Autotronic, väännön kesto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
A200Turbo
Viestit: 3
Liittynyt: 04.2.2006 16:45

Autotronic, väännön kesto

Viesti Kirjoittaja A200Turbo »

Onko kenelläkään mitään hajua paljonko A-sarjalaisen Autotronic vaihteisto kestää vääntöä? 280nm näyttäis olevan dieselissäkin vääntö automaatilla vaikka manuaalina 300nm? Onko raja toi 280nm vai uskaltako käydä chippaamassa kopperon? 335nm chipin kanssa tulisi.
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1019
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Tietoa eikä niinkään kokemustakaan ei ole, mutta yleensä siihen on kyllä syynsä jos jollakin vaihteistokokoonpanolla väännön määrä vaihtelee samassa mallissa. 50Nm ei nyt niin kauheen suuri lisäys ole loppujen lopuksi, kun kuitenkin niissä on aina "marginaalit," mutta kaiken saa rikki jos yrittää.

Jos et kunnolla leipää sille antele, niin tuskimpa se siitä rikkuu. Ajellaan tuolla tienpäällä isommilla virityksilläkin ja nekin kasassa pysyy kun korvien välissä on kuskilla tavaraa. Mutta itse jättäisin kyllä tekemättä, eri asia jos tuota vääntöeroa ei olisi vaihteistokokoonpanoissa. Ei se tehdas ihan suotta sitä 20Nm ole mennyt piilottamaan...
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

chippaa kunnon pajalla, missä saat sellaisen lastun kuin haluat. pidä vääntö 280Nm:ssä, mutta tehoa lisää (eli lisää vääntömomenttia yläkierroksille). ei pitäisi käydä laatikon päälle.
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joker »

Onkos muuten tietoo kelläkään onko C200cdi:n ja C220cdi:n automaattilaatikossa eroa? Moottorithan nuissa on samat mutta eri tehot otettu. Että kestääkö 220 laatikko paremmin tommosen 180hv/400Nm?

Olis suunnitelmissa jonkun ajan päästä hankkia jompi kumpi noista, -05 vuosimallina.
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Joker kirjoitti:Onkos muuten tietoo kelläkään onko C200cdi:n ja C220cdi:n automaattilaatikossa eroa? Moottorithan nuissa on samat mutta eri tehot otettu. Että kestääkö 220 laatikko paremmin tommosen 180hv/400Nm?

Olis suunnitelmissa jonkun ajan päästä hankkia jompi kumpi noista, -05 vuosimallina.
Automaattilaatikot ovat samoja. Manuaalimalleissa on kytkimissä eroja. Moottoreissa on vain sen verran eroa, että 220 CDI:ssä on tasapainotusakselit.
A200Turbo
Viestit: 3
Liittynyt: 04.2.2006 16:45

Viesti Kirjoittaja A200Turbo »

nokileka kirjoitti:chippaa kunnon pajalla
Osaako joku suositella moiselle pajalle pk-seudulla tai lähimaastossa? Löysin netistä vielä bhp-motorsportin chipin joka tarjoilis 340nm :roll:. Hinta oli aika kohtuullinen 509€. Mutta jos ammattimies sen "kunnon pajalla" sen ruuvaa ni kylhän siitä voi enempi maksaa.

Ei oo tosiaan minkäänlaista tuntumaa miten noi CVT vaihteistot kestää kasvanutta vääntöä.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

http://www.turbotec.com/
Jyväskylän tienoilla.

EDIT: Jaa niin tuo on jopa pensakoneella. :oops: No kyllä se Karala niidenkin päälle ymmärtää... Kiitokset luikille vinkistä 8)
I drive an Opel. What's your excuse?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”