200D

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

200D

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kirjoittelen vaihteeksi hyviä kokemuksia Mersusta ja otan aiheeksi kestosuosikin: 200D, entinen taksi. 8)

Vanhempani ostivat muutama vuosi sitten -90 mallisen 124 200D:n.
Auto oli myynnissä ylivieskalaisessa autoliikkeessä pitkään, ainakin puoli vuotta, ikkunassa hintalappu 6900 euroa.

Innostuin käymään koeajolla - auto oli yllättävän hyvässä kunnossa.
Kaupantekoa voitaneen sanoa todelliseksi tinkaamiseksi. :quarrel:
Ihme kyllä tuttu automyyjä kesti eikä polttanut päreitään - lopputuloksena pyyntihinnasta putosi aika tarkkaan 50% pois.

Samantien ajelin Mersun nosturille ja tutkin auton läpikotaisin.
Narinahelat olivat väljät ja toinen takajarrulevy + kilpi vaihtokunnossa.
Korjailin nämä ja tein autoon "ison huollon".

Ajokki on ollut Muoniossa taksina ja senjälkeen yhdellä omistajalla niinikään Lapissa ennen meitä.
Mitään lisävarusteita ei ole - kojelaudassa on iso luukku taksamittarille, kattokonsolissa kohdevalo ja verhoilu ruskeaa MB-Texiä.
Auton väri on vihreä.

Vanhempani ajavat vuodessa 15000-20000 km.
Öljyt on vaihdeltu noin 10 tkm välein, puolisynteettistä 10w40.
Isä on katsastanut auton kaksi kertaa ilman huomautuksia.
Jossain vaiheessa kannentiiviste alkoi vuotaa nestettä ulospäin.
Eräs iltapäivä meni sitä vaihtaessa, samalla uusittiin hieman vuotava jäähdytin ja muuta pientä osaa konehuoneeseen tarpeen mukaan.
Samalla käytin pumpun irti, lisäsin syöttöä 1,5 kierrosta ja käänsin ennakot 13 asteeseen.

Tuulilasi oli huono ja se vaihdatettiin viime kesänä.

Auto on varsin pirteä 200D:ksi, kulutus on ollut 6,0-6,5 välillä.

Tänään kävin katsastamassa Mersun - ei huomauttamista.
Kardaanin kannatinkumi oli rikki, vaihdoin sen ja laakerin, säädin käsijarrua, vaihdoin kaikki öljyt ja suodattimet.

Pari vikaa havaitsin muttei ollut aikaa korjata, näitä tyypillisiä: Hihnankiristimen keinu kierossa ja kallistuksenvakaajan kumit väljät.

Kyyti on ollut lämmintä, turvallista, hyvää ja edullista.
Yllätyksettömät ajo-ominaisuudet sopivat vanhojen ihmisten käyttöautoon erityisen hyvin.
ABS-jarrut ovat erinomainen varuste kenen tahansa autoon Suomen olosuhteissa, hyöty tietysti korostuu kun kuljettajana on iäkäs ihminen jonka refleksit ovat väkisinkin hieman hidastuneet.
Kenenkään päässä oleva aivolaatikko ei korvaa ABSeja kun edessä on tositilanne - mutta se on toinen juttu.

Mittarissa on nyt 586000 todellista kilometriä enkä näe mitään syytä miksei niitä tulisi kohtuuvähillä remonteilla lisää hamaan tulevaisuuteen asti. :roll:

Tankillisella ajaa tuhat kilometriä ennen tankkaustarvetta ja tankkaus maksaa 55-60 euroa.

Tästä päästään ooteehen, harvinaista kyllä. :shock:
En malta odottaa että joku suistaa tämän topikin asiasta, teen sen itse jo tässä ensimmäisessä viestissä. :shock: :arrow:

Verrata voisi vaikkapa bensa-autoon joka kuluttaa 12 litraa/100km - sellaistahan tunnetusti pidetään taloudellisena käyttöautona. :lol:
Polttoainekulut ovat tyystin eri luokkaa; samankokoisella tankilla tarve etsiä mittarikenttä tulee puolta useammin ja joka tankkaus tekee suuremman loven kukkaroon - parinkymmenentuhannen kilometrin vuotuisella ajomäärällä erotus on luokkaa vajaa parituhatta euroa.
Sillä maksaa dieselverot ja jääkin melkein puolitoista tonnia - mitäs sillä ostaisi ?
Vaikka etsisi hienokuntoisen W123:n bensakoneella ja ottaisi kesäautoksi, nyt kun tilapäinen rekisteristäpoisto tulee mahdolliseksi ? Mikä ettei. :D
Viimeksi muokannut dealer, 06.1.2011 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Asia tekstiä ja täytät totta.
Tosin tuollaisen hyvän dieselkoneisen yksilön löytäminen on tänäpäivänä aika vaikeaa.
Aika suuri osa on huolettomasta pidosta johtuen päässyt aika rapakuntoon ja sen kunnostaminen ehjäksi kustantaa joskus tuplasti auton arvon :?

Meinaan nyt jos lähdetään siitä, että työn osuus pitää teettää korjaamolla...
Tokihan noihin saa halpoja osia jos itsellä taitoa/aikaa/mielenkiintoa roplata.

Bensanahan parempia löytää helpommin ainakin omien kokemuksian mukaan mitä noita on tullu ajeltua :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tätä Dealerin vanhempien autoa voinen kehaista ihan rehellisesti, kun nuo lasitkin jäi pöydälle :D Oi tätä positiivisuuden tunnetta...

Olen ajanut kyseisellä 200D:llä noin 100km kun kävin hakemassa Volvoon uuden tuulilasin kesällä. Ikäisekseen natinaton, hyvin pidetty kulkine. Pumppu säädettynä ei vitosta kaivannut maantiellä. Mbtex penkit antoivat mielestäni paremman tuen kuin normipenkit, eikä verhoilussa ollut rikki se normaali penkin syrjä. Sopiva matkanopeus kesäkelissä oli tuolle autolle 105km/h :wink:

Passeli ajoneuvo vanhemmalle väelle ja vähän nuoremmallekin, auto varmaan kestänee vielä pitkän tovin. Moni mersun omistaja voisi ottaa mallia tuosta autosta sen suhteen miten autoa pidetään. Tottakait muistetaan se, että tämä auto ei ole ollut mikään kiertopalkinto, eikä siitä sellaista varmaan koskaan tule. Hyvät pysyy samassa pihassa...

Dealer, pidä toi mersu pihassa...

:D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

W124:ssa on niin monta hyvää puolta että taitaa seuraava auto olla taas 124.
Myin ex 124 200D:n pois kun viton ostin ja jälkeenpäin on vähän harmittanut, kun tuntuu että vitoa ei saa korjaamallakaan kuntoon ja varaosat maksaa noin viisikertaa enemmän kuin 124:een jos niitä sattuu yleensä jostain löytämään.

Jos seuraavaksi kokeilisi 2,5D moottoria.
Ensin tietenkin pitäisi vitoon kyllästyä, lopullisesti.
Taitaa vaan vähän vaatia totuttelua tuo 2,5 moottori, viton viri systeemien jälkeen.
Turbo W124 olisi myös vaihtoehto mutta hinta pompsahtaa. Lisäksi vaparit kestää paremmin (kun sitä miljoonaa km lähestytään).

Ex124 tuli rakennettua vähän samaan tyyliin kuin vito.
Hiekkapuhallus, maali, kone, kytkin, tuulilasi, kuskin penkki, keskuslukko jne. . .
En tiedä paljon oli ajettu eikä se oikeastaan kiinnostanutkaan. Mittarissa oli 650tkm, monesko kierros lie :roll: .
Hyvin pelasi noiden pikku huoltojen jälkeen.
Maalikin sopi hyvin, se semmonen yönsininen.
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

:shock:

Mukava lukea tällaistakin tekstiä dealerilta, sehän kehuu tosissaan mersua. Volvoakaan ei ole vielä kehuttu/väyrystä haukuttu tässä topicissa, saavutus sinänsä 8)

Asiaahan tuossa yllä dealer kirjoittaa. Edullisia kilometrejä, järkevästi. Kuitenkin, ei w123:ssa bensakrematoriossakaan vuotta kohti merkittävästi suuremmat kustannukset ole, kun tuossa ehkä hieman toiseen topicciin viitattiin. :P Vähemmän hajoavia osia, enemmän tilaa, parempaa suorituskykyä. Mitä kukin hakee, siitähän se auton valinta lähtee.

Järkeä, järkeä. Tunnetta pitää olla hiukkasen mukana, muutenhan me ajelisimme taksilla ja kulkisimme kävellen, kokonaisuutena edullisinta vähäisillä kilometreillä?

Tätä Dealerin vanhempien autoa voinen kehaista ihan rehellisesti, kun nuo lasitkin jäi pöydälle Very Happy
Mukava, jätä ne lasit sinne pysyvästi :D Tässä taannoin sain käsityksen, että mieluummin kulkisit taksilla/toyotalla kuin omistaisit/ajaisit mersulla. (Huomatkaa ero, ajaa mersulla/kulkea toyotalla :lol: )

Papilla oli taannoin tuollainen w124 200D. Et ollut autoon kuitenkaan tyytyväinen? Volvolla kulkeminen taitaa olla edullista verrattuna jopa tuohon yllä olevaan tarinaan ikiliikkujaksi tituleerattuun mersuun?

Lopuksi: W124 200D on erittäin hyvä, edullinen käyttöauto. Markkinoilla on toki paljon loppuun ajettuja yksilöitä. Kun etsii huolellisesti, löytää hyvän, autoilu on edullista ja kohtalaisen mukavaakin. Jos ei laiska moottori häiritse. Luja se motti kyllä on. Luxusta auto ei tarjoa, mutta maantietä nielee.. Perusvarma mersu, jota voi suositella naapurillekin. Kunhan naapurilla vain on ammattilaisen apua käytetyn auton hankinta hetkellä.
124.023
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Niin itsellänikin on jo kunnioitettavasti kilometrejä nähnyt tuo oma w123 om617, mutta on siihen tehty remonttiakin ja vähän harmittaa, kun on ollut huonoa tuuria sen kanssa niin pintapuoli on päässyt huonompaan kuntoon ja sisustakin .
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Juu soorriii jo näin etukäteen, en lukenu viestejä tarkemmin mutta, ette kai luule että tuuli Tiilerin huulia hulmuttaa...täh :?:
Kehuu jos on kehuttavaa/haukkuu jos on haukuttavaa :idea: Eihän ne arvosanat ole Tiileristä kiinni vaan arvioinnin kohteesta :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kunhan naapurilla vain on ammattilaisen apua käytetyn auton hankinta hetkellä.
Näinpä.
Eräs ostohetkellä helpottava piirre 124-korisessa Mersussa on; ruostuminen alkaa useimmiten päältäpäin.
Etulokasuojan puskuria vasten oleva kohta, listojen / helmojen reunat jne ... näkyvät jos niitä on paikkailtu tai niissä on ruostetta.
Ellei ole, sitä ei ole pohjassakaan haitaksi asti.

Vastaavasti esim. useat Nissan-mallit ovat hankalia; auto voi olla varsin siisti päällepäin mutta pohja ihan loppu.

Satakaksnelkun hankalista vioista suurin osa selviää koeajolla ja päältäpäin tutkien / käyntiä kuunnellen - toki koeajajana pitäisi olla asiantuntija mutta kuitenkin.

Alustan välysten ja jarrujen, kardaanin, voimansiirron öljyvuotojen korjaaminen ei ole kallista jos yhtään pystyy tekemään itse, osat ovat tosi halpoja.

Mikäli auto on ollut myyjällä vuositolkulla ja hän kertoo että
"Mittään ei oo tarvinnu tehä muuta ku tankata ja kolomesattaatuhatta oon ajannu..."
kannattaa varautua siihen että mitään ei todellakaan ole tehty :evil: .
Näitä tapauksia on nähty. :(
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Mites se joku täällä kerran kirjoitti;parin kuukauden välein tulee aina "kehutaan mersua"-topic..no perhana;kehutaan sitten,hyvä autohan se on.Joo. :D Joskus muinoin entisessä työpaikassa oli sveitsiläinen hemmo työkeikalla ja käytiin kahvilla 200D:llä niin äijän kommentti oli "dangerously slow" :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Järkytyin joskus aikoinaan suuresti kun vaihdoin -85 123 300D:n 124 200D:hen - vuosi lie ollut jotain -90? Reaktio oli takuulla samaa luokkaa kuin 300D 124:n väyryseen vaihtaneella ressukalla. :shock:

124 oli ihan toivoton romu verrattuna 123:n:

-Ei kulje suoraan

-Ei kulje mihinkään

-Takapään niveliä meni kuin leipää

-Kardaani lie ollut ontto kumiputki

-Alipainepumppu, nostimet jne ihan täyttä sekundaa.

Ei nyt jaksa ihan kaikkia huonoja puolia provotakkaa.

:shock:

Eli mersu menee poikkeuksetta piloille kun mallisarja vaihtuu, milloin saavutetaan absoluuttinen pohja? :shock:

(Ei kannata ihan hampaat irvessä lukea, mutta näinhän se on.) 8)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Dealer kirjoitti:Vastaavasti esim. useat Nissan-mallit ovat hankalia; auto voi olla varsin siisti päällepäin mutta pohja ihan loppu.
Aivan totta. :ope: Varsinkin punaiset Sunnyt ovat vaarallisia tapauksia. :eec:
Pro HVM
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eli mersu menee poikkeuksetta piloille kun mallisarja vaihtuu
Kyllä. :D
Kestävyyden kannalta mentiin varmasti huonompaan suuntaan kun 123 vaihtui 124:ään, eihän 123:ssa edes ole monia näistä osista jotka 124:stä tyypillisesti hajoaa.

Itse luultavasti ajaisin 123:lla jos olisi sattunut eteen hyvä ja ruosteeton 300 diesel / turbodiesel, mutta ne on todella harvassa - tuontiautojakaan kun ei ole satakakskolmosissa.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

No meillä on kans hyviä kokemuksia 200D:stä.Meille nämä on enemmän työkaluja kuin kulkuvälineitä.Äitee ajelee huomattavasti rauhallisemmin kuin minä joten käytännössä huollot on öljynvaihto parikertaa vuodessa.Farm-oililla on päästelty ja minä laskinkin joskus että jos vertaa hintaa farm-oilin ja vaikka mobilin välistä niin 70tkm jälkeen on tienannut jo laakerit moottoriin.Ja oliko jo männänrenkaatkin.

Meikäläisen 200D:n remontit on ollu pieniä,mutta pieniä huoltoja olisi edessä.Tosin luultavasti mennään vielä kauan eteenpäin ilmankin,koska välttämättömiä ne ei ole.Taka iskarit on parhaat päivänsä nähneet.Ne vaan on yhtäpaskat molemmilla puolilla joten katsastuksessa menee läpi.Auraukset pitäisi säätä.Eteen alapallot olisi hyvä vaihtaa piakkoin.Moottorin kummit on samalla listalla.Ja voin sanoa että kyllä tämä auto on leipää saanut.Kaasu on pohjassa ollut noin 100% kiihdytyksistä ja muutenkin älytöntä väkisin luisuuttelua :lol: :lol: ainut on ruoste...tosin nekin on pääasissa olemattomasti ruostesuojatuissa tarvike etulokasuojissa.On muuallakin maali kupruillut,mutta kunhan ei päätänsä vaivaa noilla niin hienosti mennään.Auton arvo on tipahtanut niin alas etten ole edes ajatellut alkaa kauppaamaan...mitä näistä hyvistä halvalla luopumaan :?: :idea:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hemingway kirjoitti: Papilla oli taannoin tuollainen w124 200D. Et ollut autoon kuitenkaan tyytyväinen? Volvolla kulkeminen taitaa olla edullista verrattuna jopa tuohon yllä olevaan tarinaan ikiliikkujaksi tituleerattuun mersuun?
Minulla oli E200D, -1994.

Tässäpä on minun korjauskulut, kilometrit mukaan luettuna.

Pvm Kilometrit Tehty huolto Kustannus €

10.10.2004 455000 Öljynvaihto
12.10.2004 455110 Asennettu ISO-liitin
22.10.2004 455874 Vaihdettu termostaatti 20€
8.12.2004 459489 Vaihdettu lämmityslaitteen moottori 200€
16.1.2005 462631 Vaihdettu ilmansuodatin 10€
25.1.2005 463253 Koodattu hälytin ja korjattu asennusta 120€
18.2.2005 465031 Moottorin, vaihteiston ja perän öljynvaihto. Oikean etuiskarin yläpään kumin vaihto 157€
20.2.2005 465230 Vaihdettu molemmat etulokasuojat, maalaus ja ruosteenesto 450€
5.3.2005 466298 Vaihdettu JR vapaavirtaus suodatin 50€
30.5.2005 471606 Alipainepumppu, syöttöpumpun käyttöpyörä, ennakon säätö 628,5€
17.6.2005 473062 Vaihdettu tuulilasin pesimen moottori 17,95€
18.7.2005 475321 Nollattu vikamuisti ja korjattu SRS merkkivalon toiminta 41,26€
17.8.2005 479330 Korjattu vasemman takakulman ruostevaurio + ruostesuojaus (kahvit abc:lla)
18.8.2005 479385 Öljynvaihto + suodatin 52,5€
24.8.2005 479713 Korjattu pakoputkea takaa 17,6€
26.1.2006 491834 Kannentiivisteen vaihto, kannen koeponnistus, kannen oikaisu, jäähdytinnesteet 714€

36834 km 2478,81€

Minun tapauksessa aika kallista, minusta.

Mitä tulee siihen, että voisinko edelleen omistaa mersun, vastaus on kyllä. Volvoa en jaksa tähän topicciin nyt sotkea kun kysymys on siitä, millainen auto on 200D. :!:

EDIT: mikäli minulla olisi ollut Dealerin kaltainen henkilö mukana Mersun ostossa, olisin tuon yksilön jättänyt väliin ja katsellut vähän paremmin pidetyn. Se tunne, se tunne, teki tepposet... :wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ryöhkä
Viestit: 132
Liittynyt: 05.2.2006 19:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ryöhkä »

Linkki tämänpäivän Hesarin autosivulle....
Vaikka eipä tuossa taida olla mitään mullistaavaa ja uutta.


http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1075
189 021 022 220 228 242 249 260 275 293 345 352 354 404 405 414 543 550 581 600 611 612 673 681 691 774 792 801 813 819 854 873 876 877 954 988 W10
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

qwäfufjå'ika'gj
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kerkesinpäs :roll: kahesti oon tähän kirjottanut pitkän tarinan ja toisella kerralla ehdin jo esikatsella juttuni ennen sähkökatkosta

:telkkari:

Noni :idea: 200Dhen vaihdettu öljyt, suodatin, peräöljyt, vaihteistoöljyt.
Keväällä ilma- ja pa-suodatin.

Alapallot meni uusiksi ja samalla oli mukava ihmetellä 636000 ajetun 124:n ruosteetonta pohjaa 8)

Lähipäivinä katsastus ja myyntiin, tiedossa jollekulle huolettomia kilometrejä.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

dealer kirjoitti:qwäfufjå'ika'gj
Siinäpä oli bombshelliä kerrakseen. :lol:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Löytyipä kuvakin menneeltä kesältä.

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässähän tuli ja oli semmonen vika ettei sammu avaimesta.

Siis päinvastainen kuin uudemmissa mersuissa, ne ei käynnisty avaimesta vian tullen.
Olin aika varma että sammutinkalvo on rikki, ajovalojen korkeussäätökin kun pelasi.
Vaan eipä ollut, kokeilin auton sammuksissa ollen niin vipu liikkui kun letkusta imi ja kalvo piti.
No, sama kokeilu kauempaa putkesta ja ei vikaa. Siispä kojelautaa auki, no sama juttu virtalukon luota.

Sittenpä tuli kokeiltua käyntiin ja imemällä sammutus, no eihän se mitään sammunut eikä sammutinvivustakaan.

Pettymys valtasi mielen kun tajusin että vika on pumpussa.

Kalvorasia irti ja tiirailemaan pumpun sisään, no puolen tunnin ihmettelyllä asia selvisi; sammutinvivun ränkän mutteri oli löysällä ja vivun akseli päässyt siirtymään liikaa pumpun sisään jolloin sen päässä oleva vimpstaaki ei enää osunut humpstaakiin joka välittää voiman sammuttimen käläkälle :idea:

Akselin siirto, pari prikkaa ja mutterin kiristys, kalvo paikalleen ja alkoi sammumaan.
Sekä lakkasi kulkemasta, sikäli kun 200D voi sanoa yleensäkään kulkevan.

60-90 kolmosella yli 20 sekuntia ja huiput 120.

Kotipihalla kalvorasia irti ja sen päässä oleva junkki oikeaan paikkaan sammuttimen vimpstaakiin, ja taas kulkeekin :D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kaveri ostaa rytkäytti 200d:n työmatka-autoksi. Jostain syystä siihen on vaihdettu huollossa 300d:n mittaristo? Syytä ei tiedetä, mutta auton kilometrit on dokumentoitu. Jottain pikkusen vajjaata 700tkm on takana ja kyyti on makosaa...

Kaveri minulta kysymään, että mites tuosta saisi kierroslukumittarin toimimaan?

Niin, löytyykö tuosta sähköjärjestelmästä joku vippaskonsti millä saadaan tehopesän kierrokset myös mittaristoon näkymään? Kaikki ohjeet otetaan vastaan innolla ja kiitoksella.

Naureskeltiin, että monta ropposta on kerinny mennä paaliin tuon auton aikana. Eikä ollut ees mikkään kiertopalkinto. Oikeen kopsakka kiesi. Eikä mikkään sätkäsäkki vaan siisti ku mikä... :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”