Volvo, toyota ym. suuttimien pohjatiivisteet

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Volvo, toyota ym. suuttimien pohjatiivisteet

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Garcia kirjoitti:Onko tuo suuttimen pohjatiivisteen vuoto muuten jotenkin ennalta ehkäistävissä? Siis sellaisissa suuttimissa, jotka eivät vielä ole vuotaneet.
On. Vaihda Tojotaan tai Volvoon :roll: :wink:

Jaettu osa eräästä viestiketjusta tähän, dealer
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

jusamb kirjoitti:On. Vaihda Tojotaan tai Volvoon :roll: :wink:
Asiasta en tiedä sen paremmin, mutta tuntuu siltä että jusamb:n pitäisi keskittyä niihin volvo- ja toytota -foorumeihin jos ei muuta annettavaa ole kuin jatkuvaa mersujen mollaamista.

Eipä silti, hyvä todellakin on sekin että kriittisesti suhtautuu myös M-B -merkkiin.
Mutta jotenkin tässä vuosien varrella on jäänyt "pieni" ajatuksentynkä siitä, että ihan kaikki ei aina ole mersujen vika......

Nyt siis rehellinen kyssäri Jusamb:lle....
Onko mersu aivan susi autoksi?
Löytyykö yhtään pientä osa-aluetta, jossa olisi onnistunut?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

jusamb kirjoitti:
Garcia kirjoitti:Onko tuo suuttimen pohjatiivisteen vuoto muuten jotenkin ennalta ehkäistävissä? Siis sellaisissa suuttimissa, jotka eivät vielä ole vuotaneet.
On. Vaihda Tojotaan tai Volvoon :roll: :wink:
Wokki pannu tai jyllis ei ikinä :shock: :shock:

viimise kuukauden aikana olen 2x käynyt kiian pohjat putsaamassa deltassa :lol:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Ari66 kirjoitti:Eipä silti, hyvä todellakin on sekin että kriittisesti suhtautuu myös M-B -merkkiin.
Mutta jotenkin tässä vuosien varrella on jäänyt "pieni" ajatuksentynkä siitä, että ihan kaikki ei aina ole mersujen vika......
Niin, eihän se auton vika ole jos on huonosti suunniteltu ja valmistettu.
Mielestäni ei tarvitse ihan loppun asti viedä insinööriopintojaan, kun jo voisi tehdä sellaisen johtopäätöksen, että muoviprikka suuttimen juuressa ei ole paras mahdollinen ratkaisu.
Ari66 kirjoitti:Nyt siis rehellinen kyssäri Jusamb:lle....
Onko mersu aivan susi autoksi?
Löytyykö yhtään pientä osa-aluetta, jossa olisi onnistunut?
Mersuista ei ole juurikaan kokemusta, mutta väykystä sitä on kertynyt jo liiaksikin. Ei väykky mikään susi ole. Susi juoksee melkoisen matkan vaikka kolmella jalalla, mutta väykyn juoksu hyytyy vikatilaan jo melko pienestä. Onhan se väykky mukava ajaa, silloin kun se on terve ja tekee työnsä, mutta rehellisesti sanottuna en olisi ikinä uskonut, että se on näin paljon "sairaslomalla".
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No jonkumoosta kuparia se rikka sielä juures ny kumminki on ja samat ne vaivat on muillaki merkiillä :lol:
Tuas yks virallinen MB mekaanikko multa osia hakoo, ja jutellahan asioosta.
Kiirehet joskus pikkuusen laantuu, mutta kuulemma VAG pualella ei laannu.
Vaihretahan askia, konehia jne jne :shock:
No mersuus suutin ognelmaa ja kauhia poru !

Toinen on hinnoittelu, vaihdellaaan siihe Maksaan ja Tojotaankin niitä suuttimia bout 700 egee zipale ja mersuun kunnostetaan tai bout puoleen hintaan.
Mersuun saat ihan jokasen alkuperäsen osan ohi Vehon, oli uus tai vanaha ja, mites muihin ?

Nämä o ihan fakta tietoja ja kuten aikaisemminkin olen kommentoimut,
japskit ovat saavuttaneet Saksalaisen laadun tason :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Ja tojotasta hajoo koneita saman suutinvuodon takia.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Taitaa autossa olla sen verran liikkuvia osia ja kulutuksen alaisia kohteita, että vikaa tulee jossain vaiheessa kuitenkin.

Ikiliikkujaa ei ole vielä keksitty, ei edes pmwee ole sellainen. :supersad:
Kein siknatuur
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

jusamb kirjoitti:
Garcia kirjoitti:Onko tuo suuttimen pohjatiivisteen vuoto muuten jotenkin ennalta ehkäistävissä? Siis sellaisissa suuttimissa, jotka eivät vielä ole vuotaneet.
On. Vaihda Tojotaan tai Volvoon :roll: :wink:
"Jopotan" D4d Alkaa vuotamaan samalla tavalla pikeä suuttimen juuresta, sillä erotuksella ettei piki tulo ulospäin vaan valuu öljyn sekaan, tukkii pumpun imusihdin ja PAM :lol: :lol:

Kun lähtee sutta karkuun tulee karhu vastaan :idea:

Suuttimen pohjiin on nykyään semmonen asiallinen harjasetti ettei aina tarvii terällä ottaa siivua pois kannesta jos pinta säilynyt ehjänä kuten useimmiten alkavassa vuodossa on.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

jusamb kirjoitti:
Garcia kirjoitti:Onko tuo suuttimen pohjatiivisteen vuoto muuten jotenkin ennalta ehkäistävissä? Siis sellaisissa suuttimissa, jotka eivät vielä ole vuotaneet.
On. Vaihda Tojotaan tai Volvoon :roll: :wink:
Minulla ei ole mitään syytä epäillä traumaattiseen Väyryskokemukseesi johtaneen vikalistan todenperäisyyttä.

Mutta minulle särähtää korvaan tämä usein toistuva (ei vain sinun, vaan monien muidenkin) yritys keskimääräistää automerkkien ja jopa eri maissa valmistettujen autojen, tai vielä perusteettomammin, eri maissa pääkonttoriaan pitävien valmistajatehtaiden valmistamien autojen luotettavuutta.

Automerkeille voidaan toki laskea luotettavuuskeskiarvo eri mallien pohjalta. Mutta keskiarvo on vain laskennallinen koko otantaa kuvaava suure, joka ei pysty kuvaamaan yhtään otannan yksilöä.

Neljännesvuosisadan Volvokokemuksella tiedän, ettei sigusi perustu vuoden 2001 S60/V70 malliin, 1977 343:n eikä Volvo 66:n miltään vuodelta.

Sen sijaan luottamus Volvoon voisi hyvinkin perustua vaikkapa F16, Volvo kaivosdumpperiin tai Amazoniin?

Häiritsevän usein toistuvaa korjaamovisiittiä aiheuttavat lähes aina mallien tyyppiviat. Ne taas johtuvat lähes aina komponentin ennenaikaisesta kulumisesta joko suunnitteluvirheestä johtuvan ylikuormituksen tai heikkolaatuisen komponentin vuoksi. Näin ollen tyyppiviat osuvat tasan niiihin autoyksilöihin, joihin haavoittuvia osia on asennettu. Vähänpä tuo D4D:n riski Land Cruiserin kuskia häiritsee.

Omistajan kannalta on sietämätöntä, että tehtaasta tulee yksikään huono yksilö. Mutta vaikka niin kävisikin, ei se vuoden 2001 Volvo S60 silti tarkoita sitä, että kaikkien Volvojen alusta vaatisi uusia osia kerran kuussa. Eivätkä kaikki Mersut ole Väyrysiä. Eivätkä kaikki Väyryset edes ole samanlaisia kuin sinun oli.

Se johtuu siitä, että valmistaja asentaa kullekin mallille budjetoituja tyyppivikoja niin kauan kuin niitä varastosta riittää. Joskus mallille ominaiset viat pääsevät silti loppumaan kesken, joten niitä ei enää mallisarjan viimeisille vuosikerroille riitä ollenkaan.

Johtavana valmistajana Volvo on tullut tässä kuluttajaa vastaan helpottamalla valintaa merkitsemällä toimivat Volvot. Ne tuntee takaluukun merkinnästä "Classic".

Ei hymiötä, koska ei tässä mitään vitsiä ole.

On se silti ärsyttävää, ettei auton hintaista laitetta uskalla mennä ostamaan ennen kuin on riittävän monta vuotta mallihistoriaa näkyvissä jotta voi valita oman autonsa runkonumerosta ainakin 10 ensimmäistä merkkiä ennen kuin ostaa oman, uuden tai käytetyn.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

740 GLE kirjoitti:Mutta minulle särähtää korvaan tämä usein toistuva (ei vain sinun, vaan monien muidenkin) yritys keskimääräistää automerkkien ja jopa eri maissa valmistettujen autojen, tai vielä perusteettomammin, eri maissa pääkonttoriaan pitävien valmistajatehtaiden valmistamien autojen luotettavuutta.

Automerkeille voidaan toki laskea luotettavuuskeskiarvo eri mallien pohjalta. Mutta keskiarvo on vain laskennallinen koko otantaa kuvaava suure, joka ei pysty kuvaamaan yhtään otannan yksilöä.
Väykyn osalta luottetavuuskeskiasrvo on nopeasti laskettu. Se lienee mersun historian tappiollisin malli takaisinkutsujen/takuukorjausten osalta. Ja nimenomaan tyyppivikojen osalta, eli vaikea on puhua yksilövioista. Tietysti minun väykky on oikea helmi, johon kaikki tyyppiviat ovat kumuloituneet.
740 GLE kirjoitti:Neljännesvuosisadan Volvokokemuksella tiedän, ettei sigusi perustu vuoden 2001 S60/V70 malliin, 1977 343:n eikä Volvo 66:n miltään vuodelta.
Sen sijaan luottamus Volvoon voisi hyvinkin perustua vaikkapa F16, Volvo kaivosdumpperiin tai Amazoniin?
Myönnän olevani amatööri Volvojen kanssa. Luottamukseni niihin perustuu vajaaseen 340.000 kilometriin ja vain vuosilta 1990-1992 uuteen 460seen, vuoden 1996 850seen joka on ollut vuodesta 1998 omalla tontilla, sekä vuoden 2006 V70seen joka on tosin vasta vuoden majaillut meillä. Mikään noista ei ole/ollut classic, eikä varustettu tehtaan tyyppivikapaketilla.

Kun reilu 20 vuotta sitten olin mukana puuhastelemassa autoteollisuuden tuotannonohjausjärjestelmien kanssa, niin ainakaan meidän järjestelmässä ei ollut mukana tyyppivikaparametria. Mersulla näköjään sellainen löytyy. SAPpi on ihmeellinen.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jusamb kirjoitti:Kun reilu 20 vuotta sitten olin mukana puuhastelemassa autoteollisuuden tuotannonohjausjärjestelmien kanssa, niin ainakaan meidän järjestelmässä ei ollut mukana tyyppivikaparametria. Mersulla näköjään sellainen löytyy. SAPpi on ihmeellinen.
Ollappa vielä Damgaard Axapta tai Mikkisoftaahan sekin nykyään....
:boing_boing: :boing_boing: :boing_boing: :boing_boing: :boing_boing:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

jusamb kirjoitti:
740 GLE kirjoitti:Automerkeille voidaan toki laskea luotettavuuskeskiarvo eri mallien pohjalta. Mutta keskiarvo on vain laskennallinen koko otantaa kuvaava suure, joka ei pysty kuvaamaan yhtään otannan yksilöä.
Väykyn osalta luottetavuuskeskiasrvo on nopeasti laskettu. Se lienee mersun historian tappiollisin malli takaisinkutsujen/takuukorjausten osalta.
Omaa kokemusta ei ole, mutta lukutaitoisena minulla ei ole syytä epäillä tätä. Tässä oli omakin syyni ostaa V70 I eikä Väyrysfarmari 3 vuotta sitten.
jusamb kirjoitti:Ja nimenomaan tyyppivikojen osalta, eli vaikea on puhua yksilövioista. Tietysti minun väykky on oikea helmi, johon kaikki tyyppiviat ovat kumuloituneet.
Yksilö ylläolevan tekstini osalta onkin luonnollisesti mallisarja, eikä yksi ko. mallisarjan runkonumero. Ei luotettavuuskeskiarvoja katsastus-, takaisinkutsu- ja tiepalvelutilastojenkaan perusteella lasketa yhdelle autolle, vaan mallisarjalle.
jusamb kirjoitti:Myönnän olevani amatööri Volvojen kanssa. Luottamukseni niihin perustuu vajaaseen 340.000 kilometriin ja vain vuosilta 1990-1992 uuteen 460seen, vuoden 1996 850seen joka on ollut vuodesta 1998 omalla tontilla, sekä vuoden 2006 V70seen joka on tosin vasta vuoden majaillut meillä. Mikään noista ei ole/ollut classic, eikä varustettu tehtaan tyyppivikapaketilla.
Otit hyvät esimerkit autoista, joiden mallisarjan yli laskettu keskiarvo ei kerro yhtään mitään. Sekä 850 että V70 II ensimmäisissä vuosikerroissa oli aika paljonkin sanomista, mutta loppupää kuten omasi toiseksi viimeiseltä valmistusvuodelta olivat oikein luotettavia.

V70 (2006) pallonivelten ja vakaajatangon pystytukien vaihtoväli taitaa olla lähes 10-kertainen V70 (2001) vastaavien osien vaihtoväliin, vaikka kyse on "samasta" autosta.

Jos olisit ajanut 1992 mallin Kasipätkällä ja 2000 / 2001 V70:lla, olisi mielikuvasi noista samoista automalleista todennäköisesti eri.

Ja tässä on syy siihen, miksi en oikein osaa suhtautua vakavasti ST1 baarin legendoihin jonkin automerkin tai edes automallin kestävyydestä tai kestämättömyydestä.

Sekä myös siihen, että ennen uuden tai käytetyn auton ostoa selvitän tulevan autoni runkonumerot 9 - 10 ensimmäistä merkkiä joista ei valintaprosessin aikana tingitä. Ne numerot kuvaavat autoon mahdollisesti asennettujen tyyppivikojen todennäköisyyden paremmin kuin mallinimi.
jusamb kirjoitti:Kun reilu 20 vuotta sitten olin mukana puuhastelemassa autoteollisuuden tuotannonohjausjärjestelmien kanssa, niin ainakaan meidän järjestelmässä ei ollut mukana tyyppivikaparametria.
Sarkasmi on näköjään taitolaji myös lukijalle 8)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Vuoden 1996 Volvo 850:t ovatkin aikansa parasta antia. Meillä olleessa yksilössä ei juuri ongelmia ollut, sillä ajettiin kilometrit 170000-230000.

Niin, paitsi jos sellaiseksi ei lasketa auton aivan holtitonta öljynkulutusta, mutta sehän on 10-venttiilisen ominaisuus, ei vika.

Alustaan ei mennyt sinä aikana ainuttakaan nippeliä, etujarruletkun yli-innokas insinööri hylkäsi, vaikkei siinä minusta vielä irrotettuna pöydälläkään ollut mitään vikaa.

Ruostetta tuosta onnettomasta ei löytynyt oikein etsimälläkään, alustaa kun ei onneksi oltu menty massalla suhrimaan, niin virheettömästä maalipinnasta oli helppo etsiä alkavia ruostekukkasia.

Jos olisi ollut varaa ostaa siihen niin paljon bensaa, kuin rouva tykkäsi polttaa, se olisi meillä varmaan vieläkin.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, paitsi jos sellaiseksi ei lasketa auton aivan holtitonta öljynkulutusta, mutta sehän on 10-venttiilisen ominaisuus, ei vika.
Joo, se on juuri se pikku letku poikki, hiekat koneessa ja kone väljä.
Olkoon sitten vaikka ominaisuus :shock:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pitääpä pistää pakollinen OT tänne muiden merkkien topikkiin :lol:

Vuosi täynnä väykkyilyä ja harmittaa etten aiemmin langennut tähän paljon parjattuun malliin. Kaksi suuttimen KUPARItiivistettä on ollut suurimmat viat. Yksi bootti kun railipainesäädin ilmoitti oireesta. Peräkontissa oli "uusi" odottamassa kun kyseessä oli kuulemma tyyppivika. Siinä ns. pakolliset remontit.

Huoltoa olen tehnyt ja teettänyt: takajarrut, öljyjä, suodattimia, alustaan taakse kaikki uusiksi, lyhyemmät etuiskarit jne... Eteen on isommat jarrut muttei vielä paikoillaan. Nuita en osaa vioiksi sanoa.

Kaikenkaikkiaan erittäin huolettomat noin 35tkm. Mulla oli varmaan hyvä tuuri tuon yli 400tkm ajetun, silloin Suomen halvimman väykyn kanssa :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

dealer kirjoitti:
Niin, paitsi jos sellaiseksi ei lasketa auton aivan holtitonta öljynkulutusta, mutta sehän on 10-venttiilisen ominaisuus, ei vika.
Joo, se on juuri se pikku letku poikki, hiekat koneessa ja kone väljä.
Olkoon sitten vaikka ominaisuus :shock:
No se. Mulla se letku oli ehjä, liekö joku joskus sen vaihtanut. Mutta koska Volvossa ei ole tyyppivikoja, sen on oltava ominaisuus. :idea:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Vähä vois viehättää tietää että jos jusamb:lle on osunu tuollainen laatuyksilö kohdalle nii mikä pakollinen tarve sillä on ollu ajaa näinkin monta vuotta?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

sonikki kirjoitti:Vähä vois viehättää tietää että jos jusamb:lle on osunu tuollainen laatuyksilö kohdalle nii mikä pakollinen tarve sillä on ollu ajaa näinkin monta vuotta?
Ei ole kukaan toinen pöljä suostunut ostamaan. Kyllä se on ollut muutamaan kertaan myynnissä. Ilmaiseksi olisi ehken mennyt, mutta niin suurta hävitysvimmaa ei ole vielä ollut.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei kun uutta ilmotusta vaan kehii nii rustataan koko foorumin voimin sulle sellaset myyntipuheet että saadaan miehelle se tojota 8)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Nyt kun sain pitkillä jaaritteluillani provosoiduksi tämän osan keskustelua omaksi spin-offikseen, niin tiivistänpä vähän lausuntoani.

En pidä automerkkien luotettavuusvertailuja järkevinä ilman tarkempaa analyysiä siitä, millaisia vikoja esiintyy, mihin komponentteihin ne osuvat ja mihin malleihin valmistaja on hauraita komponentteja asentanut.

Aika usein mallisarjan sisällä on myös joko eri mallien (moottori, vaihteisto, varustelu) tai eri vuosimallien välillä niin isoja teknisiä eroavuuksia, että mallisarjan luotettavuuskeskiarvo menettää merkityksensä täysin.

Jusamb heitti tästä pari käytännön esimerkkiä. Kasipätkän ja V70 II taival alkoi vakavilla laatuongelmilla, mutta silti kummastakin kuoriutui lähes samannäköinen ihan toimiva auto vain muutamaa osaa vaihtamalla.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

sonikki kirjoitti: että saadaan miehelle se tojota 8)
Suosittelen vaikkapa Toyota Aristoa tai Celsioria :ope:

Myös Crown Royal Saloon bensakuutosella tarjoaa vanhanaikaista eleganttia kyytiä, etenkin jos takapenkki on koristeltu asiaankuuluvin pitsisomistein.

Ei kuulu nokilekan kolinaa Tokiolaistaksin konetilasta...
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”