Tu-84 - 530dAT E39 - Aikansa kutakin

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

JocceKoo kirjoitti: Onko Minervat olleet ihan kelvot? Emännän E91 kaipais uusia tassuja kans, ja jotkut halvahkot sinne tarttis saaha. Kehtaakko sannoo paikkaa mistä tohon hintaa sai? :) Nankangit ois n. 600€ kierros Turussa päin.
Kiitoksia :)

~1400km takana, ihan kai ok nakit, kunnon vesikelillä ei ole päässy ajamaan, lumella kylläkin :roll: Äänekkäät renkaat verrattuna 225/40/19 Kumhoihin, mutta yllättävän rauhalliset uraisilla teillä. Lapin kumista sai halpaan hintaan ylivuotisen parin... :D
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Viesti numero 530.

20tkm kohtapuoliin takana. 10kk sisään huoltokulut lähenee 5k eypoa.

Laatikkoremppa 1700€
Etupään puslia ja tukivarsia 200€
Jarrut eteen 100€
Lämppärinetuvastus 70€
Öljynvaihto 100€
Öljynvaihto 100€
Taakseilmajouset 500€
Taakse puslia 50€
Vahoja, puhdistuaineita, tarvikkeita 150€
Renkaat+ Lenso vanteet 1300€
Xenon-lamppuja ja yksi ballasti 70€
Suodattimia (ilma, löpö, öljy, raitisilma) 100€

Kallis auto huoltaa, hankintahinta oli naurettava. Mutta toisaalta, hyvä ajaa ja tehoa riittää arkitarpeisiin. Kulutuslukemat pyörii 6,1 - 7,3 litran välillä.

Vakuutusyhtiö viettää hiljaiseloa, pitänee lähteä käymään. Puskuri edelleen päreinä.

Kuva
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

edit
Viimeksi muokannut Tu-84, 02.6.2015 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

:shock: Ei minulla ole missään koneessa tuollaista tehnyt. Bemullakin on menty Diamond dieselillä ilman ongelmia.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kyseessä siis ensimmäisen sarjan M57, uudella ohjelmalla ja GT2260V ahtimella..
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mulla pyörii juurikin Diamon Dieselit koneessa, kolmas vai neljäs kerta jo. (ite en oo ikinä muuta tuonne laittanukkaan omassa omistuksessa)

Sepäs se sulla onkin, Castroli kaiken paskan keräny koneeseen ja teboili putsais sen pois sieltä... :wink: :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kiinteistön piikkiin menee korjaukset, tuli päätös. Nyt sitten arviota hakemaan.

2½ kuukautta meni että tuli päätös. Piti tehä vahinkoilmoituskin kerran uudestaan kun olivat "hukanneet" sen. :evil:
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Vensku_ kirjoitti:Sepäs se sulla onkin, Castroli kaiken paskan keräny koneeseen ja teboili putsais sen pois sieltä...
Tämähän se melko todennäköinen, tosin en itse muuta castrollia noihin koneisiin tunkis kuin edge -sarjan kamoja. Törkeän hintaisia vaan ovat kun samalla hinnalla saa saman verran kestävät esteriöljytkin jotka taas ei dieselissä LL-vaihtovälille oikeen käy.

btw, muutamat moottoritietäjät käyttävät sisäänajoon öljynä teboileja, sitten kun auto lähtee varsinaisesti käyttöön niin lopetetaan tebiksen käyttö. Mikä lie uskovaisen kikka tuo.

Kuitenkin vaikka aina sanotaan että ihan sama mitä öljyä käyttää niin jotenkin olen vain huomannut että kun ei ota sitä halvimman sarjan öljyä miltään valmistajalta pääsee paljo vähemmällä metelillä ja öljynsyönnillä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kuva
Viimeksi muokannut Tu-84, 02.6.2015 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mitä tilalle?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Serge kirjoitti:mitä tilalle?
Tuossa tuo näkyy benarin etupuolella :roll:

Kuva
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

-

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Edit
Viimeksi muokannut Tu-84, 09.10.2014 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jaa oikee maastoauton ostit. tuophan liikahtaa ihan kivasti sitte lapin mutkateillä talvella.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Komento takaisin, kaupat purettu, kumpikaan osapuoli ei ollut tyytyväinen vaihdokkiin.

E46 Perä lonksuu ja voimansiirto tärrää, kulutus yli kymppiä.

E39 kuulemma laatikko luistaa (ajettu 150tkm, ei luista, turbiinilukko on näissä todella ylhäällä) ja pikkuvikoja 900€ edestä.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Tu-84 kirjoitti:Seuraa varoituksen sana.

Vaihdoin 2tkm sitten Teboil Diesel Diamondit koneeseen. ~1800km kohdalla alkoi käsittämätön nostajan naputus. Öljy oli kuin vedellä jatkettua lakritsikastiketta 2tkm ajon jälkeen.

Castrolin magnatecit sisään ja 20km ajon jälkeen naputus lakkasi. (3000-4000 kierroksilla varovasti ajellen nostajille painetta).

Positiivista tässä on se ettei tarvi alkaa mihinkään Forte-käsittelyyn tai venttiiliremonttiin...
Ääni palasi kuviohin taas, epäsäännöllisen säännöllisesti.

Naputus johtui kaksoismassa hihnapyörästä mikä on kampiakselilla. 330€ ja kaksituntia myöhemmin hiljeni.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Helou.

Auto on edelleen omistuksessa ja kulkee kivasti.

INPA:lla säädin takapään kohilleen ja edessä on tällähetkellä JOM-coiloverit. Talvikelillä ja kumeilla aivan OK, saa nähdä millainen on kun saa kesäkumit allensa.

Eteen tilattu 20mm lätyt per puoli, taakse 10mm. Auto on tällähetkellä -35mm matalampi kuin m-sport ja jopa muutoskatsastettukin. Kokonaismadallus kaaresta napaan on n. 70mm, maavaran ollessa 81mm... :)

Kuvassa M-sport alusta, käynpä nappaamaassa kuvan tuolla jom-sportilla...
Kuva
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ALat kohta kyntömieheksi ku nii matalilla autoilla ajelee
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mun makuun toi M-sport näyttää ainakin täydelliseltä korkeudelta... :pusuposkelle:

Kuin hirvee kaarimankeli se on sitte nykyään? :shock:

Kuvaa! :amis_selittaa:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Kuvaa tule sitten kesärenkailla!

M-sport alustalla (bilstein) ei raapassut kaariin kertaakaan...

Ja puskuri vaihteeksi päreinä, kiitos jänis!
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Auto myyty. Loppuraportin kirjoitan myöhemmin.

Uusi kulkine löytyy täältä: viewtopic.php?p=692422#692422
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Hyvä auto E39 on toimiessaan, huolettomia kilometrejä jos haluaa niin joutuu etsimään muista leireistä. Aina se stoppi alituiselle "hharrastamiselle" jossain kohdin tulee.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

BMW Minun Individual E39. 35000tkm myöhemmin.

Kuva

Auton historia onkin esitelty aiemmin samassa topicissa



Kuva


Kuva




Kuva



Kuva








Kuva


Plussat

Voima. Cummings-fiilis. Kolme litraa, 24 venttiiliä, 1,6bar.
Ohjaus on tunnokas, (Servotronic + ylileveät kumit)
Automaatti maantiellä
Akustiikka parkissa kuunnellessa
Hiljainen ja mukava maantiellä
Automaatti-ilmastoinnin toimivuus


Miinukset
Automaattilaatikon kestävyys
Sähköprobleemat
Manuaalia kaipaa sporttisemmassa menossa
Huoltokustannukset on kovat.
Akun purkaantuminen, aina C-tek kiinni
Yleinen "koska porsii"-pelko perseessä kokoajan


Seuraavaksi sitten jotain ihan muuta. 8)
Viimeksi muokannut Tu-84, 04.6.2015 22:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Mulqvist kirjoitti:Hyvä auto E39 on toimiessaan, huolettomia kilometrejä jos haluaa niin joutuu etsimään muista leireistä. Aina se stoppi alituiselle "hharrastamiselle" jossain kohdin tulee.
Aika hyvin kiteytetty. :)
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”