Mitä jos koko Tojotan? Vahingosssa?
Mitä jos koko Tojotan? Vahingosssa?
Viimeksi muokannut jovihava, 18.9.2016 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Vaikka onkin etukardaani, niin etuperää on tämä laitos vaillaMika.T kirjoitti:
Keskimoottorinen nelivetoinen urheiluauto.
Tuossa on muuten varsin erikoisesti toteutettu tekniikkapaketti.
Kone kyljellään keskellä autoa ja silti laturi sun muut hilut keulassa.
Kuskin helman alla on tuommoinen murikka kytkinnestelinjassa pääsylinterin ja työsylinterin välissä, vuotaa ihan hirviäasti, mikähän tuon idea on? Tai edes nimi, että voisi käyä jostain ehiä tilalle?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Perhetuttu isäntä tuommoisella päästeli vuosikaudet. Toimi kuin tojota. Mitään vikoja en muista kuulleeni olleen, mutta sama mies aikanaan jaksoi päivitellä, siis ihan tosissaan, pitkän aikaa että pitikö sitä nyt Mersu Jumun ostaa, eikö sitä millään halvemmalla....
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Mitäpä tuosta nyt sanoisi parin päivän päästelyllä, yllättävän tunnokas ajettava, takavetosuus tekee kait asiaa, ja etenkin mersujen jäliltä ohjaus menee kategoriaan tositarkka.
Japanilaiseksi iso bensakone on bensakoneeksi vääntävä, kiertääkin toki muttei mitenkään iloisesti, vrt 2.0TC Mirafiori :p Ruisku on ruisku, ei ole kaasarin omituisuuksia. 200D-tuntumalla melkoinen raketti
Rengasäänet? Verrattuna Kaappiin vai satalankkuun? No menee siihen väliin, mutta siinä onkin väliä mihin mennä
Penkit on yllättävän hyvät, ensifiiliksellä pesee minun ajoasennolla jopa Kaapin Saabinjakkarat ja kuosissaan vielä puolen milijuunan jäläkeen :p Harmi kun ei ole korkeussäätöjä, voisin laskea kuskinjakkaraa alemmas.
Sisusta on masentavan harmaa ja muovinen. Hassusti kaikki "hienoudet" kuitenkin vielä toimii, siis sähköpeilit ja sähköikkunat, keskuslukitus.
Jännällä tavalla pidän siitä että tuo on noinkin ruma, ei taaskaan kuitenkaan ihan huku massaan, etenkin aukiolevan etuoven muoto on ihan hirveä :/
Takaveto. Muuten ei olisi tullut kauppoja, oli miten halpa tahansa
Japanilaiseksi iso bensakone on bensakoneeksi vääntävä, kiertääkin toki muttei mitenkään iloisesti, vrt 2.0TC Mirafiori :p Ruisku on ruisku, ei ole kaasarin omituisuuksia. 200D-tuntumalla melkoinen raketti
Rengasäänet? Verrattuna Kaappiin vai satalankkuun? No menee siihen väliin, mutta siinä onkin väliä mihin mennä
Penkit on yllättävän hyvät, ensifiiliksellä pesee minun ajoasennolla jopa Kaapin Saabinjakkarat ja kuosissaan vielä puolen milijuunan jäläkeen :p Harmi kun ei ole korkeussäätöjä, voisin laskea kuskinjakkaraa alemmas.
Sisusta on masentavan harmaa ja muovinen. Hassusti kaikki "hienoudet" kuitenkin vielä toimii, siis sähköpeilit ja sähköikkunat, keskuslukitus.
Jännällä tavalla pidän siitä että tuo on noinkin ruma, ei taaskaan kuitenkaan ihan huku massaan, etenkin aukiolevan etuoven muoto on ihan hirveä :/
Takaveto. Muuten ei olisi tullut kauppoja, oli miten halpa tahansa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Jännä kuriositeetti: Kaappimersuthan on Suomesta kadonneet kun neth on rahtattu Ahrikkaan pölyisille teille. No, nyt kun olen tähän previngeen perehtynyt niin on käynyt ilmi että nämäkin on systemaattisesti viety samalle mantereelle
Otin selfien itsestäni kun asia valkeni minulle:
Otin selfien itsestäni kun asia valkeni minulle:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Aika steltti
Ite alotin tuunaamisen ihan vaan puunaamisesta, etenkin sisätilat näytti yli kymmenlapsisen perheen 10v aikaiselta käyttöautolta, varmaan kuusi sankoa vettä ajoin verhoilupesurilla kankaiden lävitse eikä kirkastunut vieläkään vesi, penkit ja matot kylläkin :p
Jäläkiasennusvakkari oottaa postissa Kattotellinkit haaveissa niin saisi anopillekin matkustamon mukaan
Ite alotin tuunaamisen ihan vaan puunaamisesta, etenkin sisätilat näytti yli kymmenlapsisen perheen 10v aikaiselta käyttöautolta, varmaan kuusi sankoa vettä ajoin verhoilupesurilla kankaiden lävitse eikä kirkastunut vieläkään vesi, penkit ja matot kylläkin :p
Jäläkiasennusvakkari oottaa postissa Kattotellinkit haaveissa niin saisi anopillekin matkustamon mukaan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Harvemmin niitä autoja ulkoapäin ajetaan. Enempi sillä sisäisellä kauneudella on merkitystä
On se silti kyllä kauhian ruma muna
Tai no, tässä ajan saatossa muiden perässähiihtäjien muotoilu on saavuttanut Toyotan luomat standardit, eikä tuommoinenkaan suppo pahasti enää pistä silmään liikenteestä.
Vähän vaan.
On se silti kyllä kauhian ruma muna
Tai no, tässä ajan saatossa muiden perässähiihtäjien muotoilu on saavuttanut Toyotan luomat standardit, eikä tuommoinenkaan suppo pahasti enää pistä silmään liikenteestä.
Vähän vaan.
Nyt täytyy sanoa että tuli aivan puskista tuo previan takavetoisuus, olettanu niiden olevan etuvetoja.. Auton vaihtomieles, previa olis hyvä vaihtoehto mutta taitaa previan kohdalla olla käyttökulut sen verran kovat ettei se tule kyseeseen. Mutta jos vaikka talveksi sais semmosen, olis perheenisälläki hauskaa ajella PERHEAUTOLLA Mutta löyräppä semmone talvenyli toimiva, HALPA, leimallinen yksilö.. Jonka sais sitte laittaa vaikka sinne afrikkaa mihin meni erellinenkin toitsu..
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Ensmääinen tankki poltettu, ja kyllähän tämä vie enemmän bensaa kun Kaappi, vaikka niin teki kyllä meidän edellinen ruohonleikkurikin, Kaappi kun ei vie yhtän bensaa Tä?
Siis jäi kahtomatta miten palljon kilometrejä tuli ekalla tankillisella rullattua kun jäi strippimittari nollaamatta jne, mutta nyt olin viisaampi ja tankkasin täyteen ja nollasin tripin, josko sitä kulutustietoakin alkaisi tulla
Vietin tuossa myös iloisen siivoussunnuntain, viisässän kolme ekaa tuli tehtyä heti samana päivänä
Alotin paineilmalla, jatkoin imurilla, sitten verhoilupesurilla kuusi sankoa vettä lävihte matoista ja penkeistä, ja painepesurilla ovikarmien varjopaikat&tiivistepinnat, rätillä kovat pinnat... Sontaa lähti läjäpäin, auto on sentään ollut viimeiset kymmenen vuotta erittäin monilapsisen perheen pääasiallinen kulkuneuvo suviseuroineen sun muineen
Siis jäi kahtomatta miten palljon kilometrejä tuli ekalla tankillisella rullattua kun jäi strippimittari nollaamatta jne, mutta nyt olin viisaampi ja tankkasin täyteen ja nollasin tripin, josko sitä kulutustietoakin alkaisi tulla
Vietin tuossa myös iloisen siivoussunnuntain, viisässän kolme ekaa tuli tehtyä heti samana päivänä
Alotin paineilmalla, jatkoin imurilla, sitten verhoilupesurilla kuusi sankoa vettä lävihte matoista ja penkeistä, ja painepesurilla ovikarmien varjopaikat&tiivistepinnat, rätillä kovat pinnat... Sontaa lähti läjäpäin, auto on sentään ollut viimeiset kymmenen vuotta erittäin monilapsisen perheen pääasiallinen kulkuneuvo suviseuroineen sun muineen
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Sori kun sotken topiksia mutta miten ois jos, jos sulla on tuommonen härpätin, niin imuroihtisin tuon kaapin hyväksi ja sitten pestäis penkit siitäkin? Tuntuu irelle hypätä kiiltävän mustalle kangaspenkille nääsjovihava kirjoitti:....sitten verhoilupesurilla kuusi sankoa vettä lävihte matoista ja penkeistä...
Minä toisin pullat ja sinä keittäsit kahavit? Ainiin, et syö pullaa... Jos minä tuon makkarat ja sinapit ja sulta hellä lämpö niijen kypsyttämiseksi? Voin minä rehujakin kaveriksi tuua
BTW. Minä taisin bongata tämän kaunokaisen Koskelantiellä tässä päivänä erräänä. Katoin ensin että kuka se perruuttaa vastaantulevien kaistalla mutta ei ne ollutkaan pakkivalot vaan ajovalot
Jaa tuommosen peräpuikon se on Jovihava hommannunna... Tommosta nelivetosta kerran kattelin kaverin korjaamon nosturilla. On vaan vinkeä peli...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Täällainen suppo juu :p
Nyt tuli mitattua jo kulutustakin, semmonenhan se pieniruokainen japanilainen on, meikäläisen sekoajossa 11.4l/100km eli vähän enemmän kun Kaappi tiisseliä imuroi hään benzoliinia.
Vakkaria olen asennellut pikku hilijaa, semmoset 10h käytetty hommaan ja valmiusaste on jossain 45% paikkeilla Minen tiijä millaiset julkaisuasetukset mulla olee, mutta tuonne phasefuckiin olen vähän kuvasia ripotellut: https://www.facebook.com/jorma.vihavain ... 3920435810
Missäs tämän voorumin FB-embeditagi on?
Nyt tuli mitattua jo kulutustakin, semmonenhan se pieniruokainen japanilainen on, meikäläisen sekoajossa 11.4l/100km eli vähän enemmän kun Kaappi tiisseliä imuroi hään benzoliinia.
Vakkaria olen asennellut pikku hilijaa, semmoset 10h käytetty hommaan ja valmiusaste on jossain 45% paikkeilla Minen tiijä millaiset julkaisuasetukset mulla olee, mutta tuonne phasefuckiin olen vähän kuvasia ripotellut: https://www.facebook.com/jorma.vihavain ... 3920435810
Missäs tämän voorumin FB-embeditagi on?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Veispuukki on kuulemma portti homoseksuaalisuuteen ja koviin huumeisiin. Kumpikaan ei kiinnosta, en siis ole veispuukissa enkä tiiä siitä mittään
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Laitappa mulle jossain välissä tilinrosi niin laitan sulle 100 € bensarahua, sen verran voin kannustaa bensa(rosvo)autoilua
Meilläki kaks Toijjotaa ollu taloudessa ja ajelihan niillä aikansa, vähän tylsiä ja värittömiä ja jotain vikojakin peräti alkoi tulemaan rouvan Avensikseen joten vaihdettiin pois...
Meilläki kaks Toijjotaa ollu taloudessa ja ajelihan niillä aikansa, vähän tylsiä ja värittömiä ja jotain vikojakin peräti alkoi tulemaan rouvan Avensikseen joten vaihdettiin pois...
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
En kyllä uskalla Sepolle antaa tilinummeroa, se pian siirtää liikaa rahhaa ja mennee tili tukkoon Tuun joskus karvahattu kourassa anelemaan kun alakaa Tojjotan tankki kumista tyhyjyyttään
Niin tuo vakkariasennus on miun bonsaipuuprojekti, ei vissiin koskaan valmis mutta pääasia että homma tulee tehtyä hitaasti ja tarkkuudella
Vakionopeuden asettimen käyttölaitteen asennus, kriteerit:
1 helppo käyttö
2 helposti asennettava ja irroitettava
3 tukeva kiinnitys
Vakionopeussäätimen aktuaattori löysi paikkansa pohian alta. Kriteerit:
1. Riittävän lähellä kaasuläppää että vaijeri yltää hyvin
2. Tilava ja viileä paikka jossa ei ole muiden huoltojen tiellä
3. Valmis kiinnityskorvakko, näyttää lähes kuin se kuuluisi tuohon
Antoisimpia virittelytehtäviä oli kuitenkin tämä aktuaattorin vaijerin liittäminen kaasuvivustoon. Kritteerit:
1. Alkuperäisten kiinnikkeiden hyödyntäminen sekä vaijerin vaipalle jolle porasin läpivientireiän (ihana paikka kairata, sai hammaslääkärit kyllä lisäpisteitä käsityötaidoistaan) että itse vaijerille jonka laitoin tuohon automaattilaatikon kickdown-vaijerille varattuun kääntökehään, tässä kun on manuaali
2. Vakkari ei häiritse kaasuvivustoa, muokkasin kääntökehää niin että vaijeri pääsee "sujumaan" kääntökehän läpi menemättä mutkalle kun kaasua poljetaan pedaalista ja tarkistin että vakkarin vetäessä kaasua pedaalin vaijeri ei ole vaarassa mennä pois paikaltaan.
3. Siisteys, aktuaattorin vaijeri oli noin 40 cm liian pitkä, tuusasin varmaan puoli tuntia vaijerin lyhennystä niin että sain sen sopivaan mittaan eikä tarvinnut jättää sitä ylimääräisille mutkille mihinkään. Päättelin sekä vaipan katkaisusauman että lyhennetyn vaijerin kutistesukalla ettei näytä niin käteentehdyltä suomessa
Vakkarin ohjainyksikön paikaksi on valikoitunut tuollainen passeli kolo moottorin ohjainyksikön kyljessä. Kriteerit:
1. Suojaisa paikka joka kuitenkin tilava ja helposti käsillä, kuskinpenkin alla
2. Liitettävät laitteet eli aktuaattori, ohjauspaneeli ja jarruvalokytkinkin lähellä
3. Sähköt lähellä ja boonuksena vaikuttaisi että ECU:lle tulee jopa nopeussignaali josta sen voisi varastaa vakkarille eikä tarvitse asentaa nopeustunnistinta kardaaniin tai puukottaa johtoja pohjan alla
Vielä puuttuisi johtosarjan modaaminen, asentaminen ja liitteleminen sekä alipaineletkun vetäminen, se on semmonen kuutisen tuntia puuhastelua, tehty ehken ennen joulua :p
Niin tuo vakkariasennus on miun bonsaipuuprojekti, ei vissiin koskaan valmis mutta pääasia että homma tulee tehtyä hitaasti ja tarkkuudella
Vakionopeuden asettimen käyttölaitteen asennus, kriteerit:
1 helppo käyttö
2 helposti asennettava ja irroitettava
3 tukeva kiinnitys
Vakionopeussäätimen aktuaattori löysi paikkansa pohian alta. Kriteerit:
1. Riittävän lähellä kaasuläppää että vaijeri yltää hyvin
2. Tilava ja viileä paikka jossa ei ole muiden huoltojen tiellä
3. Valmis kiinnityskorvakko, näyttää lähes kuin se kuuluisi tuohon
Antoisimpia virittelytehtäviä oli kuitenkin tämä aktuaattorin vaijerin liittäminen kaasuvivustoon. Kritteerit:
1. Alkuperäisten kiinnikkeiden hyödyntäminen sekä vaijerin vaipalle jolle porasin läpivientireiän (ihana paikka kairata, sai hammaslääkärit kyllä lisäpisteitä käsityötaidoistaan) että itse vaijerille jonka laitoin tuohon automaattilaatikon kickdown-vaijerille varattuun kääntökehään, tässä kun on manuaali
2. Vakkari ei häiritse kaasuvivustoa, muokkasin kääntökehää niin että vaijeri pääsee "sujumaan" kääntökehän läpi menemättä mutkalle kun kaasua poljetaan pedaalista ja tarkistin että vakkarin vetäessä kaasua pedaalin vaijeri ei ole vaarassa mennä pois paikaltaan.
3. Siisteys, aktuaattorin vaijeri oli noin 40 cm liian pitkä, tuusasin varmaan puoli tuntia vaijerin lyhennystä niin että sain sen sopivaan mittaan eikä tarvinnut jättää sitä ylimääräisille mutkille mihinkään. Päättelin sekä vaipan katkaisusauman että lyhennetyn vaijerin kutistesukalla ettei näytä niin käteentehdyltä suomessa
Vakkarin ohjainyksikön paikaksi on valikoitunut tuollainen passeli kolo moottorin ohjainyksikön kyljessä. Kriteerit:
1. Suojaisa paikka joka kuitenkin tilava ja helposti käsillä, kuskinpenkin alla
2. Liitettävät laitteet eli aktuaattori, ohjauspaneeli ja jarruvalokytkinkin lähellä
3. Sähköt lähellä ja boonuksena vaikuttaisi että ECU:lle tulee jopa nopeussignaali josta sen voisi varastaa vakkarille eikä tarvitse asentaa nopeustunnistinta kardaaniin tai puukottaa johtoja pohjan alla
Vielä puuttuisi johtosarjan modaaminen, asentaminen ja liitteleminen sekä alipaineletkun vetäminen, se on semmonen kuutisen tuntia puuhastelua, tehty ehken ennen joulua :p
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Pari havaintoa laitoksesta, tuo voisi kyllä kääntyä pienemmässäkin tilassa, mutta ilmeisesti kääntösäde on rajoitettu samaan standardiin nelivetoversion kanssa, mahtuisi menemään etuset selvästi enemmän linkkuun :p
Sitten minulla alkaa olla vahva epäilys että tuossa on jonkin sortin lukkoperä, en ole sitä vielä kertaakaan saanut lyömään tyhjää vain toisella takarenkaalla ja jos edes toisen takasen alle löytyy pitoa niin lähtee rivakasti liikkeelle. Häätyy varmaan tutkailla jos millon alkaa vaihtaa talviset alle
Sitten minulla alkaa olla vahva epäilys että tuossa on jonkin sortin lukkoperä, en ole sitä vielä kertaakaan saanut lyömään tyhjää vain toisella takarenkaalla ja jos edes toisen takasen alle löytyy pitoa niin lähtee rivakasti liikkeelle. Häätyy varmaan tutkailla jos millon alkaa vaihtaa talviset alle
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla