Leemun ransitti

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Kuva

Sillain se lipsahti kuppiterä kattopeltiin :acavallo:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:D

Sitten vaan kötöstää jonkilainen säätöpelti jolla saa säädettyä kierrätettävän/raittiin ilman suhdetta.

Paljonko tuossa lämmittimessä pitäisi olla tehoa? Normaaleissa syyskeleissä ilmanotto saa olla melkein täysin ulkoa kun lämmittimen teho vielä riittää, Samalla poistuu kosteus parhaiten, ja ilma pysyy hyvänä.

Minkälaiset poistoilma-aukot tuossa korissa on?
Toki auton ollessa parkissa auton oman lämmityslaitteen kanavistoa myöten ilma kyllä poistuu ulospäin.

Pakkasilla sitten enempi toisinpäin että sisäilmaa kierrätetään enempi.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Mika.T kirjoitti::D

Sitten vaan kötöstää jonkilainen säätöpelti jolla saa säädettyä kierrätettävän/raittiin ilman suhdetta.

Paljonko tuossa lämmittimessä pitäisi olla tehoa? Normaaleissa syyskeleissä ilmanotto saa olla melkein täysin ulkoa kun lämmittimen teho vielä riittää, Samalla poistuu kosteus parhaiten, ja ilma pysyy hyvänä.

Minkälaiset poistoilma-aukot tuossa korissa on?
Toki auton ollessa parkissa auton oman lämmityslaitteen kanavistoa myöten ilma kyllä poistuu ulospäin.

Pakkasilla sitten enempi toisinpäin että sisäilmaa kierrätetään enempi.
Kiinanpoika lupaa 5kw, tuskin todellisuudessa ihan niin paljoa :roll:
En ole vielä törmännyt poistoaukkoihin, myös melko herkästi huurtuvat lasit puoltavat sellaisten puuttumista.
Kattoon voisi jonkun venttiilin väkästää hytin puolelle, niin saisi siitä vaihtumaan ilmaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Leemu kirjoitti: Kattoon voisi jonkun venttiilin väkästää hytin puolelle, niin saisi siitä vaihtumaan ilmaa.
Ite tekisin poiston mahdollisimman alas. Sieltä poistuisi kylmää ilmaa eikä lämmintä niinkuin katonrajasta. >>> lattia tuntuisi jaloille lämpimämmältä.

5kW pitää kyllä auton pakkasellakin lämpimänä vaikka kaikki lämmitettävä ilma tulisi ulkoa. Mutta löpön kulutukseen se toki vaikuttaa että kierrätetään sisäilmaa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Poistoon 12V puhallin. Joku hiljainen säädettävä tietokoneen kotelotuuletin. Asuntovaunun jääkaapin takana oli tuollainen. Nyt pakoputki on ulos joten osa kuumuudesta menee pois, onneksi.

Aika näppärän kokoinen se all in one heater. Videoiden perusteella tuntuu toimivan.

🤨
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Pappi kirjoitti:
Aika näppärän kokoinen se all in one heater. Videoiden perusteella tuntuu toimivan.

🤨
Kyllä kiinanpoika ihmeitä tekee, ja ihmeellisillä hinnoilla :lol:
Justiin tuumailin hupiakkuja.
Ostaisko suomesta Blue Sea-erotusreleen, maksaa jotain 90€ Motonetissa, vai tilaisiko Ebaysta kiinalaisen, hinnat alkaen ~10€ :shock: :lol:
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Leemu kirjoitti:
Pappi kirjoitti:
Aika näppärän kokoinen se all in one heater. Videoiden perusteella tuntuu toimivan.

🤨
Kyllä kiinanpoika ihmeitä tekee, ja ihmeellisillä hinnoilla :lol:
Justiin tuumailin hupiakkuja.
Ostaisko suomesta Blue Sea-erotusreleen, maksaa jotain 90€ Motonetissa, vai tilaisiko Ebaysta kiinalaisen, hinnat alkaen ~10€ :shock: :lol:
Bilteman erotinrele ei maksa paljoakaan.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

miqum_86 kirjoitti: Bilteman erotinrele ei maksa paljoakaan.
Juu, kolmekymppiä näköjään. Voi se olla bilteemalainen pitkään juoksuun parempi vaihtoehto, kiinalaisista kun ei kerrota edes kytkentäjännitteitä :roll:
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Itellä ainakin toiminut parissa systeemissä useamman vuoden.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Tällä paivämäärällä ilmaantui ransetin pelkääjän penkin alle huumoripatteri.
Kaveriksi laitoin Biltemalaisen erotusreleen.

Kuva
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Mika.T kirjoitti:
Leemu kirjoitti: Kattoon voisi jonkun venttiilin väkästää hytin puolelle, niin saisi siitä vaihtumaan ilmaa.
Ite tekisin poiston mahdollisimman alas. Sieltä poistuisi kylmää ilmaa eikä lämmintä niinkuin katonrajasta. >>> lattia tuntuisi jaloille lämpimämmältä.

5kW pitää kyllä auton pakkasellakin lämpimänä vaikka kaikki lämmitettävä ilma tulisi ulkoa. Mutta löpön kulutukseen se toki vaikuttaa että kierrätetään sisäilmaa.
Niin no, mulla on talven lämminny paja pelkällä kiinalaisella löpösysteemillä :D

https://www.youtube.com/watch?v=WmXMSBpHSuM

Tyhjäkäyntiteho riittää siihen saakka kunnes ulkona on -10, sitten alkaa nostella tehoja..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Lerssinen kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Leemu kirjoitti: Kattoon voisi jonkun venttiilin väkästää hytin puolelle, niin saisi siitä vaihtumaan ilmaa.
Ite tekisin poiston mahdollisimman alas. Sieltä poistuisi kylmää ilmaa eikä lämmintä niinkuin katonrajasta. >>> lattia tuntuisi jaloille lämpimämmältä.

5kW pitää kyllä auton pakkasellakin lämpimänä vaikka kaikki lämmitettävä ilma tulisi ulkoa. Mutta löpön kulutukseen se toki vaikuttaa että kierrätetään sisäilmaa.
Niin no, mulla on talven lämminny paja pelkällä kiinalaisella löpösysteemillä :D

https://www.youtube.com/watch?v=WmXMSBpHSuM

Tyhjäkäyntiteho riittää siihen saakka kunnes ulkona on -10, sitten alkaa nostella tehoja..
Paas koittaen mitä se sanoo, kun sotkee jäteöljyä löpön sekaan. :pappa:
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Teddy kirjoitti:
Paas koittaen mitä se sanoo, kun sotkee jäteöljyä löpön sekaan. :pappa:
Ainakaan raakana ei näemmä suostu nieleksimään :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=mUsM5bc ... jreload=10
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

https://youtu.be/qpLhwuy9M9E

Näillä sälleillä kuulemma palaa ja tuossa näkyy olevan tommonen digidigi säätöpaneeli, pystyy muka puhallinta ja pumppua säätämään erikseen. Joku 20 % vaikka öljyä löpöön ja kunnon suodatus, niin luulis soivan. Lähinnä tallin lämmitykseen tietysti, ei kovin näppärää autokäytössä, mut sais ilmaisen polttoaineen hyötykäyttöön.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Nokeaa ja karstottaa varmasti palopesän ja höyrystinkankaan äkkiä tukkoon.

Eriasia noissa oikeissa öljypolttimissa kun niissä polttoaine ruiskutetaan sumuna kovalla paineella palopesään eikä valuteta paineettomasti höyrystimelle kuten näissä "pienlämmittimissä"
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Koirahäkkiä/sängyn runkoa olen tuossa hiukan hitsaillut kasapäähän.
Siitä tehdään mitä halvimmalla saadaan, vai kuinka se meni :lol:
Nurkissa oli vielä muihin tarpeisiin haettua neliöputkea omituisessa 32*32*1,5 koossa, tietääkö joku mihin tarpeeseen tuollainen on olemassa?
Ei käy meikäläisen järkeen tuollainen mitta, mutta se oli romuliikkeessä halpaa kun ei sellaista kukaan tarvitse :lol:

Keli vähän hidastaa, tuulee että tukka lähtee ja sataa vuoroin vettä ja räntää.
Hitsaustyöt suoritetaan tottakai ulkona :lol: Ei ole sellaista tilaa missä uskaltaisi tulitöitä tehdä ja vaikka uskaltaisikin, niin häkkyrä ei valmiina mahtuisi enää ovesta :shock:

Katsotaan jos kehtaisi ottaa jonkun kuvan kun saa sormet sulateltua ensin.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Liekö joku ameriikan mitta toi putki, tuuma ja vartti osus toleransseihin. Ja seinämä 1/16".
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

aaltojarvi kirjoitti:Liekö joku ameriikan mitta toi putki, tuuma ja vartti osus toleransseihin. Ja seinämä 1/16".
Tämä se on itselläkin kummitellut vahvimpana vaihtoehtona :idea:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Ny se saakeli hajos :shock:
Ei ole mersun veroinen auto tämä. Vuosikaudet on puheltu kuinka mersun cdi-koneissa saattaa suuttimet olla lujasti jumissa.
Ei näissä vaan, näköjään irtoavat ihan itsekseen kesken ajon :shock: :lol:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Se ei s*****a onnista täällä, niinkuin yksi metsäkoneukko sanoi :shout:
Mää kun aattelin, että hommasta selvitään pohjatiivisteillä ja uudella pultilla.
V*tut sano Vatanen ja taas meni satanen, tai siis varmaan pari tonnia :kele:
Ykkös- ja kakkospytyn suuttimet saivat molemmat sen verran selkäänsä tässä leikissä, ettei niistä tule kalua enää. Tai siis voisi tuurilla saada, mutta oleellisena riskinä on suutikärjen jumittuminen joka taas johtaa helposti mäntävaurioon.
Lisäkivana pohjatiivisteet ovat vuotaneet ilmeisesti jo jonkin aikaa. Fordissa karsta ei tule näkyville kuten Mesuissa, vaan menee venttiilikopan alle.
Parhaassa tapauksessa kone on siis täyteen karstap*skaa.
Mikähän siinä on, ettei J*malauta voi koskaan onnistaa näiden romujen kanssa, olis kai vaan pitänyt etsiä sitä rintteriä hiukan pidempään :roll:
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1147
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Voimia Voortin kanssa, tekstistä huokuu omaan olohuoneeseen asti turhautumisen tuska :evil: Asioilla on tapana järjestyä :roll: Seuraillaan....
® Mesen linttaklubi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

hcmato kirjoitti:Voimia Voortin kanssa, tekstistä huokuu omaan olohuoneeseen asti turhautumisen tuska :evil: Asioilla on tapana järjestyä :roll: Seuraillaan....
Eihän se ole kun rahaa vaan, sano yks pankkivirkailijakin :roll:
Auto olis kuulemma kunnossa taas, loppulaskusta en vielä tiedä, mutta veikkaisin summan olevan jossain puolentoista ja kahden tuhannen välillä :jerkit:

Suuttimet on joskus aiemminkin käytetty pois, joten arvailun varaan jää paljonko sitä moskaa moottorin sisällä nyt on. Öljynsuodatinkotelosta sitä oli jonkinverran ainakin löytynyt.
Öljyt ja suodatin on nyt uusittu. Tilannetta seurataan aktiivisesti ja uusitaan öljynvaihto maksimissaan 5tkm. jälkeen.

Voi isäkissanv*ttu kun olisi ollut viisaampi autoa katsoessa, niin olisi tienyt toivottaa kauppiaalle hyvää päivänjatkoa :?
Vaan eipä tullut silloin missään vastaan juttua ongelmasta ja siitä kuinka sen voi havaita.

Nyt seuraa rahanarvoinen vinkki jos olet menossa transit-kaupoille, koskee myös Ducato/Boxer/Jumper autoja jostain -06 eteenpäin jos on 100hv malli, näissä moottori on Fordin tekele.

Ensimmäiseksi kannattaa haistaa moottoriöljyä, jos se haisee "kitkerälle" on syytä huolestua.
Toiseksi moottori käyntiin ja öljykorkki auki. Jos korkista käy voimakas puhallus kera kitkerän käryn on homma todennäköisesti klaari. Kansi kiinni ja karkuun.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jostain syystä menin ja nuuhkaisin työpaikan yhden transitin öljyjä. Ei onneksi tuoksunut minun nenään diesel.

Hyvä niin koska kyseinen transit on kaikessa karuudessaan ehdottomasti mukavin ja näppärin tuolla kyläteillä ajettaessa. Ylitin jopa kynnyksen selata nettiautoa. Näköjään saa nelivetonakin...

Eikä ole mitkään adblue laitteet vielä häiriköimässä. :? Vuosimalli 2012. 136hp.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Moottoriöljyt ovat pysyneet terveen hajuisina eikä suodatinkoteloon ole kertynyt ylimääräistä moskaa, taidettiin päästä siis säikähdyksellä.
Koirahäkki alkaisi olla pikkuhiljaa valmistumaan päin.
Sitä soviteltiinkin paikalleen jo kerran ja nyt on parit ajatusmokat korjattu ja se saattaa jopa mahtua paikalleen :lol:
Verhoiluhommia on vähän tehty ja hiukan vielä tekemättä, hiukan takkuista on välillä tekeminen kun auto on ajossa koko ajan.
Perän suunnalta tuleva ulvonta alkaa käydä psyyken päälle siinä määrin, että tilasin pyöränlaakerit ja kardaanin kannatinlaakerin josko koittaisi niillä alkuun metakkaa pois.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Leima kylmenee parin viikon päästä ja taas on kaikki kesken :nocando:
Mersut kuulemma mätänee :roll: Viiteentoista vuoteen ei ole tarvinnut mätähommia tehdä, nyt sitä herkkua on tarjolla yllin kyllin :?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuinkas se laulu taas menikään..
"Näyttää huonolta kun hitsaa transit-mies" :shock: :lol:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Pyöränlaakeriremontti meinaa vastustaa, tai siis ei itse remontti, vaan osien saanti :shock:
Nuukana (lue köyhänä) tilasin laakerit autodocista ja satsissa ei tullut vetoakselin stefoja mukana. Varaosaliikkeen tiskiltä kyseltynä on tukkureiltakin loppu, yhdeltä kuulemma löytyis ja jos käy tuuri, niin voi tälle viikolle tulla. Saapa nähdä :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos on mittoja stefoista, eivätkä ole aivan spesiaalia, löydät niitä kyllä "stefakaupoista".
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

dealer kirjoitti:Jos on mittoja stefoista, eivätkä ole aivan spesiaalia, löydät niitä kyllä "stefakaupoista".
Opiskelin asiaa interwepistä ja käsittääkseni ei ole ihan normaali stefa, vaan ulkokehällä on lisänä jokin o-renkaan kaltainen systeemi :nocando:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Okei, sitten hieman haetuttaa.
Etralla on valikoimaa, liekö sellaisia.
https://www.etra.fi/fi/tiivisteet-kone- ... teet-e6210
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Ei tullut stefat viikonlopuksi, mutta eipä tuo haitannut.
Auka meni mukavasti helmoja hitsaillessa ja sidontapisteitä rakennellessa :lol:
Puolisentoistametriä sai entisöidä helmoja kaikkineen.
Hätäpäissäni pilkoin ja hitsasin eilen illalla koirahäkkiäkin ja pienimuotoinen erävoitto saavutettiin sikäli, että tekele sopi autoon sisälle ja penkitkin paikoilleen sen kanssa :lol:

Takaiskarin kanssa on asemasota vielä kesken.
Yläpultti on joskus katkennut ja jämä ei halua irrota puslasta. Viiden kilon lekalla löin, että lattia halkesi vaan yhtä puuta on.
On kokeiltu läpöä ja voitelua, vaan ei auta :shock:
Alapultti istuu myös niin lujassa, ettei irtoa ehjänä.
Seuraavaksi lie koitetaan saada poraamalla pultin jämä pois ja sitten yritetään muiluttaa pusla takaisin ja uudella pultilla kasaan :roll:

Nyt ne stefatkin sitten tuli, tämän näköiset kummajaiset ne on:

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”