Mistä tälläinen tyhjäkäynti? kts. video:)

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
HeneHendersson
Viestit: 21
Liittynyt: 24.1.2008 19:11
Paikkakunta: Tampere

Mistä tälläinen tyhjäkäynti? kts. video:)

Viesti Kirjoittaja HeneHendersson »

Eli kun kaivoin tuon TK-moottorin esiin ja testasin sen niin sen jälkeen tyhjäkäynti on ollut tälläistä :shock:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7HDznTP8zf8[/youtube]

Mikä tälläistä tekee? Ilmavuoto? Ronkin muuten samalla kertaa pellin alla ollessani kaasuvivustossa olevaa mikrokytkintä. Ei kai se...?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Pistäpäs auto käyntiin ja mene ronkkimaan sitä mikrokytkintä... Vaikuttaako?

Voisi johtua tk-moottorin jumittamisestakin, tai tosiaan ilmavuodosta.

Tuollaista aaltoilua tekee myös sen yhden ruuvin vääntäminen ruiskusta, mikä se nyt nimeltään olikaan... EHA? Mutta älä mene vääntelemään, ei se itestään ole pyörinyt pieleen.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HeneHendersson
Viestit: 21
Liittynyt: 24.1.2008 19:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja HeneHendersson »

Sivonen kirjoitti:Pistäpäs auto käyntiin ja mene ronkkimaan sitä mikrokytkintä... Vaikuttaako?
Käympä kokeilemassa

Sivonen kirjoitti:Voisi johtua tk-moottorin jumittamisestakin, tai tosiaan ilmavuodosta.
TK-moottori oli ihan mykkä, ei reagoinut virtaan mitenkään. Mitenkä ilmavuodon saa selvitettyä, ja mistä sitä voi etsiä?
Sivonen kirjoitti:Tuollaista aaltoilua tekee myös sen yhden ruuvin vääntäminen ruiskusta, mikä se nyt nimeltään olikaan... EHA? Mutta älä mene vääntelemään, ei se itestään ole pyörinyt pieleen.
Sinne en siis satu :)
HeneHendersson
Viestit: 21
Liittynyt: 24.1.2008 19:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja HeneHendersson »

Heitin auton käyntiin ja koitin ronkkia tuota anturia. Mitään ei tapahtunut paitsi kun otin liittimen irti niin heijaaminen loppui, kierrokset jäi korkealle.

Eli mitäs tästä voimme päätellä?
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

HeneHendersson kirjoitti:Heitin auton käyntiin ja koitin ronkkia tuota anturia. Mitään ei tapahtunut paitsi kun otin liittimen irti niin heijaaminen loppui, kierrokset jäi korkealle.

Eli mitäs tästä voimme päätellä?
Tk-säätimelle menevä letku irronnut jostain tai halki :roll:
Saa ilmaa jostain välistä.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
HeneHendersson
Viestit: 21
Liittynyt: 24.1.2008 19:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja HeneHendersson »

Katsotaas kun tänään vaihdan ehjän TK-moottorin ja ne letkut sinne. Täytyy nyt olla tarkkana letkujen kanssa, ne oli kyllä aika hankalasti kun ovat niin lyhyet ja jäykät. Toivotaan että homma korjaantuu sillä :)

Millä noita imupuolen ilmavuotoja voi paikallistaa?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Suihkit starttipilottia sinne letkuihin... Jos sattuu vuotokohtaan, niin käynnin pitäisi muuttua.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuo heijaaminenhan tosiaan johtuu liian korkeasta tyhjäkäynnistä johon syynä varmaan edellä mainitut, tk-moottori tosiaan tuntuu mykälle jos ei mitään tehnyt. Voisi olla se liitinkin rikki, minulla oli siinä kosketushäiriötä, siis siinä joka tulee tk-moottorille.

Niin siis se heijaaminen..itse ihmettelin kun teki eka kerran että mitä helv.. :shock: Tuossahan tosiaan se mikrokytkin sitä varten että osaa katkaista polttoaineen syötön moottorijarrutuksessa,tunnistaa milloin kaasu "ylhäällä". Kaasu ylhäällä ja kierroksia tarpeeksi niin syöttö katkeaa. Ja nythän nuo ke-jetin pienet aivot luulevat että tuollainen tilanne on päällä 8) Tarpeeksi vähän kun kierroksia niin ei tietty katkaise kun pitäähän sen tyhjäkäyntiäkin käydä, ja oravanpyörä on valmis. On muuten kohtuullisen noloa liikennevaloissa kun auto kaasuttelee itsekseen :oops: :oops:
HeneHendersson
Viestit: 21
Liittynyt: 24.1.2008 19:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja HeneHendersson »

AM kirjoitti:Voisi olla se liitinkin rikki, minulla oli siinä kosketushäiriötä, siis siinä joka tulee tk-moottorille.
Mittarin mukaan virrat päällä tulee 12v.
AM kirjoitti:On muuten kohtuullisen noloa liikennevaloissa kun auto kaasuttelee itsekseen :oops: :oops:
Jep, ja kun ne kierrokset käy välillä yli 3tonnissa niin äänetkin on sen mukasta. Ihmiset kattoo pahalla kun pysähtyy päästämään jalankulkijoita tien yli. Ihan kun vihjailisin kaasuttelulla että painukaa nyt siitä :oops:
HeneHendersson
Viestit: 21
Liittynyt: 24.1.2008 19:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja HeneHendersson »

Nyt on vaihdettu TK-moottori ja pari huohotinletkua ja toimii paljon viksummin:) Tyhjäkäynti on suurimman osan ajasta n. 700kiekkaa joka tuntuis olevan aika vähän(auto tärisee hiukan) välillä kierrokset on n.1000 ja sit kun hipasee kaasua niin laskee 500 kautta 700. Onko tuo normaalia?
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

HeneHendersson kirjoitti:Tyhjäkäynti on suurimman osan ajasta n. 700kiekkaa joka tuntuis olevan aika vähän(auto tärisee hiukan) välillä kierrokset on n.1000 ja sit kun hipasee kaasua niin laskee 500 kautta 700. Onko tuo normaalia?
700 on normaali, muistaakseni 650-750 on ohjearvo.

Koita säätää sitä mikrokytkintä pikkuisen johonkin suuntaan.
Jos se on kytkettynä kun tekee tuota.
Varsinainen joutokäynnin tunnistustieto tulee kaasuläpän anturilta.
Jos tuon syötönkatkaisun mikrokytkimen säätö on pikkuisen pielessä, voisi siitä johtua tuo ilmiö :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
HeneHendersson
Viestit: 21
Liittynyt: 24.1.2008 19:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja HeneHendersson »

OK. Mites jos tuo 700 on normaali joutokäynti niin mistä johtuu että auto tärisee silloin? Onko moottorin kiinnitys(kumit?) tiensä päässä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”