Fiat Scudo moottorivika
Fiat Scudo moottorivika
Onkos käynyt kelleen seuraavaa?
Potilaana italialainen urheilupakettiauto hiivat scudo 1.9td armon vuodelta 2000
Mittarinlukema ~330tkm
Ajelin tuollaisen 400km lenkin ilman mitään vaivoja. (autossa, omia ei lasketa.)
Kotio tullessa sammutin moottorin normaalisti avaimista.
Jonkun ajan perästä piti lähteä tallille, niin moottori on yhtä puuta
Koitin kiintoavaimella kampiakselin päästä vääntää, niin ainoa liike minkä saa aikaan on moottorin tukikumien jousto.
Jäähdytysnestettä on, ja pitäisi kai takaperin pyörähtää vaikka olisi vesipuristus?
Samaten moottoriöljyä on, eikä painevalo ole syttynyt missään vaiheessa.
Potilaana italialainen urheilupakettiauto hiivat scudo 1.9td armon vuodelta 2000
Mittarinlukema ~330tkm
Ajelin tuollaisen 400km lenkin ilman mitään vaivoja. (autossa, omia ei lasketa.)
Kotio tullessa sammutin moottorin normaalisti avaimista.
Jonkun ajan perästä piti lähteä tallille, niin moottori on yhtä puuta
Koitin kiintoavaimella kampiakselin päästä vääntää, niin ainoa liike minkä saa aikaan on moottorin tukikumien jousto.
Jäähdytysnestettä on, ja pitäisi kai takaperin pyörähtää vaikka olisi vesipuristus?
Samaten moottoriöljyä on, eikä painevalo ole syttynyt missään vaiheessa.
Kampikammion katossa on valo kytke valo Ota hehkutulpat pois ja tähystä pimeässä autotallissa tulpanreiästä kajastaako kampikammion kattovalo palotilaan päin yhtään. Jos ei kajasta, niin yhtä rautaa männät ja sylinterinputket. Jumituksen voi myös aiheuttaa lohkon kyljestä ulos kurkistava kankirauta. Tsekkaa sekin.
Jos ois päästänyt veet pyttyyn ja joku leiponut kiinni.Ei maar kansipahvin pettäminen moottoria jumiin saa
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Muutaman kerran on startatessa tehnyt sellaista, että startti ei kytkeydy kehälle vaan rääkäisee tyhjää.
Sikäli voisi olla starttikin jumissa, vaan luulisi sen pitäneen metakkaa itsestään jos olisi päällä ollut noin pitkästi
Kansipahvi ei oikein sovi kuvaan, nestettä on tosiaan niin paljon ettei lisäystarvetta ole.
Ihmetyttää tosiaan tuo täysin normaali toiminta sammutukseen asti ja sitten seuravalla startilla oli jumissa...
Sikäli voisi olla starttikin jumissa, vaan luulisi sen pitäneen metakkaa itsestään jos olisi päällä ollut noin pitkästi
Kansipahvi ei oikein sovi kuvaan, nestettä on tosiaan niin paljon ettei lisäystarvetta ole.
Ihmetyttää tosiaan tuo täysin normaali toiminta sammutukseen asti ja sitten seuravalla startilla oli jumissa...
Taisi selvitä tämä
Sain moottorin pyörimään kun tempaisin isolla räikällä takaperin kampiakselin pultista. Jakohihna on paikallaan eikä ainakaan tolkuttoman löysällä.
Startti pyörittää laiskasti, joka kierroksella kuuluu "klonk".
Ei edes yritä käyntiin, pakoputken päästä kuuluu "hump, hump" aivan kuin olisi venttiili auki kokoajan.
Päällimmäisenä epäilys jaon hyppäämisestä ja vanttiilin osumisesta mäntään, toisena vaihtoehtona kiertokangen laakeri.
Ääni kuuluu ykkös sylinterin kohdilta.
https://www.youtube.com/watch?v=f1c4tD1 ... e=youtu.be
Sain moottorin pyörimään kun tempaisin isolla räikällä takaperin kampiakselin pultista. Jakohihna on paikallaan eikä ainakaan tolkuttoman löysällä.
Startti pyörittää laiskasti, joka kierroksella kuuluu "klonk".
Ei edes yritä käyntiin, pakoputken päästä kuuluu "hump, hump" aivan kuin olisi venttiili auki kokoajan.
Päällimmäisenä epäilys jaon hyppäämisestä ja vanttiilin osumisesta mäntään, toisena vaihtoehtona kiertokangen laakeri.
Ääni kuuluu ykkös sylinterin kohdilta.
https://www.youtube.com/watch?v=f1c4tD1 ... e=youtu.be