Tarvii tietoa Datsun Bluebird-80!
Tarvii tietoa Datsun Bluebird-80!
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=556828
Tuommonen ois nettiautossa myynnissä...
Asiahan on nyt niin että tuollainen halpa harrastepeli on ollut jo jonkin aikaa hakusessa,ja nyt pisti tuollainen kapistus silmään...
Ongelma on se että ei ole tullut hirveästi tutustuttua tatsuneihin, eli en niistä paljoa tiedä
Leikittelin ajatuksella,että tuohon vehkeeseen voisi istuttaa s13 koppaisen sx:n 1.8 turpomyllyn.... millainenkahan perä tuommoisessa "rouskussa"on??
retku vai jäykkä? ei kai vaan lehtijousilla?
Onkohan ohjaus normaali tatsunia,eli sikaväljällä simpukalla vaikko oikein hammastangolla? saako muuten autoon laillisesti vaihtaa ohjaustyyppiä?
Kaikenlainen tieto olisi tervetullutta
ps.. onkohan tuo kepityskaavio sellainen kuin esimerkiksi sport getracissa?? (eli ykkönen taaksepäin jne...)?
Luulisi että autoon saisi laittaa 1.8 urpotekniikan
(penkittäähän se varmaan pitäisi)...
Eikös ollut niin että nykyisen lainsäädännön mukaan isommista jarruista ei tule enää muutosprosentteja??
pähkäillään......
Lyhensin linkin ettei venytä ruutua, Melitos
Tuommonen ois nettiautossa myynnissä...
Asiahan on nyt niin että tuollainen halpa harrastepeli on ollut jo jonkin aikaa hakusessa,ja nyt pisti tuollainen kapistus silmään...
Ongelma on se että ei ole tullut hirveästi tutustuttua tatsuneihin, eli en niistä paljoa tiedä
Leikittelin ajatuksella,että tuohon vehkeeseen voisi istuttaa s13 koppaisen sx:n 1.8 turpomyllyn.... millainenkahan perä tuommoisessa "rouskussa"on??
retku vai jäykkä? ei kai vaan lehtijousilla?
Onkohan ohjaus normaali tatsunia,eli sikaväljällä simpukalla vaikko oikein hammastangolla? saako muuten autoon laillisesti vaihtaa ohjaustyyppiä?
Kaikenlainen tieto olisi tervetullutta
ps.. onkohan tuo kepityskaavio sellainen kuin esimerkiksi sport getracissa?? (eli ykkönen taaksepäin jne...)?
Luulisi että autoon saisi laittaa 1.8 urpotekniikan
(penkittäähän se varmaan pitäisi)...
Eikös ollut niin että nykyisen lainsäädännön mukaan isommista jarruista ei tule enää muutosprosentteja??
pähkäillään......
Lyhensin linkin ettei venytä ruutua, Melitos
BMW E31 V12
Melkonen peli
Mittään en tuommosesta luupäästä tiiä mutta voinhan arvailla...
Luultavasti jäykällä taka-akselilla ellei sitten ole joku spesiaalimalli. Esim Cedrcit ovat kaikki suomessa dieselillä ja jäykällä akselilla mutta japsimarkkinoille niitä on tehty erillisjousitetulla perällä ja bensa v6-motilla.
http://www.dnsf.org/forum/
http://www.ncf.fi/
http://www.ncf.fi/html/mallit/910.htm kertoilee jotta hammastanko-ohjaus olisi tuossa ja mallistona 1,6 - 2,0 litraiset koneet.
Perinteiset moottorinvaihtosäännöt toimivat toki tuossakin eli vertailumalliin nähden tilavuus +25% teho +20% ja paino olikos +10%.
Tuo jarrujen prosentittomuus vaati muistaakseni että autolle on tehty kanta-autokatsastus. Tämäkin käytäntö tuntuu vaihtelevan konttorikohtaisesti.
Noin vielä muuten tulee mieleen että taitaa valitettavasti SR20DET koneen tehot mennä yli rajojen. Olisi parempi kuin tuo CA18DET.
Mittään en tuommosesta luupäästä tiiä mutta voinhan arvailla...
Luultavasti jäykällä taka-akselilla ellei sitten ole joku spesiaalimalli. Esim Cedrcit ovat kaikki suomessa dieselillä ja jäykällä akselilla mutta japsimarkkinoille niitä on tehty erillisjousitetulla perällä ja bensa v6-motilla.
http://www.dnsf.org/forum/
http://www.ncf.fi/
http://www.ncf.fi/html/mallit/910.htm kertoilee jotta hammastanko-ohjaus olisi tuossa ja mallistona 1,6 - 2,0 litraiset koneet.
Perinteiset moottorinvaihtosäännöt toimivat toki tuossakin eli vertailumalliin nähden tilavuus +25% teho +20% ja paino olikos +10%.
Tuo jarrujen prosentittomuus vaati muistaakseni että autolle on tehty kanta-autokatsastus. Tämäkin käytäntö tuntuu vaihtelevan konttorikohtaisesti.
Noin vielä muuten tulee mieleen että taitaa valitettavasti SR20DET koneen tehot mennä yli rajojen. Olisi parempi kuin tuo CA18DET.
I drive an Opel. What's your excuse?
jarruista menee prosentit jos ne pitää päivittää moottori muutoksen takia Mutta jos ajelet vanhalla koneella ja huippu jarruilla niin silloin ei mene prossia Noissa tasseissa oli hyvä kone Seuraavan Bluebirdin turbo kone olis hyvä tuommoiseen, niitä tuli jonkin verran Suomeen. Mulla oli joskus viikon päivät turbo luupää
Datsun Bluebird
Mb Vito
Mb Vito
onpas taas fiksuja lainsäädäntöjä noiden jarrujen suhteen ->eli jos ajelet vaikka vakio a-sarjan 1.2:sella vehkeellä ja laitat porchen jarrut tatsuniin niin ei tuu prossia.... ja jos taas laitat porchen koneen tatsuniin,ja prosentit alkaa olla jo kortilla niin sitten saat ajella vakio 4x rumpujarruilla koskaa enää ei voi päivittää "vaudin tappajia" (siis KARKEASTI ottaen näin)
eikös tuossa vakio 1.8l ässäksän koneessa ole 169hepoa? ja jos tatsunin 1.8 "möhkö" och koneessa on (sae vai din?) heppoja se 88kpl:tta niin äkkiä laskettuna tehot menevät kirkkasti yli mutta mitäs jos kuristan konetta jotenkin,ja penkitän siitä dynossa vähemmän "jerkkua"?? onnistuuko,vai pitääkö lähteä haulikon kanssa etsimään niitä päättäviä elimiä helsinkiin...?
uudemman turpo luupään koneessahan oli jotain 125hepokattia ellen ihan väärin muista.....? ei se kyllä sillä mihinkään liiku. mitenkähän paljon mahtaa se pata erota ässäksän 1.8l koneesta? ajattelin vaan että siitäkin varmaan pystyis rakentelemaan..
Piru kun tuo tatsun tietous on meikällä niin heikko,ja netistäkin noista löytyy niin kovin heikosti tietoa...ainakin jos vertaa esim. mb aiheisiin juttuihiin
eikös tuossa vakio 1.8l ässäksän koneessa ole 169hepoa? ja jos tatsunin 1.8 "möhkö" och koneessa on (sae vai din?) heppoja se 88kpl:tta niin äkkiä laskettuna tehot menevät kirkkasti yli mutta mitäs jos kuristan konetta jotenkin,ja penkitän siitä dynossa vähemmän "jerkkua"?? onnistuuko,vai pitääkö lähteä haulikon kanssa etsimään niitä päättäviä elimiä helsinkiin...?
uudemman turpo luupään koneessahan oli jotain 125hepokattia ellen ihan väärin muista.....? ei se kyllä sillä mihinkään liiku. mitenkähän paljon mahtaa se pata erota ässäksän 1.8l koneesta? ajattelin vaan että siitäkin varmaan pystyis rakentelemaan..
Piru kun tuo tatsun tietous on meikällä niin heikko,ja netistäkin noista löytyy niin kovin heikosti tietoa...ainakin jos vertaa esim. mb aiheisiin juttuihiin
BMW E31 V12
Kuristus ei mene läpi. Eli nou kän duu. Uudemman turpoluupään koneessa on se ongelma että se on tehty poikittaisasennukseen etuvetoiseen. Voipi olla kovakin savotta kääntää kone "oikeinpäin".
Kannattaa selvitellä miten jaappaniassa tai ameriikassa on tuota luupäätä ollut tarjolla. Vertailuautoksi kelpaa jenkki- tai japsimallikin ihan hyvin mikäli kori on sama.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Bluebird#910_series väittää 2-litraisen tuottaneen 135 hv. Tuolta selviää myös että japseissa on ollut turbomalleja ja erillisjousitettuja taka-akseleita.
http://gallery.910bluebird.com/The-Ser1 <- tuossa on luupää ja CA18DET, katso myös www.910bluebird.com ja sieltä forum
Kannattaa selvitellä miten jaappaniassa tai ameriikassa on tuota luupäätä ollut tarjolla. Vertailuautoksi kelpaa jenkki- tai japsimallikin ihan hyvin mikäli kori on sama.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Bluebird#910_series väittää 2-litraisen tuottaneen 135 hv. Tuolta selviää myös että japseissa on ollut turbomalleja ja erillisjousitettuja taka-akseleita.
http://gallery.910bluebird.com/The-Ser1 <- tuossa on luupää ja CA18DET, katso myös www.910bluebird.com ja sieltä forum
I drive an Opel. What's your excuse?
suuri kiitos prohvessorille vaivannäöstä....
Pitää koittaa tehdä selvitystyötä..jostain syystä tuo alkaa jotenkin kiinnostamaan,mutta kun sitä "jerkkua" pitää jollain ilveellä pataan saada (eikä nyt laiteta mersun tiisseleitä tatsuniin )
Saishan tuosta möhkö ohc koneestakin potkua,mutta mun silmää vaan miellyttäs vanha koppa ja uudempi tekniikka
Pitää koittaa tehdä selvitystyötä..jostain syystä tuo alkaa jotenkin kiinnostamaan,mutta kun sitä "jerkkua" pitää jollain ilveellä pataan saada (eikä nyt laiteta mersun tiisseleitä tatsuniin )
Saishan tuosta möhkö ohc koneestakin potkua,mutta mun silmää vaan miellyttäs vanha koppa ja uudempi tekniikka
BMW E31 V12
Omistin aikanaan samanlaisen mutta patalaiskalla 2.0 diesel koneella.Heppoja oli muuten muistaakseni 50.Autohan on tyyppiä 910 ja farmarin taka-akselisto eroaa hardtopin ja sedanin vastaavista.Omassa luupiässä oli erikoisuutena levyjarrut takana joka aiheutti pientä polemiikkia varaosaputkassa..mikään kirja ei nimittäin tuntenut ko. levyjä ja paloja...Vaihdettiin sitten koko taka-kelkka että saatiin rummut taakse kun jarrupaloja/levyjä ei olisi saanut mistään! (no joo...nissanin merkkiliikkeessä varaosa puolella oli niiiiin tympeitä heeboja että asia ei edennyt..) Mainio rassi,siinä sai eräskin pimu uistimen pyllyynsä takapenkiltä että myös auton moottori räjähti...kiertokanki lohkosta läpi...
Kaverilla on nissan cedric, ja aina tasaisin väliajoin se manaa kun osat (joita nyt sattuu enää saamaan) ovat niin s*atanan kalliita...
Olikohan se nyt niin että jarrulevy maksoi about 250 egeä\kpl
Lokasuoja taisi olla n.500e ja se toimitettaisiin joko hollannista tai japanista... ei ole helppoa ei......
Olikohan se nyt niin että jarrulevy maksoi about 250 egeä\kpl
Lokasuoja taisi olla n.500e ja se toimitettaisiin joko hollannista tai japanista... ei ole helppoa ei......
BMW E31 V12
Kukaan ei kaivannut niihin osia, niin paalattiin ne kaikki varmaan. Olisi varmaan pitänyt tuommoisilla hinnoilla säästellä, tai sitten olivat niin rikkaita omistajat ettei käytetty osa kelpaa millään.stanger kirjoitti:Kaverilla on nissan cedric, ja aina tasaisin väliajoin se manaa kun osat (joita nyt sattuu enää saamaan) ovat niin s*atanan kalliita...
Olikohan se nyt niin että jarrulevy maksoi about 250 egeä\kpl
Lokasuoja taisi olla n.500e ja se toimitettaisiin joko hollannista tai japanista... ei ole helppoa ei......
Gti masta seka riisseli tatsuni.