2,15 litraa
136-204hv
330-500Nm
Moottorinohjausyksikön ohjelmoijilla on ollut todella hauskaa kun ovat saaneet 200CDI-malliin huipputehoksi 136hv välille 3000-4600rpm. Ei tarvinne miettiä onko tehoja rajoitettu softalla.

Tehokkaimmassa mallissa kaksivaiheinen ahtojärjestelmä.
2000 bar commonrail pietsosuuttimilla
Sitten niitä ehkä vähemmän mukavia ominaisuuksia:
Nokkaketjunvaihtajien riemastukseksi jakopää on siirretty koneen keulalta takapäähän.
"electrically controllable water and oil pump which can be activated in accordance with requirements"
Eli sähköiset öljy- ja vesipumput? Mukavaa kun koneesta katoaa öljynpaineet jos joku liitin vähän hapettuu...
 
  
 
Lisätietoa lontoon murteella:
http://www.worldcarfans.com/9080410.007 ... sel-engine
EDIT: Ja onhan tuo juttu suomeksikin: http://fi.worldcarfans.com/9080411.002/ ... lmoottorit
Tehokkaimman version (250CDI) käppyrät:

Jakopää
 :
 :



 
 

 
 




 
   
 





 ja asiakas maksaa.
 ja asiakas maksaa.


 
  



 
 