Fiat Scudo moottorivika

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Fiat Scudo moottorivika

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Onkos käynyt kelleen seuraavaa?
Potilaana italialainen urheilupakettiauto hiivat scudo 1.9td armon vuodelta 2000
Mittarinlukema ~330tkm

Ajelin tuollaisen 400km lenkin ilman mitään vaivoja. (autossa, omia ei lasketa.)
Kotio tullessa sammutin moottorin normaalisti avaimista.
Jonkun ajan perästä piti lähteä tallille, niin moottori on yhtä puuta :shock:
Koitin kiintoavaimella kampiakselin päästä vääntää, niin ainoa liike minkä saa aikaan on moottorin tukikumien jousto.

Jäähdytysnestettä on, ja pitäisi kai takaperin pyörähtää vaikka olisi vesipuristus?
Samaten moottoriöljyä on, eikä painevalo ole syttynyt missään vaiheessa.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Kannentiiviste?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

cmeli kirjoitti:Kannentiiviste?
Ei maar kansipahvin pettäminen moottoria jumiin saa :?:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29099
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onpa outo juttu. Jotain jossain välissä, startti jumissa kehällä mutta noin pitkän ajon jälkeen kertasammutuksesta ei oikein tunnu mahdolliselta :?
wiimax.fi
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tuntuisi kyllä että joku ihan mekaaninen juttu sen nyt jumittaa :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Kampikammion katossa on valo :arrow: kytke valo :tuumaus: Ota hehkutulpat pois ja tähystä pimeässä autotallissa tulpanreiästä kajastaako kampikammion kattovalo palotilaan päin yhtään. Jos ei kajasta, niin yhtä rautaa männät ja sylinterinputket. Jumituksen voi myös aiheuttaa lohkon kyljestä ulos kurkistava kankirauta. Tsekkaa sekin.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Ei maar kansipahvin pettäminen moottoria jumiin saa
Jos ois päästänyt veet pyttyyn ja joku leiponut kiinni.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Laturi jumissa?
Yhden 190d Mersun tiedän joka oli käynnistä sammutettu eikä enää kioskilla käynnin jälkeen pyörähtänyt käyntiin kun oli laturi jumissa. Remmi pois ja lähti normaalisti käymään. Hetki kyllä meni vikaa hakiessa...
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Muutaman kerran on startatessa tehnyt sellaista, että startti ei kytkeydy kehälle vaan rääkäisee tyhjää.
Sikäli voisi olla starttikin jumissa, vaan luulisi sen pitäneen metakkaa itsestään jos olisi päällä ollut noin pitkästi :roll:

Kansipahvi ei oikein sovi kuvaan, nestettä on tosiaan niin paljon ettei lisäystarvetta ole.

Ihmetyttää tosiaan tuo täysin normaali toiminta sammutukseen asti ja sitten seuravalla startilla oli jumissa...
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Taisi selvitä tämä :(
Sain moottorin pyörimään kun tempaisin isolla räikällä takaperin kampiakselin pultista. Jakohihna on paikallaan eikä ainakaan tolkuttoman löysällä.
Startti pyörittää laiskasti, joka kierroksella kuuluu "klonk".
Ei edes yritä käyntiin, pakoputken päästä kuuluu "hump, hump" aivan kuin olisi venttiili auki kokoajan.

Päällimmäisenä epäilys jaon hyppäämisestä ja vanttiilin osumisesta mäntään, toisena vaihtoehtona kiertokangen laakeri.
Ääni kuuluu ykkös sylinterin kohdilta.

https://www.youtube.com/watch?v=f1c4tD1 ... e=youtu.be
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”