setrikki ei jää käyntiin, vaikka hörähtää lupaavasti(diesel)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

setrikki ei jää käyntiin, vaikka hörähtää lupaavasti(diesel)

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Kaverin kanssa nutattiin päivällä sen datsunin kans ja haaveena olis ollu saada se jäämään käyntiin. Moottori on suora 6, 2.8litraa ja diisel. Moottorissa on alkuperäinen jakajapumppu kiinni, mihin on laitettu suurempi syöttöpää. Alkuperäinen kuulemma 10milliä ja tämä uus sitten 12milliä.
Aluksi motti siis ei luvannu edes ilman naftan kaatoa imusarjaan. Tämä vika eliminoitiin synkroamalla syöttöpumppu ja nokkaakseli siten että syöttötapahtuma sijoittuisi puristus/työtahdin aijjalle. Nyt moottoriin ei tarvi enää antaa lisäravinnetta lähteäkseen käyntiin. Käynnistyessään kierrokset nousevat äkisti, jonka jälkeen moottori sammuu vääjäämättömästi. Diisel moottori ikään kuin säikähtää käynnistymistänsä ja katkaisee ruuan saannin heti kättelyssä. Rännistä pukkaa savua aika paljon ja käynnistyspyristyksen ajan kuulostaisi jopa siltä että kaikki sytyttäisi.

bensa jos olis ollu nii auto olis jo ajos, mutta nyt kävi näin.
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Ajoituksen säätäminenkään 2 hammasta eres/taakse ei muuttanut tilannetta miksikään. Motti ei vaan halua jäädä käyntiin. samoin ruuan saanti ruuvi koklattu irti/pohojas-> hörähtää, mutta sammuu välittömästi. Olisko sielä pumpun sisällä pienikokoinen n%"#¤/i, joka vääntää palloraanan kiinni sitten kun moottori lähtee käymään?

Pensan kans pärjää aina, kun vaan perehtyy. Diiseli toimii, jos toimii.
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Toimiko moottori normaalisti ennen pumppuremonttia? Missä pumppu on tehty? Pumppu puoli kierrosta pielessä?
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Se pumppu kyllä ensin kannattaisi kunnolla ajoittaa mittakellon kanssa, vaikka tosin sen käynnissä pitäisi pysyä ilmankin.
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Joo kyllä se motti pelas ihan kunnolla. Ilmeisesti pumppuun on laitettu jostain muusta pumpusta kansi, jossa on semmoonen painekello. Pumpun tekopaikkaa en osaa sanoa, auto on japanilainen eli pumppukin varmaan sieläpäin tehty? se vaihdettu syöttöpää on ilmeisesti kiinalainen ja siinä luki gummings.

Oletuksena pirettiin että pumpun merkit kohdalla olis ykköselle menos safkaa. aluuksi pumppu oli siten että merkit oli kohdin silloin kun pakotahti oli vaihtumas imutahdiksi. nyt pitääs olla oikein, muttei toimi.

Uskon vahvasti että perus pumppu ei ole yhteensopiva uuden syöttöpään kanssa. Pumpun sisukalujen sielun elämä varmasti vaatii asiaan perehtymistä, jotta hylkimis reaktiota saataisiin livennettyä.
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Heikki H. kirjoitti: Uskon vahvasti että perus pumppu ei ole yhteensopiva uuden syöttöpään kanssa. Pumpun sisukalujen sielun elämä varmasti vaatii asiaan perehtymistä, jotta hylkimis reaktiota saataisiin livennettyä.
Sitä tarkoitinkin että missä on pumpun muutokset tehty. Pumppupajalla vaiko omassa tallissa.
Avatar
mercedes
saunakarhu
Viestit: 557
Liittynyt: 12.2.2006 16:51
Paikkakunta: rannikolla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mercedes »

sähkönen sammutin jää päälle :?:
Värähtely on liike, joka ei tiedä, mihin suuntaan sen pitäisi mennä...
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Omistaja oli varma että pumpulle menevään johtoon pitää syöttää sähköä, jotta syöttö kulkee. Tälläinenhän ei sovi lainkaan minun ajattelu tapaan, sillä minun diisel kokemukset perustuu siihen että motti sammutetaan alipaineella.

Pumppu on ehtaa autotalli kamaa.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Teillä on tallissa ihan vääränmerkkinen diesel jakajapumppuineen päivineen :ope: .Mulla kävi muuten aikoinaan yhen asiakkaan pajeron kans siten että mulla meni virtalukonpohjassa startin herätevirta ja pumpulle menevä plussa ristiin siten että auto kävi kun startilla pyöritti mutta sammui heti kun avaimesta päästi irti :oops:
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Tai meet vaan ottamaan hihasta kiinni. "Mulla ois setri

Viesti Kirjoittaja Aki »

Soita mustalaisille... :idea: . Niillä on varmaan kokemusta :roll: . Nettiautosta vaan katot jonku mannen numeron ja kysyt rohkeasti apua pulmaasi.
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

pitää huamenna soittaa mannelle että mitä osia pumpusta pitää poistaa käynnin takaamiseksi. ei enää näin myähään viitti häiritä, jos on vaikka heppoja reenaamas hatuntiellä.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Isämiehen Transportterissa oli kerran pumppu pari hammasta pielessä ja oireet olivat samanmoiset. Startin jälkeen kävi vähän aikaa hirveästi savuten ja sitten sammui. Hehkujen voimin jaksoi käydä mutta kun niiltä katkesi virta niin motti sammui.

Volskukin tarvitsee jatkuvan virran pumpulle käydäkseen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

No siihen sammuttimellehan tietenki pittää tulla n 12 V , muuten ei kyllä yritäkhään käynthiin.

Olisko menhee tulo- ja menopuolen banjopultit väähriin reikhiin :roll:

Yks mahollisuus on että pumppua kasatessa on siirtopumpun lamellit ottahneet jostaki itheensä, eiväkkä suostu pumppaahmaan riittävästi.

Mie nuista mithään tiä, kuhan pähkäilen :oops:
No Merc at the moment
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”