Automaatin oireilut
Automaatin oireilut
Mitenkäs tuommoinen vanhanmallin 722.3/722.4? Oireena että meinaisi luistaa 2-3 vaihdossa tai tekisi vaihdon ikäänkuin kahdesti. Kylmänä toki oire pahempi tai yleensäkkään ilmenee. Pitää tietty katsella onkos öljyä tarpeeksi.
Auttaako öljyjen ja suotimen vaihto vai pitäisikö painetta lisäillä? Laatikon sisuksien esiinkaivaminen ei juurikaan nyt houkuttele
Auttaako öljyjen ja suotimen vaihto vai pitäisikö painetta lisäillä? Laatikon sisuksien esiinkaivaminen ei juurikaan nyt houkuttele
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Paineakun jousisarja 126 270 44 77 maksaa alle 10 eur ja on asennettu öljynvaihdossa ennen ku kerkiää kissiä sanua. Pitäs auttaa.
Tuossa kivat kuvat: http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html
Tuossa kivat kuvat: http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tais tulla bingo! Oireilee juurikin osakuormituksessa. Ja öljyt kanssa vaihtoon samalla!Easy Rider kirjoitti:Paineakun jousisarja 126 270 44 77 maksaa alle 10 eur ja on asennettu öljynvaihdossa ennen ku kerkiää kissiä sanua. Pitäs auttaa.
Tuossa kivat kuvat: http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html
Kiitos numerosta, pistetään ostoslistalle.
Vielä perinteinen kysymys öljynvaihdosta. Osahan vaihtaa vain sen mikä helposti tulee ulos ja jättää osan vanhaa öljyä sisälle.
Paljonkos sitä vanhaa öljyä jää sinne 722.3 sisuksiin?
Voisi laskeskella että jos vaihtaa öljyt kerran ja ajelee hieman ja vaihtaa sitten heti uudelleen, niin alkaisi varmaan jo tuoreen öljyn prosenttiluku nousta kivasti. 220 ei kummia maksa ja sitä tuohon kuulemma vehollakin pistetään. Piti jo aikaa sitten vaihdella laatikon öljyt, mutta onpa vaan ollu kaikkea estettä...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Niin, turbiinia ja taitaapa olla öljynjäähdytinkin syylärissä kiinni....Sampo N. kirjoitti:Tarkoitat varmaan turbiinin tyhennystä? Siellä on tosiaan muistaakseni tyhjennysproppu erikseen.
Pitäisi taas itelläkin kohta alkaa litkuja vaihtamaan tuonne.
Nosturi joka tuossa on käytettävissä on vain edelleen kylmässä tallissa... Sen verta mukavuudenhalua on että vaikka näpit saa paskaantua ja vaikka pyhäpaitakin, niin paleleminen on jo vastenmielistä, siinä menee hyvä mutterinpyöritysnautinto piloille
Pitänee ulkoistaa homma tai katsella lämmin nosturipaikka...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Piti ihtekkin vaihtaa tuo korjaussarja kun lorotin taannoin uudet ölpät lootaan.
Ei luista 2-3 vaihdossa mutta empii.
Siinä on pienehköt talttapääruuvit pitämässä luukkua jonka takana jousihärveli on, olivat niin jämähtäneet että meisseli kyllä vääntyi mut eipä auenneet Varaudu siis siihen että ovat kireessä.
Korjaussarja taisi kustantaa 8.80 veholla, tilaustavaraa mutta tulee päivässä.
Ei luista 2-3 vaihdossa mutta empii.
Siinä on pienehköt talttapääruuvit pitämässä luukkua jonka takana jousihärveli on, olivat niin jämähtäneet että meisseli kyllä vääntyi mut eipä auenneet Varaudu siis siihen että ovat kireessä.
Korjaussarja taisi kustantaa 8.80 veholla, tilaustavaraa mutta tulee päivässä.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Talttapään tulee olla juuri sopiva ja pikkuisen iskua niin auttaa kummasti... Meisseleillä on eroaou812 kirjoitti:Piti ihtekkin vaihtaa tuo korjaussarja kun lorotin taannoin uudet ölpät lootaan.
Ei luista 2-3 vaihdossa mutta empii.
Siinä on pienehköt talttapääruuvit pitämässä luukkua jonka takana jousihärveli on, olivat niin jämähtäneet että meisseli kyllä vääntyi mut eipä auenneet Varaudu siis siihen että ovat kireessä.
Korjaussarja taisi kustantaa 8.80 veholla, tilaustavaraa mutta tulee päivässä.
Katsotaan nyt miten säät kehittyy tai löytyiskö lämpimämpi paikka vaihdella. Toisaalta Järvenpäähä ei ole paha matka joten voishan tuon vaihdattaa vieraallakin ja hörppiä kahvit samalla.
Juu on meisseleitä monenlaisia (ja tekijöitä ). Muistin että on ristipäätä tai torxit niin oli todella huono talttapää vaan messissä ja tekemättä jäi. Otat kunnon kamppeet käsille niin luulis lähtevän.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
En nyt muista mitä väänsin tuolla pikkuisella räikällä mutta kovaa väänsin ja kesti se.touhottaja kirjoitti:tälläsellä lähtee irti eikä ruuvin kannat muljaannu
sarjassa räikkä väännin
on todella hyvä ja käytännöllinen sarja
Mutta parempiakin ruuvimeisseleitä on kun tuo bahcon minisarja.....
Laatikon toimintaa olen nyt tarkkaillut hieman ja tuntuu että kovemmalla kaasunkäytöllä pelaa normaalimmin. Pitänee kuitenkin saada enempi tietä sulaksi että voi kokeilla kunnolla. Lumi/kuivat kohdat sotkee testailua vielä.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Liikenteen seassa testailtu pitävällä alustalla. Huomasin että jostain syystä laatikko on E asennossa
Laitoin oitis takaisin S asentoon ja käyttäytyminen tuntui paremmalta.
Mikäs käytännön ero näillä nyt onkaan (E/S)? Eikös S meinannut näissä vanhoissa laatikoissa että lähdetään suoraan kakkoselta ja vaihdellaan vain vähän eri kierroksilla (korkeimmilla arvatenkin)?
Laitoin oitis takaisin S asentoon ja käyttäytyminen tuntui paremmalta.
Mikäs käytännön ero näillä nyt onkaan (E/S)? Eikös S meinannut näissä vanhoissa laatikoissa että lähdetään suoraan kakkoselta ja vaihdellaan vain vähän eri kierroksilla (korkeimmilla arvatenkin)?
Viimeksi muokannut AK47, 16.3.2011 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin paljon, että ei luista. Omaan ex-124:een kierrettiin muistaakseni 6 kierrostaamgtoys kirjoitti:Ei taho ennää laatikko pitää ku tuli 7mm tapit pumppuun, nii kui palijo arvaa painetta nostaa laatikosta? Vai oisko muita hyviä ideoita saaja pitämään tuo?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
ite laittoin tappiin asti ja ei se kestäny kakkonen siltikään paukuttaa kuiten muut vaihteet hyvin silimään...amgtoys kirjoitti:Ei taho ennää laatikko pitää ku tuli 7mm tapit pumppuun, nii kui palijo arvaa painetta nostaa laatikosta? Vai oisko muita hyviä ideoita saaja pitämään tuo?
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Tuossapa viteota miten laatikko käyttäytyy.
Eka on valitsin S asennossa ja maaalllltillinen kiihdytys. Havaittavissa kiekkamittarissa ikäänkuin kolme "luistokohtaa" yhden sijasta.
http://www.youtube.com/watch?v=HlbOCips49I
Toisessa on reippaampi kiihdytys, S asennossa kytkin tässäkin. Vaihtaa melko normaalisti.
http://www.youtube.com/watch?v=rJjFWOu5Kd0
Kolmannessa on sitten E asennossa kytkin (muistaakseni näin) ja semmoinen edellisten välimallin lähtö.
http://www.youtube.com/watch?v=aQsAQxD0NIQ
Edit: Näkyykö tuossa vireoissa kuvvoo? Tänne ei näy kun mustaa ja ääni kuuluu.... Edit 2: Pitää näemmä klikata tuosta käyttäjän nikistä niin näyttää kuvaakin... Outoa...
Eka on valitsin S asennossa ja maaalllltillinen kiihdytys. Havaittavissa kiekkamittarissa ikäänkuin kolme "luistokohtaa" yhden sijasta.
http://www.youtube.com/watch?v=HlbOCips49I
Toisessa on reippaampi kiihdytys, S asennossa kytkin tässäkin. Vaihtaa melko normaalisti.
http://www.youtube.com/watch?v=rJjFWOu5Kd0
Kolmannessa on sitten E asennossa kytkin (muistaakseni näin) ja semmoinen edellisten välimallin lähtö.
http://www.youtube.com/watch?v=aQsAQxD0NIQ
Edit: Näkyykö tuossa vireoissa kuvvoo? Tänne ei näy kun mustaa ja ääni kuuluu.... Edit 2: Pitää näemmä klikata tuosta käyttäjän nikistä niin näyttää kuvaakin... Outoa...