mersu 380se/ Ässää ostamassa

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
lumipantteri
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2007 17:33
Paikkakunta: nurmes

mersu 380se/ Ässää ostamassa

Viesti Kirjoittaja lumipantteri »

tuollaista mersua oon menossa lauantaina ostamaan, kertokaas onko tuossa mallissa jotain tiettyä paikkaa joka kannattaa tarkastaa eritoten. auton vm on 1985
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Jonkun verran tuolta W126-osiosta löytyy noista V8-moteista remonttijuttua. Kannattaa ainakin kuunnella kuinka venttiilikoneiston osat ronklattaa.

viewtopic.php?t=6677 tässä tyyppivikoja
I drive an Opel. What's your excuse?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle.

W126:n huoltoa on tullut opiskeltua noin vuodesta 2002-2003, joten eikö liene paikallaan pelotella tuleva ässämies ravoille... 8)

Listaan muutaman kohteen jotka tutkisin itse:

-Onko sytkäboksin liittimissä hapettumaa? Näyttää tältä:

http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... ypoksi.jpg

Löytyy kuskin puolen sisälokasuojan etuosasta.

-Miten laatikko vaihtaa? Ovatko vaihdot tasaisia kautta linjan? Vaihtaako loota 2-3 4000rpm kohdalla, ja 3-4 esim. 2500 rpm kohdalla? vai onko 380:ssä vielä 3v-loota? No vaihtojen pitäisi joka tapauksessa tapahtua suunnilleen samalla kierroaalueella. Ellei näin ole-->lootassa "huollon tarvetta." :x

-Puskureiden kromiosat kunnossa? Uudet maksaa noin 20000000 Jeniä. :x

-Kolinaa alustassa? Etupään reaktiotankojen nivelet maksaa irtaallaan satasen/ pala, mutta harva niitä vaihtaa. Apurunkoineen siinä 400€/ pala. :x

-Nokat, nostimet, keinut, jakopää hiljaiset?

-"Rolahtaako" kylmänä startatessa? :arrow: Nokkaketjun laahari/ useampi poikki.

-Pölläyttääkö startatessa kun on seisonut pidempään, esim. yön yli? :arrow: Venttiiliohjurinkumit muisto vain.... :x

-Pelaako vakionopeussäädin? Entä muut sähkövarusteet? Ilmastointi?

-Hakeeko urissa? :arrow: Taka-apurungon kumit "valmiit" :arrow: 100€/ sarja + jokunen tunti vaihtotöitä.

-Ruostetilanne takakontissa? Takaikkunan alla kontista katsoen?

-Pakoputkiston kunto? Ei halpa sekään...

-Kannentiivisteiden öljyvuodot? Vasta pesty moottori :arrow: tattis? :lol:

-Korkea/ matala tyhjäkäynti? :arrow: Mielenterveysongelmia ja loputonta "huoltoa." :twisted: Pitäisi käydä vapaalla n. 800rpm, pykälä pesässä 600-700rpm.

-Syttyykö ABS-valo kun laitat virrat päälle? Olisi syytä syttyä, jopa sammua hetken kuluttua. :eec:

-Kattoluukku? Toimii kuten pitääkin ja pysähtyy oikeaan kohtaan?

-Bensapumput? Huutaako, vaiko siriseekö sievästi?

-Iskarit? Näissä ei kestä KYBit, Monroet eikä mitkään muutkaan "tavalliset" iskarit. Omaan tulossa Bilstein HD:t. (Kolmet tai neljät p*skapumput koeajettu, kestävät muutaman tuhannen...)

-Etujouset alapäästään poikki?

-Vetää raviin kun ratista päästää irti? Jos ei vedä, on joku laittanut ojan puolelle 12Kg painetta. :shock:

No alotellaan nyt tämmösellä kevyellä 10K€ huollolla. :lol:

Onnea autokaupoille, ja olehan tarkkana. :ope:[/url]
Avatar
Josef Matula
Viestit: 121
Liittynyt: 04.10.2005 18:59

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Vähän samanlaista kuumetta on.

www.nettiauto.com/1366099

Tuommonen. Koriltaan ainakin hieno kuin mikä, täytyypä mennä tarkisteleen tuon listan kanssa tekniikkapuolta. Lisävarusteita ei ole MITÄÄN :roll:
Avatar
lumipantteri
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2007 17:33
Paikkakunta: nurmes

Viesti Kirjoittaja lumipantteri »

kiitoksia hyvistä neuvoista, pitääpä katsella tarkasti noi kohdat lauantaina
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Marko M kirjoitti:Vähän samanlaista kuumetta on.

www.nettiauto.com/1366099

Tuommonen. Koriltaan ainakin hieno kuin mikä, täytyypä mennä tarkisteleen tuon listan kanssa tekniikkapuolta. Lisävarusteita ei ole MITÄÄN :roll:
Aika outo tapaus jos tosiaan on ehta 500? :shock: Onko noita saanut noilla "varusteilla" muuten kuin erikoistilauksena? :shock: Ei sähkölaseja, ei ilmastointia, ei kattoluukkua.... :shock:

Laita hyvä mies tuo sama raha täysvarusteltuun tuontiautoon, saattaa muuten jossain vaiheessa alkaa "jossituttamaan." :shock:
Avatar
Josef Matula
Viestit: 121
Liittynyt: 04.10.2005 18:59

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

VIN WDB1260361A297525
Model 500 SE
Chassis 1260361A297525
Engine 117965 12 012574
Transmission 722311 02 868698
Order 0 6 529 12692
Approx. year 1986
Lights BOSCH
Cab 01867
Dealer Finland (529)
Interior velours anthracite grey (971)
Paint
702 smoke silver metallic (с 01.01.1983)
Options
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
341 additional lamp (с 01.09.1982)
482 harder spring suspension and shock absorbers (с 01.01.1964 по 30.10.1991)
506 outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989)
outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)

Siinä koko lista 8)
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

No ei oo pitkä lista :shock:

Minähän en tiijjä näistä yhtään mittää :!:
Mutta mulla on semmonen muistikuva jotta näihin piti tilata etupenkitkin erikseen, tai no...ehkä ei sentään :lol:
Jotain silti kaipaisin tuohon varustukseen lisää :nocando:

Ootahan vähän niin joku joka jotain näistä tietää, kertoo enemmän :D
Avatar
JTY
Mobilemultimediameedio
Viestit: 290
Liittynyt: 24.4.2006 1:15
Paikkakunta: Selangor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Älä osta ässää ellet ole valmis sitoutumaan lopun elämän.
Ässä vaatii hellää hoivaamista ja paljon rakkautta, muuten lähtee omille teilleen (ruoste vie tai raha loppuu).

Älkää ottako kesäässää, se jää vain heitteille :roll:
Avatar
lumipantteri
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2007 17:33
Paikkakunta: nurmes

Viesti Kirjoittaja lumipantteri »

no niin, nyt on ässä pihamaalla:)) naapurit käyneet katselemassa ja ihmettelemässä...pientä laittoa esim:ikkuna ei toimi(sähkö)surisee mut ei liiku,mittaritaulun valot ei pala.kori täysin ruosteeton ja ajettu 290 000km
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kiireellä kuvia!!! :kele:

Onnittelut "uudelle" autolle. :D Nyt aloitat välittömästi projekti-topikin, jossa kerrot autosta, ja toimenpiteistä joita sille olet tehnyt. Muuten ei hyvä heilu! :kele:

:lol:
Avatar
lumipantteri
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2007 17:33
Paikkakunta: nurmes

Viesti Kirjoittaja lumipantteri »

kuvia tulee sitten kun tää topic suostuu niitä vastaanottamaan eli on kuulemma liian suuria:(
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

lumipantteri kirjoitti:kuvia tulee sitten kun tää topic suostuu niitä vastaanottamaan eli on kuulemma liian suuria:(
Suuria? :shock: Mistäs sinä niitä yrität linkittää? :shock: Ei täällä pitäisi olla muuta ylärajaa kuvien koolle kuin modeporukan hermot. :eec:

Lataappa vaikka www.photobucket.com ja sieltä sitten linkit tänne. :idea:
Avatar
lumipantteri
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2007 17:33
Paikkakunta: nurmes

Viesti Kirjoittaja lumipantteri »

laitettu mut en osaa linkittää tänne, käykää katsomassa sieltä ja nick on lumipantteri
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

lumipantteri kirjoitti:laitettu mut en osaa linkittää tänne, käykää katsomassa sieltä ja nick on lumipantteri
Kuvien alla on niitä linkkilaatikoita. Siinä kun päällä klikkaat hiiren vasemmalla, vilahtaa "copied", ja linkki tarttuu hiiren mukaan. Sitten pudotat sen linkin tänne viestinkirjoituslaatikkoon hiiren oikealla. Elä tuskastu, treenataan, kyllä se tästä lähtee. :wink:

Ne linkit joissa lukee "[img]" lataa kuvan suoraan foorumille näkyviin. Ne joissa lukee "url" on linkkejä, joita sitten voidaan aukoa täällä. Kokeileppas uudelleen.
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Klikkaa bucketissa kuvan alta IMG Code kohtaa(muuttuu siniseksi), klikkaa sitä hiiren oikealla, valitse > kopioi ja liitä se täällä viestiisi.

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No katoppas, kumigüntherillähän on ryhdikäs ässä! :D

Ja lisää kuvia esiin, ny reenataan! :pappa:
Avatar
lumipantteri
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2007 17:33
Paikkakunta: nurmes

Viesti Kirjoittaja lumipantteri »

kuinkas se liitetään tänne?
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut lumipantteri, 15.7.2007 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
lumipantteri
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2007 17:33
Paikkakunta: nurmes

Viesti Kirjoittaja lumipantteri »

katohan vanha äijä osas:))
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Nonii! No neljääkymmentä tässä vedellään itekin, ja opittu vielä wanhoilla päivillä on. Ei se heleppoo ollu, muistan... :shock:

Maski on muuten melko komea, sanoi nihilistit sitten mitä tahansa. 8) Asiavehkeeltä näyttää muutenkin. :D
Avatar
lumipantteri
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2007 17:33
Paikkakunta: nurmes

Viesti Kirjoittaja lumipantteri »

joo, jotain joka haluaa säilyttää auton alkuperäisenä voi häiritä moinen maski mut mua ei:)autohan oli sairaa halpa ni ei tarvitsekkaan olla alkuperäinen kaikkialta :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

lumipantteri kirjoitti:i ei tarvitsekkaan olla alkuperäinen kaikkialta :roll:
No ei :twisted: :

Kuva
Avatar
lumipantteri
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2007 17:33
Paikkakunta: nurmes

Viesti Kirjoittaja lumipantteri »

siisti :P
Avatar
lumipantteri
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2007 17:33
Paikkakunta: nurmes

Viesti Kirjoittaja lumipantteri »

toimiiko näissä nopeusmittari sähköllä vai onko vaijeri?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

lumipantteri kirjoitti:toimiiko näissä nopeusmittari sähköllä vai onko vaijeri?
Itellä -89 ja sähköllä, vanhemmista en osaa varmaksi sanoa. Luulen, että sinun autossasi on vaijeri. Tai hetkonen...löytyykö mittaristosta ohjauspylvään päältä ulkolämpömittaria?
Avatar
lumipantteri
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2007 17:33
Paikkakunta: nurmes

Viesti Kirjoittaja lumipantteri »

ei löydy :cry:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No otappa ratin alta se pahvi pois (3ruuvia), ja pukkaa mittaristo takaapäin työntämällä ulos. Siitä se selviää se vaijerihomma. :idea: Tuntuu se vaijeri sieltä tosin kopeloimallakin.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

HVM kirjoitti:No otappa ratin alta se pahvi pois (3ruuvia), ja pukkaa mittaristo takaapäin työntämällä ulos. Siitä se selviää se vaijerihomma. :idea: Tuntuu se vaijeri sieltä tosin kopeloimallakin.
Niin, ja jalkatilaan puhaltava suulake pitää irrottaa myös. Puoli kierrosta ruuvista meisselillä ja veto.
Avatar
lumipantteri
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2007 17:33
Paikkakunta: nurmes

Viesti Kirjoittaja lumipantteri »

oolrait, pitää huomenna alkaa kopeloimaan:)
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Eipä ole vanhemmissakaan nopeusmittari vaijerilla, vaan sähköllä.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”