Kymysys rengas ja alusta-asiantuntijoille.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
ile
Viestit: 481
Liittynyt: 10.6.2006 20:08
Paikkakunta: Espoo

Kymysys rengas ja alusta-asiantuntijoille.

Viesti Kirjoittaja ile »

Jotta mikähän on taikana kun penariin ovat tehtaalla hyväksi todenneet sellaiset ilmanpaineet että taakse lähes puoli-ilmakehää enemmän kuin eteen? Edessä on kuitenkin pitkä ja painava pata, ja perä kevyt kuin mikä.

Tuolla suosituksella ja seuraavalla combolla - väljät alapallot, 245/45/17" renkaat 8½"vanteella ET25:lla matkanteko muistuttaa lähinnä kännisen ajokoiran menoa. :lol:
Lisäämällä painetta etusiin, ajo-ominaisuudet paranee yllättäen toiseen potenssiin per 0,2 baria :roll: .

Onhan tuossa lintassa alusta väsynyt sitä ei käy kiistäminen, mutta silti tuo suositus reilusti enemmän taakse askarruttaa.
"Huominen on aina tulevaisuutta."
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No mikäs sen auton painojakauma on? Sehän se ratkaisee, eikä moottorin paikka/paino. :idea: Lisäpainoa on varmaan ajateltu lastattavan taakse eikä eteen, jos sitä yleensä autoon lastataan. Jos jakauma on 50/50 ilman kuormaa, niin olisikohan ne inkenjöörit jo varautuneet takakonttilaisiin ja -penkkiläisiin niitä ilmanpaineita miettiessään?

Mutta yksi/kaksin ajellessa ne paineet ei varmaankaan ole parhaat mahdolliset, totta.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Niise vaan on, samaa miekiin oon ihmetelly ja niin on tuoa 201:ssä. 0,2 bar takana enemmä.Ja raskas tiisselin murikka isoine akkuineen jne.

Ja renkaat kuluu tasaseen.
Mie tosin ajelen ihteksee ja takakontis ei koskaa mitää.
Kaipa se ilmanvastus nostaa etupäätä alle ahtautuvasta ja sirtää koko kori painoa takarattaille. Ainaski suuressa nopeudessa.
Mutta hiljan ajettaes tää näkemys ei oo mistää kotosin. :oops:
VALMET 5oo -69
Avatar
ile
Viestit: 481
Liittynyt: 10.6.2006 20:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ile »

Niin, saattaahan olla että oisivat tuohon ihanteelliset 50/50 saaneet kehitettyä.
Täytyypä joka tapauksessa päivittää tuosta veltto alusta kuntoon, ennenkuin rupeaa tarkemmin ilmanpaineita taulukosta tuijottamaan .
"Huominen on aina tulevaisuutta."
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Kaveri kehu että taakse kun laittaa enempi painetta niin ei perä muljua niin heleposti ja talvi nakkeihin autokoulussa neuvvottiin pistää taakse pikkasen enempi painetta kun eteen niin suuntavakavuus paranee ja perä ei lähe niin rajusti luistoon silloin :?:
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

ile kirjoitti:Niin, saattaahan olla että oisivat tuohon ihanteelliset 50/50 saaneet kehitettyä.
Täytyypä joka tapauksessa päivittää tuosta veltto alusta kuntoon, ennenkuin rupeaa tarkemmin ilmanpaineita taulukosta tuijottamaan .
Kylhän nuo penarin insinöörit o kummia seppiä kun painojakautuma on lähes aina 50/50, tai hyvin lähellä sitä... :pappa:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”