Automaatin oireilut

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Automaatin oireilut

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mitenkäs tuommoinen vanhanmallin 722.3/722.4? Oireena että meinaisi luistaa 2-3 vaihdossa tai tekisi vaihdon ikäänkuin kahdesti. Kylmänä toki oire pahempi tai yleensäkkään ilmenee. Pitää tietty katsella onkos öljyä tarpeeksi.

Auttaako öljyjen ja suotimen vaihto vai pitäisikö painetta lisäillä? Laatikon sisuksien esiinkaivaminen ei juurikaan nyt houkuttele ;)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Paineakun jousisarja 126 270 44 77 maksaa alle 10 eur ja on asennettu öljynvaihdossa ennen ku kerkiää kissiä sanua. Pitäs auttaa.

Tuossa kivat kuvat: http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Easy Rider kirjoitti:Paineakun jousisarja 126 270 44 77 maksaa alle 10 eur ja on asennettu öljynvaihdossa ennen ku kerkiää kissiä sanua. Pitäs auttaa.

Tuossa kivat kuvat: http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html
Tais tulla bingo! Oireilee juurikin osakuormituksessa. Ja öljyt kanssa vaihtoon samalla!

Kiitos numerosta, pistetään ostoslistalle.

Vielä perinteinen kysymys öljynvaihdosta. Osahan vaihtaa vain sen mikä helposti tulee ulos ja jättää osan vanhaa öljyä sisälle.

Paljonkos sitä vanhaa öljyä jää sinne 722.3 sisuksiin?

Voisi laskeskella että jos vaihtaa öljyt kerran ja ajelee hieman ja vaihtaa sitten heti uudelleen, niin alkaisi varmaan jo tuoreen öljyn prosenttiluku nousta kivasti. 220 ei kummia maksa ja sitä tuohon kuulemma vehollakin pistetään. Piti jo aikaa sitten vaihdella laatikon öljyt, mutta onpa vaan ollu kaikkea estettä...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei sinne paljon jää ku laskee turpiinistaki, vanahoissa on siinäki roppu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tarkoitat varmaan turbiinin tyhennystä? Siellä on tosiaan muistaakseni tyhjennysproppu erikseen.

Pitäisi taas itelläkin kohta alkaa litkuja vaihtamaan tuonne.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Sampo N. kirjoitti:Tarkoitat varmaan turbiinin tyhennystä? Siellä on tosiaan muistaakseni tyhjennysproppu erikseen.

Pitäisi taas itelläkin kohta alkaa litkuja vaihtamaan tuonne.
Niin, turbiinia ja taitaapa olla öljynjäähdytinkin syylärissä kiinni....

Nosturi joka tuossa on käytettävissä on vain edelleen kylmässä tallissa... Sen verta mukavuudenhalua on että vaikka näpit saa paskaantua ja vaikka pyhäpaitakin, niin paleleminen on jo vastenmielistä, siinä menee hyvä mutterinpyöritysnautinto piloille :lol:

Pitänee ulkoistaa homma tai katsella lämmin nosturipaikka...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

AK47 kirjoitti:
Pitänee ulkoistaa homma.
APP, J-pää. :wink: :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Piti ihtekkin vaihtaa tuo korjaussarja kun lorotin taannoin uudet ölpät lootaan.
Ei luista 2-3 vaihdossa mutta empii.
Siinä on pienehköt talttapääruuvit pitämässä luukkua jonka takana jousihärveli on, olivat niin jämähtäneet että meisseli kyllä vääntyi mut eipä auenneet :cry: Varaudu siis siihen että ovat kireessä.

Korjaussarja taisi kustantaa 8.80 veholla, tilaustavaraa mutta tulee päivässä.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ou812 kirjoitti:Piti ihtekkin vaihtaa tuo korjaussarja kun lorotin taannoin uudet ölpät lootaan.
Ei luista 2-3 vaihdossa mutta empii.
Siinä on pienehköt talttapääruuvit pitämässä luukkua jonka takana jousihärveli on, olivat niin jämähtäneet että meisseli kyllä vääntyi mut eipä auenneet :cry: Varaudu siis siihen että ovat kireessä.

Korjaussarja taisi kustantaa 8.80 veholla, tilaustavaraa mutta tulee päivässä.
Talttapään tulee olla juuri sopiva ja pikkuisen iskua niin auttaa kummasti... Meisseleillä on eroa :D

Katsotaan nyt miten säät kehittyy tai löytyiskö lämpimämpi paikka vaihdella. Toisaalta Järvenpäähä ei ole paha matka joten voishan tuon vaihdattaa vieraallakin ja hörppiä kahvit samalla.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Juu on meisseleitä monenlaisia (ja tekijöitä :oops: ). Muistin että on ristipäätä tai torxit niin oli todella huono talttapää vaan messissä ja tekemättä jäi. Otat kunnon kamppeet käsille niin luulis lähtevän.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tälläsellä lähtee irti eikä ruuvin kannat muljaannu :wink:

Kuva

Kuva

sarjassa räikkä väännin
on todella hyvä ja käytännöllinen sarja :D
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

touhottaja kirjoitti:tälläsellä lähtee irti eikä ruuvin kannat muljaannu :wink:

Kuva

Kuva

sarjassa räikkä väännin
on todella hyvä ja käytännöllinen sarja :D
En nyt muista mitä väänsin tuolla pikkuisella räikällä mutta kovaa väänsin ja kesti se.

Mutta parempiakin ruuvimeisseleitä on kun tuo bahcon minisarja.....

Laatikon toimintaa olen nyt tarkkaillut hieman ja tuntuu että kovemmalla kaasunkäytöllä pelaa normaalimmin. Pitänee kuitenkin saada enempi tietä sulaksi että voi kokeilla kunnolla. Lumi/kuivat kohdat sotkee testailua vielä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Joku räikkämalli se tais olla meisselinä, ku turpaani on niin liki.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
amgtoys
Viestit: 230
Liittynyt: 02.3.2008 13:53

Viesti Kirjoittaja amgtoys »

Ei taho ennää laatikko pitää ku tuli 7mm tapit pumppuun, nii kui palijo arvaa painetta nostaa laatikosta? Vai oisko muita hyviä ideoita saaja pitämään tuo?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Liikenteen seassa testailtu pitävällä alustalla. Huomasin että jostain syystä laatikko on E asennossa :shock:

Laitoin oitis takaisin S asentoon ja käyttäytyminen tuntui paremmalta.

Mikäs käytännön ero näillä nyt onkaan (E/S)? Eikös S meinannut näissä vanhoissa laatikoissa että lähdetään suoraan kakkoselta ja vaihdellaan vain vähän eri kierroksilla (korkeimmilla arvatenkin)?
Viimeksi muokannut AK47, 16.3.2011 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

amgtoys kirjoitti:Ei taho ennää laatikko pitää ku tuli 7mm tapit pumppuun, nii kui palijo arvaa painetta nostaa laatikosta? Vai oisko muita hyviä ideoita saaja pitämään tuo?
Niin paljon, että ei luista. Omaan ex-124:een kierrettiin muistaakseni 6 kierrosta :lol:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

amgtoys kirjoitti:Ei taho ennää laatikko pitää ku tuli 7mm tapit pumppuun, nii kui palijo arvaa painetta nostaa laatikosta? Vai oisko muita hyviä ideoita saaja pitämään tuo?
ite laittoin tappiin asti ja ei se kestäny kakkonen siltikään :lol: paukuttaa kuiten muut vaihteet hyvin silimään...




T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tuossapa viteota miten laatikko käyttäytyy.

Eka on valitsin S asennossa ja maaalllltillinen kiihdytys. Havaittavissa kiekkamittarissa ikäänkuin kolme "luistokohtaa" yhden sijasta.

http://www.youtube.com/watch?v=HlbOCips49I

Toisessa on reippaampi kiihdytys, S asennossa kytkin tässäkin. Vaihtaa melko normaalisti.

http://www.youtube.com/watch?v=rJjFWOu5Kd0

Kolmannessa on sitten E asennossa kytkin (muistaakseni näin) ja semmoinen edellisten välimallin lähtö.

http://www.youtube.com/watch?v=aQsAQxD0NIQ


Edit: Näkyykö tuossa vireoissa kuvvoo? Tänne ei näy kun mustaa ja ääni kuuluu.... Edit 2: Pitää näemmä klikata tuosta käyttäjän nikistä niin näyttää kuvaakin... Outoa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”