Mikan harharetket, Paluu mersuihin... Taas. Maticci ja Rinuli

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sivu aukesi alimmaisen kuvan kohdalta ja ihmettelin, että enpä ennen ole moista Mersun moottoritilaa nähnyt. Sepä selvisi, kun skrollasi ylöspäin. :D

Jenkkipeleissä on kyllä jarrunestesäiliöissä semmoiset "korkit", että kärsii melko paljon käsi vapista, niin silti menee aineet oikeaan paikkaan.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Rintteri leimattu tänään lukemalla 348000km
21tkm on tullu 10kuukaudessa rullattua.

Ihme ja kumma käsijarrukin kelpas kun kaks iltaa rassas sitä. Eilen illalla vielä pakkasessa revin auton alta sen linkkuvirityksen tallin pöydälle että sain säätömutterit liikkumaan.
Aivan totaalipaska koko w906sen käsijarru, tuntuu ettei siinä ole yhtään pitoa kun kiskasee olantakaa kahvasta. Kaippa se sen verran piti että leimasetä oli tyytyväinen.

Rattiakselin vaihdoin kans, nyt toimii ratin säädöt.


Viime viikonloppuna vielä majotuin printterissä kun innostuin möksällä saunan lämmittelyyn enkä kuitenkaan alkanu mökkiä eltaamaan lämpimäksi kun rintteri lämpiää nappia painamalla :D
Nyt oli ekaa kertaa koko yön lämmitin päällä kun oli jo illalla keli pakkasella. 2/9 asennolla autossa pysyi 16c joka oli just makia että sai makuupussin vetää kunnolla päälle. Aamusella ulkona oli -6c ja pari naksua lisää poforia lämmittimeen niin kohta oli kopissa 21c.
Paksut huopaverhot osottautu varsin hyviksi lämmöneristyksen suhteen, takaikkunat oli sisäpuolelta jäässä eikä huopa tuntunut yhtään kylmältä.
Samoin tuulilasille hommattu merkkikohtanen lämpösuoja on pirun hyvä, ei yöllä satanut lumi sulanu tuulilasilta ollenkaan kun sisäpuolella oli nuo lämpöeristeet.

Aurinkopaneli ei enää lataa käytännössä mitään, sen verran on hämärää ja sateista keliä ollu jo viikkoja. Hupiakku latautuu nyt automaattireleen kautta ajaessa ja näkyi virta riittävän mainiosti illan valoille ja koko yöksi lämppärille ja jääkaapille, aamulla vielä mikro huusi ~5 minuuttia ja sillon invertteri imasee reilun 150 Ampeeria virtaa jonka akku vielä antoi mukisematta.
Viimeksi muokannut Mika.T, 09.11.2021 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tuliko otettua mitään kuvia?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä tullu kuvia otettua.

Tänään nappasin kuitenkin kuvan sprintterin pitkistä valoista kun semmosta joku kyseli jo kuukaus sitten. Katolla siis kaks storm10 panelia.

Kuva

Hyvin näkee. Vaikka kännykän kamera ei aivan realistista kuvaa otakkaan.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tahoeen hommattu OM648 mylly, saapa nähä saako ennen ens kevättä istutettua keulalle.
Heräsi kysymys että k'äykö OM613/648 722.6 vaiheloovan turbiinikoppa nelos/vitoskoneisen 722.6 vaihetoosaan? Tai onko OM642 V6:sen kaaveli sama kuin suoran kutosen?
Nimittäis ML:n vaihetoosapaketti vois mennä alle suht kivuttomasti.

Löpölämmitin (planar) oli pari viikkoa köytettynä kattokaiteeseen kiinni ja puhallusputki ikkunan raosta sisälle, näin sain sisustan kuivaksi kun lämmitin oli melko monena iltana useamman tunnin päällä. Kunnon patentti :happy:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Äkäsiä nämä liikeet näitten vehkeitten kans.

Rintteri lähti tänään kilometrilukemalla 349822km :supersad:
Ja tilalle tuli lukemalla 350092km 2009 319cdi pitkä ja korkea 5-paikkanen kuorkki :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:


Kuva

Saapa nähä mitä tämän kans keksii. :shock:

Onhan tuo V6 sentään Moottori tuon nelosturisijan jälkeen. Ja pitkä ruoto on kyllä selvästi vakaampi kulkemaan :halm: :kuski:
Viimeksi muokannut Mika.T, 13.12.2021 9:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10553
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Komiaa. Onko tässä automaatti vai manuaaliaski. Töissä suurin osa automaatteja ja helppoja ajaa. Manuaalivaihteista saa hämmentää melko tiuhaan.

Tässä on vissiin väliseinän takana vielä kolmatta metriä tavaratilaa. Just passeli pikkuselle kelkalle tai mönkijälle.

Onko välitilassa makuulaveri valmiina.

Jotain askartelua talven iltoihin. Onnea. 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei lie Mika niin masokisti että manuaalivaihteisen ostaisi. En kyllä tiedä saako kuutoskoneista edes manuaalina ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä noita V6 rinttereitä on yllättävän paljon manuaalina.
Tämä on kuitenkin automaatti.
Pieni miinus siitä että perävälitys ei ole se harvin, kierroksia 90kmh:ssa on noin 2200.

Jatko-ohjaamo on tässä varsin lyhyt, vastaavasti tavaratila on pitkä mutta eiköhän siihen muutosta kevväämmällä tule.
Jotku comfort penkit edessä molemmin puolin, takana alkuperänen ilmalämmitys johon pitää perehtyä jossaki välissä, ei syty mutta savuaa.
Koneelle oma eeperi, myös alkuperänen. Sitten normi vakkari, ilmastointi, penkinlämppärit, sähköliukuovi jne.
Alkuperänen hupiakkusysteemi on myös.

Muuan ruosterupi on tottakai, ei pahoja mutta muutamia lommoja löytyy myös, takaovi pahin niin pitää kevväämmällä perehtyä siihenkin, jospa maalais kyljet
muovilistoista alas +takaovet.

Keulasta kuuluu jotain pikku klopinaa kun sopivasti raktorin renkaan kuvion pärryytykseen osuu hiljasessa vauhdissa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Moottoriöljyt vaihtelin kun oli sopivasti just 10tkm menny edellisestä vaihdosta ja mittarissa tasakymmenet.

Sitten innostuin irrottamaan tuon alkuperäsen takatilojen lämmittimen kun sen ei tuntunu syttyvän vaikka miten herkutteli. Savusi vaan kuin höyryveturi.
Auton alta ei tullu kuvia otettua mutta siellä se on. Kotelon kun sai alas niin sieltähän paljastu hiekkapaskan alta Eberbächerin airtronic D4s

Kuva

Kuva


Kotelon kun käänsi ympäri niin pohjalta varisi kiva läjä hiekkaa.

Kuva


Tuon jälestä kippasin kotelon pohjalle ja joka puolelle ämpärillisen vettä. Löyty kaiken paskan alta koko lämmitin :happy:

Kuva


Ei muuta ko koppa auki ja lämmitin ulos.

Kuva

Kuva


Imu ja pakoputkien lähdöt on syöpyneet makiasti, imuputkea ei ollu ollenkaan jälellä.

Kuva


Meinasin jo heittää koko paskan roskiin ja värkätä planarin tilalle mutta ajattelin vielä purkaa värkin ihan mielenkiinnosta.

Kuva

Kuva

Kuva


Hiekkaa ja pikkukiviä oli joka paikassa. Palopesän pohjallakin oli pieniä kiviä...
Mitään muuta vikaa en laitteesta löytänyt kuin murentuneen hehkutulpan. Itteasiassa kaikki osat oli oikeinkin hyvässä kunnossa puhallinmoottoria myöten.
Hehkun sihtikin oli moitteeton, eikä karstaa ollut missään.

Kuva

Mullahan oli jääny uus hehku siitä 903koppasen lämmittimestä kun hermostuin sen vanhan paskan toimintaan ja ostin siihen kokonaan uuden lämmittimen. No se hehkuhan on sama kuin tässä pl, erilainen johtoliitin. Se nyt ei aiheuttanu ihmeitä. Vanhasta hehkusta liitin ja uus hehku paikalleen.
Osille kunnon pesu, kasasin paketin nippuun ja ruuvasin takasin auton alle.
Eka startista tulille ilman mitään savumerkkejä :rock: :rock: :rock:
Niin rupes koppi lämpiämään!

Paloilman imuputkea ei saanu enää kiinni kun koko putken tumppi on syöpyny pois. Pakoputken tumppiin sais alkuperäsen rautaputken kiinni mutta jätin pois, laitan paikalleen kunhan saan tehtyä putkelle kannakkeen ettei se ole kokonaan tuon syöpyneen tumpin varassa.

Imuputkea se ei tarvi, teen pellistä pienen ilmanohjaimen ettei eturenkaasta lentävä paska lennä päin noita putkiliitäntöjä.

Niijjoo. Aika iso öljytilavuus tässäkin. 11litraa kaadoin mölököttiä koneeseen niin pinta nous tikun puoliväliin. :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10553
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aika älyttömän hinnan lätkäisivät tuolle.

Nyt tarvis 642:sen suuttimien paluuletkujen O-renkaita. Osaako kukaan sanoa noiden mittoja?
Alko yks prkl eilen vuotamaan, toinenkin oo-rengas mureni ihan murusiksi kun nappasin paluuletkun irti.
JL
Viestit: 67
Liittynyt: 30.9.2005 13:42
Paikkakunta: Turku

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja JL »

Se suuttimen ylivuodon letkulähtöön tuleva o-rengas on 2,8x1,5mm. Osa A 000 078 05 80.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Renkulat löyty keminmaan MB-osan tiskiltä. Ei tarvinnu myyjän edes tuolilta nousta :happy:

Vaihdossa meni ~vartti. Eli sen puolesta homma ok.
renkuloita pois väännellessä neljä mureni/katkesi joten melko rapeaa tavaraa olivat, liekkö alkuperäsiä.
Avatar
kerosiini
Viestit: 766
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Siinähän on kerralla enemmän asuinneliöitä edelliseen verrattuna :lol: Onko muuten tuon ikäluokan Sprintereissä minkäänlaista tasauspyörästönlukkoa?
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei näissä enää mitään sellasia ole paitti nelivetosissa.

Takatuuppareissa luistoesto yrittää jakaa voiman tasan töppösten kans.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ensimmäinen tonni takana V6:lla, kulutus sekalaisessa ajossa 12.4l sisältäen kaks kertaa päivässä eeperin käyttöä, välillä kahta yhtäaikaa ja varmaan parituntia tyhjäkäyntiä.

Yks huono talvikeliin liittyvä asia ilmeni kun testerillä ronkin tätä. Tässä ei ole lämmityslaitteessa sähkövastusta ollenkaan ja sen kyllä huomaa hitaana ohjaamon lämpenemisenä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pari vuorokautta seiso pihalla 20-28asteen pakkasessa. Napsautin molemmat löpölämmittimet päälle ja olipa yllätys... Vajaa 15minuuttia ja akku tyhjä... :idiot:

Vedin sitten kiinteän piuhan konehuoneen hupiakulta apuvirtaliitäntään niin sain myllyn tulille. Nyt on siis 2kpl 100Ah akkua rinnan, katotaan jaksaako nämä miten pitkään.
Desoton uusi 100Ah akku on kyllä tallissa jonka vois nakata starttiakun paikalle mutta ei nyt jaksa alkaa temuamaan noitten lattiamattojen purkamisien kans.

Hupiakkupuoli menee kyllä uusiksi joka tapauksessa niin katommapa jos laittas vaikka lopullisesti kaks starttiakkua, ei tarvis ainakaan moottorin löpölämmitintä käyttäessä huolehtia virran riittävyydestä. Ilmalämmittimen virransyöttö vaihtuu aikanaan hupipuolelle.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10553
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kävin tänään ajamassa lenkin meidän "vastaavalla" 519:llä. Prostylen korityö ja oikea patterilämmitys takana. Moottorin jatkona oleva automaatti on kyllä mukava yhdistelmä. Kulutusta en tästä ole laskenut kun en aja kuin satunnaisesti ko autolla. Erään vanhemman kuljettajan vakioauto. Tarkka työkalustaan...

Kelpaisi retkeilyauton alustaksi... :?

Sisäkuvia tästä nykyisestä?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kukas se löytäs etupenkkien matalien jalustoiden osanumerot?

Vakionopeussäätimen viiksen tarvis ehjän kans. Onko lie sama W211/203?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tässä muuan sisäkuva. huono ottaa kuvia kun aina kun on kotona on pimeää.

Kuva

Kuva

Kuva



Kontin puolella näyttää tältä.

Kuva

Tavaratilan seinien alaosat ja lattia on verhoiltu ~10mm vanerilla aika jämerästi ja päälle on vedetty joku uretaanipinnote. En tiä mikä mutta alaosa on käytännössä saumaton.

Kuva

Mukavasti lauhtu keli aamun -26c ---> iltapäivän -5c niin vähän raottelin kontin yläosia. Verhoilujen alla näytti olevan villa ja peltiä vasten on joku solumuovin tms routamaton tapainen matto.

Koitan tehhä asuntopuolen niin että tuolle takapenkille jää varaus omalle paikalleen. Yksin kun kulkee niin nostan takapenkin talliin ja näin saan ison tilan takaosan sänkyjen/laatikostojen/keittopisteen ja etupenkkien väliin.
Isommalla porukalla kun kerran kaks kesässä reissaa niin voi nostaa takapenkin paikalleen ja näin saa auton viispaikkaseksi.
Takapenkkien takaa takakynnykselle (ovien sisäpuolelle) ~330cm, takapenkki poistettuna takakynnykseltä etupenkkien selkänojiin on ~415cm

Alustavasti tulin siihen tulokseen että jätän nuo alaosien vaneroinnit paikalleen ja teen seinien yläosat ja katon uusiksi.
Häätyy vielä kevät pähkäillä alanko eristeitä vaihtamaan. Ei tuo villa niin kauhesti tuolla seinien välissä kiinnosta, vaikkakin oli ihan hyvän näköstä eikä näkyny kosteusvaurioita.

Katsastuskontuurilta pitää käyä lista kyselemässä nykypäivän matkailuauto vaatimuksista.



Pikkusen tilastotietoa moottorin lukemista työmatka-ajosta vakkari päällä, tässä kiinan androidi on kiva soitin kun saa obd palikalla tietoa näkyville.

Lämmöt kohallaan kun keula on peitetty kokonaan (välijäähdytin ja maski)
Huomaa ahtoilman lämpötila, Pysyy plussalla kun välijäähdytin on peitetty kokonaan ---> ei pääse kondesiovesi jäätymään välijäähdyttimeen.


Eka kuva kun keli on -6c

Kuva


Toinen kuva kun keli on -25c

Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10553
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Avaralta näyttää matkustamo. Saumaton perätila vaikuttaa kätevältä. Vesipestävä tarvittaessa. 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Moottorin eeperin saa kans rempata (siksiki yllätys :twisted: ) Ei syty aina, savuaa vaan. Mutta onneksi on vielä toiminu aina kun on ollu kovempaa pakkasta ja tarvetta esilämmitykselle.
Kerran lumipöllyn jälkeen teki sen ettei syttyny millään. Käytin löpöletkun irti ja starttasin kamppeen niin ettei se syöttäny kokoaikaa uutta löpöä sinne, sytty heti. Letku paikalleen ja toiminu siitä saakka kohtuudella.

Tekee aivan samoin kuin tuo takatilan ilmalämppärikin joka on toiminu nyt hienosti kun vaihto hehkun sinne.

Etuiskarit saa vaihtaa. Oisko niin hyvä tuuri että klopina nimismiehen kiharoissa tulis niistä, tuskimpa. Vaikuttaa että keula klopisee vain lauhalla kelillä, kovemmalla pakkasella sieltä ei kuulu oikeastaan mitään.


En tiä onko mitään järkeä mutta mietin vähän tuota alustan päivittämistä korkeammalle... Tämä on 3880kg kokonaispainolla ja ykslehtisillä jousilla :shock:
Jospa vaihtas korkean alustan tuplalehtiset jouset alle (kuten oli exässäkin) niin maavara nousis vähäsen. Exän kesärenkaat jäi tähän niin maavara nousee niilläkin muuan sentin.
Nythän tämä on niin matala ettei alle saa etes suht matalan mallin hallitunkkia kun nuo helmaputket tulee niin alas. Saati sitten jos ja kun rengas posahtaa.

Noita tuplalehtisiä jousia vois löytyä aika helpolla kun porukka linttaa näitä mataliksi tuninkipaskoiksi :happy:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yleensä kolina on vakaajasta peräisin. Alapallothan on melkein aina väljät muttei niinkään kolise.
Voihan se iskareistakin tulla.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Voihan se olla, ja toivottavasti oliskin vakaajasta lähtösin tuo klopina. Ei olis taas tili sileänä kun alkaa korjaamaan tuota

Ja kuten yllä sanottua, korkeat jouset löyty :happy:
Taakse löyty kolmelehtiset pakat jolla perä nousee 4-5cm.
Eteen löyty korkean mallin vakio jousi. Siitä vielä empimisiä kun saksasta saa 30, 50 ja 60mm korottavaakin.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Siitä se taas lähtee. :ei_tajuu: :eec:

Kattoluukku tilattu, se häätyy asennella ensimmäisenä ennenkuin pääsee oikein muuta tekemään.
Ewona villaa tilattu myös läjä. Vaihdetaan normaalivillat pois sitä mukaa kun irrotellaan vanhoja verhoiluja.

Aurinkopaneleita myös kattelin, vielä en investoinu niitä kun pitää käyä auton kattoa mittomassa, tulee todennäköisesti kaks 150wattista panelia jos ne vaan saa järkevästi kiinni.
Nämäkin pitäs saaha asenneltua ja johdotettua ennenkuin alan sisäverhoiluksia tekemään.

Pysyis vaan kelit mukavan lauhana niin sais rojektia etenemään.
Viimeksi muokannut Mika.T, 03.1.2022 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kattoa mittailtu.
Ajatellut panelit passaa just eikä melekein tuonne. Hyvä näin kun jo olemassa oleva katon poistoilmaventtiili saa jäähä paikalleen :ope:
Eli täytyy hommailla pari noita 150wattista tuonne katolle.

Hupiakuksi haaveilin 220-260Ampeerituntista suljettua agm:ää, Saapa nähä raskiiko investoida.
Aika isoja eroja noissa kun yhtä 220Ah akkua kattelin ja se painaa 56kg. Vastaavasti tuo katsomani 260Ah akku painaa 74kg :shock: :shock: :shock:
Molemmat tosiaan ihan hupiakkuja ilman perinteisia "napoja" eli kierreliitännöin.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Mää laitoin bussinresuun 220ah agm:t, painoivat pikkusen vajaan 70kg kappale. Oli punnertamista kuskata c124:n takaluukussa :happy:
Samaten aiheutti hymynkaretta kun puuilon noin 50 kiloinen myyjälikka meinasi kääntää akkua kärryssä kun etsi viivakoodia :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:happy:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Mikan harharetket, "Chevmedes" + Avenssii + Rintteri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tänään kävin katsastuskonttorilla kyselemässä miten tästä nykysestä rintteristä saatas matkailuauto. Pienen pähkäilyn jälkeen lopputulema oli se ettei ei se muuta vaadi kuin rakentaa pois ja muutoskatastaa C-kortilla ajettavaksi autoverottomaksi matkailuautoksi ja sillä selevä. :D

C-kortilla ajettava siksi kun tämän kokonaispaino on 3880kg. Mutta matkailuautona nopeusrajotinta ei tarvi ja saa ajella satasta.
(B-kortilla ajettavan värkin maksimipaino on 3500kg)

Eli välisenän saa potkia huus helevettiin ja asunto-osan saa tehhä takaoviin saakka ilman mutinoita.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”