Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Ensimmäinen vuosi takana. Mittarissa karvan alle 29tkm, lähes käyttämätön auto siis (ihan hukkaan on mennyt, kun on pihassa seisotettu).

Mitään ihmeempiä ei ole ensimmäisen vuoden osalta kommentoitavissa: ajoa, puunausta ja tankkausta. Hieroin fussoa taas pintaan ensimmäisillä huhtikuun lämpimillä, muutoin olen säännöllisesti hyväillyt autoa lähikuntien pesuhallissa tai omassa pihassa. Lisäksi nahkapenkkejä olen hoitanut pari-kolme kertaa. Edelleen tuoksuu uudelle. Lisäksi tehtynä pari huoltoa, eka 15tkm kohdalla ja tänään auto kävi vuosihuollossa. Eka huolto tais olla 270€ ja tämä isompi huolto vajaa 390€. Huoltoon kuuluu aina käsinpesu sekä huollon sijaisauto.

Ihmiskoe kohti 200tkm rajapyykkiä jatkuu...
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja RH »

bercedes menz kirjoitti: 19.5.2021 12:29 Ensimmäinen vuosi takana. Mittarissa karvan alle 29tkm, lähes käyttämätön auto siis (ihan hukkaan on mennyt, kun on pihassa seisotettu).
No mitä mittään...
RH kirjoitti: 05.3.2021 17:39 No, ehdit sinä sillä sentään 30tkm vuoteen pyöräyttää. Mulla tulee nyt isoon dieseliin vain puolet tuosta :shock: :oops:

...Just katselin, että viimeisen 7kk aikana 7tkm :oops: .
Olin jo vähän innostunut, että vaihdankin sen täyssähkäriin, mutta vajaa 2v vanhasta autosta alle 30tkm ajettuna on sulanut jo noin kolmasosa pääomasta ja kun selvittelin vähän kulunkipuolta, niin esimerkiksi vastaavan kokoluokan sähkärin vakuutus on sen verran tyyriimpi, että kuolee siinä välissä pitkälti jo nelivetomukamaasturin diisseliveron säästäminenkin. Ja ei sillä sähköajolla mitään säästä noilla kilsoilla, varsinkin, kun iso osa "tankkauksista" tulisi kuitenkin HPC-laturilla, joka ei ole se edullisin tapa edetä, eikä diisseliinkään mene kuin max 100€/kk näillä ajomäärillä. Lisäksi suurin piirtein vastaavat sähkärit on edelleen tukevasti ainakin sen 20-25% kalliimpia, vaikka niillä on huikeasti pienempi autovero. Ajellaan tällä ja odotetaan rauhassa itse aiheutettua "maailmanloppua"... :lol:

E: Mites muuten se kesäautoprojekti... Saadaanko tässä jossain välissä lisää hyvää luettavaa? 8)
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Ei ole tulossa kesäautoa. Tää nykyinen on niin vähällä ajolla, ettei viitsi hommata toista pihalle seisomaan. :(
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

bercedes menz kirjoitti: 19.5.2021 12:29 nahkapenkkejä olen hoitanut pari-kolme kertaa. Edelleen tuoksuu uudelle.
Prestan nahanhoitoaineilla 10 vuotta vanhakin auto tuoksuu uudelta nahalta. Sivelin silti tänään mehiläisvahaa sisältävällä paksulla saapasrasvalla istuimet ympäriinsä. Kertakäsittely vuosittain riittää kun laittaa riittävän järeää tököttiä.

Pääasia on silti, että nahkoja hoidetaan, että istuimet pysyvät mukavina eivätkä kuivu korpuksi.

Milläs sinä käsittelet nahkaistuimet?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

740 GLE kirjoitti: 31.5.2021 23:17
bercedes menz kirjoitti: 19.5.2021 12:29 nahkapenkkejä olen hoitanut pari-kolme kertaa. Edelleen tuoksuu uudelle.
Prestan nahanhoitoaineilla 10 vuotta vanhakin auto tuoksuu uudelta nahalta. Sivelin silti tänään mehiläisvahaa sisältävällä paksulla saapasrasvalla istuimet ympäriinsä. Kertakäsittely vuosittain riittää kun laittaa riittävän järeää tököttiä.

Pääasia on silti, että nahkoja hoidetaan, että istuimet pysyvät mukavina eivätkä kuivu korpuksi.

Milläs sinä käsittelet nahkaistuimet?
Joo, penkkejä pitää hoitaa ennalta ettei tarvii sitten tekohengittää/elvyttää. Sama taitaa päteä maalipintaankin.

Prestan nahanhoitoainetta olen käyttänyt minäkin. Välillä olen laittanut tätä kevyempää tököttiä (ja nyt kun mietin, niin olen tainnut hoitaa sisustaa useammin, kuin kolme kertaa) https://www.autodude.fi/fi/tuote/nahans ... onditioner Tuolla aineella on hyvä käsitellä ratti, koska se ei tee sitä niin liukkaaksi. Tuota linkin ainetta siis saa Autodudelta, joka lienee siellä Oulussa.

Penkkien lisäksi puhdas ratti tekee ajosta mieluisaa ja olen ajatellut, että kun auto sitten joskus aikanaan lähtee seuraaavan matkaan, niin toivon hänen ajattelevan auton olevan edelleen "kuin uusi" ja kiiltävän kuin "israelilaisen herrasmiehen ******". :D
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Näköjään joku belgialainen on tehnyt videon, jossa ajelee samanlaisella vehkeellä (erona on vain puusomisteiden väri ja ulkoväri). Näyttää siis olevan varusteiltaan samanlainen (sen mm. tunnistaa vanteista ja takapenkin säädöistä).

https://www.youtube.com/watch?v=gE1YOYba02w

Aika kovaa ajaa peltojen keskellä. :shock: Videosta selviää (kun kiihdyttelee moottoritielle) millainen tuo vaihteisto on. Itse olen tottunut tuohon hyvin ja kun ajelen vaimon autolla, niin sen vaihteiden vaihtaminen tuntuu nykimiseltä, kun on tottunut portaattomaan/vaihteettomaan laatikkoon.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Veljen ex priuksella ja nykyisellä yaris hybridillä ajaneena tuo portaaton vaihteisto on kyllä erikoinen kokemus. Äkkiä siihen tottuu.

Oman auton dsg tuntui myös pehmeältä kun kävin ajamassa muutaman päivän valtran 8750:llä, jossa pikavaihteet sähköiset. Jokainen vaihto tuntui pienenä nykäyksenä. Pitää vaan muistaa että traktori oli aikanaan alansa huippu. Ikää 20 vuotta, tekniikka kehittyy. Olisi kyllä ollut myös mahdollisuus ajaa portaattomalla vaihteistolla, mutta toimiva ilmastointi veti nyt pisimmän korren. :happy:

Hieno on kyllä auto, ei voi muuta todeta. :rock:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Oliskohan tuo Volvon 6-lovinen automaatti sitten vaan niin vanhanaikainen?

Tuossa linkittämässä videossa toi kaveri ajaa aika kovaa noiden korokkeiden yli, itse ne koskaan tee noin vaan hissuttelen niiden yli varovasti ja samoin teen mm. rautatien tasoristeyksissä eli hellästi ylitän epätasaisuudet, ei henno kolistella yli vaikka kaipa ne jouset on tehty sitä varten.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Väliaikaraporttia:

Kilometrejä ei ole tullut entiseen malliin, joten auton mittarissa vain vajaa 42tkm. Seuraava huolto 3tkm päästä ja saas nähdä tuleeko se tälle vai vasta ensivuodelle. Tylsähköä on ollut eli ei mitään ihmeellistä. Joskus aikoinaan oli Accordin kanssa samanlaista. Ajoa, tankkausta, pesua ja puunausta. No se on erona, että autokuumetta ei ole ollut. Olen kai tullut vanhaksi, vaivaiseksi tai sitten olen vain tykännyt tuosta.

Talvirenkaat on vaihdettu (onpa nuo Continentalin kitkat hiljaiset). Pintaan vedin fussot ja varmaan jossain vaiheessa talvea pitää varata taas talli jostain ja vetää uusi kerros ennen kuin keväällä pääsee pihalla vahailemaan.

Kuva

Kuva

Talvi saa siis tulla.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Kuten edellisessä viestissä sanoin, talvi sai tulla............ja talvi tuli!

Kuva
Kuvasta näkee miten auto kiiltelee hämärässä aivan eritavalla kuin päivänvalossa.

45tkm huoltossa tuli käytyä. Hinta 340€, sisältäen uudet pyyhkimien sulat ja sijaisauton sekä käsinpesun ja imuroinnin. Kohtuullista sanoisin.

Sijaisautoksi sain jonkun täyssähkövatkaimen:
Kuva

Ei aiheuttanut minkäänlaista omistamisenhalua. Lähtiessä range oli reilut 280km (mittarin mukaan 100%) ja kun palautin sen reilut 80km myöhemmin, niin range oli muutama kymmenen kilometriä. Eli pakkanen (oli varmaan -14 astetta) syö käyttösädettä reilusti. Alunperin oli tarkoitus käydä sillä Turussa, mutta hyvä etten käynyt. En olisi päässyt ilman välilatausta ja olisin myöhästynyt selvästi. Se oli siis ensikokemus sähköautoon ja ottamatta nyt kantaa mikä auto oli kyseessä, niin ensivaikutelma ei vakuuttanut.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja RH »

bercedes menz kirjoitti: 18.12.2021 20:54 45tkm huoltossa tuli käytyä. Hinta 340€, sisältäen uudet pyyhkimien sulat ja sijaisauton sekä käsinpesun ja imuroinnin. Kohtuullista sanoisin.

Sijaisautoksi sain jonkun täyssähkövatkaimen:
Kuva

Ei aiheuttanut minkäänlaista omistamisenhalua. Lähtiessä range oli reilut 280km (mittarin mukaan 100%) ja kun palautin sen reilut 80km myöhemmin, niin range oli muutama kymmenen kilometriä. Eli pakkanen (oli varmaan -14 astetta) syö käyttösädettä reilusti. Alunperin oli tarkoitus käydä sillä Turussa, mutta hyvä etten käynyt. En olisi päässyt ilman välilatausta ja olisin myöhästynyt selvästi. Se oli siis ensikokemus sähköautoon ja ottamatta nyt kantaa mikä auto oli kyseessä, niin ensivaikutelma ei vakuuttanut.
Toyota (+Lexus) taitaa olla tällä sektorilla pikkuista enemmän edelleen takamatkalla... :?
RH kirjoitti: 19.5.2021 15:19
RH kirjoitti: 05.3.2021 17:39 No, ehdit sinä sillä sentään 30tkm vuoteen pyöräyttää. Mulla tulee nyt isoon dieseliin vain puolet tuosta :shock: :oops:

...Just katselin, että viimeisen 7kk aikana 7tkm :oops: .
Olin jo vähän innostunut, että vaihdankin sen täyssähkäriin, mutta vajaa 2v vanhasta autosta alle 30tkm ajettuna on sulanut jo noin kolmasosa pääomasta ja kun selvittelin vähän kulunkipuolta, niin esimerkiksi vastaavan kokoluokan sähkärin vakuutus on sen verran tyyriimpi, että kuolee siinä välissä pitkälti jo nelivetomukamaasturin diisseliveron säästäminenkin. Ja ei sillä sähköajolla mitään säästä noilla kilsoilla, varsinkin, kun iso osa "tankkauksista" tulisi kuitenkin HPC-laturilla, joka ei ole se edullisin tapa edetä, eikä diisseliinkään mene kuin max 100€/kk näillä ajomäärillä. Lisäksi suurin piirtein vastaavat sähkärit on edelleen tukevasti ainakin sen 20-25% kalliimpia, vaikka niillä on huikeasti pienempi autovero. Ajellaan tällä ja odotetaan rauhassa itse aiheutettua "maailmanloppua"... :lol:
Kas, kun sivu aukesi niin, että silmät osui tämmöiseen puoli vuotta vanhaan heittoon. Paljon on ehtinyt välissä tapahtumaan...
Tuo em. tarina tuli kuitenkin siihen pisteeseen, että luovuin tuosta isommasta dieselistä ja nyt alla on tosiaan kokoluokkaa pienempi sähkövatkain, jolla onnistuneesti olen käynyt jo Turussakin -20 asteen pakkasessa. Ei tarvinnut ladatakaan välissä. Toki matkaa kertyi yhteensä vain nafti pari sataa kilometriä. Ja jos auton ilmoittamiin prosentteihin akun varaustilasta on uskominen (ja onhan toki, sen verran tuosta jo on kokemusta), niin yhden sata kilsaa olis vielä taittanut. Ja huom. tuokin reissu enempi puolet motaria vasenta kaistaa ajellen. Ei huono. VAllan mainio peli arjessa. Paras ominaisuus toimintamatkan lyhenemisestä huolimatta on talvesta selviäminen. Nimittäin kun pikkupakkasessa hyppää kylmään autoon ja lähtee liikkeelle, niin puolen kilometrin ajon jälkeen puskee jo lämpöä hyttiin ja esilämmitys kännykästä kytkemällä saa auton todella kuumaksi alle kymmenessä minuutissa. Mutta jos paljon ajaisi pitkiä siivuja, niin sitten kyllä joku muu vaihtoehto olisi parempi. Todistettavasti tälläkin kyllä pääsee ihan maantiellä pikkupakkasessa yli 350km yhdellä latauksella, jolloin alkaa kuitenkin jo olla aika iso kupla otsassa.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Joo, taitaa olla Lexus/Toytota sähkövatkaimet vielä pahasti takamatkalla.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Hyvää joulua! :näre:

Kuva
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Ihmiskoe epäonnistui... :shock:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja Pappi »

No. Mikä tuli tilalle?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
masa66
saabisti
Viestit: 691
Liittynyt: 23.3.2007 8:28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja masa66 »

bercedes menz kirjoitti: 21.7.2023 17:12 Ihmiskoe epäonnistui... :shock:
Mitä mitä ?

Tarinaa kehiin..

t. masa
Find your own road...

Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja MHe »

ei kerpele taas mitään tiisereitä!!!!! :idiot:

Mä tuun pian kattoon mikä sulla katoksessa möllöttää jossei ala tarinaa tulemaan :D
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Jos kysyntää on, niin kaipa tästäkin spedeilystä saa jonkinlaisen sepustuksen aikaiseksi...
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

MHe kirjoitti: 21.7.2023 22:16 ei kerpele taas mitään tiisereitä!!!!! :idiot:

Mä tuun pian kattoon mikä sulla katoksessa möllöttää jossei ala tarinaa tulemaan :D
Poltan yöllä sillain, niin et pääse tälle puolelle jokea.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja MHe »

bercedes menz kirjoitti: 21.7.2023 22:17
Poltan yöllä sillain, niin et pääse tälle puolelle jokea.
Tuun Johhnyweissmyllerinä lannevaate liehuen uimalla yli jossei liaania osu kohdalle... :lol:

no odotellaan millaista pakinaa alkaa pukkaamaan... :nerd:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Olen siis ollut osa ihmiskoetta, jossa tavoitteena on ollut ajaa ja omistaa auto 200tkm asti. Kuten jo mainitsin, niin tämä epäonnistui pahasti. Miten pahasti ja mitä tapahtui selviää tuttuun tapaan pienissä paloissa sitä mukaa kun tarina etenee.

Tarina ei siis ole vielä päättynyt, joten lopputulosta en tiedä itsekään, itse asiassa tulevaisuus on vielä avoin, joten kaikki on mahdollista alkaen Aston Martinista päättyen Zastavaan. Näin ollen, koska tarinan loppua ei ole vielä kirjoitettu, voitte siis laittaa tuttuun tapaan ehdotuksia mihin suuntaan Bercedeksen tulisi siirtyä sekä mikäli tarina alkaa kulkea merkin osalta tiettyyn suuntaan, niin jätän taas mahdollisesti jonkinlaisia vinkkejä mitä tuleman pitää ja te voitta arvailla, että millaista eunukin munanjatketta on tulossa.

Huom! Joen toisen puolen Tarzanilla eli MHe:llä on etulyöntiasema, koska hän voi yön pimeydessä heilahtaa liaanilla joen yli ja käydä tutkimusmatkalla Bercedeksen residenssin nurkilla, hämään häntä tuttuun tapaan ja kaivan naftaliinista Toyota Tercelin tai Ford Orionin, jonka pysäköin pihaan esittämään uutta ostosta (prkl, menin paljastamaan tämän).

Edit:
Sanokaa sitten heti, jos ei kiinnosta lukea moista paskaa, saatika tuhlata elämäänne lukeaksenne keski-ikäisen miehen autonfantasioita. Säästän siinä itsekin aikaa, kun jätän sieluni mustimmat syöverit julkaisematta. Voin sen sijaan mennä terapiaan... :D
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja MHe »

Antaa mennä, mä en heti lähde sille puolen viidakkoa, ja enkä spoilaa vaikka vaikka vahingossa ääsmarketin pihassa sattuisin Orionin tai Sunnyn ratin takana näkisinkin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Loistavaa, seurataanpa taas :idea: :D
oulaistenliikenne.fi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kyllä täällä seurataan.
Ja vahva veikkaus että nyt tulee alle Porche Taycan 4S
Ja vielä Performance Battery Plus malli.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Muistatte varmaan, että olen kovasti tykännyt Lexuksesta ja tämä päti loppuun asti. Käydään siis siirtymäriitin tapainen juoksutus Lexuksen vaiheista tähän asti ja jatketaan tarinaa siitä eteenpäin kohti uutta valloitusta.

Ensimmäinen vuosi oli yhtä juhlaa, auto täytti kaikki tarpeet, olimme kuin pitkällä kuherruskuukaudella. Toki häiritseviä asioita oli matkalla alkaen auton luovutuksesta, joka oli ennakko-odotuksiin nähden karu ja koruton. Odotuksissa oli Lexuksen mainostama asiakkaan huomioiminen, joka ei toteutunut oikein millään tavalla. Velipoika sanoikin, että hänen Lexuksen määräaikaishuolloissaan on enemmän glamouria kuin minun Lexuksen luovutuksessa. Toki ensimmäisen jouluna auto sai myyjäliikkeeltä joulukortin, kyllä, se oli osoitettu autolleni. :shock:

No, ensimmäisessä huollossa kävi ilmi, että TammerAuton huolto on ihan samanlainen kuin muissakin paikoissa, asiakas koetaan lähes riesana tai ainakaan mitään glamouria ei ollut sielläkään. Olen kuullut sanonnan, että suomalaiset ovat ryssän ja viinapirun jälkeläisiä, joten se selittänee suomalaisen asiakaspalvelun tason.

Toki Lexuksen huoltoon kuuluu aina sijaisauto (olen tämän toki jo aikaisemmin maininnutkin) ja auto pestään aina huollossa. Olen aina varmistanut, että kyseessä on käsinpesu, koska autoani ei pestä koneessa. Em. asiat ovat hieno lisä ja niitä on alkanut pitää itsestäänselvyytenä. Ajatuksissa oli myös, että pääkallonpaikalla eli Kaivokselan Lexuksella kaikki on toisin ja määräaikaishuollon yhteydessä järjestetään ilotulituksista lähtien kaikkea…kuinka väärässä olinkaan. Siitä lisää seuraavassa osassa...
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja karvine »

Olen Kilanderin kanssa vähän samoilla linjoilla eli tilalle ei tule mitään tavismerkkiä vaan jotain erikoisempaa. Porsche on hyvä veikkaus. Teslakin ehkä menisi hinta-laatusuhteen takia mutta se alkaa olla jo kansanauto varsinkin valkoisena.

Käyttövoimaksi tulee jokatapauksessa täyssähkö, se on jo täysin selvää. :D

Jos tavismerkkeihin kuitenkin mennään niin bemarin uusi i5 on myös vahvempi vaihtoehto kuin mersun EQ-perhe. Odotusajalle sitten joku tonnin räpsy. :kuski:
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja Mou »

Kirjoottele vain. Mukavaa luettavaa siitäkin huolimatta vaikkei vehkeet ole minun sydäntäni lähellä olleet. :mrgreen:
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

EQE VAI EQS? vai tuleeko mersua
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Eka talvi autolla meni oikein kivasti, kitkarenkailla auto oli vieläkin hiljaisempi eli aivan mahtavaa matkaseuraa. Autolla tuli tehtyä pitkiäkin reissuja, pisimmillään Rovaniemelle, Kuusamoon ja Kittilään. Aina oli lystiä matkustaa.

Toisena talvena, oikeastaan se oli jo kevättä, tuli ensimmäinen ongelma. Olin varhain aamulla ajamassa moottoritietä etelään ja takatalvi oli iskenyt, lunta oli tuiskuttanut niin, että koko moottoritie oli ihan loskassa. Vasen kaista oli aivan kauheassa kunnossa ja siirtyminen kaistojen välillä pelotti oikeasti. Mutta 60km/h köröttäminen oikeaa kaistaa ei maistunut, koska itselläni oli deadline ja määränpäässä odotettiin, joten kaistaa oli vaihdettava. Loska siis huuhteli auton pohjaa huolella. Kun pääsin Hesan Tsadiin, niin kuuntelin, että autosta kuuluu outoa ääntä, ihan kuin joku laahaisi auton alla. Pysähdyin lähellä Pasilaa ja kurkkasin auton alle. Koko pohjan muovit olivat irti ja raahautuivat auton alla. :shock: :oops:

Pohjasta on siis 93% peitettynä muoveilla, joissa on jonkinlainen äänieristys ja nämä muovit olivat nyt kiinni enää muutamasta kohdasta (keskeltä). Soittelin Kaivoksen Lexukselle ja menin päivän päätteeksi sinne pikahuoltoon, jossa muovit irroitettiin kokonaan. Niitä ei siis saanut enää kiinni vaan ne olivat niin huonossa kunnossa, että oli otettava pois ja laitettava uudet tilaukseen. Pikahuollon kaveri oli oikein mukava, myötätuntoinen ja avulias. Katsoi koneelta, että moiset muovit maksaa 1300€ ja tilausaika reilu kuukausi. :bates:

Olin aikaisemmin jo miettinyt, että ihan kuin pohjamuovit roikkuisivat, mutta en osannut tarkkaan sanoa millaiset ne oli uutena ja unohdin asian. VIRHE!! No menin sitten pikahuollon pohjamuovien irrotuksen jälkeen huollon puolelle kuuntelemaan huoltoneuvojen tms. vittuilua. Kysyin, että meneekö takuuseen, koska muovit putosivat täysin yllättäen. Vastauksena oli, että olen kuulemma ajanut autoni johonkin rotvalliin ja rikkonut muovit. Yritin selittää, että minulle ei ole tapana näin tehdä eikä näin ole tapahtunut, ja nyt ajoin suoraa moottoritietä loskassa ja oletan auton kestävän talviajon. Ei auttanut, minä olen kuulemma yhtä paska kuski kuin hesalaiset taksikuskit, jotka ajavat pohjamuoveja paskaksi. Pyysin katsomaan muoveja eli onko niissä jotain merkkejä moisesta ja kerroin myös, että pohjamuovit ovat roikkuneet, että josko sinne väliin pääsee raskasta lunta, joka painaa muovit irti. Turhaan, olin syyllinen ja paska kuski. :idiot:

Muovit oli kuitenkin laitettava tilaukseen ja päätin tilata ne Kaivokselan Lexuksen kautta, jossa he asentaisivat uudet muovit. Naivina kuvittelin, että mahdollisesti he jonkinlaisen goodwillin suorittavat asiakkaan yllätykseksi, kun tule asennuksen aika. Kuinka väärässä olinkaan, taas. Asennus viivästyi ja ilmoitusta sovittuna ajankohtana ei tullut, piti soitella perään. Sain lisäksi lisää vittuilua ja taas minua verrattiin hesalaisiin taksikuskeihin. Lisäksi tiskillä kysyttiin, että laitataanko auto pesukoneeseen. No, tietenkään ei laitettu, koska autoani pestään vain käsin, jota vaihtoehtoa heillä ei ollut. Onneksi tiskillä mainittiin pesukone eikä kysytty ”saako auton pestä”, koska jälkimmäiseen olisin vastannut myöntävästi.

Täyteen hintaan perseraiskattuna piti siis Bercedeksen poistua Kaivokselasta, mutta päättäen, ettei koskaan tulisi takaisin. :kele:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Muutoin arki Lexuksen kanssa oli antoisaa, tai ehkäpä oikea termi on leppoisaa. Hiljaista matkantekoa, käsinpesua ja penkkien puunaamista. Määräaikaishuoltoja 15tkm välein, joka tuntui näilläkin vähäisillä kilometreillä aika tiheältä tahdilta. Tuli siis kevät 2021, ei autokuumetta. Tuli kevät 2022, ei autokuumetta. Kuten olen aikaisemmissakin Bercedeksen seikkauluissa todennut, keski-ikäistymiseni oli niin pitkällä, että aloin muistuttaa harmaatakin harmaamman Matti Vanhasen ja eunukin risteytystä, joka ei enää innostu autoista. Olinko huolissani, en. Tylsyys on kivaa, varsinkin kun se tapahtui huolettoman ja mukavan auton ratissa. En siis ole selaillut Nettiautoa autonhakutarkoituksessa tai edes leikkimielisesti, koska siihen ei ole ollut mitään tarvetta. Kunnes tuli renkaanvaihtoaika keväällä 2023…

Oli huhtikuun loppupuoli. Olin menossa vaihtamaan renkaita ja huomasin samaisen aamuna, että tuulilasi oli halki. Ei siinä mitään, mikäs siinä on tuulilasia vaihtaessa, vanha olikin jo hiukan kulunut, vaikka tapanani ei ole skrapata lasia vaan sulattaa se ennen liikkeellelähtöä. Itse asiassa en edes pyyhkäise autoa lumiharjalla, koska siitäkin jää maalipintaan naarmuja (netistä löytyy hyviä videoita aiheesta). Menin siis vaihdattamaan renkaita ja sielläkin ihmeteltiin, että miten on mahdollista, että tulen edelleen samalla autolla (hekin ovat huomanneet aikaisemman autonvaihtotahtini). Kehuskelin, että ei ole mitään syytä vaihtaa. 8) Selityksenä oli myös se, että autossa on mittarissa vain noin 97tkm ja se tuntuu edelleen täysin uudelta. Enkä edes tiedä mihin vaihtaisin, kun mikään vaihtoehto ei oikein viehätä ja rahaakin kuluisi taas niin perkeleesti. Kiusaus väistetty taas. :lol:

Pari viikkoa aikaisemmin, olin kuitenkin avannut sattumalta Nettiauton. :nerd: Vilpittömästi voin sanoa, että en edes muista miksi ja mitä olin hakemassa, mutta kuitenkin eteeni lävähti auto, jota on myynnissä todella harvoin. Siis onhan Fordia Orionia myynnissä, mutta yleensä ei niillä varusteilla. Nyt kuitenkin oli. Mainitsin tästä vaimolle ohimennen, että ”tällainen reilut pari vuotta vanha auto olisi tullut myyntiin ja voisin ihan piruuttani kysyä vaihtotarjousta, vaikka enhän minä mitään autoa tarviikkaan, kun vanha on hyvä ja ja ja ja ja” ….hämmennyin, sillä huomasin, että autokuume syttyy parissa sekunnissa, kun sille antaa kipinää…mitä vittua, onko se liekki kuitenkin ollut sisälläni koko ajan, enkö olekaan eunukki vaan minussa onkin vielä viraalia nuorta leijonaa? Samaa pohdintaa ja hämmennystä on ollut aikaisemmissakin tarinoissa, autokuume on aina yhtä hämmentävä tunne.

Ajokilometrejä siinä myyntiin tulleessa Orionissa oli 12tkm, väri oli ilmoituksen mukaan oikein mainio eli punainnen ja se varustetaso oli helkkarin hyvä. Fordista ei siis ollut vielä edes kuvia, mutta kuvia olisi tulossa…. en ehtinyt pidemmälle, kun (käyttäen lastemme kieltä), vaimo alkoi rageemaan, että ”ei mitään järkeä ja ja ja ja ja..." :idiot: vedin taas hännän jalkojen väliin ja munat sisään ja unohdin asian. No okei, en ihan unohtanut. En tosin ottanut liikkeeseen yhteyttä, vaan toivoin, että jahka kuvat julkaistaan, niin selviää, että sisustan väri on huono ja varmaan vaihtotarjouskin olisi ala-arvoinen ja näin se orastava autokuume ikään kuin hiipuisi pois…juuh….

Mutta Ford Orion ei jättänyt minua rauhaan... :oops:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”