Ahosen q-vetoinen olumppiavolkkari
Ahosen q-vetoinen olumppiavolkkari
Niinhän siinä sitten kävi, että kun mb:ltä ei löytynyt mieleistä vaihtoehtoa uudeksi kulkupeliksi,
niin merkin vaihto oli edessä. Liki kymmenen vuotta tuli mercedeksillä kurvailtua, mutta kun budjettiin ei mahtunut sopivaa mallia,
oli katseet käännettävä vag-konsernin tuotteisiin. Edelliset kaksi mersuani ovat olleet enemmän ja vähemmän ruosteisia ja ruosteettomuus olikin nyt päällimmäisenä mielessä.
Tekniikkamurheiden kanssa vielä pärjää, mutta kun korroosio ottaa vallan, niin hankala sitä on enää kiinni saada. Toisaalta mielessä muhi,
että pitää päästä kokeilemaan miltä se neliveto oikeen tuntuu. Eipää siinä lopen montaa järkevää vaihtoehtoa jäänyt kun ajotkin on jääneet nykyisellään niin vähiin,
että bensamoottori alkaa olla halvempi ratkaisu.
Niinpä tuli haettua turun lähistöltä Audi helpottamaan akuuttia autokuumetta.
Kyseessä siis A4 quattro avant 1.8T -04. Moottorina alunperin 163 hevosvoimainen 20 venttiilinen turbokones, jota piristetty MTM:n ohjelmalla ja isommilla suuttimilla.
Voimaa tuossa lienee noin 200hv ja reilu 300Nm. Edellinen omistaja tuota on hyvänä pitänyt ja hieman koristellut.
Ajettu on 147tkm ja huoltokirja on täydellinen, pitkälti siksi että edellinen omistaja on huoltoasentaja Turun audicentterissä.
Uutena tämä on ostettu Helsingistä, josta viety Kosovon kautta Ouluun.
Melko perus Suomivarusteilla tämä on. Sport-sisusta ja -alusta ainakin on ruksattu lisävarustelistaan.
Kunnollisia kuvia en ole vielä saanut otettua, mutta tässä muutama otos ko. kamppeesta.
Pientä hologrammia näkyy kuskin ovessa. Pitää tuo myllytellä kunhan tuotepaketti saapuu uk:sta.
niin merkin vaihto oli edessä. Liki kymmenen vuotta tuli mercedeksillä kurvailtua, mutta kun budjettiin ei mahtunut sopivaa mallia,
oli katseet käännettävä vag-konsernin tuotteisiin. Edelliset kaksi mersuani ovat olleet enemmän ja vähemmän ruosteisia ja ruosteettomuus olikin nyt päällimmäisenä mielessä.
Tekniikkamurheiden kanssa vielä pärjää, mutta kun korroosio ottaa vallan, niin hankala sitä on enää kiinni saada. Toisaalta mielessä muhi,
että pitää päästä kokeilemaan miltä se neliveto oikeen tuntuu. Eipää siinä lopen montaa järkevää vaihtoehtoa jäänyt kun ajotkin on jääneet nykyisellään niin vähiin,
että bensamoottori alkaa olla halvempi ratkaisu.
Niinpä tuli haettua turun lähistöltä Audi helpottamaan akuuttia autokuumetta.
Kyseessä siis A4 quattro avant 1.8T -04. Moottorina alunperin 163 hevosvoimainen 20 venttiilinen turbokones, jota piristetty MTM:n ohjelmalla ja isommilla suuttimilla.
Voimaa tuossa lienee noin 200hv ja reilu 300Nm. Edellinen omistaja tuota on hyvänä pitänyt ja hieman koristellut.
Ajettu on 147tkm ja huoltokirja on täydellinen, pitkälti siksi että edellinen omistaja on huoltoasentaja Turun audicentterissä.
Uutena tämä on ostettu Helsingistä, josta viety Kosovon kautta Ouluun.
Melko perus Suomivarusteilla tämä on. Sport-sisusta ja -alusta ainakin on ruksattu lisävarustelistaan.
Kunnollisia kuvia en ole vielä saanut otettua, mutta tässä muutama otos ko. kamppeesta.
Pientä hologrammia näkyy kuskin ovessa. Pitää tuo myllytellä kunhan tuotepaketti saapuu uk:sta.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Äh, muuten kaikki loistavasti. On vain väärällä koneella, eli tuon BFB:n sijasta ois saanu olla BEX. Ois isommilla suuttimilla valmiiksi, kannen pitäisi myös olla parempi, 2x välijäähy, paremmat kiertokanget, männät yms.
Noo, kai tuokin välttää. Onnittelut uuesta hankinnasta ja toivotaan huolettomia kilometrejä.
Noo, kai tuokin välttää. Onnittelut uuesta hankinnasta ja toivotaan huolettomia kilometrejä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Mulqvist kirjoitti: eli tuon BFB:n sijasta ois saanu olla BEX.
Noin neljän kuukauden nettiauton selailun jälkeen totesin, että vähän ajettua,
kohtuuhintaista ja muutenkin silmää miellyttävää BEXiä ei löydy.
Sellainen oli kyllä kiikarissa. Voisi sanoa, että hyvän BEXin hinnalla pääsee jo kiinni B7 koriseen 2.0tfsi quattroon.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Garcia kirjoitti: jumalmoottoriseen rinkulakeulaan
Tämä jumalmoottori termi tulikin luettua audisanastosta.
OM605 olikin melkein kuningasmoottori
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
"1.8T vääntää"
"1.8T on oiva virityskohde"
Ja noita fraaseja oli sitten melko loputtomiin. Käyttöluotettava konehan tuollainen loppupään malli on, mutta VW piireissä on vähän vääristynyt käsitys tuosta hyvyydestä virittämisen osalta. cossun 16V kansi virtaa noin 100% paremmin kuin tuo 20v kansi, sitten toinen arka paikka oli jollain vw foorumilla se että 240hv vapari TypeRä pisti päihin +300hv 1.8T koneista, olikohan kolopallo vai A3.
Taisi kuitenkin Ahoselle tulla tuo käyttöpeliksi eikä virityskohteeksi, tuon kai pitäs mennä kohtuullisella sopallakin kaikenkaikkiaan.
"1.8T on oiva virityskohde"
Ja noita fraaseja oli sitten melko loputtomiin. Käyttöluotettava konehan tuollainen loppupään malli on, mutta VW piireissä on vähän vääristynyt käsitys tuosta hyvyydestä virittämisen osalta. cossun 16V kansi virtaa noin 100% paremmin kuin tuo 20v kansi, sitten toinen arka paikka oli jollain vw foorumilla se että 240hv vapari TypeRä pisti päihin +300hv 1.8T koneista, olikohan kolopallo vai A3.
Taisi kuitenkin Ahoselle tulla tuo käyttöpeliksi eikä virityskohteeksi, tuon kai pitäs mennä kohtuullisella sopallakin kaikenkaikkiaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Vieläkin käsi hakee kojelaudan alta vapautuskahvaa liikkeelle lähtiessä Taitaa olla selkärangassa...Ari66 kirjoitti:Poljin se olla pitää, pysäköintijarrussa
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Pysäköidessä polkee kojetaulun alta verhoukset irti ja liikkeelle lähtiessä avaa konepellin, ja sitten mennään naama punaisena laittaamaan peltiä kiinniahonen v kirjoitti:Vieläkin käsi hakee kojelaudan alta vapautuskahvaa liikkeelle lähtiessä Taitaa olla selkärangassa...Ari66 kirjoitti:Poljin se olla pitää, pysäköintijarrussa
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Luulin Villeä mersumiäheksi.
No onnea uudelle 'autolle'. Täälläkin olisi muutospaineita isompaan nelivetoiseen ja nettiä on selattu sen 1.5 v. Ei meinaa sopivaa löytyä ja autorahat hupenee talo- ja maalämpösaneeraukseen - no ainakin hankittavaksi suunniteltu mallisarja halpenee arpoessa.
No onnea uudelle 'autolle'. Täälläkin olisi muutospaineita isompaan nelivetoiseen ja nettiä on selattu sen 1.5 v. Ei meinaa sopivaa löytyä ja autorahat hupenee talo- ja maalämpösaneeraukseen - no ainakin hankittavaksi suunniteltu mallisarja halpenee arpoessa.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Siinäpä se, ja vaikka pysyin samankokoisessa, niin eipä vaihtoehtojaOlli Lajunen kirjoitti: isompaan nelivetoiseen.
paljoa ole, jos mielii mersuissa pysyä. Pakko se oli nöyrtyä.
Juhannuksen jälestä tuli tehtyä pikainen (10 tunnin) myllytys ja
saihan tuosta suurimman osan holoista ja naarmuista pois ihan
cyclokopiolla, vaikka maalipinta on kyllä tosi kovan tuntuinen.
Laitellaan kuvia kun pouta sallii kuvaamisen.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Taktik kirjoitti:Tämä Villen Audihan oli varsin käteen käyvän oloinen peli
Kyllä tämä vie 350tkm ajettua 202:sta melkein satanolla ajettavuudessa.
Yllättävänkin jämäkkä tämä on ajjaa. Talvea odotellessa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Päivitelläänpä tätäkin välillä. Myllytyskuvat jäi sitten loppu kesästä laittamatta (ja ottamatta). Tässä saattaisi olla ainakin yksi myllytyksen jälkeinen otos:
Tänä vuonna talvi tulikin aikaisin ja sehän quattromiehelle sopii.
Kuinka sitä on ennen kaksivetoisella tullutkaan toimeen. Etenemiskyky on
vanhoilla kitkoillakin hämmästyttävää luokkaa. Hieman täytyy vielä "sladissa" ajamista harjoitella, tuo kun on hieman erilainen ajaa kuin mersu.
Vauhtia on äkkiä liikaa ja jarruun ei parane koskea ollenkaan. Kaasullahan se oikeaa nelikkokin, mutta rohkeutta vaatii takavetoista enemmän.
Näissä hommissa tämä on parhaimmillaan:
Olisko tuohon nyt kymppitonni tullut mittariin minun ajoja, ja toistaiseksi murheilta on vältytty. Jos ei lasketa kampiakselinasentotunnistimen rikkoutumista,
joka on tyyppivika näissä. Kulutus on ollut 8 ja 10 litran välissä sekalaisessa ajossa, mikä ei liene kovin paha 200 heppaiselle nelikolle.
Tänä vuonna talvi tulikin aikaisin ja sehän quattromiehelle sopii.
Kuinka sitä on ennen kaksivetoisella tullutkaan toimeen. Etenemiskyky on
vanhoilla kitkoillakin hämmästyttävää luokkaa. Hieman täytyy vielä "sladissa" ajamista harjoitella, tuo kun on hieman erilainen ajaa kuin mersu.
Vauhtia on äkkiä liikaa ja jarruun ei parane koskea ollenkaan. Kaasullahan se oikeaa nelikkokin, mutta rohkeutta vaatii takavetoista enemmän.
Näissä hommissa tämä on parhaimmillaan:
Olisko tuohon nyt kymppitonni tullut mittariin minun ajoja, ja toistaiseksi murheilta on vältytty. Jos ei lasketa kampiakselinasentotunnistimen rikkoutumista,
joka on tyyppivika näissä. Kulutus on ollut 8 ja 10 litran välissä sekalaisessa ajossa, mikä ei liene kovin paha 200 heppaiselle nelikolle.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Pientä päivittelyä tännekin. Kohta puoliin on taitettu audilla 20tkm ja melko huoletonta toistaiseksi ollut.
Repsikan penkin alta piti vähän sivuturvatyynyn laukaisijan liitintä puhdistella kun sytytteli airbagin valoa. Eipä muuta.
Pientä sipistelyä ulkonäköön liittyen kuitenkin tehty. S4:n umpiot lamin-xoituna, maskeihin plastidippiä, DRL:ät sumareiden paikalle,
tummapohjaiset sivuvikut, 11&20mm spaceria ja madaltavat jousilautaset eteen. Viime viikolla kiilloteltu megun UC:lla & DJ:n limeprimella ja päälle 2x colliniten 476S.
Repsikan penkin alta piti vähän sivuturvatyynyn laukaisijan liitintä puhdistella kun sytytteli airbagin valoa. Eipä muuta.
Pientä sipistelyä ulkonäköön liittyen kuitenkin tehty. S4:n umpiot lamin-xoituna, maskeihin plastidippiä, DRL:ät sumareiden paikalle,
tummapohjaiset sivuvikut, 11&20mm spaceria ja madaltavat jousilautaset eteen. Viime viikolla kiilloteltu megun UC:lla & DJ:n limeprimella ja päälle 2x colliniten 476S.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Mistäs noita muuttuvilla tunnuksilla olevia kilpiä saa, vois olla kätevät ku laskee kameraan.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91