaikkapa hintaa. Ojanpera.netissä näytti 100Ah Premium olevan 120€.
 Taitaa olla akku aika finaalissa. 149€ 100Ah Vartan S5sesta on mielestäni kallista. Toisaalta 109,9€ Sznajderista on myös liikaa. Pitänee käydä kierros Jyväskylän akkuliikkeissä, että mitä on Exidella vaikkapa hintaa. Ojanpera.netissä näytti 100Ah Premium olevan 120€.   
  Nuukuuttani jätin sitten akun uusimatta.
 Nuukuuttani jätin sitten akun uusimatta.Tuo on ihan uskomatonta, millaista kuraa nuo starttikaapelit on mitä myydään!Runtula kirjoitti:... mutta kiitos motonetin ja muiden halpakauppojen myymien starttinarujen se ei oikeen onnistunu. Jännä juttu miten saadaan myydä paksua kuorta jonka sisällä on ohkanen kupari nimityksellä starttikaapeli
. Jos tuo varta ei herää niin eiköhän tilalle tule AGM akku niin pääsee noista mehupurkeista jo eroon ja autot käyntiin vaikka sitten hitsauskoneella
 
  
  ) (edit: näköjään siis 3,90e, kliks )
 ) (edit: näköjään siis 3,90e, kliks )



 noh huomenna se nähää
 noh huomenna se nähää
Joo, naapuri kertoi eilen, kun oli toisen naapurin samanlaiseen 220 CDI:hin antanut apuvirtaa, että kun kytki Voyagerista apukaapelit Mersuun ja Mersusta käännettiin virrat päälle, niin Voyagerissa jo kierrokset nyykähti. Lähti käyntiin vasta, kun otti toisenkin auton rinnalle antamaan apuvirtaadealer kirjoitti: Esim. uusi E-sarjalainen sieppaa virtaa jo siinä vaiheessa kun avain käännetään kakkosasentoon enemmän kuin corollan laturi pystyy tuottamaan
Mutta eipä se tähän kuulu
 
  (ei siis suosikkini) 229 € ja Snajnder (tai jotain sinne päin) muistaakseni jotain 159 €. KL-Varaosat oli kiinni, eli en siellä ole vielä käynyt, eikä verkkokaupasta löytynyt akkua, muuta kuin joku itsehapotettava (tietysti eivät verkkokaupassa voi hapotettuja myydäkään).
 (ei siis suosikkini) 229 € ja Snajnder (tai jotain sinne päin) muistaakseni jotain 159 €. KL-Varaosat oli kiinni, eli en siellä ole vielä käynyt, eikä verkkokaupasta löytynyt akkua, muuta kuin joku itsehapotettava (tietysti eivät verkkokaupassa voi hapotettuja myydäkään).
Ai, sinne mahtuu vaikka kaksikin noita? Taidankin laittaa sitten sen Scanian akunPega kirjoitti:Kaveri viritteli justaan 2 tommosta 211 farkun konttiin alkuperäsen akun tilalle


No ei ne ihan heittämällä menny mutt kohtuullisen pienillä muutoksilla, eniten tais olla johdoissa tekemistä, laitto eka yhen ja sit hiluksin paaliin menon takee jäi samanmoinen optima niin viritteli sen sinne lisäks, jos ens viikoloppuna käyn kaverilla niin otan kuvan asennuksestaveppe kirjoitti:Ai, sinne mahtuu vaikka kaksikin noita? Taidankin laittaa sitten sen Scanian akunPega kirjoitti:Kaveri viritteli justaan 2 tommosta 211 farkun konttiin alkuperäsen akun tilalle
Pistää kyllä miettimään, kun hintahaitariakin riittää. Yksi Boschin AGM mulla on ollut, siinä ei itsessään ollut mitään vikaa, mutta ei se ehtinyt ollakaan mulla kuin jotain puoli vuotta, kun myin sitten sen auton pois (tuo ex- 300TD). Mutta aiemmat kokemukset ja "kuulopuheet" eivät edelleenkään vakuuta Boschista.
Mikä näissä on OE-akkuna? Ja onko se sitten hyvä vai huono
Ei tartte mua varten kuvia ottaa, eiköhän mulle sinne mene vain yksi akku, mutta olishan tuo mielenkiintoinen nähdä, mitä modauksia on tehty kahta akkua varten. Ja varmaan foorumilta löytyy joku muu, joka miettii kahden akun laittamistaPega kirjoitti:No ei ne ihan heittämällä menny mutt kohtuullisen pienillä muutoksilla, eniten tais olla johdoissa tekemistä, laitto eka yhen ja sit hiluksin paaliin menon takee jäi samanmoinen optima niin viritteli sen sinne lisäks, jos ens viikoloppuna käyn kaverilla niin otan kuvan asennuksestaveppe kirjoitti: Ai, sinne mahtuu vaikka kaksikin noita? Taidankin laittaa sitten sen Scanian akun

 
  [/quot
[/quot
Motonetin Snajderin manuaalissa sanoo, notta pitäis käyttää diagnoositesterillä akun vaihdon jälkeenAri66 kirjoitti:Laita se snaideri vaan.
Exidessä ei tunnu olevan muuta hyvää muihin verrattuna, kuin hinta
 Jos tuon vaihtaa toinen vara-akku rinnalla, eli pidetään systeemi jännitteellisenä, niin se systeemi mitään huomaa? Vai voiko Mersun tietsikka kuitenkin havaita, että akun kaapeli käytettiin irti? Ja nimenomaan Snajredia vaihtaessa, Boschin akun papereissa ei tuollaista mainita
 Jos tuon vaihtaa toinen vara-akku rinnalla, eli pidetään systeemi jännitteellisenä, niin se systeemi mitään huomaa? Vai voiko Mersun tietsikka kuitenkin havaita, että akun kaapeli käytettiin irti? Ja nimenomaan Snajredia vaihtaessa, Boschin akun papereissa ei tuollaista mainita 
Mersusta en tiedä, mutta ainakin Bemarille pitää kertoa monenko ampeeritunnin akku on paikoillaan. Hallintajärjestelmä tarvii sitä tietoa latauksen säätelyyn.veppe kirjoitti:Motonetin Snajderin manuaalissa sanoo, notta pitäis käyttää diagnoositesterillä akun vaihdon jälkeenAri66 kirjoitti:Laita se snaideri vaan.
Exidessä ei tunnu olevan muuta hyvää muihin verrattuna, kuin hintaJos tuon vaihtaa toinen vara-akku rinnalla, eli pidetään systeemi jännitteellisenä, niin se systeemi mitään huomaa? Vai voiko Mersun tietsikka kuitenkin havaita, että akun kaapeli käytettiin irti? Ja nimenomaan Snajredia vaihtaessa, Boschin akun papereissa ei tuollaista mainita
Pohdiskelenko mää nyt ihan tyhmiä tässä? Ei tässä nyt ehtis mistään *:n omistavaa pajaa etsiä, kun pitäis akku saada vaihdettua ennen perjantaita...
 oli tänään menoa puttkitavaraliikkeesee ni kysyin sitten piruuttani päivän Exide-hinnat väyryseen E220CDI ja Golf Mk3 TDI AFN110hv:
 oli tänään menoa puttkitavaraliikkeesee ni kysyin sitten piruuttani päivän Exide-hinnat väyryseen E220CDI ja Golf Mk3 TDI AFN110hv: