Verhot ikkunoihin ? Vai kalvot ?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Onko tietoa miten vakuutusyhtiö suhtautuu etusivulasien tummennuksiin. Voiko ne kieltäytyä kolarissa korvauksista, jos lasit on tummat.:?:
Muistelisin että täällä päin joku tummentaja ei edes alkanut laittamaan etulaseihin kalvoja, juurikin noiden vakuutusjuttujen takia. :contract:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

markusm kirjoitti:pistäkää vain ne tummennukset etusivulasiihinki, miedoista tummennuksista ei konstaapelikaan alkaa itkemään, todnäk.
tietooni ei ole tullut kuin yksi tapaus
Minä voisin kertoa muutaman muunkin tapauksen :roll: Ja ihan omalta kohdalta. Vakuutuksista en tiedä, mutta itse en jaksa alkaa noitten kanssa leikkimään.

Ja siitä viilennyksestä.Ehkäpä tuollaisella 5% kalvolla tummenetussa voi jotain huomata, mutta vaaleammilla ei voi kyllä samaa sanoa. 35% mukavuus tuli lähinnä siitä ettei aurinko niin häikäise, ilman ilmastointia ei kyllä viileäksi voinut kehua :roll: Veikkaan että 50% kalvoilla viilennys on luokkaa 0,1 astetta...

Taakse kyllä huokuttelisi vieläkin nuo sikatummat lasit, mutta kun ne on vaan niin rumat omaan silmään :cry: Ja lisäksi tummasta väykystä tulee entistä enemmän ruumisauton näköinen :cry:
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Tässä kaikki sivulasit 50%, ja takalasi 35%. Kesäisessä Auringon laskun valossa.
Tämä hieman toisesta kulmasta.

Tässä sama setti pilvisellä säällä.

On niin kiva linkitellä Hondan kuvia, että laitetaas vielä.

Tässä huomaa, että 35% kalvostakin näkyy hyvin läpi.

Suorassa auringon paisteessa, iltahämärässä tai eri kulmista katsottuna on melkoisia eroja siinä kuinka tummalta tai vaalealta tuo 50% kalvokin näyttää.

No tässä vielä yksi... ulkoapäin, josta näkyy että näkyyhän siitä ihan läpi asti.

Tässä kuitenkin vielä yksi melko pimeän näköinen. Hieman isän "uuden" 180:n perääkin :!:

Pahus! Ei ollut yhtään kuvaa photobucketissa, jossa ei olisi jo tummennuksia ollut... olisi ollut kiva laittaa linkkiä! :lol:
Kuva
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2747
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

AM kirjoitti:
markusm kirjoitti:pistäkää vain ne tummennukset etusivulasiihinki, miedoista tummennuksista ei konstaapelikaan alkaa itkemään, todnäk.
tietooni ei ole tullut kuin yksi tapaus
Minä voisin kertoa muutaman muunkin tapauksen :roll: Ja ihan omalta kohdalta. Vakuutuksista en tiedä, mutta itse en jaksa alkaa noitten kanssa leikkimään.

Ja siitä viilennyksestä.Ehkäpä tuollaisella 5% kalvolla tummenetussa voi jotain huomata, mutta vaaleammilla ei voi kyllä samaa sanoa. 35% mukavuus tuli lähinnä siitä ettei aurinko niin häikäise,


tuossa velipojan autossa on muistaakseni 35 takalasi ja takasivulasi 50 ja oliko 60 etusivulasi. työmatkaa kiskon tuolla 80km päivässä ja olen erittäin tyytyväinen kalvoihin, ei häikäise niin kovaa naamaan.

tietysti jos tummennat jollain 35 kalvolla kaikki ikkunat, niin katsastuksessa tulee ongelmia ja poliisi saattaa antaa sakot.
ja täällä ep:llä on aikalailla jokatoisessa autossa tummennetut ikkunat, voi tietysti olla että teillä on oma tiukennettu laki siellä keskisuomessa, poliisilta kuulemani mukaan ikkunantummennukset eivät kuulu heille juuri ollenkaan, vaan ovat nykyään katsastusmiehen tarkistus vastuulla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”